globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektrika
29.7.2013 v 15:24
Zdravím, měl bych dotaz...
Na mé HSQ WRE 125 rv98 je usměrňovač napětí, dovnitř jde střídavé napětí z alternátoru a na výstupu má být stejnosměrných 5V / 12V / či jiné napětí? (moto má baterku, el je 12V, na výstupu usměrnovače mám 5V ale jde to do celé elektriky kde je 12V a to mi přijde divné).
Také bych ocenil pokud by někdo prosím měl elektrické schéma této mašiny. Nevím si rady se zapojením.

Předem díky za smysuplné odpovědi :)

Elektrika

29.7.2013 v 16:31 | Nahoru | #1
Na vystupu bude urcite vic nez 5 a vic nez 12. Obvykle asi 13,5 .
Otazka jestli to nahodou nemeris blbe protoze bahnitka to maji obvykle tak ze maji dva okruhy jeden stridavej (svetlo atd) a jeden stejnosmernej (zapalko/baterka), pokud mas pripojenou baterku tak tezko muzs na vystupu namerit 5 V , takze kde to meris?

Elektrika

29.7.2013 v 18:25 | Nahoru | #2
Takhle, el nemam hotovou protože nemam schémata. vzal sem doma trafo z 230 na 12V, na výstup trafa lupnul ten usměrňovač a na výstup usměrňovače píchnul multimetr, ukázal mi stejnosměrných 5V

EDIT: mít hotovou elektriku tak mašinu nadlábnu a měřim rovnou na ní

Naposledy editováno 29.07.2013 18:25:50

Elektrika

29.7.2013 v 23:24 | Nahoru | #3
To neni usmernovac to je regler, pokud za nim nemas pripojenou baterku (ma li mit tvoje motorka baterku) tak si ho pravdepodobne odkouril. JInak stridavej vystup z altiku nema ani 50Hz ani 12 V st, takze na vystupu budes mit nesmysle.

Elektrika

30.7.2013 v 11:01 | Nahoru | #4
Přesně tuto závadu jsem opravoval půl roku zpátky. Ty regulátory co tam dávají dost odchází. Opravit je se ani nevyplatí za 650Kč se dá pořídit nový a to na: http://www.vape.cz/...tory-napeti/A-R30-1/

Na výstupu usměrňovače má vždy být alespoň o 10-15% vetší napětí než je napětí baterie, tudíž pro 12V baterii by funkční vystup usměrňovače by měl mít okolo 13,5V.
Huqvarna nemá žádný dva okruhy jak tu někdo psal na světla a na baterku. Z generátoru jde střída do regulátoru/usměrňovače a z něj přímo na baterku. A z baterie na svíčku/světla atd atd atd.

Origo: 12V, 1-fázový regulátor s usměrňovačem do 100W
Vape: 12V, 1-fázový regulátor s usměrňovačem do 200W

Je o trošku větší než ten původní, a má jinou koncovku, ale tu si přendáš ze starého.






Elektrické schéma pro huqvarnu WR/WRE/SM 125 r.v. 2000-04





A. Headlamp
B. RH front indicator
C.LH front indicator
D. Left switch
E. Horn
F. Rear stop switch
G.Front stop switch
H. Regulator
I. Alternator
L. Turn signal flash
device
M.H.T. coil/ Electronic
mudule
N. Spark plug
O.RH rear indicator
P. LH rear indicator
Q.Rear light
R. Instrument lighting
S. Parking light.

kdybys potřeboval mám HQ WRE 125 r.v 05, kde je elektronika z 95% stejná.

Naposledy editováno 30.07.2013 11:04:21

1 reakcí na tento příspěvek Elektrika

30.7.2013 v 21:40 | Nahoru | #5
Aha, děkuji za vysvětlení, jsem zas o něco chytřejší...
Ano, prosil bych o schéma na tu novější, na tomto není el. přívěra, servo, indikace nízkého stavu oleje a indikace přehřávání chladící kapaliny (to čidlo mám také v hajzlu, to budu kupovat nové)... jinak odkazy na díly ocením.

EDIT: elektrika je celá v hajzlu... z toho regulátoru mi to jde do pojistek a z nich nejspíš do celé elektriky a ne pouze do baterie jak píšeš.
Ano, baterii mám. Mašinu jsem koupil za 25 a přestala jezdit po dvou dnech. Už stojí 11 měsíců, investice 12k a stále nejede. Odsrala to ŘJ, servo, pravý jázýček přívěry...

Je možný teda nějak zjistit jestli je ten muj regulátor stále funkční? Jsem vyučený elektrikář ale nechci to zkurvit ještě víc. Multimetr mám. Co má tedy jít za napětí na vstup a co na výstupu?

Naposledy editováno 30.07.2013 22:02:54

1 reakcí na tento příspěvek Elektrika

31.7.2013 v 10:32 | Nahoru | #6
Samotný regulátor nijak proměřit nejde, musíš to udělat s nastartovaným motorem, a to tak že odpojíš vystup(červený+modrý kablík) a na těchto výstupech změříš napětí.
Pokud to nechceš rozpojovat stačí změřit baterii, nastartovat a změřit znovu pokud napětí na ní při rozsvícených světlech nebude větší než při vypnutém motoru máš jasno.

Předtím jsem to napsal špatně takže ujasnění: z Generátoru jsou 4 kabely (2 žluté jsou propojené skrz 3 cívky seriově, 2 černo-červené z zapalovací cívky).
2 žluté kabely vedou přímo do regulátoru/usměrňovače z něj pak je vývod na 1modrý(kostra) a 1červený nebo oranžový tlustší drát který vede přes 20A pojistku přímo na baterii.
2 černočervené vedou do indukční cívky a z ní přímo na svíčku.
Světla+blinkry+řídicí jednotka+servo přívěry jsou napájena čistě z baterie.
alespoň tak je to u verze WRE 05

jinak čidlo hladiny oleje/přehřátí chlad. kapaliny je pouze pro indikaci na tachometru, nijak to neovlivňuje chod motoru, takže to bych řešil jako poslední.

manuál na r.v. 98, nedisponuje celkovým ele zapojením, ale má jen takový přehled tak třeba ti to k něčemu bude viz:
servisni: http://www.husqvarn...ual/1998WRESM125.pdf
(strana 82-84, sekce 25)
užitkový: http://docs.wavenet...8%20WRE-SM%20125.pdf

Naposledy editováno 31.07.2013 10:37:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika

31.7.2013 v 10:37 | Nahoru | #7
Akyo> A rovnou si dej par facek

Samotný regulátor nijak proměřit nejde, musíš to udělat s nastartovaným motorem, a to tak že odpojíš vystup(červený+modrý kablík) a na těchto výstupech změříš napětí.



U zkratovyho regulatoru nemuzes odpojit zatez !!! Kdyz jo posles ho pri vyssi zatezi pravdepodobne do kytek.

1 reakcí na tento příspěvek Elektrika

31.7.2013 v 10:57 | Nahoru | #8
Proč by jsi nemohl? Co myslíš že se stane když praskne pojistka? taky se ti odpojí a motor vesele jede dál jen to nedobíjí baterku.
Nevím nechci se hádat, nicméně měřil jsem ho tak a neodešel. Pojistka mi jednou praskla při průjezdu vodou a dalších 100km+ jsem s tím jel(s odpojeným výstupem regulátoru) s stále funguje jak má.

Naposledy editováno 31.07.2013 10:57:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika

31.7.2013 v 12:03 | Nahoru | #9
gugo> to mě zajímá, jak poznám zkratový regulátor?

(reakce na) Elektrika

31.7.2013 v 12:30 | Nahoru | #10
Reider> No nevim jak ho poznas ty, ale obvykle je tam kde neni buzena kotva alternatoru.
Tzn tam kde mas jako kotvy permanentni magnet.

(reakce na) Elektrika

31.7.2013 v 12:40 | Nahoru | #11
Akyo> Ti praskla hlavni pojistka ? Nevim jak u tech jednofazovejch na malejch motorkach, ale u 3 fazovejch jsem jich videl nekolik , a umelci tvrdili, ze si to predtim pri nastartovanym motoru odpojili. Z principu funkce kdy tomu regulatoru najednou odejde zatez a vylitne mu napetni nahoru a on se ho snazi snizovanim vystupniho odporu snizit je proste na meznich hodnotach a ve vsech manualech najdes ze by se to delat nemelo.
Pravda ze treba ignitech to tam nepise ten varuje jenom pred prepolovanim.

Elektrika

31.7.2013 v 13:28 | Nahoru | #12
gugo: Když nad tím přemýšlím máš pravdu no, mam regulátor od http://www.vape.cz/...tory-napeti/A-R30-1/ a ten to vydržel když prdla hlavní pojistka. :)
takže jawa1cz: měř to jen tím druhým způsobem :)

Elektrika

31.7.2013 v 15:38 | Nahoru | #13
Hoši, děláte mu v tom pěknej bordel
Schéma mu dáte nějaké a pak mu říkáte věci které v tom schématu vůbec nejsou )

Nemotejte mu zbytečně hlavu !

(reakce na) Elektrika

31.7.2013 v 15:46 | Nahoru | #14
jawa1cz>

Je to všechno hrozně jednoduchý.

Prvně měř při vyplém motoru: Plus musí jít všude tam kam má a vše ti musí fachcat!
Po nastartování změř kolik je na baterce, musí tam být víc. Pokud nebude,tak změř jaké ti jde napětí z alternátoru na kabel regulátoru (je střídavé a bude ho dost ( vizservisní manuál)). Z dalšího kabelu ,který je spojen neustále s plusem baterie za pojistkou ti musí jít o nich 10-15 % víc již stejnosměrného, pokud né ,je v háji regulátor.

Při odpojeném regulátoru od palubní sítě tu mašinu nevytáčej,jinak ti regler opravdu může shořet. Ale stává se to málokdy a většinou jen když už je starší.

Pokud máš už správné schéma měl by si to pochopit sám.

Elektrika

31.7.2013 v 20:29 | Nahoru | #15
Za manuály děkuju, ale elektrický chéma jsem v nich nenašel. Dokud nebudu mít schéma, nejsem schopný dodělat elektriku, tudíž ani nastartovat a měřit... Je tedy nějaká dobrá duše co schéma má? Byť třeba i na tu z roku 05. Prosííím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde sehnat tlačítko tachometru a ma... Husqvarna WRE 125 huhlla 1 7.1.2024 v 06:58 krokoš
Otevřená Husqvarna wre 125 Husqvarna WRE 125 Rider372 1 26.12.2023 v 22:07 Kohlstein
Nestartuje Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 125 Majk51 4 26.10.2022 v 11:48 mito7
Nechce startovat - nejspíš málo sa... Husqvarna WR 125, Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 12... Majk51 6 24.10.2022 v 07:12 mito7
kolik koleje do převodovky husqvarn... Husqvarna WRE 125 vladik125wre 3 12.8.2022 v 19:19 Ariete


TOPlist