bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Studená chcipne na volnobĕh
14.7.2013 v 12:19
Zdravim vsechny a prosim o radu. Kdyz nastartuju studenou motorku tak tak po 3 vterinach zdechne tk se stane i treba po druhe kdyz , ale drzim otacky tak na 3000 lehce plynuju a tak za 5 minut to necham tak uz drzi volnobeh normalne. Myslel jsem ze to budou svicky , ale ty jsem vymenil. Olej taky vymeneny a zjistil jsem ze chybi destilka v baterii, mohlo by to tim byt? Musim dolejt a zkusit poradne nabit. Cim by to mohlo byt? Nastaveni plynu jsem takynzkousel a nepomohlo to. Diky za rady

Studená chcipne na volnobĕh

14.7.2013 v 22:06 | Nahoru | #31
ano touto dirkou kape chladící kapalina, když sundáš jen ten malý kryt, tak uvidíš jen konec vrtulky, když budeš chtít měnit gufera na ose vrtulky, tak musíš sundat celé spojkové víko což je docela vopruz, protože tam zavazí kovová trubička co jde ze spodu motoru nahoru a je v ní olej, teď si nejsem jistý jestli nemusíš i vylívat olej, když jsem to dělal já, tak jsem ho rovnou měnil, když to budeš mít rozdělané, tak můžeš rovnou změřit jak jsou na tom spojkové lamely, jo a nezapomeň vylít chladící kapalinu tím nejspodnějším šroubem na tom malym krytu měla by pod ním být měděná podložka

TADY JSOU NEJVÍCE ŘEŠENÉ OTÁZKY OHLEDNĚ 650 GS

TADY JE VŠE OHLEDNĚ 650 GS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

14.7.2013 v 22:42 | Nahoru | #32

Dovi píše: Jen pro informaci - F650GS je už hned od začátku (od r.v. 2000 včetně) s elektronicky řízeným vstřikováním, bohatost palivové směsi si řídí motocykl automaticky, a tudíž žádný ručně ovládaný sytič, který by sis mohl "vytáhnout", u něho neexistuje...



Ano, ale potom buď musí být klapka ovládaná nepřímo servem, nebo musí být kolem tělesa klapky obtokový vzduchový kanál, v nemž reguluje průtok plunžr ovládaný krokovým motorkem. Měla to tak třeba už jednotka Bosch-Monomotronic.
V případě klapky ovládané přímo lankem od plynu, kde ECU nemá možnost "doupravit" množství vzduchu, musí být "sytič", což v tomto případě je pouhé ruční pootevření klapky (nemající se skutečným sytičem nic společného), de facto vlastně "ruční plyn". Místo vytažení táhla tohoto mechanismu pochopitelně stačí při studeném startu mírně přidat plyn. S klapkou úplně zavřenou na volnoběh nemá ECU šanci nastavit dávku benzinu optimálně k množství vzduchu tak, aby studený motor udržela v chodu.

(reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

15.7.2013 v 06:16 | Nahoru | #33
J.M.K.> Tvuj prispevek vypada hodne zajimave, ale vubec mu nerozumim?

Studená chcipne na volnobĕh

16.7.2013 v 16:18 | Nahoru | #34
Tak kompletní nabití baterie nepomohlo a stále po pár vteřinách chcípá. Takže jediná možnost smazat ty data v řj

1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh

16.7.2013 v 20:30 | Nahoru | #35
Holt daň za uškrcenej motor.Já dneska nahodil svýho chobotnatce a "sytič" jsem mohl stáhnout po třech vteřinách a volnoběh držela.

(reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

16.7.2013 v 20:48 | Nahoru | #36

Anti píše: Holt daň za uškrcenej motor.Já dneska nahodil svýho chobotnatce a "sytič" jsem mohl stáhnout po třech vteřinách a volnoběh držela.


Proc myslis uskrceny motor?To nemq vliv spis myslim ze twm je neco spatne a delat by to nemelo ne?

1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh

16.7.2013 v 21:22 | Nahoru | #37
Tak jsem jeste nikde cetlbvycistit obtokovy ventil a skrtici klapku co vy na to muze to pomoct? Nebo nejdriv pockam na novy vzduchac a pak se uvidi. Davate nejake aditivum do benzinu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

16.7.2013 v 23:24 | Nahoru | #38
Marta.Viky> Ten "obtokový ventil" by klidně mohl být příčinou. Jak jsem psal výše, pokud je hlavní škrticí klapka ovládána přímo mechanicky od pynové rukojeti, tak je třeba ji nějak pootevřít, jelikož volnoběžné množství vzduchu pro studený motor nestačí. Některé motorky se stříkačkou mají "táhlo sytiče", kterým se právě klapka pootevře stejně, jako bys mírně přidal plyn.
Nebo, v Tvém případě, tam žádné pootevírání klapky není a kolem tělesa klapky je "obtokový" vzduchový kanál, v kterém je ventil, většinou plunžr ovládaný krokovým motorkem. Pokud se při studeném startu neotevře, je málo vzduchu a způsobí to právě tuto závadu. A kor, když pomůže po naskočení motoru mírně pootevřít plyn a držet, dokud se motor mírně neohřeje.

Takže každopádně zkontroluj funkci toho obtokového ventilu. A "aditiva" do benzinu nedávej, stejně je to většinou jen placebo efekt, nebo to v horším případě naopak nadělá na motoru škody. Jediné, co uznám, je Pb-aditiv, nutný pro staré motory bez tvrdokovových ventilových sedel. Tam je nezbytný. Ovšem Tvého motoru se to rozhodně netýká.

Studená chcipne na volnobĕh

17.7.2013 v 08:20 | Nahoru | #39
A ten obtokový ventil se nějak čistí a nebo jen vyzkouším vymontovat nastartovat bez něj a uvidím jesti se hejbá? Klabku zkontroluju jesti zavírá úplně na doraz a uvidím. Už se mi s BMW točí hlava

Studená chcipne na volnobĕh

17.7.2013 v 08:44 | Nahoru | #40
Nesaje ti to někde jen falešnej luft?
Co egr,těsní?

Studená chcipne na volnobĕh

17.7.2013 v 08:49 | Nahoru | #41
Tak egr jsem zatím na motorce ještě nepotkal Ale u auta mi pomohlo zaslep komplet egr a pak jezdilo auto lépe. Dělá to vážně jen na volnoběh a jen studené teplé je to ok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

17.7.2013 v 19:57 | Nahoru | #42
J.M.K.> Tak jsembvycistil obtokovy ventil byl spinavy a vycistil klapku a motorka stale chcipa. Mozny by bylo ze to bude jeste delat vzduchovy filtr jelikoz je zaneseny a do ctvrtky je od oleje. Ten budu mit , ale az v patek. Jestesemi zda ze studena ma hlucnejsi motor jak kdyz se to nemaze ale kontrolka nesviti ten zvuk po par vterinach prestane to je normalni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

17.7.2013 v 20:36 | Nahoru | #43
Marta.Viky> Jestli je filtr zanesený, tak klidně může docela dost škrtit vzduch a motorky nemají tak dokonalou ECu, aby si dokázala podle lambdy přizpůsobit směs v širokém rozsahu. Řídí se převážně jen palivovou mapou, kterou jen drobně koriguje. Uvidíš, co to udělá po výměněně filtru a jinak odzkoušet obtokový ventil, zda se spolehlivě otevírá.

Ten hluk studeného motoru je normální, zhruba těch několik vteřin právě trvá, než se tlakový olej dostane do všech mazaných míst. A jestli má motor hydroštely, tak ty jsou rovněž závislé na tlaku oleje, takže takový rozvod rovněž může být chvilku hlučný, než se natlakuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

17.7.2013 v 21:17 | Nahoru | #44

J.M.K. píše: A jestli má motor hydroštely, tak


Nemá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

17.7.2013 v 22:00 | Nahoru | #45
Dovi> Tak potom je to věc natlakování oleje do všech pouzder a ložisek, když to trvá jen několik vteřin a pak se motor ztiší.

1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh

17.7.2013 v 22:29 | Nahoru | #46
No jsem zvedavy jestli pomuze ten vzduchac byl bych rad , ale neverim tomu.

(reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

17.7.2013 v 22:44 | Nahoru | #47
Marta.Viky> Uvažuj logicky... natočíš motor a ten hned po pár vteřinách zhasne. Ale když před tím startem mírně otevřeš plyn a tak podržíš, tak motor v pořádku naskočí a začne se zahřívat. Tož potom jest jasné, že je málo vzduchu a tedy buď je filtr ucpaný natolik, že průřez obtokového kanálu nestačí a musíš sání otevřít ještě víc, nebo se obtokový ventil neotvírá, popř. se otvírá jen částečně. A neotvírá-li se, tak potom pátrat, proč. Nikde jinde chyba být nemůže.

Že jest chyba jasně v obtokovém kanálu, by šlo dokázat tím, že zjistíš, že jest třeba pootevřít klapku přesně na takový průtok vzduchu, jaký při zavřené klapce dovolí otevřený obtokový kanál. Ovšem změření tohoto není v praxi zrovna snadné, to už by chtělo vyloženě laboratorní podmínky.

(reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 09:01 | Nahoru | #48
 

J.M.K. píše: Dovi> Tak potom je to věc natlakování oleje do všech pouzder a ložisek, když to trvá jen několik vteřin a pak se motor ztiší.


Případně ještě i napínák rozvodovýho řetezu.
 

1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 09:04 | Nahoru | #49
 
Marta.Viki>

Prubni toto:

"Trik, ktery jsem se docetl a ktery opravdu funguje obzvlast na modely 2000-2003 je ten, ze zapnes klicek, pockas az zmizi kontrolka teploty (2s) vymacknes spojku a bez plynu stisknes starter. Drzis ho tak dlouho, dokud otacky nevyjedou do zhruba 2000 (za studena 4-5 vterin) Pak teprve poustis starter.
Pokud nedodrzis nekterou z vyse uvedenych, tak se casto stava, ze ti motor treba chcipne pri vyrazeni a dojezdu na krizovatku nebo bude mit trhany chod v nizkych otackach - to je diky zmatene ridici jednotce ze spatneho startu. Opravdu to funguje.

Ja to tak delam od doby, co jsem se to docetl - drzim starter 4 - 5 vterin - dokud nema motor vyrovnany chod kolem cca 2000 otacek a pak teprve poustim. Od te doby mi to nikdy samovolne nechciplo ani neskublo. Pro me to funguje super.
"

(reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 09:34 | Nahoru | #50
Dovi> A to se nic nestane když bude pořád startér točit a bude se držet tak dlouho? jináč určitě vyzkouším.

1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 10:04 | Nahoru | #51
 
No, malý GS Báwo má "klasický motocyklový" starter s válečkovou volnoběžkou na principu odstředivé síly (auta většinou vysouvací pastorek starteru do ozubení setrvačníku suché spojky) a stát se v principu nemůže nic. Otáčky starteru zhruba korespondují s volnoběžnýma otáčkama motoru, a ono je stejně lepší (a hodně lidí to tak taky dělá) nechat ten motor spolehlivě starterem rozběhnout než jen tak brnknout a při prvním náznaku zapálení směsi přestat startovat s rizikem, že to bylo předčasný a že budeš muset vzápětí startovat podruhý nebo potřetí...

Přechodový stavy motoru, kdy není zajištěno optimální mazání ložisek kliky a ojnic atd., škodí z hlediska opotřebení motoru mnohem víc než když starter jede o 2 vteřiny déle než by případně bylo nezbytně nutné.


Jak Báwu F650GS (jednobuch s Rotaxem), tak boxerovi R1100Gs, které jsem měl, trvalo startování nesrovantelně déle než japoncům, a u malýho GS Báwa to bylo, pokud si vzpomínám, cca 2 až 3 sekundy od okamžiku stisknutí startéru do naskočení motoru. A po zimě i déle.
Naproti tomu japonský mašiny se vstřikama (konkrétně Honda CBF 125, Yamaha WR250X, Yamaha WR250R a Honda VT750 Shadow Spirit) mi chytaly/chytají fakt na brnknutí, odhaduju tak do půl, maximálně do jedné vteřiny, a to i po zimě.

P.S.
Takže to startování "na brnknutí" funguje u spousty motorek (třeba u všech mých minulých i současných japonských - Honda a Yamaha), ale zrovna u BMW tomu tak není!!

Naposledy editováno 18.07.2013 10:11:42

(reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 10:30 | Nahoru | #52
Dovi> no hned dneska vyzkouším a jestli to bude takovouhle krávovinou tak se docela zasměju mně cgytá GS tak po 1-2vteřinách je to docela fofr jsem zvědavej jestli se to na ty 2000otáček rozběhne drží mi to pořád kolem 1500

Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 10:55 | Nahoru | #53
 
Těch cca 1500 ot/min jsou u jednobuchu (i u tohoto) volnoběžné otáčky ZAHŘÁTÉHO motoru.

Studený jednoválcový motor by měl mít vyšší volnoběžné otáčky, jinak se trápí, jeho běh je nespolehlivý a horko těžko se udrží v chodu.
 

1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 11:09 | Nahoru | #54
Takže těch 1500 otáček je pořádku? I za studena.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 11:30 | Nahoru | #55
 

Marta.Viky píše: Takže těch 1500 otáček je pořádku?


U zahřátého F650GS je to OK.



Marta.Viky píše: Takže těch 1500 otáček je pořádku? I za studena.


???

Viz 18.07.2013 10:55 - četls to?
 

(reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 11:33 | Nahoru | #56
Dovi> Ne až teď jsem v práci takže vždy jen nakouknu a nečtu to po sobě

1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 14:54 | Nahoru | #57
Mám Itala,ale takový obstrukce při startu dělat nemusím,zaplať pámbu.
Proč mají tak vysoký volnoběh?Většina mašin to má kolem 1200...

(reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 15:16 | Nahoru | #58
 

Anti píše: Mám Itala,ale takový obstrukce při startu dělat nemusím,zaplať pámbu.
Proč mají tak vysoký volnoběh?Většina mašin to má kolem 1200...


Těch 1200 ot/min bývá volnoběh spíš u motocyklových dvouválců, ne jednoválců.

Takto (1200 ot/min) to má výrobcem předepsán třeba můj V-éčkový dvouválec Honda VT 750 Shadow Spirit, podobně na tom byl i můj bývalý boxer BMW R1100GS.

A z jednoválců třeba moje dváca Honda CBF 125 má 1500 ot/min, a Yamaha WR 250X 1550 ot/min.



P.S.

Zde diskutovaný velkoobjemový jednoválec v BMW F650GS je už sám o sobě dost velkým vibrátorem, a těch jeho volnoběžných cca 1500 ot/min je docela tak akorát.

Naposledy editováno 18.07.2013 15:26:01

1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 15:50 | Nahoru | #59
Tak tim startovanim to nebylo a ani to nepomohlo spis bych rekl ze to bylo horsi nez lepsi. Vecer az vychlade motor tak to zkusim znova

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh

18.7.2013 v 16:01 | Nahoru | #60

Marta.Viky píše: Tak tim startovanim to nebylo a ani to nepomohlo spis bych rekl ze to bylo horsi nez lepsi. Vecer az vychlade motor tak to zkusim znova


OK
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist