globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 19:21 | Nahoru | #121

Bubrak-ZX10R píše: Tady si nikdo nestezuje na 300tun motorkovejch produktu preci. Ty problemy s MA2 tu sou uz 2 a asi je to prilis 'novej' olej na to aby se to stihlo projevit u hromady lidi.

Pane Motule. Ale je to ferova nabidka, ktery bych asi ja vyuzil, ale az bych tam omylem ten MA2 dal, coz se ted asi uz nestane.



No popravdě prodalo se od zacatku roku par kamionu 5100MA2 tak asi je tento příspěvek trochu mimo mísu ...a ze tech sudu a piksel je požehnané :)))) linka ve Francii nejede nic jiného než tento novej produkt tak asi do toho trhu vidíš víc ...děkuju za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 19:31 | Nahoru | #122
devastator> já bych měl na tebe otázku jestli se starší esterový olej bude vyrábět dál nebo ho má nová MA2 plně nahradit?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 19:41 | Nahoru | #123

hlinik11 píše: devastator> já bych měl na tebe otázku jestli se starší esterový olej bude vyrábět dál nebo ho má nová MA2 plně nahradit?


MA2 značí, že olej by měl podléhat náročnějším zkouškám při testech... Prostě asi motul ujel a udělal olej na hovno ..a to označení MA2 tam jen nalepili

Naposledy editováno 31.07.2013 19:45:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 19:48 | Nahoru | #124

devastator píše: No popravdě prodalo se od zacatku roku par kamionu 5100MA2 tak asi je tento příspěvek trochu mimo mísu ...a ze tech sudu a piksel je požehnané :)))) linka ve Francii nejede nic jiného než tento novej produkt tak asi do toho trhu vidíš víc ...děkuju za info



Kamiony prodávat múžete, klidně i trajekty...MO spětnou vazbu máte kde?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 20:04 | Nahoru | #125
Jenda_FZR> můžeš říct, čím jsi to měřil? Tlak a teplotu...

a přestaňte mě srát, za chvíli budu měnit olej a všude čtu, že Castrol je na hovno, Valvoline ja na hovno a Motul 5100 už je taky na hovno, tak co tam mám nalít

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 20:06 | Nahoru | #126
motorex

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 20:14 | Nahoru | #127

fockewulf píše: Jenda_FZR> můžeš říct, čím jsi to měřil? Tlak a teplotu...

a přestaňte mě srát, za chvíli budu měnit olej a všude čtu, že Castrol je na hovno, Valvoline ja na hovno a Motul 5100 už je taky na hovno, tak co tam mám nalít

Taky sem ho tam nalil nedavno, tak uvidim.Zatim se nic nedeje.Jestli me ale nasere, tak tam naleju Mogul

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 20:22 | Nahoru | #128
Naopak tím se potvrdilo že tenhle olej má lepší mazací schopnost než klasický 5100... Problém je v pružinách nebo lamelách nikoliv v oleji... Přesně tohle dělá už dlouhá léta Castrol GPS neboli dnes Power 1 racing...Na něm taky hned poznáš,že spojika je vhajzlu... A taky bych si nic jineho do motorky nenalil používáme ho skoro 10 let do všeho co přijede na servis a nikdy žadný problém, teda až na ty co maj horší spojiku

Naposledy editováno 31.07.2013 20:29:20

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 20:26 | Nahoru | #129
Tak som to včera vymenil, dnes cca 50 km do prace a z práce. Absolutne bez problému a ako po každej výmene motor stíchol. Spojka rozhodne nekĺže. Videl by som to teda na problém inde. Ale teraz som si všimol, že píšete 10W40 a ja som dával 10W50. Možno preto je všetko ok. Sorry za offtopic z mojej strany.

majte pekný večer páni.

Naposledy editováno 01.08.2013 07:58:29

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 20:53 | Nahoru | #130
Mám stejnej problém, po nalití Motul 5100 10W40 MA2 klouže spojka prvních cca 10km.Cbr900rr rv95, 43tis km. Nevím kolik vydrží spojka. Optám se v servisu a nechám vyměnit.
devastator - přečíst si ještě jednou jeho arogantni komentáře a podřezat si žily tupým přiborákem at to poradne bolí faaakt

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 20:59 | Nahoru | #131

fockewulf píše: Jenda_FZR> můžeš říct, čím jsi to měřil? Tlak a teplotu...

a přestaňte mě srát, za chvíli budu měnit olej a všude čtu, že Castrol je na hovno, Valvoline ja na hovno a Motul 5100 už je taky na hovno, tak co tam mám nalít



Mám loger s 15ti nezávyslejma vstupama, pro definovatelný čidla, takže připojim libovolný čidlo, klidně i svoje vlastní který ta motorka/auto ani nemusí mít a loguju, naprosto libovolnej parametr. Tlak oleje, teplotu oleje, poměr palivo vzduch, teplotu výfukových plynú, podtlak v sání, teplotu nasávaného vzduchu, podtlak za škrtící klapkou, vstřiky, nabití indučky. Prostě vybereš vstup, připojíš čidlo, skalibruješ a loguješ. Lze samozřejmně měřit i jiný veličiny, stačí prostě nasadit patřičný čidlo/sondu/snímač ... definovat hodnoty a jedeš. Požívám to především na auta ale je to velmi dobře použitelný i na motorky.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 21:10 | Nahoru | #132
devastator> respekt...jak je to s novym 300v? mela by se hodne zlepsit opotrebeni prevodovky...jeste jsem ho netestoval ten novej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 21:20 | Nahoru | #133
Jenda_FZR> Závist.Takový udělátko se by se mi líbilo
Moc se mi líbí komentáře,kde někdo nalije inkriminovaný olej do své mašiny,ta to stráví bez problémů a majitel má pocit že to tak musí fungovat na všech mašinách na světě.
Je jasný,že to není vyložený sráč.Nicméně určité procento problém má,takže tam při určitých okolnostech nějaké potíže budou.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 21:26 | Nahoru | #134

DonyR1 píše: Naopak tím se potvrdilo že tenhle olej má lepší mazací schopnost než klasický 5100... Problém je v pružinách nebo lamelách nikoliv v oleji... Přesně tohle dělá už dlouhá léta Castrol GPS neboli dnes Power 1 racing...Na něm taky hned poznáš,že spojika je vhajzlu... A taky bych si nic jineho do motorky nenalil používáme ho skoro 10 let do všeho co přijede na servis a nikdy žadný problém, teda až na ty co maj horší spojiku



to je fakt zajimavy, ze mi po vymene oleje zas spojka dalsich 30tis km fungovala normalne a dalsi majitel s ni taky nemel problemy dalsich 30tis

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 21:45 | Nahoru | #135
dnes jsem taky měnil na B12 olej,rok 01 37 tis. najeto,dal jsem teda radši starý typ motulu 10 W40 5100 ester,takže nepozoruju nic,krom lehkého stišení motoru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 21:54 | Nahoru | #136

Anti píše: Jenda_FZR> Závist.Takový udělátko se by se mi líbilo
Moc se mi líbí komentáře,kde někdo nalije inkriminovaný olej do své mašiny,ta to stráví bez problémů a majitel má pocit že to tak musí fungovat na všech mašinách na světě.
Je jasný,že to není vyložený sráč.Nicméně určité procento problém má,takže tam při určitých okolnostech nějaké potíže budou.



Sázim na to, že problém budou mít všechny, nebo velká většina motorek se spojkou, kretá návrhově pochází z dob standardu MA. Jelikož byla navrhována pro mazání těmahle olejema....logicky, když nic lepšího běžně nebylo. Pokud dojde k výmněně spojky, problém se možná potlačí, ovšem samozřejmně nevyřeší...jelikož spojka postavená/navržená pro MA olej, nebude korektně fungovat s MA2 olejem. Dál, nevěřim tomu že ten olej má v plném smyslu lepší mazací schopnost. Minimálně při vysokých teplotách řídne a klesá tlak oleje...třeba je to nějaká nová technoligie který nerozumím, dobře muže bejt(ačkoliv to zní naprosto nesmyslně) ale pro starší motorky to prostě neni dobrý, zvyšuje se opotřebení naprosto všeho co je mazaný... samozřejmně se múžu plést a fakt je to nějaká super moderní vychtávka jak dělat výbrus válce, přebrus klikovky šálou a brus dalších věcí zdarma a ještě za jízdy...ale já to do svý motorky fakt nechci. Radši risknu možnost že se pletu, že moje měření je špatně, než že bych dal na neověřený slovo člověka z obchodního zastoupení Motul. Já teda motul všude každýmu cpal...zejtra poměřim a budu mít první faktický čísla ale už teď je mi jasný, podle toho co jsem dnes naměřil na hrubo a na rychlo, že je ten rozdíl dost patrnej a zvlášť když při vyšších teplotách.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 22:27 | Nahoru | #137
Takže když si koupím Motul kterej je levnější dejme tomu o dvě stovky na 4litrovém balení tak ušetřím i-když si musím zároveň vyměnit lamely,plechy a pružiny(otázka +- 4 tisíc?).A to bych na tom dražším oleji na spojku najel třeba dalších 30tis.kilometrů. Geniální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 22:55 | Nahoru | #138
Jenda_FZR> kecáš nehorázný nesmysly...vůbec nevíš vocogo MA a MA2...nejdřív si prosímtě přečti co to vlastně JASO je

Naposledy editováno 31.07.2013 22:57:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 23:04 | Nahoru | #139

tigerbou píše: Jenda_FZR> kecáš nehorázný nesmysly...vůbec nevíš vocogo MA a MA2...nejdřív si prosímtě přečti co to vlastně JASO je



Abych si později změřil, že co udává norma/revize/standart je nehorázný nesmysl, toho se raději ušetřím.

JASO (Japanese Standards Organisation) vydala řadu klasifikací, která pokrývá mazací výkonnost a požadavky na kouřivost, a to FA, FB a FC (přičemž FC je z nich nejpřísnější). Firemní zkouška kouřivosti SUZUKI je v korelaci s oddílem zkoušek kouřivosti této klasifikace. Co tohle má společnýho s našim problém...nechápu, vysvětli.

Naposledy editováno 31.07.2013 23:07:36

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 23:28 | Nahoru | #140
Není JASO FA, FB a FC spíše pro dvoutak oleje?

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.7.2013 v 23:59 | Nahoru | #141
Co máte proti mogulu? v moto zkušenost nemám, ale třeba v dodávce, která měla 460 tkm jsem na něj najel dalších 170 a naprosto v pohodě, od výměny k výměně nebylo třeba dolívat, je teda fakt, že nedodržuju long life intervaly, radši dvakrát mogul, než jednou nějakej super hyper na jednou tolik km. V osobním ho dávám taky už v několikátým a taky bez problémů, měním po 10 ti. Značkovej olej stejně těch 30 tis nevydrží, vyzkoušeno na firemní dodávce, od cca 20 tis bylo potřeba dost dolejvat V XT mám yamalube, ale jen proto, že mogul zrovna doma nebyl a ta úspora na 2,5l není nijak výrazná.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 05:35 | Nahoru | #142
Jenda_FZR> mohl bys mi hodit link ma ten logger? Rovnez bys mohl napsat,co je to o 12stupnu nizsi teplota o 12 ale od jake puvodni hodnoty?90?110?....

Ad MA a MA2-nic proti,ale oleje splnujici MA mohly uz kdysi splnovat i dnesni MA2. viz treba Silkolene oleje.Krom toho MA2 ma vyssi koeficienty treni,takze to opravdu smysl nedava.

http://www.fuchs-oi...-oleju-dle-jaso.html

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 07:50 | Nahoru | #143
Petrloket>

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 08:13 | Nahoru | #144
Čekám ze se ten klucina ozve a ono nic ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 08:29 | Nahoru | #145
Jenda_FZR> MA2 není horká novinka tohoto léta, oleje s touhle normou se prodávaj už minimálně 2 roky. A měly by být prokluzu spojky odolnější. Zatím to vypadá jen na problém motulu, jestli to vůbec problém je.

Naposledy editováno 01.08.2013 08:30:11

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 09:55 | Nahoru | #146
Jenda_FZR> uz to nehul ty spojko

Focku ted s tebou musim souhlasit...je vedle jak ta jedle...

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 10:21 | Nahoru | #147
Dneska jsem si byl pro stáčenej olej a když mi dal servisák taky tenhle s označením MA2, tak jsem mu řekl, že jsem něco četl, že je to na hovno a on říkal, že s ním má léta zkušenosti a, že je to kravina, dneska jdu měnit, tak se uvidí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 10:40 | Nahoru | #148

Bubrak-ZX10R píše: A co kdyz sem pak dal zpatky starej olej a spojka fungovala zase OK dalsich 30tis km?

e: starej olej ne jako starej vyjetej, ale starej 'model' co fungoval



Hele Bubro, naprosto nic osobniho. Ale po tom co jsem videl tvoji motorku, na ktery kdyz se clovek zhoupnul na predku tak zustali vidle zasekly dole, a tys na tom spokojene jezdil mi muzes rikat/psat co chces a moje pochybnosti to moc nerozptyli ...

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 10:52 | Nahoru | #149
20th July 2013, 03:42 PM
K1300GT -clutch slipping!
....Motul 300v 5w-40 oil...

http://eurokclub.com...lutch-slipping-6129/

ak je viacero hodnovernych pripadov treba to reklamovat priamo vyrobcovy MOTUL France...

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.8.2013 v 11:03 | Nahoru | #150
Naprosto souhlasim s Devastatorem. Navíc ze zkušenosti vim, že tento jev se projevuje prakticky kdykoliv, když se do motoru nalije olej byť jen s malym rozdílem specifikace. To klouzání se téměř vždycky pak vytratí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist