bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS 500 E maximálka
 
4.8.2013 v 23:16
Ahoj,
tohle tu možná už někde bude, ovšem nemám příliš času prohledávat celou databázi fóra. Mám malý dotaz ohledně svojí mašinky...Na jaře jsem si koupil Suzuki GS 500 E 1995. Má najeto 36tkm, takže je v docela slušném stavu. Co mě trápí je, že přesto že v technickém průkazu je napsáno 33Kw, tak motorce se nechce přes hranici 130 km/h. Nevím jestli je to již stářím motorky, nebo zda je někde problém. Druhá věc je, že mi hází zadní kolo .. v zatáčkách ve vyšší rychlosti podkluzuje a nedrží tak jak by mělo..
Za každou radu budu vděčný Děkuji :)

Suzuki GS 500 E maximálka

4.8.2013 v 23:32 | Nahoru | #1
To je hodne málo, daj skontrolovať karburátory, či sú správne otriskované a či sú neni diery v šupátkach. A nehazarduj so svojim zdravím a to zadné kolo nechaj hned spravit!
Tu niečo o tej motorke nájdeš, oplatí sa to prelúskať celé: http://www.motorkar...&fid=5&pgr=1

Suzuki GS 500 E maximálka

4.8.2013 v 23:38 | Nahoru | #2
Díky za radu,
předchozí majitel tvrdil, že karburátory nechal seřizovat loňskou sezónu, takže uvidíme. Co se týče zadního kola, jsem sice začátečník, ale při jízdě jsem to moc nepoznal, byl jsem upozorněn svým spolujezdcem a kamarádem, který jel v autě. Když jsem kolo kontroloval na stojanu, tak drželo a v osách se nehýbe...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 E maximálka

4.8.2013 v 23:41 | Nahoru | #3
Kilometrům natočeným na počitadle nevěř, prakticky každá taková motorka je "stočená". Vycházelo by to na průměrně 2000km/rok, což sice není nemožné, nicméně málo pravděpodobné.

A znáš historii motorky? Jestli byla dovezena ze zahraničí a máš už jen český TP, tak už nedopátráš, zda nebyla v minulosti škrcena na 34k (25kW) a později opět "otevřena". Takovému výkonu totiž maximálka 130 - 140km/h odpovídá a bohužel zřejmě u Tebe půjde o klasický případ u GS500 - karbce jsou krom jiných trysek (a snad i podložek v sání, to už nevím jistě) škrceny i výřezy v šoupátkách . Při odškrcení by se měla šoupátka správně vyměnit za neškrcená, bez výřezu, ovšem ta nejsou zrovna levná, takže se to často obchází tím, že se výřezy v původních šoupátkách zkrátka zalepí. Tlaskance lepidla se ale za čas odtrhnou, vletí do motoru (kde naštěstí shoří a žádnou škodu nezpůsobí), výřez se znovu "objeví" karbec se tím "rozšteluje" a motorka pak opět má snížený výkon a navíc stoupne spotřeba, která pak nejde dostat pod cca 4.2l/100km.

Správně seřízený motor GS500E má 46k/9000RPM, spotřebu při klidné jízdě 3.5l/100km (při ostřejší sportovní jízdě se dostane na 5l/100km) a motorku dokáže v pohodě rozjet na 170 - 175km/h a kolem 130km/h ještě celkem svižně akceleruje.

A to zadní kolo jsi zkoušeli protáčet na stojanu a skutečně obvodově hází? To bude v nejlepším případě v háji guma, hází-li radiálně (při pohledu zezadu se při otáčení "kýve" do stran), může být ráfek bouchnutý, nebo vůle v ložiskách.
Jinak si ale od jízdních vlastností moc neslibuj - GS500 je sice taková mrštná koza, dobrá jak na kochačku, tak i na sportovní pojetí jízdy, ale podvozek kvalit čistě sportovní motorky zdaleka nedosahuje. Vlnění ve větším náklonu je celkem normální a přední vidle jsou relativně měkké a hlavně při prudkém brzdění se dost "potápějí".

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 E maximálka

4.8.2013 v 23:45 | Nahoru | #4
Ono to podle mě není ani moc o tom, že se motoru nechce dostat přes těch 130 km/h, jako o tom že je tam šilenej napor vzduchu. U naháčů se moc zalehnout nedá a jedině se to dá vyřešit nějakým plexi, který ten problém taky nevyřeší. U ERka se dostanu na 110 během mžiku a do vyšší rychlosti se tomu nechce a já osobně to ani nepokouším, protože při týhle rychlosti se ze mě stává pojízdná plachetnice . Tyhle začátečnický petikilča nejsou hold trhači silnice i když na to papírově potenciál mají

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

4.8.2013 v 23:50 | Nahoru | #5
StrejdaMortymer> Právě, že jsem na GS500 (2003) malý štít měl a docela svižně vyhnala rychlost na 150km/h a klidně by tak zrychlovala dále, což jsem si už netroufl, jelikož to by mně urvalo přilbu i s hlavou ("polootevřená" s odklápěcím štítem).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

4.8.2013 v 23:53 | Nahoru | #6
J.M.K.> to jsi měl givi nebo něco jinyho? Já nad tím přemýšlím jestli ano nebo ne, ale jediný co mě od toho odrazuje je, že se mi to plexi absolutně nelíbí (ten mám na mysli např givi)

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 E maximálka

4.8.2013 v 23:55 | Nahoru | #7
Co se týče kilometrů je to dost pravděpodobné a iluze si nedělám. Jsem 5. majitel v čr, mám stále starý techničák, byť jsem zapsán v poznámkách, ale moto je dovezeno ze SRN v roce 2003. Za dobu pobytu v ČR nebyl změněn výkon motorky, takže nevím. Už jak jsem ji kupoval, svrběla mě ruka kvůli věku motorky, ale byl jsem donucen nějakou pořídit a jelikož mi 5 motorek prodali přímo před nosem, tak jsem cenu této sklepal na 20 000 Kč a vzal ji.
Co se týče spotřeby motorka si vezme kolem 5-6l/100km takže je to dost pravděpodobné.
Zadní pneu je už dost sjetá, na konci sezóny budu měnit obě dvě gumy a novou řetězovou sadu, takže to co jsem "ušetřil" při koupi dám za tyto opravy.

(reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

4.8.2013 v 23:59 | Nahoru | #8
StrejdaMortymer>
mě je jasné, že aerodinamika dělá svoje, ale právě proto, že jsem chtěl trochu i ten cestovní tip motorky, jsem si vybral 500 a doufal že se mi na dálnici neroztřepe při 130...

(reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

4.8.2013 v 23:59 | Nahoru | #9
Toren> Pokud to máš takhle upapany a nejezdíš s tím pilu tak nechat seřídit karbec a podívat se na šoupátka jestli se v nich časem nevymrskaly zase dirky jak už tu bylo psáno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 00:07 | Nahoru | #10
StrejdaMortymer> To bohužel nevím, co to bylo za štít, nepátral jsem po tom. Snad něco půjde poznat z fotky (byť mizerná kvalita):







Na druhé GS500 (1994) jsem žádný štít neměl a žádný rozdíl jsem nepozoroval.

Toren> Nediv se... za 20000Kč to bude pěkně "vylítaná vrána", kde by bylo naivní neočekávat nutné investice. Nakonec se bohužel můžeš po všech opravách dostat ne cenu, za jakou bys pořídil zachovalejší kus. každoádně nech prohlédnout a seřídit karbce, dost pravděpodobně budou otevřené výřezy v šoupátkách a možná také budou zpuchřelé membrány, které už také nepracují, jak by měly.

Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 07:28 | Nahoru | #11
Jak už několikrát zaznělo, nechat udělat ty karburátory a kouknout, jestli nejsou zavřené.

S tím zadkem nevím. Na GS je obecně hodně měkký a na horší cestě, nebo při špatné práci s plynem se hodně vlní a kámoš co jel za mnou mi říkal to stejné, že mi šíleně léta zadní kolo. Přitvrdil jsem zadek a dost to pomohlo.

Maximálka tam je hodně sporná. Maximum jsem z toho dostal 195. Ten kámoš říkal, že si nemám vymýšlet, že jel vedle mě a ukazovalo mu to 180 (CB500). Když jsem doma kouknul na záznam z GPS, tak podle té jsem jel maximálně 160...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 07:52 | Nahoru | #12


Sice se mi to moc nezdá,ale mělo by to jet cca něco málo přes 200km/h

(reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 08:53 | Nahoru | #13
Zas takhle bude vedet co tam kde menil a taky ze ma moto kde ma vse v poradku....proste si z toho OPRAVDU udela zachovalejsi kus

Naposledy editováno 05.08.2013 08:54:13

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 09:22 | Nahoru | #14

Haesty píše:

Sice se mi to moc nezdá,ale mělo by to jet cca něco málo přes 200km/h



Ale aby to nebylo jak s tou mou. Budík ukazuje 195, GPS 160. A v TP je maximálka 180, patrně myšlena tachometrová.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 10:04 | Nahoru | #15
kubacech> CB 500 mají zkreslené budíky, od 60-80 km/h ukazují míň... aspoň co jsem se dočetl zde na fórech, stejný problém mají třeba Bandity 600...

Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 10:10 | Nahoru | #16
na rocniku 94 bez jakyhokoliv plexi to na tachaci ukaze aspon 170

(reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 10:14 | Nahoru | #17
Toren> a GS na tom není lépe. Jak jsem psal, GS ukazovalo 195, CB 180, GPS 160

Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 10:45 | Nahoru | #18
Ta papírová maximálka je reálná. Můj šrot se dokázal (ale trvalo to dlóóóóóuho) rozvášnit tak, že se tachec dostal na konec stupnice (210), což bude těch reálnejch 190. Samozřejmě zalehnout bradou na budíky.

Jo a naučit se řadit. Z pětky na šestku to chce skočit svižně a až kolem 8-9 tisíc.

Naposledy editováno 05.08.2013 10:46:43

(reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 10:58 | Nahoru | #19

kubacech píše: Ale aby to nebylo jak s tou mou. Budík ukazuje 195, GPS 160. A v TP je maximálka 180, patrně myšlena tachometrová.



Já taky beru videa z youtube s rezervou
Každopádně kolem dvou kil by měla valit snad každá pětistovka

Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 11:19 | Nahoru | #20
185km/h pak přestal dotejkat benzín

Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 12:02 | Nahoru | #21

Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 13:02 | Nahoru | #22
Tacho 190 rovina a z kopce u berouna by šla i dál, takže reálných bych viděl max 175 podle gps, ale na co ty 500 trápit.... Jinak do zatáček nad 90 se ten zadek prostě vlni když je nějaká nerovnost , chce to taky nejezdít nalepenej koulema na nádrži....

Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 13:32 | Nahoru | #23
MOja tachometrová maximálka je cca 190km/h a podla cyklopocitaca ktoreho presnost som porovnaval s GPS som sa dostal na 164km/h. Myslim ze realnych je max 175km/h v idealnych podmienkach. Ale to je uz velke trapenie.
J.M.K. aky vzdy perfektné prispevky

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 15:43 | Nahoru | #24
Jen napíšu, že kámošovi valila 180 bez předního štítku a 190 s ním (zajímavý, jakej to má vliv) - podle tachometru, reálná rychlost neznámá

(reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 15:56 | Nahoru | #25

Pavouk106 píše: Jen napíšu, že kámošovi valila 180 bez předního štítku a 190 s ním (zajímavý, jakej to má vliv) - podle tachometru, reálná rychlost neznámá



otázka je taky posez Pokud leží na nádrži schovaný za budíkama, nebo na tom normálně sedí

(reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 17:49 | Nahoru | #26

J.M.K. píše: Kilometrům natočeným na počitadle nevěř, prakticky každá taková motorka je "stočená". Vycházelo by to na průměrně 2000km/rok, což sice není nemožné, nicméně málo pravděpodobné.

A znáš historii motorky? Jestli byla dovezena ze zahraničí a máš už jen český TP, tak už nedopátráš, zda nebyla v minulosti škrcena na 34k (25kW) a později opět "otevřena". Takovému výkonu totiž maximálka 130 - 140km/h odpovídá a bohužel zřejmě u Tebe půjde o klasický případ u GS500 - karbce jsou krom jiných trysek (a snad i podložek v sání, to už nevím jistě) škrceny i výřezy v šoupátkách . Při odškrcení by se měla šoupátka správně vyměnit za neškrcená, bez výřezu, ovšem ta nejsou zrovna levná, takže se to často obchází tím, že se výřezy v původních šoupátkách zkrátka zalepí. Tlaskance lepidla se ale za čas odtrhnou, vletí do motoru (kde naštěstí shoří a žádnou škodu nezpůsobí), výřez se znovu "objeví" karbec se tím "rozšteluje" a motorka pak opět má snížený výkon a navíc stoupne spotřeba, která pak nejde dostat pod cca 4.2l/100km.

Správně seřízený motor GS500E má 46k/9000RPM, spotřebu při klidné jízdě 3.5l/100km (při ostřejší sportovní jízdě se dostane na 5l/100km) a motorku dokáže v pohodě rozjet na 170 - 175km/h a kolem 130km/h ještě celkem svižně akceleruje.

A to zadní kolo jsi zkoušeli protáčet na stojanu a skutečně obvodově hází? To bude v nejlepším případě v háji guma, hází-li radiálně (při pohledu zezadu se při otáčení "kýve" do stran), může být ráfek bouchnutý, nebo vůle v ložiskách.
Jinak si ale od jízdních vlastností moc neslibuj - GS500 je sice taková mrštná koza, dobrá jak na kochačku, tak i na sportovní pojetí jízdy, ale podvozek kvalit čistě sportovní motorky zdaleka nedosahuje. Vlnění ve větším náklonu je celkem normální a přední vidle jsou relativně měkké a hlavně při prudkém brzdění se dost "potápějí".


Pod tohle se můžu z vlastní zkušenosti podepsat a odsouhlasit

Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 18:40 | Nahoru | #27
Na ER5, což je dost podobná motorka, jsem vymačkala 200 tacho, ale už to byl fakt mazec a trápení, jo a bylo to na německý dálnici a to fakt nekecám

Do 160 v pohodě, dál už se tomu nechtělo

Suzuki GS 500 E maximálka

5.8.2013 v 21:54 | Nahoru | #28
160-170 musi dat naprosto bezproblemu i bez jakyhokoliv plexi a se 120kilovym porizkem zrychluje plynule az do maximalky jen samozrejme volnejc nez silnejsi masiny - je dobry podrzet kvalty aspon do 8-9 aby se to urychlilo 130 je tak +- maximalka uskrcenych moto ale u tohohle typu by to nemel byt problem vratit - jinak je ti doufam jasny ze 36tis je tezka utopie a ta moto ma tak 136 "servisuju" GS z roku 2006 ted ma opravdovych 38tis - na ventily nebylo jeste hrabnuty, to samo na karbece -kontroluju to po sezone ale proste se to nehejbe - porad jede pekne a stejne, menil se 1x retez, predni guma bude teprv treti ! zadni tak 4-5 -jinak nic a bacha odesel uz zadni tlumic ! tj. co se tyce zadniho pokud to to skace uz mas pravdepodobne taky namale - pokud za jizdy ten kdo jede za tebou vidi ze kolo odskakuje mas tlumic v pytli

Suzuki GS 500 E maximálka

6.8.2013 v 22:19 | Nahoru | #29
Mě ve dvou 180 a nedělalo jí to problém

Suzuki GS 500 E maximálka

7.8.2013 v 00:50 | Nahoru | #30
ročník 98 a maximálka něco přes 170... asi by to jelo ještě o kapku víc, ale už to bylo nepříjemný. A tacháč ukazuje o dost víc, teda alepoň mě, takže těch 160 reálně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist