globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit
Ahoj všem. Tak jsem si za ty tři dny od registrace tady toho dost přečetl. Stejně bych se chtěl vás zkušenějších na pár věcí zeptat. Co se týče motorky jsem z 90% rozhodnut pro Hondu vt1100 Shadow ještě přichází v uvahu Suzuki Intruder 1400. Chtěl bych se vás zeptat jestli to je dobrej výběr a jestli tuhle krásnou motorku vubec zvládnu jako začátečník? Měřím 175cm vážím 100kg. Před nějakejma 8 letama jsem chvilku dráždil 125 enduro, od té doby jsem na motorce neseděl. Do motorky bych chtěl investovat do 100tis. Rád bych aby byla trošku vybavená abych nemusel nic dokupovat. Ted řeším oblečení dle rad tady na foru. Mám oozkoušeno pár věcí ale ne všechno měli v mé velikosti tak čekám do pátka až to přijde a pojedu si pro to, chtěl bych se vás zeptat jestli jsou ještě in ty třásně na bundách? Každopádně jdu do kuže do které se dávaj ty chrániče. Helmu jsem koupil tuhle http://obleceni---p...0/caberg-v2-407.html v černé barvě. Nejdřív jsem jí koupil a pak si něco přečetl a zjistil že to nebude to pravé ořechové ale co už jí mám a sedí mi. Boty jsem koupil na aukru tyhle http://aukro.cz/sho...php?item=3293659911. Tolik peněz neni abych si všechno koupil nové tak musim řešit i jeté věci a taky jsem bytovkář tak ještě musím sehnat garáž. No je to penez jak želez. Chtěl bych se zeptat jestli víte o nějakém dobrém bazaru motorek a jestli někdo zkušenej kdo motorkám fakt rozumí by se mnou jel se na nějakou podívat. Píšu to depředu s předčasem kupovat bych chtěl cca za měsíc. Určitě si netroufnu něco vybírat sám protože tomu nerozumím tak že si nechám rád poradit. Bydlím kousek od Sokolova tak třeba tu nějakej ochotnej znalec bude. Díky všem za odpověd a za cenné rady do začátku


Naposledy editováno 30.07.2013 15:03:30
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 21.6.2013 v 11:26 | Nahoru | #31
 

1100Virago píše: Pokrok člověk nezastaví a vstřikování je prostě modernější a nemá spoustu neduhů, kterými trpí karburátory.


Souhlas.



1100Virago píše: Ale má zase jiné nepříjemnosti: Stačí aby blbnulo některé z čidel a motorka nemusí být schopná jet.


Souhlas.
 

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 21.6.2013 v 12:53 | Nahoru | #32

lesapan79 píše: Dovi já to taky nemyslel tak že bych chtěl novou ale tak že jsem se rozhodl do investice do 100tis v četně oblečení a řidičáku. Hadry a řidičák=25tis tak že na motorku zbude 75. Podle toho jsem taky za začátku vybíral. Tak že motorka měla mít datumu kolem roku 2000. Pak se přišlo na to že kardan bude lepší ale ten se vyráběl od 2004. Budiž tak teda trochu připlatím a budu mít lepší motorku no ale pak se zjistilo že vstřikování bude lepší a už jsme na ceně dvojnásobné než bylo plánované. Souhlasím s tím že ta motorka co paní prodává je super a za super kačky ale taky je dvkrát tak drahá než jsem plánoval. I přes to jsem v čera obvolával společnost u které jsem měl uvěr na auto. Plán byl akontace 80tis zbytek na splátky jenže oni o uvěru na motorku nechtěj ani slyšet. Tak že jsem zase na začátku. Asi bude lepší svojí první motorku si koupit za své. Každopádně se musim zajet někam podívat v okolí. Tímto se ptám jestli v Karlovarském kraji má někdo Shadovku 750 popřípadě 1100 nebo virago 750 popřípadě 1100 a měl by chvilku čas tak rád bych se přijel podívat. Zatím jsem viděl pouze fotky.



Čus chlape,
měl bych 2 poznámky...
1. řidičák a hadry=25 000.....velký Ačko je kolem 5000, pokud se nepletu a hadry na choppera? Leta jezdím v kevlar kalhotech za 3000 a kožené bundě za 4500. Mikinu má každej a vestu mít na začátek nemusíš. Hadry tedy řekněme 8000, i kdyby 10000 tak dohromady je to 15000 a těch 10000 co zbyde vraž do motorky
2. u mě se můžeš podívat na Drag Stara 1100, ale kámoš v Sokolově má Virážku 1100, není problém to s ním domluvit...když tak písni PM, můžeme se domluvit po telefonu.

Co se týká karburátoru.....já mám 2 a nikdy žádný problém.....vždycky na jaře vyčistit, dát nový palivový filtr, práce na sobotní dopoledne. Zkontrolovat synchro je v servisu otázka 0,5 hodiny a 2 stovek. Během sezony jsem nikdy nic nemusel řešit, klepu na dřevo Tím chci říct, že pokud nejsou prachy tak bych karbce vs. vstřiky neřešil

Kuba

Naposledy editováno 21.06.2013 12:54:19

poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2013 v 11:27 | Nahoru | #33
Ještě bych se rád vrátil k tomu žebrování válců u Shadowek.

Musím se totiž omluvit za svoji předchozí mystifikaci, a taky za to, že jsem tak snadno podlehnul poznámce o plastovém žebrování.

Nedalo mi to, a dneska jsem se v zájmu "historické pravdy" ještě jednou a už hodně důkladně podíval na žebrováním konkrétně u mého čopra Honda Shadow Spirit VT 750 (kardan, vstřiky).

Podíval, osahal, poklepal prstama, přejížděl bříškama prstů, nehtama i šroubovákem, nafotil...





1 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2013 v 11:47 | Nahoru | #34
Žebrování se jeví vyrobeno ze stejné kovové slitiny jako karter motoru.

Je to zřejmé jednak ze vzhledu, když se člověk podívá opravdu zblízka, ze zpracování odlitku a jeho povrchové úpravy, ze stop po licí formě, z pevnosti žeber, ze zvuku při poklepu, a myslím, že to potvrzují i přiložené snímky - snažil jsem se o detailní záběry, a i když jsem byl líný vytahovat kvůli tomu stativ a cvaknul jsem to jenom z ruky, i přesto to není tak roztřesené, aby nebyla vidět struktura povrchu kovové slitiny a jejího začištění...


Žebrování předního válce









Detail žebrování předního válce (pro názornost trochu přeostřeno)









Žebrování zadního válce








Detail žebrování zadního válce (pro názornost trochu přeostřeno)









Až se někdy dostanete do blízkosti novější Shadowky (Shadow nebo Shadow Spirit VT750), můžete se o tom sami přesvědčit...


Děkuji za pozornost, konec hlášení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.6.2013 v 16:24 | Nahoru | #35
 

lesapan79 píše: Dovi> ale když jsi byl v tom focení tak si mi ji mohl taky nafotit celou


Těch Shadowek 750tek se vyrábí nebo vyrábělo víc typů, a některé nebyly určeny pro Evropu.
Ale evropské verze od roku výroby 2004 včetně a novější už mají kardan namísto předchozho sekundárního převodu řetězem .
Abych byl přesný - toto výše uvedené platí s malou výjimkou experimentu v podobě "řetězové" VT750S prodávané tuším loni a/nebo předloni v ČR.

Rok výroby jde u Hondy snadno zjistit dle 10. znaku sedmnáctimístného VIN kódu (zapsáno v TP i v ORV, a vyraženo na krku řízení a uvedeno na výrobním štítku na rámu).
Motorky Honda (a i mnohé další značky motocyklů i automobilů - ale pozor, ne úplně všechy značky) od roku 2000 do roku 2009 mají na 10. pozici VIN číslici 0 až 9 udávající rok výroby 2000 až 2009.

Kardan snadno poznáš při pohledu zleva, a to i na malých fotkách v inzerátech.

Když ale nemáš k dispozici VIN, tak i podle fotek v inzerátech lze obvykle spolehlivě zjistit aspoň základní členění - starší verze s karburátorem (r.v. 2004 až 2006) a novější verze se vstřikováním (od r.v. 2007 včetně).
Karbec nebo vstřiky jsou sice "utopeny" ve stínu mezi válci a pod nádrží, takže podle normálních fotek to většinou nejde zjistit, ale dá se to snadno a spolehlivě rozpoznat i podle umístění brzdového kotouče přední brzdy, a to bývá dobře vidět i na menších fotkách v inzerátech.

Konkrétně ty starší Shadowky s karburátorem (od r.v. 2004 do r.v. 2006) mají brzdový kotouč na LEVÉ straně předního kola a novější modely od r.v. 2007 včetně (už se vstřikem místo karbecu) mají brzdový kotouč na PRAVÉ straně předního kola.

Honda Shadow VT750 (r.v. 2004 až 2006)








Honda Shadow VT750 (r.v. 2004 až 2006)








Honda Shadow VT750 (r.v. 2004 až 2006)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)








Honda Shadow Spirit VT750 (od r.v. 2007 včetně)







P.S.

Když shrnu ty roztroušené informace z předchozí stránky diskuze, tak co se těch rozdílů mezi Shadow a Shadow Spirit týče, nepozoruju resp. neuvědomuji si žádnou změnu v ovladatelnosti v režimu typicky čopráckých pohodových kochacích jízd (jakýsi opak nebezpečné riskantní jízdy na hraně nebo už za hranou).

Tím samozřejmě netvrdím, že by se eventuálně při určitých výjimečných situacích nedala nějaká případná změna v chování vysledovat. Možná při nějaké krizovce - napadá mě třeba vynucené brzdění v zatáčce, případně i při co nejenergičtějším brždění v přímém směru.

Ale to je zatím pouze spekulace, protože ještě k tomu nedošlo - čili při normálním ježdění je ovladatelnost, ochota jít do zatáček, schopnost držet zvolenou stopu atd. u těchto dvou typů strojů (a z mého uživatelského pohledu) stejná. Mluvím stále o případných rozdílech mezi cruizerem Honda Shadow VT750 (s kardanem, od r.v. 2004 včetně) a mezi "chopperem" Honda Shadow Spirit VT750 (s kardanem a se vstřikama od r.v. 2007 včetně).

Jízdními vlastnostmi mi to přijde totožný (v rámci kategorie čoprkrujzrů stále ta stejná skvělá ovladatelnost a pohodlí) a vzhledově je ta Spiritka s užším 21" předním kolem snad ještě hezčí - není to tak "hamatný" stroj jako cruiser, protože Shadow Spirit působí celkově takovým lehčím a vzdušnějším dojmem, má decentní zadní blatník (ne tak mohutný a vyvalený ven a dozadu) a decentnější přední blatníček pasující k tomu většímu užšímu přednímu kolu.

Vzhled je samozřejmě čistě subjektivní záležitost, ale jinak motoricky jsou to stejné stroje s osvědčeným robustním a velmi úsporným motorem, s krásným zvukem a se zátahem odspodu, akorát že ty původní Shadowky od r.v. 2004 včetně byly s karburátorem a sytičem, a Spiritky od r.v. 2007 včetně jsou už s honďácky pověstně spolehlivýma vstřikama (mj. o starost míň po zimě, při každém studeném startu, při přechodu na rezervu a dlouhodbě při absenci jakékoliv údržby a dalších výdajů oproti karbecům), a taky Shadow Spirit není až tak moc okoukaný typ jako cruizer Shadowka, což pro někoho hraje roli a někomu druhému na tom třeba zase vůbec nezáleží.

Objektivním faktem a opravdu hodně důležité ale je, že obě tyto mašiny Honda VT750 Shadow a Honda VT750 Shadow Spirit nemají žádnou typickou chybu nebo dokonce vadu, ale naopak hodně předností, kde velkou spolehlivost, levný provoz, velmi dobrou ovladatelnost v rámci kategorie čoprkrujzrů a celkově vyvážené vlastnosti bych asi kladl na první místo.



EDIT:

Když už jsme v té osvětě, tak ať je to tady pohromadě, ještě uvedu další rozpoznávací znak, a tím je typ motoru.

Motory s karburátorem (r.v. 2004 až 2006) mají označení RC50E, motory se vstřikem (od r.v. 2007 včetně) mají označení RC53E. Typové označení je uvedeno i v TP a taky je i součástí VIN kódu (na 4. až 7. pozici).
A samozřejmě je vyraženo i na karteru motoru, na jeho pravé straně - na zadním válci, skoro u styku obou válců.

Honda VT 750 Shadow Spirit - typ a číslo motoru (vyraženo na karteru motoru)









Honda VT 750 Shadow Spirit - detail typu motoru (číslo motoru zakryto)









EDIT:

V údajích uvedených v TP (viz níže) lze porovnat i další rozdíly mezi typy Honda VT750 Shadow a Honda VT750 Shadow Spirit - kromě již diskutovaného typu motoru hlavně 17" přední kolo u Shadow a 21" přední kolo u Shadow Spirit (zadní 15" kola jsou stejná), cca o 10 kg nižší hmotnost čopru Shadow Spirit oproti cruiseru Shadow atd.


