globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 11:03 | Nahoru | #1
problémy s motulem podle mě mohly nastat v případě že si nějak nesednul s předchozím olejem, ale proto bych neříkal že je špatnej. Já bych to řešil dřívější výměnou za čerstvej a ten samej. Ale chápu že to každej neudělá.

e: Je zajímavý že jsem taky kdysi přešel z repsolu, a po výměně za Igol (poloester) jsem měl pocit zvýšenýho mechanickýho hluku a olej byl hned černej. Při další výměně už bylo všechno v pořádku a jezdím na něj asi 6 let. Podle servisáka je motor v dobrý kondici a čistej.

Naposledy editováno 16.05.2014 11:05:53

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 11:17 | Nahoru | #2

Stev píše: problémy s motulem podle mě mohly nastat v případě že si nějak nesednul s předchozím olejem, ale proto bych neříkal že je špatnej. Já bych to řešil dřívější výměnou za čerstvej a ten samej. Ale chápu že to každej neudělá.

e: Je zajímavý že jsem taky kdysi přešel z repsolu, a po výměně za Igol (poloester) jsem měl pocit zvýšenýho mechanickýho hluku a olej byl hned černej. Při další výměně už bylo všechno v pořádku a jezdím na něj asi 6 let. Podle servisáka je motor v dobrý kondici a čistej.


souhlas. tydy totiž u toho jednoho nejde o olej,ale o mindrák. Takže to ber s rezervou. On za to ani snad nemůže.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

16.5.2014 v 14:00 | Nahoru | #3

Stev píše: problémy s motulem podle mě mohly nastat v případě že si nějak nesednul s předchozím olejem, ale proto bych neříkal že je špatnej. Já bych to řešil dřívější výměnou za čerstvej a ten samej. Ale chápu že to každej neudělá.

e: Je zajímavý že jsem taky kdysi přešel z repsolu, a po výměně za Igol (poloester) jsem měl pocit zvýšenýho mechanickýho hluku a olej byl hned černej. Při další výměně už bylo všechno v pořádku a jezdím na něj asi 6 let. Podle servisáka je motor v dobrý kondici a čistej.

To že si to spolu nejspíš nesedlo jsem už kdysi psal.Bohužel jsem se dočkal jen dalších urážek od místního Motulového dealera.Problém se projevoval i po ujetí 4tis.km.Vrátil jsem se k tomu původnímu oleji a problém byl vyřešenej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist