globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 550 pařez
25.7.2013 v 22:50
Čau mám takový problém s pařízkem. Když zapnu přepínačem režim světel tak světla se zapnou ale pionýr prostě nejde vytočit do otáček a když přidám plyn tak jakoby kucká a prostě se mu vubec nechce. Samozdřejmně se s tím nedá jezdit. Ale když světla vypnu tak uplně v pohodě, žádný kuckání nic, a krásně jde vytočit do plna. Procházel jsem elektroinstalaci-drátky jestli to někde nemá nějakej zkrat a nic jsem nenašel. Neví někdo co by to mohlo být ?

Za případné nápady děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 550 pařez

25.7.2013 v 23:09 | Nahoru | #1
Jestli je instalace originální, tak taková závada není moc pravděpodobná, leda že by byly silně zeslabené magnety na rotoru magneta a "odpor" zatížených světelných cívek by motor přidusil mechanicky.

Zkus postupně vyndat přední, zadní, nakonec obě žárovky a sleduj, co to udělá. V originále totiž jsou na magnetu 3 cívky - zapalování, přední světlo+klakson, zadní světlo. Přitom zadní světlo se nevypíná odpojením žárovky, ale zkratováním cívky na kostru.
Jelikož bohužel přední cívka neutáhne zároveň žárovku a klakson, takže se zapnutými světly si zkrátka nezatroubíš, spousta majitelů elektriku přepojovala. Potom by se dalo věřit tomu, že na cívku zapalování bude zároveň napojeno i světlo a jeho zapnutím je pak logicky cívka přetížena.

Pakliže se tedy nepletu - schéma 50/550 už si nepamatuju a je-li odlišné od zapojení řad 20, 21 a 23, nechť mne ostatní opraví.

Jawa 550 pařez

25.7.2013 v 23:17 | Nahoru | #2
Jasně, jak říkáš rozsvítím světla rozsvítí se přední zadní a netroubí to. Zatroubím si jen tehdy pokud světla vypnu. Zkusím vyndat ty žárovky co to udělá ale už tam mám nově koupené podle typu označení které tam byli předchozí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 550 pařez

25.7.2013 v 23:23 | Nahoru | #3
J.M.K.> Zapalovani je odlisny Nejsou tam tri samostatny civky jako u 20,21 a 23.

Naposledy editováno 25.07.2013 23:24:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 550 pařez

25.7.2013 v 23:51 | Nahoru | #4
Koudy01> Tak potom to celkem má logiku - jestli stejná cívka táhne zápalko i světla, tak potom stačí, aby byl zeslabený rotor, nebo měla cívka mezizávitové zkraty, popř. zvětšenou vzduchovou mezeru a snížený výkon je na světě. Vynechávání zápalka při zapnutých světlech se pak není co divit.
Mimochodem, nemáš někde plánek elektriky 50/550, nebo odkaz na něj? Jak jsem zmínil, už si jej z hlavy nepamatuju a najít jej nikde nemůžu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 550 pařez

25.7.2013 v 23:54 | Nahoru | #5

Ale je to nejaky divny. Ja tam tusim musim mit 12V zarovky a ne 6V...

Tak mozna tam maji byt puvodne 6V, ale ted sem se tu v nejakym vlakne docetl, ze se do 550 a 555 davaly 12V jinak to dost praskalo.

Tady ODKAZ na to vlakno. V prispevku 21 je schema i s popisem.

Naposledy editováno 26.07.2013 00:05:34

(reakce na) Jawa 550 pařez

26.7.2013 v 00:11 | Nahoru | #6
Koudy01> Děkuju, na tento plánek jsem narazil, akorát nikde nebylo z popisu jasné, že je to na tento typ. Jinak podle něj jest závada pochopitelná, jak jsem popsal výše. Žárovky 12V se nědy dávaly i na Babetty, šlo zřejmě o velké rozptyly v kvalitě, klidně i počtu závitů cívek a v namagnetování rotoru - to vše se na výkonu magneta projeví.
Také by praskání žárovek mohl způsobit zkrat ve vinutí tlumivky.

