globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

23.3.2014 v 09:48 | Nahoru | #1
Musím říct že potom co jsem už letos najel na mogul prvních 500km tak fakt super spojka konečně zabírá jak má (plynule) na motorex se to chovalo jako suchá spojka kterou jsem zažil na bimotě a hlavně už v motoru na volnoběh nic necvaká. Taky jsem to zkusil trochu potrápit ale spojka neklouže i když to má Jaso MA2. Jen abych to uvedl na pravou míru olej Motorex kterej tam byl předtím jsem tam já nelil tak nemůži s jistotou říct co tam bylo štítek od oleje tam může dát každej hlavně když minulej majitel na moto najel jen 2tis.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

23.3.2014 v 10:54 | Nahoru | #2

Divi22 píše: Musím říct že potom co jsem už letos najel na mogul prvních 500km tak fakt super spojka konečně zabírá jak má (plynule) na motorex se to chovalo jako suchá spojka kterou jsem zažil na bimotě a hlavně už v motoru na volnoběh nic necvaká.



Mě zase servisák na místo Motulu doporučil Motorex, na konec jsem ho tam nalil, o proti původnímu se nic nezměnilo. Na minulém GSXR i Hornetu jsem používal Castrol, polovině lidí prý s Castrolem klouzala spojka, mě nic neklouzalo a to stál jen 180Kč/L. Takže osobně už to neřeším, vyberu značkový olej a naleju ho tam, většinou držím ten samý do té samé motorky. Věřím, že i méně známé značky budou podobné, ale pro ten pocit...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist