globalmoto_duben_nolan





Téma: Technika jizdy v terénu
 
20.7.2013 v 22:26
Přestože většina z nás ví jak vypadá jěždění mimo silnici,dovolil bych si sem zavesit odkaz na zajimavé čtení ohledně jízdy v terénu,snad to bude ku prospěchu a udělá to dobrou službu a autor se nebude příliš hněvat. http://www.superten....php?f=11&t=1449

Naposledy editováno 20.07.2013 22:53:58

Technika jizdy v terénu

21.7.2013 v 12:00 | Nahoru | #1
Super téma také jsem o něčem podobném už přemýšlel je to na mě trochu delší text ale zase každá rada dobrá rada. Já se momentálně snažím a chystám trénovat průjezd Endurové zatáčky která se jezdí v podstatě celá ve smyku . (začíná brzdným smikem přes plachtění což je přechod do akceleračního smyku. Celá zatáčka by měla být co nejvíce plynulá tedy je snaha co nejvíce eliminovat plachtění – nejlépe vůbec neplachtit )
Bylo by velice šikovné plánovat různé akce a srazy kde bychom si předávali mnohé zkušenosti a učili se navzájem ovládat ty naše stroje

GS 800F sice není uplně stvořeno na takovéto blbnutí ale tenhle borec s tím nemá evidentně žádný problém

Technika jizdy v terénu

11.9.2013 v 09:24 | Nahoru | #2
Nazdarek ta ten prejazd zatackou v smiku teda driftem je hodne efektne a to nie len na pohlad ale??? Tak isto to stale skusam a napriek tomu ze som pricuchol k motocrossu je markantný rozdiel to riesit na trati z motorkou co ma 100kg a ides 30km/h ako 235kg a rýchlost 70km/h ktora je vlastne nutna inac to nema zmysel. Ale s krosou sa navalis na nadrz noha dole zalomis rajdy plnýýý a ideto. Tak som sa to snazil aplikovat pri 235kg aleeee to nejdeee. Chce to zladit tri veci najazdovu rýchlost , uhol sklonu (zalomenia moto) a citlivo drzat plyn urcite nie plnýýý. Velký sklon malo plynu aj vela plynu = papula(utecie predok alebo sa pretocis) malý sklon malo plynu = ides do jarku teda mimo cesty, Toto naladit s tou vahou v predu a v podstate velkým výkonom je dlhodobejsi proces. Ale ten obdiv tých panov jazcou na ozajstnom Dakare v 80tych rokoch

Technika jizdy v terénu

11.9.2013 v 17:06 | Nahoru | #3
mates750> Video moc pekny. To klobouk dolu.
Je teda fakt,ze ja nemuzu moc rikat,neb jsem vice-mene posera,ale zkousel jsem to na jemnym makadamu a kdyz jsem mel za dve a pridal jsem plnej krasne to slo do driftu a stacilo ubrat a krasne se to srovnalo,takze si myslim,ze by to slo vypilovat. Jen je otazka,jestli se povede prekonat strah o babicku a v neposledni rade i o sebe. Vzhledem k tomu ze nemam nikoho kdo by se o me v pripade urazu postaral,tak asi prehodnotim priority a v tom terenu se budu venovat spis tomu "technickymu enduru"

Naposledy editováno 11.09.2013 17:11:13

Technika jizdy v terénu

12.9.2013 v 15:45 | Nahoru | #4
Ahoj kluci , jsem rád že jsi se zase připojil Matesi, fajn video Častokrát si říkám jak by se mi asi jezdili stejný terény a povrchy na super Tenerce nebo na KTM Adventude a jsem docela rád že nemám zase 100kg enduro a ani 230 kylogramovího cesťáka ,.... zatim !!!! Můj Domík má těch středních 180kg Dává mi kuráž a zároveň respekt před určitou vahou zvlášť když nejsem zrovna kulturista
Velice se mi líbí jízda ve driftu ale musím přiznat že jsem zatím plně neuskutečnil své tréninkové přectavy.Jednak jsem nenašel šikovnou šotolinovou plochu a pak taky. Chybí trochu té odvahy na solo trening. Ale na druhou stranu častokrát si při solo projížďkách přičichnu k drivtovacím technikám ať je to přes brzdu ,nebo plyn a je to užasne zpestření . Naposledy to bylo za deště na Praze 3 (mokrý asfalt byl jsem promočenej úplně durch a trochu jsem spěchal snažil jsem se udržovat si respekt ale situace si žádala o unik od zaprděných a frustrovaných autystů tak jsem v dobré konstataci vzal jen o malinko víc za plyn do zatáčky. Motorka si trochu šmejkla do požadovaného směru takže jsem z respektem a v momentu zase plyn stáhl Skoro to možná vypadalo i zkušeně i když to bylo naopak ale bylo fajn že jsem to tak trochu měl i v úmyslu což zahřálo u srdíčka

Technika jizdy v terénu

12.9.2013 v 16:42 | Nahoru | #5
Není to těžký, člověk to jen musí jednou dostat do ruky



a co se týče té rychlosti, člověk vůbec nemusí jet nějakejch 70-80, na Dakaru to dělaj aj rychleji, ale pro mě byla vždy priorita vrátit se domu v původním stavu (jinak samozřejmě s tím videem nemám nic společnýho )

Technika jizdy v terénu

12.9.2013 v 17:01 | Nahoru | #6
Tomáš_7> jo kamaráde tohle jsou ještě takoví sranda frajeřinky , na šotolině je to proti asfaltu lehčí ale zkus si projest řízenou zatáčku kterou začínáš zadní brzdou a uzavýráš akceleračním smikem není to jenom otázka rukou ale v podstě celého těla včetně citu na zadní brzdu

Technika jizdy v terénu

21.9.2013 v 07:54 | Nahoru | #7
Ale mimochodem přátelé máme tu i jiné techniky , jak jste na tom třebas s jízdou ve stupačkách ???

Technika jizdy v terénu

21.9.2013 v 19:27 | Nahoru | #8
Mekin> Jinak nejezdim.. Málokdy použiju sedlo. Tenera má fajn vysokou a širokou nádrž. Parádně se do ní lze koleny zapřít a ruce mám volné. Užívám si tancující zadek

Jinak jsem zkouukl to driftovací video a trochu mě překvapuje, že vše dává v sedle. Moje technika je naprosto jiná. Prdel používám pouze na přenášení váhy na zadek ( průjezd hlubší vodou, bahnitou louží) ale drifty dávám ve stupačkách, říkám ať si prdel dělá co chce a v podstatě bych řekl, že každá vyjíž´dka je jeden velkej smyk (občas až trochu neřízený)

Naposledy editováno 21.09.2013 19:33:34

Technika jizdy v terénu

26.9.2013 v 13:24 | Nahoru | #9
bonnyes> Ahoj omlouvám se za zpoždění mám toho teď trochu po více tak nestíhám
Ale zní to skvěle máš s kým jezdit ??? Všeobecně jízda v terénu je ve stupačkách skoro nezbytná pokud se nechceme rozbít Motorka tak získává nižší těžiště a zároveň větší stabilitu snižuje se také riziko že nás motorka při průjezdu větších nerovností - vyhodí ze sedla Mě byla jízda ve stupačkách ze začátku hodně nepřirozená, ale zdá se že jsem si docela rychle zvyknul a dnes mě to velice baví. Je dobré si pouze přizpůsobit řadící páku a páčky na řidítkách tedy př. brzdy a spojky že ? sundal jsem si taky bumi ze stupaček pod kterými je klasické struhadlo s gumami to za mokra nebo po průjezdu kaluží nechutně klouzalo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist