Mám už 38 let a tak nějak je mým snem už hodně dlouho pořídit si nějakej supersport.Neustále váhám jakým směrem se vydat.Zkušenosti s moto nejsou nijak valný.Nějaký ježdění na fichtlu a pár jízd na starý 350 panelce to se nedá asi ani počítat.Každopádně sen o silný mašině si nechci nechat jen zdát ale prostě si jej užít naplno.Počítám s tím že se do toho nebudu hned šlapat,ale přesto nechci pořizovat něco pod 6oo a spíš bych raději silnější.Nejvíc asi pošilhávám po Hondě dejme tomu 954případně CBR1000 případně Kawě ninja 750 nebo 1000 :)No je mi jasný že budu muset zpočátku dost opatrně na plyn.Přesto si říkám že bude lepší hned si zvykat na to co bych chtěl a zžít se stím,než se postupně prokousávat a znovu pak projít učením na silnější stroj.
Chtěl bych na to znát Váš názor.Snad ještě dodám že uvažuju o moto r.v.do 2000
Pro začátečníka dobrá volba,odpouští chyby,není nárožná na údržbu.Pěkně se na něm vyjezdíš,a když se budeš nudit,tak i na f600 se dá jezdit dobrá kudla,když mu naložíš.
Vychytáš techniku a v zatáčkách pojezdíš i nějaké to SS a budeš spokojený
xlupetox píše: No proto všecko co tu píšetě jsem vznesl ty otázky.Cením si toho co tu píšete a nechám si poradit.Pokud je to tak nemám v tom problem a začít i na šestikilu bude pro mě jistě zážitek.No a nějaký typ na moto kerý by bylo vhodný? Nebudu mít sto táců na pořízení stroje a tak tušim budu volit nějakou jetinu do pade kde předpokládám bude ještě investice aby byla v pohodě.Naháče nechci to mi toli neučarovalo... Spíšdám na to aby moto byla schopná odpustit pár začátečnických chyb.No a ještě jeden dotaz jestli mužu,je i nejaký vhodný kurz na jízdu na ss?Znám sice několi motorkářů v okolí ale jezdit hned snimi to bych nedal.
Do začátku máš tedy sakra málo financí. Bez kvalitního vybavení může i malá nehoda může skončit smrtí nebo trvalými následky. Ono, popáleniny, velká ztráta krve nebo septický šok určitě nejsou nic příjemného a asi je lepší se jich vyvarovat.
Moje rada je, pokus se do podzimu co nejvíce našetřit, až začnou slevy, začni se poohlížet po výbavě i motorce, ale vždy tak, aby ti zbylo na kompletní výbavu. Ideální bude, když si nejprve pořídíš kompletní vybavení a až pak půjdeš pro motorku. Začínat na SBK nebudeš moci patrně už kvůli financím, do začátku bych doporučoval nějakou šestistovku naháče, ta poškození při lehkém pádu jsou mnohem menší.
Pokud bys měl dost peněz, nemyslím si, že je chyba do toho SBK jít, znám několik lidí, kteří na nich začínali a velmi dobře se to na nich naučili, pokud by to nešlo, tak se motorka prodá a koupí se něco slabšího. Sebereflektivní jedinec pozná, že se na té motorce trápí a neuřídí ji .
K té škole, vím o třech motoškolách, dvě si účtují nehorázné peníze a ta třetí , nejen že je pro začátečníky asi ideální, ale také má rozumný ceník .
Stačí, když vletíš do díry, což u nás není problém, vrkneš si plynem a ta svině okamžitě vypálí, to se ti na šestce nestane. O možným zablokování zadního kola při podřazení asi mluvit nemusim, že. S tímhle rozpočtem to mít antihop nebude.
nedoporučoval bych dvouvál na naučení...zejména ne Ducati (co tu někdo žertem postnul - 748 byla pěkná mrcha)
Taky nemá moc smyslu začínat na supersportovním plastu, s lehmo posezem...ale to už tu bylo miliónkrát... vždycky se tu najde hromada zkušených co ti napíšou že "erjendavolepyčo" na naučení úplně v klidu --- je to přeci o hlavě. Není ...jen se pak víc trápíš...
Sel bych do motorky co se Ti libi ale nema vic nez 120 k.
Je dobry si ale uvedomit, ze 120 k pred 10 lety bylo temer vrchol vykonovych moznosti seriovych moto a tenkrat se jeste ani Bandit 600 nebral jako slaba motorka s jeho 70 konma. To znamena, ze 120 k uz umi jet kurva rychle a pokud se nechas unest, mas s malou zkusenosti vysokou sanci ze neco poskodis.
Pro doilustraci je dobry si uvedomit i to, ze jen o par desetileti drive bylo i 30 k jawy 500OHC brano jako nejvetsi masakr a lidi se ji bali ze by ji neuridili.
..jen na dokresleni obrazku co je husty a co je normal...
Na nauceni, principialne, je jiste vhodnejsi neco typu GSX650F co se tvari jako sport ale vubec neni. Zase ale pokud chces neco uplne jinyho.. go for it... ale věz... ze si hrajes s ohnem a ze to letos boli...
..osobne bych nedoporucil nic sportovniho od roku 2000 co ma v nazvu 1000, nebo vic ani vydechlej V2 1000 nebo vic. Protoze tyhle motorky zpravidla na plyn reagujou okamzite, na povely rizeni taky reagujou okamzite a schovavaj vysoke rychlosti tak zakerne.. ze (napr. v nemecku po dalnici ) muzes litat 280 a citit to jako zcela normal, zvyknout si na to.. Nasledne, az se Ti stane typicka zacatecnicka chyb kterou si vsichni na zacatcich prochazej, ze "zamrznes" v najezdu zatacky, treba zafixujes pohled po tecne a zamiris tam motorkou... novy SS litry s nebezpecnou samozrejmosti jezdej o 50 kmh rychlejc nez jiny bezny motorky a to Ti proste extremne zkrati cas na korekci v pripade Tve chyby, ktera jiste prijde.
Ale zase, pokud vis ze budes jezdit podle predpisu... tak to neres a kup klidne Hayabusu, ZZR14 nebo ZX12... pri tomhle nedustojnym zpusobu pohybu je to stejne jedno
Preju at dobre vyberes a vyukovy proces at projdes bez fyzickych nasledku...
edit: ze si nechces koupit fejzra 600 nebo GS500 chapu.. me se taky moc nelibej..
i kdyz... jedna blbuvzdorna motorka v garazi misto skutru by mi asi slzy do oci taky nenahnala
Naposledy editováno 09.07.2013 16:05:37
1 reakcí na tento příspěvek jakou volit moto hned na startu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou volit moto hned na startu
Stiflik píše: GSXRko .. má něco kolem 150 koní tuším .. a je to raketa :D v první zatáčce by se válel :D
Ale prd. Starý gsxrko ma cca 90 kW +- a přes dva metráky váhy. Má i tlumič řízení. Je to poměrně pohodlná motorka a díly na to stojej pár kaček. Letos sem ležel dvakrát a největší investice byla nový olej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou volit moto hned na startu
Krawatasakin píše: ... Letos sem ležel dvakrát a n...
Ano, opravdu super mašina na začátek
1 reakcí na tento příspěvek jakou volit moto hned na startu
Kazdopadne jak uz jsem psal ,tak na toho litra zapomen, to je proste masakr a nemas na to vzkusenosti. Podivej se na gsx-f 600 , vypada to jak sport ,ale neni. To bych bral jako ceklem dobrej kompromis na zacatek a ver ze ti vykon chybet nebude.
vonZahn píše: I "blbej 6kovej naháč" udělá z 0 na 100 za 3,6 sekundy, což je stejně rychlý jako Lamborghini Murciélago
Pro začátek ti to bude stačit
Mas pravdu, 6ku kdyz nebudes tocit do plnejch tak je celkem hodna. Na proti tomu hektolitr uz od spoda dela divy. Volil bych pro zacatek take 6ku Ta dokaze byt hodna i divoka. Podle rucicky na otackomeru.
Naposledy editováno 09.07.2013 18:17:23
2 reakcí na tento příspěvek jakou volit moto hned na startu
Jsem si ji koupila letos, ale já to měla jako svoji vysněnou TOP mašinu, šla jsem od dvácy přes pětikilo až sem, ale jsem drobná holka, pro mě si hned zkraje pořídit tu šestku by bylo totéž jako ty toho SS litra
Muž má CBR1000RR na okruh...jsem si na to jenom sedla a málem si potento, jak je to velký a jde z toho strach Nechtěla bych to ani za zlatý prase
Kitty píše: Když chceš tak moc kapoty, kup si CBR600F, je to vzhledem SS, ale rozhodně nemá chování SS, je to v podstatě okapotovanej Hornet. Má 100k, je nezáludná, lineární průběh výkonu mnozí odsuzují jako nudnej, ale pro začátečníka je to naopak plus, protože je motorka předvídatelná. I když bych teda spíš volila fakt naháče, ono ti to řachne někde a kapoty na trsátka jsou drahej špás.
Jsem si ji koupila letos, ale já to měla jako svoji vysněnou TOP mašinu, šla jsem od dvácy přes pětikilo až sem, ale jsem drobná holka, pro mě si hned zkraje pořídit tu šestku by bylo totéž jako ty toho SS litra
Muž má CBR1000RR na okruh...jsem si na to jenom sedla a málem si potento, jak je to velký a jde z toho strach Nechtěla bych to ani za zlatý prase
Nový CBR600F je oblečenej Hornet. Dřív to byly samostatný motorky.
3 reakcí na tento příspěvek jakou volit moto hned na startu
Naposledy editováno 09.07.2013 20:13:59
Přiznám osobně se mi líbí asi ta honda CBR.No ještě to musím prostě zvážit do čeho se nakonec pustím.No a zaznělo tu že bych si měl vzít u kupu někoho zkušenýho sebou...Tak stím i počítám,je mi jasný že na to budu koukat a prd poznám.Proto doprovod určitě bude
1 reakcí na tento příspěvek jakou volit moto hned na startu
mě přijde že si chcete jen povídat o mašinách to je ale hezký
sednu, uvědomím si jako dospělý nezamindrákovaný člověk že sedám na např. litra,tak opatrně na všechno, a cítím jak to jde,ne?
Naposledy editováno 09.07.2013 22:11:14
2 reakcí na tento příspěvek jakou volit moto hned na startu
Naposledy editováno 09.07.2013 22:28:43
DonyR1 píše: Já mit omezenejch 50 na motorku mám jasno, timhle strojem nic nezkazíš, já na něm najel kolem 30 tis km a kromě schořelého altíku sem snim nemel nikdy zadny problem..... CBR 929RR
Je to pěkný, hezkej stav. Ale 120kW na začátek? Všichni říkaj jak maj rozum a budou se krotit ale hovno