Jawa 550 pařez

26.7.2013 v 07:37 | Nahoru | #7
Parez by mel mit 6v ale jak pises rvalo se tam 12v bo jinak praskaly jak na bezicim pasu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 550 pařez

26.7.2013 v 09:34 | Nahoru | #8
J.M.K.> Světelné a zapalovací okruhy jsou na všech fichtlech oddělené a na sobě nezávislé...Je to i vidět z toho schématu co sem dal Koudy - z toho "dynama", i když je to samozřejmě alternátor, vychází ze svorky 15 drát na indukčku a ze svorky 55 to jde do spínačky a odtud na klakson a světla...Osobně to tipuju na nějakej zkrat...

(reakce na) Jawa 550 pařez

26.7.2013 v 11:03 | Nahoru | #9
kolecko10> Já vím, jen z toho plánku není na první pohled jasné, jestli je to magneto jednocívkové, nebo dvoucívkové. Ale klidně může být mezi cívkami nějaký svod a kor, jestli jsou cívky proti sobě (odsazené o půl otáčky), tak budou v ptrotifázi a stačí pak svod na svorkovnici magneta, aby to "ubralo" výkon a problém je na světě.
Také mě trochu zaráží ten "usměrňovač", tam asi bude zavádějící popis. Logicky to vypadá jen jako rozbočka, i když jsem zaslechl, že právě kvůli praskání žárovek se někdy dávaly dodatečně před světla stabilizátory.

Jawa 550 pařez

26.7.2013 v 11:20 | Nahoru | #10
Usměrňovač bude právě ta tlumivka která se dávala kvůli praskání žárovek...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 550 pařez

26.7.2013 v 11:27 | Nahoru | #11
Tlumivka zvyšuje svůj zdánlivý odpor se stoupající frekvencí, takže na omezení ve vyšších otáčkách postačí... ovšem s usměrněním to nemá nic společného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 550 pařez

26.7.2013 v 11:30 | Nahoru | #12
J.M.K.> Jasně, to si rozumíme...myslel jsem to tak, že to co je označeno ve schematu jako "usměrňovač" je ve skutečnosti ta tlumivka...

(reakce na) Jawa 550 pařez

26.7.2013 v 11:46 | Nahoru | #13
kolecko10> Je mně to jasné a děkuju za upřesnění.

Jawa 550 pařez

26.7.2013 v 23:06 | Nahoru | #14
Projdu ještě jednotlivý dráty a uvidíme. Ale je to veliká škoda před tím to jezdilo i se světli bez problémů.

Jawa 550 pařez

8.6.2014 v 07:05 | Nahoru | #15
Ahoj,nechci zakládat další téma,tak to šoupnu sem...
Pustil jsem se do zprovoznění kámošovo pařeza a schází mi patice žárovky v předním světle.Objednat už nelze a tak bych chtěl poprosit,jestli by mi ji tu někdo neofotil,protože vůbec nemůžu dohledat,jak má vypadat...
Díky!

Jawa 550 pařez

15.6.2014 v 13:53 | Nahoru | #16
Fakt nikdo nepomůže ?
E:Je to tahle?patice

Naposledy editováno 15.06.2014 13:58:12

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 550 pařez

15.6.2014 v 19:53 | Nahoru | #17
pokud pasuje tak je








(reakce na) Jawa 550 pařez

16.6.2014 v 22:39 | Nahoru | #18
mopikus> No to já právě nevím,protože tu patici postrádám,ale tak zkusím to objednat...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 550 pařez

17.6.2014 v 16:55 | Nahoru | #19
nejsem si stoprocentně jistej ale mělo by to být stejné jako na klasik pionýr,přední světla myslím rámeček a zrcadlo jsou stejný a tím i patice na žárovku tam by rozdíly nedělali

(reakce na) Jawa 550 pařez

17.6.2014 v 21:47 | Nahoru | #20
mopikus> Ok zkusim a uvidím,nestojí to raketu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
pincek netáhne na trojku Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Ja... dom_burda 13 12.3.2024 v 19:51 kasssy
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Jawa 550 technický průkaz zrušený Jawa 50/550 Pionýr a1a2a31 10 12.5.2023 v 09:48 CRF1000
Praskání světel jawa 50/550 Jawa 50/550 Pionýr stepanem 7 16.12.2021 v 20:39 Kohlstein
Jakou motorku Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, TMEC Betka, Jawa 50/... Makos06 6 11.10.2021 v 10:49 puffybodie


TOPlist