bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektrozáhada
13.8.2013 v 21:18
Takovej ježek ve faradayově kleci

1) motorku jsem nastartoval poprvý, všechno šlapalo a svět byl růžovej.
2) motorku jsem o 14 dní později nastartoval znova, ale po chvilce přestalo svítit zadní světlo, jen občas bliklo při zapnutí světel, jako by byl někde špatnej kontakt. Venglování drátama ani přepínačem nemělo efekt, na svorkách kontakt je, dráty jsou propípaný.
3) Motorku jsem nastartoval dneska, zadní světlo nesvítilo vůbec, pak se chytlo, ale při přepínání přepínačem na řidítkách (dálky/potkávačky) svítila žárovka v jedné poloze buď pouze vepředu, nebo v druhé poloze pouze vzadu. O chvíli později už svítila jen dálka vepředu, zadní nereagovalo. Pak jsem odhalil, že prasklo vlákno potkávačky v přední dvouvláknový žárovce.

Zkoušeli jsme to s kolegou proměřit, na výstupech svorkové destičky k zadnímu světlu nebylo nic a jinde cokoli kde má bejt + vs. kostra dává cca 0,2-0,3 V, a to i výstup z magneta vs. blok motoru. A přesto žárovka svítí...
(Zpětně mi dochází, že jsme měřili DCV, ale z magneta leze ještě střídavej, nicméně na svorkách v předním světle už by to mělo být usměrněný... ?)

Jsem z toho dvanácterák. Dyť by to mělo bejt jednoduchý...
Jde o novější zapojení s jednoduchým selenovým usměrňovačem a bez dobíjení baterie se zapnutými světly.




1 reakcí na tento příspěvek Elektrozáhada

13.8.2013 v 22:03 | Nahoru | #1
asi bych se podíval na tu tlumivku. Vzhledem k nakreslenému zapojení a popisu ohledně přepínání přepínačem světel, by tlumivka mohla být načouzená, nebo je tam dána nějaká jiná, s podobnými parametry. SVorkovnice na tlumivce také může být jen prasklá a může tam docházet ke zkratům vibracemi.
Ostatně, výsledek této závady bych později rád četl.

Elektrozáhada

13.8.2013 v 22:20 | Nahoru | #2
podle toho co jsi naměřil za napětí bych se spíš soustředil na ten usměrňovač který by mohl bejt prošvihlej a pak to může dělat paseku na tlumivce ale to by byla prasklá pojistka na nabijecím okruhu ale nemělo by to mít vliv na světla , spíš to vidím na na zkrat v tlumivce.(já jsem si jednou otočil polaritu podle označení na dynamu ČZ250/455 na + kostra a zaživa boha nešla nastartovat i kdybych se rozkrájel,pak jsem po dvou dnech zkusil otočit polaritu na - kostra a šla na první šlapnutí

http://jawarmaniak.wz.cz/technika/selen.html

http://www.motorkari...?ft=97112&fid=18

Naposledy editováno 13.08.2013 22:55:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrozáhada

13.8.2013 v 22:53 | Nahoru | #3

pijanst píše: asi bych se podíval na tu tlumivku. Vzhledem k nakreslenému zapojení a popisu ohledně přepínání přepínačem světel, by tlumivka mohla být načouzená, nebo je tam dána nějaká jiná, s podobnými parametry. SVorkovnice na tlumivce také může být jen prasklá a může tam docházet ke zkratům vibracemi.
Ostatně, výsledek této závady bych později rád četl.



Je tam původní. Mám ještě jednu, mohu ji zkusit vyměnit

Ale podle tohohle schématu to mu rozumím tak, že tam je jen kvůli dobíjení baterky...

Elektrozáhada

13.8.2013 v 23:00 | Nahoru | #4
... a ještě mě napadá, kde má vlastně ta zadní žárovka kostru...? To se jako přepíná a kostra jde přes aktuálně vypnutý vlákno přední žárovky??? Nebo jsem uplně blbej

1 reakcí na tento příspěvek Elektrozáhada

13.8.2013 v 23:25 | Nahoru | #5
ono to dělaný podle troho nákresu na dení a noční svícení a tudíž na noční provoz je zadní(pouze jen 6V/5W žárovkou) ukostřená přes prední světlo seriovým zapojením. u denního svicení svítí jen přední

Elektrozáhada

14.8.2013 v 08:19 | Nahoru | #6
Nemusí to být tvůj případ, ale podobně mi haluzily světla na Husce a nakonec jsem zjistil, že mám úplně povolený stator na magnetu, který tam visel jak nudle z nosu. Kupodivu na chod motoru to nemělo vliv, na dobití baterie také ne, ale občas nějaké světlo problikávalo a občas nesvítilo vůbec : ) Než jsem to ale zjistil, tak mi to vydřelo krycí plechy a musel jsem koupit nový stator.

Elektrozáhada

14.8.2013 v 09:00 | Nahoru | #7
Mozna bych se podival take na ten usmernovac a tlumivku. Vyradil bych je pro testovani uplne, pripojil externi zdroj a zprovoznil svetla pokud nezacnou svitit sama z duvodu vyrazeni usmernovace a pripojeni stejnosmerneho proudu v externim zdroji.

(reakce na) Elektrozáhada

14.8.2013 v 09:05 | Nahoru | #8

hagrid.hagrid píše: ono to dělaný podle troho nákresu na dení a noční svícení a tudíž na noční provoz je zadní(pouze jen 6V/5W žárovkou) ukostřená přes prední světlo seriovým zapojením. u denního svicení svítí jen přední



"Denní jízda" je bez světel a dobíjí se baterka, "noční jízda" je se světlama (přední i zadní) z magdynama, baterka se nedobíjí, a "parkování" svítí z baterky parkovačka a zadní světlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrozáhada

14.8.2013 v 09:09 | Nahoru | #9

FiZzeR píše: Je tam původní. Mám ještě jednu, mohu ji zkusit vyměnit

Ale podle tohohle schématu to mu rozumím tak, že tam je jen kvůli dobíjení baterky...


vzhledem k tomu, že se píše i pod obrázkem, že se baterie při jízdě s hlavními světli nedobíjí, opravdu mne to vede k tlumivce.
((Povšimni si někdy vadné tlumivky na zářivkách, také blikají a nemohou se nakopnout.))
Pak snad usměrňovač, ale tomu moc nevěřím, leč... stát se to může. Usměrnovač ale má dva stavy. Bud jde, nebo nejde. Tlumivka je cívka, která může být prošlehnutá, nabo má někde špatný kontakt, nebo dokonce obojí. Pak se dějou divy a nikdy nezměříš stejnou hodnotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrozáhada

14.8.2013 v 09:25 | Nahoru | #10
pijanst> Chmm, ale podle toho schématu mi přijde, že to tam je fakt jen pro dobíjení baterky... Koneckonců tady vypadá že ví o čem mluví a píše to tam taky...

Již při zběžném pohledu na chéma zapojení spínací skříňky, kde jsem pro lepší přehlednost vynechal klakson, je jasně vidět, že usměrňovač a potažmo i tlumivka nemá na chod motoru a světel žádný vliv.



Ed.: a navíc by pak ten samej problém mělo i přední světlo, ne? To jedno vlákno co tam zbylo svítí

Naposledy editováno 14.08.2013 09:26:18

1 reakcí na tento příspěvek Elektrozáhada

14.8.2013 v 11:59 | Nahoru | #11
Taky jsem tu mel vcera takovou peknou zahadu Akorat u me mela krapet vaznejsi dusledky, nez blikani zarovek

Pravda o zivot neslo

(reakce na) Elektrozáhada

14.8.2013 v 12:13 | Nahoru | #12

Ozzy_ píše: Taky jsem tu mel vcera takovou peknou zahadu Akorat u me mela krapet vaznejsi dusledky, nez blikani zarovek

Pravda o zivot neslo



Jo, protože jsi s těma zákazníkama nemusel přijít do styku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrozáhada

14.8.2013 v 13:13 | Nahoru | #13

FiZzeR píše: pijanst> Chmm, ale podle toho schématu mi přijde, že to tam je fakt jen pro dobíjení baterky... Koneckonců tady vypadá že ví o čem mluví a píše to tam taky...

Ed.: a navíc by pak ten samej problém mělo i přední světlo, ne? To jedno vlákno co tam zbylo svítí



Tak jsem prohlédl ta schémata. Ano, usměrňovač a tlumivka jsou jen pro dobíjení.
Pokus 1 :
- odpojit AKB (tlumivku i usměrňovač) porucha musí přetrvávat
- vše zapojit zpět, porucha musí přetrvávat.
Tím vyloučíme možnost chyby v dobíjení a jejich cesty

Pokus 2:
- nějak se mi nepozdává tedy ten přepínač. (nevím jaké je konstrukce, ale eventuelně zpevnit spoje, podotahovat, lze-li to)
- výměna přepínače a provést test světel. Zároveň bych provedl pro jistotu ještě jednou i test č.1

toť vše z teorie, výsledek až dle toho co napíšeš.

(reakce na) Elektrozáhada

14.8.2013 v 13:38 | Nahoru | #14
pijanst> Vyzkouším to.

Co se přepínače týká, je to takovej ten klasickej co maj snad všecky zetky a jawky... tam snad není co poškodit. Dotaženej je, kontakt tam je, předtim se mi rozpadl v ruce, tož jsem ho i vyčistil a prostříkal kontaktolem. Nicméně zkusím koupit jinej vnitřek.

Jinak ještě jeden možná podružnej fakt, tento problém byl přítomen i před tím, než jsem se do toho vrtal, bylo to zapojený jinak, čemuž jsem to přisuzoval (každý vodič od zadního světla přímo do objímky předního světla na jedno vlákno žárovky, teď už chápu že to bylo vlastně ok... ).



Naposledy editováno 14.08.2013 13:39:57

Elektrozáhada

14.8.2013 v 13:42 | Nahoru | #15
... spíš si začínám říkat, jestli nebude problém v tom otočném přepínači na svorkové destičce, což by asi byl větší problém...

Elektrozáhada

14.8.2013 v 17:17 | Nahoru | #16
ale tak vyzkoušet se to dá i bez přepínačů. Jen si po odpojení z přepínače označ kabely, který je na co a v podstatě sepnutím kabelů třeba krokodýlkem, získáš informace o tom, jestli ten otočný "prevít" je cajk.
Ovšem trváš-li na originalitě dílu, bude asi fuška najít pak někde něco funkčního na 100%. Snad to někdo dokáže udělat... lidi jsou koumáci. Jo, taky se podívej, jestli někde ten přepínač není prasklý. Teoreticky je v něm nějaká pružina, která jej drží v nějaké poloze a když se pružina opře do praskliny, může tam nebýt kontakt, nebo je tam třeba i voda. Přeci jen je to asi bakelit ne ?

Elektrozáhada

16.8.2013 v 16:18 | Nahoru | #17
hele odpoj si ten vývod z cívek, kterej krmí všechno nahoře...je to jedinej drát(51) a na ten si píchni externě 6V a jed po drátech... céčko jsem nedávno zapojoval celý znova, a není to nic složitýho...hlavně přechoďáky na všech svorkách odstranit...to dělá u těchhle starejch klumpů všechny problémy...jo a ještě jedna věc...jsou dvě verze, jedna do určitýho výrobního čísla a druhá od něj...a tam byly drobný změny, tak at nemáte hybrida...jo a proměř si přední žárovku a při měření do ní lehce tukej...jestli není přesejpací...

tlumivka je tam jen kvůli selenovýmu usměrňovači...sbírá proudový špičky....to celý s rezistorem je tam jen kvůli dobíjení...

Naposledy editováno 16.08.2013 16:20:45

Elektrozáhada

16.8.2013 v 20:13 | Nahoru | #18
Tak jsem se do toho dneska ponořil, a né že bych chtěl podléhat předčasnému optimismu, ale momentálně maká všecko jak má. Měnil jsem hrnec na světlo, při tý příležitosti jsem rozebral celou elektriku, všecko pečlivě očistil smirkem a kontaktolem, opravil jeden proklepnutej kabel a zejména vyčistil "spínačku", nebylo to moc ale přeci byla trochen zoxidovaná... Tak snad už to vydrží.

Elektrozáhada

17.8.2013 v 11:10 | Nahoru | #19
myslím, že máš asi vyřešíno

1 reakcí na tento příspěvek Elektrozáhada

5.8.2014 v 09:45 | Nahoru | #20
dobrý den panové.
Shanim schema zapojení elektroinstalace popřípadě spinací skřínky na suzuki marauder 250.
Nějakej vandrák mi suzu ukrad,posleze se našla ale elektrika je na maděru.diky moc všem.Jirka.

(reakce na) Elektrozáhada

5.8.2014 v 10:00 | Nahoru | #21

fortna píše: dobrý den panové.
Shanim schema zapojení elektroinstalace popřípadě spinací skřínky na suzuki marauder 250.
Nějakej vandrák mi suzu ukrad,posleze se našla ale elektrika je na maděru.diky moc všem.Jirka.



vyber si
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist