globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

19.6.2014 v 21:12 | Nahoru | #1
Vážení, přidávám se na stranu proti Motulu 5100 MA2, protože se mi stalo následující:
Koupil jsem si motorku, odjezdil na ní tak 1000km a vše v pohodě, žádný prokluz spojky, jen ten olej v kontrolním okýnku byl černej jak bota. Tak jsem objednal Motul 4T 5100 Ester 10W-40 MA2 , nalil ho tam a věřte nevěřte, spojka klouže. Prostě jen tak, z ničeho něco. A tím nemyslím, že by občas trochu klouzla, klouže hodně. Musím přidávat hooodně zlehka, aby to jelo trochu normálně.

Takže můj závěr je ten, že třeba ten olej je dobrý pro novější stroje, ale rozhodně né pro moji GSX750F (1991). A rozhodně nemíním riskovat, jestli si ta spojka dřív sedne nebo ji spálím. Jako fakt ne!

Naposledy editováno 19.06.2014 21:17:26

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

19.6.2014 v 21:26 | Nahoru | #2

DnD píše: Vážení, přidávám se na stranu proti Motulu 5100 MA2, protože se mi stalo následující:
Koupil jsem si motorku, odjezdil na ní tak 1000km a vše v pohodě, žádný prokluz spojky, jen ten olej v kontrolním okýnku byl černej jak bota. Tak jsem objednal Motul 4T 5100 Ester 10W-40 MA2 , nalil ho tam a věřte nevěřte, spojka klouže. Prostě jen tak, z ničeho něco. A tím nemyslím, že by občas trochu klouzla, klouže hodně. Musím přidávat hooodně zlehka, aby to jelo trochu normálně.

Takže můj závěr je ten, že třeba ten olej je dobrý pro novější stroje, ale rozhodně né pro moji GSX750F (1991). A rozhodně nemíním riskovat, jestli si ta spojka dřív sedne nebo ji spálím. Jako fakt ne!

Přesně tak,co ušetříš na oleji,projedeš několikanásobně v lamelách,popř.i v plechách. Já si je tehdy objednal i s pružinama a dodnes je mám v krabici protože se ukázalo že není potřeba je měnit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist