globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Caponord - pneu
19.8.2013 v 09:07
Sedlám čerstvě Caponorda a s počtem kilometru přichází zatím první rozčarování... Gumy. Koupeno s prakticky novými Mitaskami E08 a jsem z nich docela slušně nervózní... problém je, že jsem do teď jezdil jen silniční mašiny, takže mi chybí zkušenosti a nevím, jak dalece jde o chybu pneu, a jak dalece o klasické projevy "enduro" gumy.

- občas podle povrchu nervozita v řídítkách při rychlostech 50-90
- nad 150 plave prdel, 170 už vyloženě o strach

Na polňačce oproti tomu paráda, ale zase - do teď jsem jezdil silniční gumy, takže bych byl pravděpodobně unešenej z čehokoli s hrubším vzorkem.

V tuhle chvíli váham, jestli půjde guma dolů, nebo jí doklepu (což podle recenzí může trvat dost dlouho, když je nová). Rozhodující bude taky chování na mokru, které je prý u nich docela potíž.

Pomůžu si jinou gumou podobnýho zaměření (tzn. převážně silnice, občas polňačka), nebo to bude vesměs to samé? Má s nimi někdo zkušenost, ideálně na Capoušovi? Jako případná alternativa mi padly do oka Metzelery Tourance next
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu

20.8.2013 v 10:01 | Nahoru | #31
Kluci, doporučte mi gumu na Varadero. Koupil jsem ho na Anakee2, ale už jsou po smrti.

Mým rajonem jsou především zapomenutý silničky třetí třídy, kde bývá dost štěrku. Proto mám trochu strach z Anakee3 a Tourance next. Nemá to žádnej kdovíjakej vzorek... Do térenu se nepouštím, na hezkejch cestách radši zpomalím než si na úkor toho rozbít hubu na bordelu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 14:37 | Nahoru | #32

vhml píše: Kluci, doporučte mi gumu na Varadero. Koupil jsem ho na Anakee2, ale už jsou po smrti.

Mým rajonem jsou především zapomenutý silničky třetí třídy, kde bývá dost štěrku. Proto mám trochu strach z Anakee3 a Tourance next. Nemá to žádnej kdovíjakej vzorek... Do térenu se nepouštím, na hezkejch cestách radši zpomalím než si na úkor toho rozbít hubu na bordelu.



A o čem myslíš že je předchozích 30 příspěvků?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 14:40 | Nahoru | #33
seikos> No musis mu napsat ze to je dobry i pro varana, sis nevsiml ze majitele velkych varanu jen tak nejakou gumu co je dobra pro caponorda nesnesou, ze to musi byt doporuceno pro varadedo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 15:13 | Nahoru | #34

gugo píše: seikos> No musis mu napsat ze to je dobry i pro varana, sis nevsiml ze majitele velkych varanu jen tak nejakou gumu co je dobra pro caponorda nesnesou, ze to musi byt doporuceno pro varadedo



No, to já samozřejmě chápu. Majítelé japonské Hondy nebudou přece jezdit stejný šprcky co lecjakej ital. Nez ohledu na to že se Varan vyrábí ve Španělsku

(reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 15:25 | Nahoru | #35
seikos> A guma v thajsku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 18:43 | Nahoru | #36
zmulin> Takže úvodem bych rád řekl, že je to můj vlastní pocit a nenutím nikomu svůj názor.

BRIDGESTONE BW 501 (Klouže na mokru)

PIRELLI SCORPION TRAIL (Nervozní guma která je tvrdá a odskakující na horším povrchu v zatáčkách)

DUNLOP TRAILMAX TR91 (Dobré gumy lepší jak Touranc první generace jen s malám nájezdem)

METZELER TOURANCE EXP (Dobrá guma jen mám lepší pocit s klasikou a mají menší nájezd)

METZELER TOURANCE NEXT (Hravost v náklonu Tourance první generace s větší bezpečností díky velkému rádiusu a tím pádem méně tancování po hraně a perfektní vedení v přímém směru (příší guma kterou obuju))

METZELER TOURANCE (Prostě dobrá guma jen už je znát její stáří a proto dnes NEXTY)

PS: Na suchu drží každá guma, ale Tourancky i v zimě a na mokru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 19:12 | Nahoru | #37
Malej_Ignor> tywoe,kdybys to takhle napsal hned,tak Tamto bylo,jak když doporučujou tatíci první Oktávku v dízlu,bo je osvědčená.
Ten nájezd u Trailmaxů ještě nevim.Zatim na nich mam asi 4kkm,ale držej pěkně.Jak píšeš je to věc pocitů a řek bych,že i ke každý motorce a nátuře jezdce sedí něco trochu jinýho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 21:34 | Nahoru | #38

seikos píše: No, to já samozřejmě chápu. Majítelé japonské Hondy nebudou přece jezdit stejný šprcky co lecjakej ital. Nez ohledu na to že se Varan vyrábí ve Španělsku



Kdybys radši místo blbejch keců něco poradil...

Zeptám se teda znova. Jsou ,,moderní" gumy ( anakeee3, tourance next ) vhodné na nějaké jěždění na poštěrkované silnici, nebo budou lepší volba staré (anakee2, původní tourancky) s hrubým vzorkem?

(reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 22:23 | Nahoru | #39

vhml píše: Kdybys radši místo blbejch keců něco poradil...

Zeptám se teda znova. Jsou ,,moderní" gumy ( anakeee3, tourance next ) vhodné na nějaké jěždění na poštěrkované silnici, nebo budou lepší volba staré (anakee2, původní tourancky) s hrubým vzorkem?



Na štěrkovou silnici klidně můžeš Tourance Next nebo Anakee 3 vzít, bez obav že bys je snad prorazil o nějaký kámen. Stále mají pevnou strukturu pneu. jen směs a vzorek je víc na silnici, než původní Tourance nebo Anakee

(reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 22:26 | Nahoru | #40

zmulin píše: Malej_Ignor> tywoe,kdybys to takhle napsal hned,tak Tamto bylo,jak když doporučujou tatíci první Oktávku v dízlu,bo je osvědčená.
Ten nájezd u Trailmaxů ještě nevim.Zatim na nich mam asi 4kkm,ale držej pěkně.Jak píšeš je to věc pocitů a řek bych,že i ke každý motorce a nátuře jezdce sedí něco trochu jinýho.



Hele, ono to tak úplně není. Totiž původní Tourance má sice pořád stejnej vzorek, ale během svého života už má 3x změněnou směs. Takže taky prošla svým vývojem.
A fakt je ten, že Tourance fakt drží, jak na suchu, tak na mokru.
Proto Metzeler poměrně krátce po uvedení EXP uvedl NEXT, protože lidi brzy přišli na to, že klasické Tourance jsou lepší než EXP šprcky.

1 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu

21.8.2013 v 10:30 | Nahoru | #41
Pirelli Angel GT II. Super guma. Mám ji na Multistradě a fakt dobrý. Jo zásada je měnit obě ne jak tady někteří píšou že na 1 přední 2 zadní. To je největší blbost, kterou můžeš udělat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

21.8.2013 v 10:36 | Nahoru | #42

Petr62 píše: Pirelli Angel GT II. Super guma. Mám ji na Multistradě a fakt dobrý. Jo zásada je měnit obě ne jak tady někteří píšou že na 1 přední 2 zadní. To je největší blbost, kterou můžeš udělat.



a jak se s Angelem jezdí po polňačkách?

Caponord - pneu

21.8.2013 v 11:03 | Nahoru | #43
Rychlost přesunu po polňačce je spíš o osobní odvaze a zvládnutí motorky.To se bavim,když je sucho.Na mokru maximálně pomůžou trochu rozměry endurocestovních pneu,ale jak to nemá špalky,tak stojej za velký kulový všechny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

21.8.2013 v 12:52 | Nahoru | #44

seikos píše: a jak se s Angelem jezdí po polňačkách?



To teda rozhodně blbě. Je to jen na cestu.

(reakce na) Caponord - pneu

21.8.2013 v 16:32 | Nahoru | #45

Petr62 píše: To teda rozhodně blbě. Je to jen na cestu.

tak nevím proč je doporučuješ, když Prim píše že s tím chce občas jezdit polní cesty

Caponord - pneu

22.8.2013 v 08:39 | Nahoru | #46
Ahoj,
Ako to popisali uz skoro vsetci, 08 mitasky nie su idealne.... skor Heidenau K60 alebo Mitas 07. Ja osobne mam anakee2 mam na nich spravene viac ako 12000 od minuleho roka a pohoda. Ked je sucho tak zvladnes akykolvek teren, na ktory si trufnes s Capom, teda len pokial mas pud sebazachovy. Chalani mali heidenau K60
v Rumunsku a ja na anakee pneu dal drift na mokrej lesnej ceste, uplna pohoda, bez toho aby som si nabil drzku a rozbil masinu.
Klasicke tourance su tiez velmi dobre a niektori si chvalia Schinko, alebo tak sa to neak vola, maju dezen ako tourance a anakee2 a dal na nich vsetko co mi.

1 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu

23.8.2013 v 18:38 | Nahoru | #47
Tak mám ode dneška obuté Anakee 2 a jsem moc zvědav, jak se budou chovat na mokru. Zatím se s nimi ale musím naučit jezdit na suchu Původní Metzelerky jsem už měl vprostředku dost sjeté, sice ještě ne pod zákonnou mez, ale dost. Takže byly vprostředku vlastně placaté. Michelinky mají pravidelný profil a motorka zatáčí tak nějak sama, stačí si pomyslet, kam. Chce to daleko jemnější ruku, abych si nenabil držku ještě než tu mokrou silnici vůbec vyzkouším.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

24.8.2013 v 20:53 | Nahoru | #48
Hroch_cz> anakee2 se na mokru chovaj tak, ze vetsinou ty mas vetsi strach nez aby sis dovolil to pustit tak daleko aby to ta guma nepodrzela. (na asfaltu)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

24.8.2013 v 21:31 | Nahoru | #49

gugo píše: anakee2 se na mokru chovaj tak, ze vetsinou ty mas vetsi strach nez aby sis dovolil to pustit tak daleko aby to ta guma nepodrzela. (na asfaltu)



Tak to velmi rád čtu, díky za radu. A strach teda mám, kdybych si svého mazlíka rozflákal, to bych nesl velmi těžce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

24.8.2013 v 21:35 | Nahoru | #50
Hroch_cz> Ty woe nezer to tak... vzdyt je to jen kupa plastu a pod tim kupa zeleza a hliniku, kdyz na to das poradny padaky tak se tomy vetsinou nic nestane.
Teren se bez padani jezdit neda a dokud nespadnes mas k tomu takovej "jinej" pristup.

Mazlikuuuuu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

25.8.2013 v 13:35 | Nahoru | #51

gugo píše: Hroch_cz> Ty woe nezer to tak... vzdyt je to jen kupa plastu a pod tim kupa zeleza a hliniku, kdyz na to das poradny padaky tak se tomy vetsinou nic nestane.
Teren se bez padani jezdit neda a dokud nespadnes mas k tomu takovej "jinej" pristup.

Mazlikuuuuu



Svou motorku mám rád a rozbít si ji nechci, nevím, co je na tom divnýho. Za kupu plastu a kovů ji nepovažuji, věřím, že stroje mají duši a vrátí Ti to, jak se o ně staráš. Prachy si netisknu a jezdit na odřený motorce s ulámanejma blinkrama a páčkama by mne štvalo. Takže se snažím pádům předcházet, i když jsem se už taky vyválel, naštěstí jen při nízké rychlosti. Padáky mám super, ale stejně to odnesl zadní blinkr a pár stovek to stálo. V terénu nejezdím, pokud se nebavíme o polních cestách.

(reakce na) Caponord - pneu

25.8.2013 v 15:08 | Nahoru | #52

Hroch_cz píše: Svou motorku mám rád a rozbít si ji nechci, nevím, co je na tom divnýho. Za kupu plastu a kovů ji nepovažuji, věřím, že stroje mají duši a vrátí Ti to, jak se o ně staráš. Prachy si netisknu a jezdit na odřený motorce s ulámanejma blinkrama a páčkama by mne štvalo. Takže se snažím pádům předcházet, i když jsem se už taky vyválel, naštěstí jen při nízké rychlosti. Padáky mám super, ale stejně to odnesl zadní blinkr a pár stovek to stálo. V terénu nejezdím, pokud se nebavíme o polních cestách.

Asi tak. Ne každej má na to ku.vit to na co si peníze vydřel. Proto mám ještě jeden stroj u kterýho mě to zase až tak netrápí když s tím fláknu bo ty opravy jsou podstatně méně nákladné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

25.8.2013 v 21:19 | Nahoru | #53
Hroch_cz> Hele ja to myslel tak, ze co znam lidi co jsou v kreci ze spadnou tak si to tak neuzijou a porad se strachujou. Vono je vobcas dobry motorku zahodit a zustat stat .

ztezeto> ono by se na to dalo taky koukat tak , ze enduro bez skrabace to je jako dostihovej kun, kteryho nechas stat ve staji (kdyz uz jsme u tech reci o dusi)

(reakce na) Caponord - pneu

27.8.2013 v 02:41 | Nahoru | #54

gugo píše: Hroch_cz> Hele ja to myslel tak, ze co znam lidi co jsou v kreci ze spadnou tak si to tak neuzijou a porad se strachujou. Vono je vobcas dobry motorku zahodit a zustat stat .

ztezeto> ono by se na to dalo taky koukat tak , ze enduro bez skrabace to je jako dostihovej kun, kteryho nechas stat ve staji (kdyz uz jsme u tech reci o dusi)



V křeči nejezdím a když jsem psal, že mám strach, abych si motorku nerozflákal, nemyslel jsem to tak, že mám furt na tachometru dvacet a v očích smrt. Snažím se ale cítit na ní tak, abych neměl v každé zatáčce pocit, že mne předjede prdel, nebo mi ustřelí předek. Včera jsem mimochodem poprvé ty nové Michelinky vyzkoušel za deště a musím říct, že drží bezvadně.
A když jsme tedy u těch řečí o duši, nemám ze své motorky pocit, že se v garáži jen třese na to, až ji vytáhnu někam do terénu, tam ji vyválím v bahně a pozurážím jí všechno, co z ní trčí do strany. Aby se teda jako cítila být enduro strojem. Myslím si ostatně, že v označení cestovní enduro je u Transalpa dominantní to první slovo. Kdybych měl pocit, že se chci vyřádit v terénu, nebral bych si do něj čtvrttunovou mašinu.

1 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu

6.9.2013 v 09:05 | Nahoru | #55
Tak jen zpětně info - proběhla změna za Tourance Next a je to naprostá bomba Ještě s nimi nemám moc najeto, ale rozdíl byl znát hned. Mašina se uklidnila v přímém směru, neplave ve vyšší rychlosti, nervozita zmizela úplně i v rozmezí 50-90. Krásně drží stopu, mokro zvládá bez ztráty květinky...
Možná jsem trochu v euforii, ale jelikož mě dneska podržely v neplánovaném brzdném smyku, když jsem nedostal přednost... tak nelituju jediný koruny, na mitaskách bych se možná válel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

6.9.2013 v 10:21 | Nahoru | #56
Prim> Nechci byt hnidopich, ale kdyz uz jsi ve smyku, tak je to vicemene jedno co tam mas obuty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

6.9.2013 v 10:27 | Nahoru | #57

gugo píše: Prim> Nechci byt hnidopich, ale kdyz uz jsi ve smyku, tak je to vicemene jedno co tam mas obuty



Nesouhlasim, i pri smyku muze mit kazda guma jinou prilnavost a tim i jinou tendenci se zase chytit.

(reakce na) Caponord - pneu

6.9.2013 v 10:31 | Nahoru | #58
SirIndy> Proto jsem psal taky "vicemene", ale pokud stuhnes ve smyku a nezacnes stim neco delat rukama nohama.....

Samozrejme kazda guma ma jinej soucinitel treni a do toho smyku pujde pri identicky situaci v jinej okamzik, ale pokud se bavime o suchu tak ten rozdil nebude nijak propastnej.

Caponord - pneu

6.9.2013 v 11:06 | Nahoru | #59
Hele nejsem tolik zkušenej, abych se v tomhle směru hádal Ale za sebe mam dojem, že guma silně ovlivňuje to jak:
- brzo se urve
- rychle se pak zas chyti
- v neposlední řadě špalek při smyku může víc poskakovat + nemá tak velkou styčnou plochu (tady už je to fakt jen úvaha)

Asi neni o čem, že jsou lidi, co na Mitaskach projížděj v řízenym smyku situace, kde já pojedu na Metzelerech jak posranej. Ale můj subjektivní dojem je dost jednoznačnej.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord miki64 1 31.10.2023 v 06:53 soccer
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord Libiq 8 20.3.2023 v 12:29 Libiq
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord Etv1000capo 23 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord Káreo 2 24.12.2021 v 12:30 Piwell


TOPlist