TP s klíčovými údaji Hondy VT750 Shadow (r.v. 2004 až 2006)







TP s klíčovými údaji Hondy VT750 Shadow Spirit (od r.v. 2007 včetně)






Naposledy editováno 25.06.2013 11:41:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 24.6.2013 v 09:54 | Nahoru | #36
Dovi> ty vole, to jsou romany -to cist nebudu, tolik casu do konce zivota nemam .

Hezky jsem te tim 'plastakem' nastartoval .

Nejsem Shadow odbornik, VT750 Shadow jsem rozebiral jenom jednou, je to tak 5-6 let, melo to retez, netusim jak to bylo stare a motor byl oblozeny plastem temer cely. Plus tam byla pouzita reseni jakoby od naliteho ruskeho konstruktera raketoplanu, realizovana nevidomoou cinskou domaci monterkou.
Problem (cukani pri vyssich otackach) se nakonec ukazal byt ve spatne fajfce jednoho valce (pravdepodobne vyrobni vada).

Tot jsou veskere moje zkusenosti s timto motocyklem.

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 24.6.2013 v 10:54 | Nahoru | #37
 

Medved píše: Dovi> ty vole, to jsou romany -to cist nebudu, tolik casu do konce zivota nemam .

Hezky jsem te tim 'plastakem' nastartoval .

Nejsem Shadow odbornik, VT750 Shadow jsem rozebiral jenom jednou, je to tak 5-6 let, melo to retez, netusim jak to bylo stare a motor byl oblozeny plastem temer cely. Plus tam byla pouzita reseni jakoby od naliteho ruskeho konstruktera raketoplanu, realizovana nevidomoou cinskou domaci monterkou.
Problem (cukani pri vyssich otackach) se nakonec ukazal byt ve spatne fajfce jednoho valce (pravdepodobne vyrobni vada).

Tot jsou veskere moje zkusenosti s timto motocyklem.



Ahoj,
neboj, to je úplně v pořádku, já to vůbec nebral nikterak konfrontačně, a ani jsem Tě nejmenoval. Neslyšel jsem to totiž poprvé, takže sám jsem taky nechtěl s jistotou tvrdit a hlásat nějakou "nezvratnou pravdu", zda to žebrování opravdu je nebo není nějaký plastový Potěmkin, i když na funkčnost kapalinou chlazeného motoru by to stejně nemělo vliv.
Ale po Tvé poznámce před několika dny mi to přece jenom začalo trochu vrtat hlavou, až nakonec mi to nedalo a znovu, a nyní už pořádně, jsem se na to opravdu důkladně mrknul.

Takže vlastně jsem tomu rád, že se tu o tom mluvilo, a že jsem si na základě té naší debaty osobně ověřil skutečný stav věcí a mohl jsem si tak i opravit svůj dosud mylný názor na to žebrování.

A měl bych Ti vlastně za to celé poděkovat. Což tímto naprosto upřímně a rád činím!



A druhá věc - ono těch Shadowek se dělalo fakt velké množství typů a řekněme teritoriálních nebo i lokálních modifikací, ale je neomluvitelné, že právě v označení těch jednotlivých typů dokázal vytvořit sám výrobce takový brajgl, že to působí až jako nekoordinovaný, živelný a nekoncepční proces v rámci japonských a amerických vývojových týmů, i mezi výrobou a marketingem.
Je i proto klidně možné respektive nemám důvod nevěřit, že dříve mohly být některé typy více oplastovány než dnes, a že právě odtud (z dřívějška) možná pramení i ty tradující se více či méně podložené informace o (některých) více či méně plastových Shadowkách, a že i proto to pak výrobce u posledních generací Shadowek s kardanem přehodnotil...


Takže OK, v pohodě

Naposledy editováno 24.06.2013 11:08:11

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 26.6.2013 v 09:03 | Nahoru | #38
 

lesapan79 píše: Dovi díky za asi vyčerpávající info.



To máš docela pravdu.
Ta osvěta byla svým rozsahem časově opravdu vyčerpávající...

Naposledy editováno 27.06.2013 17:53:26

(reakce na) poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2013 v 15:22 | Nahoru | #39

lesapan79 píše: Aha to jsem myslel že je kontrolka paliva. Brzdič má na pravej straně. Tak to bude asi v poho. Jen mě to je divný. Většinou tam je ta kontrolka jako je na autě. Tak tohle teda bude jiná verze??


Asi Tě zmátlo, žě to vypadá na fotce jako R, takže sis myslel, že je to rezerva paliva - jenže kontrolka rezervy paliva je myslím na "palubovce" u řídítek.
Na té kapličce s tachometrem (na nádrži) to není R, ale FI jako fuel injection...

1 reakcí na tento příspěvek poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2013 v 08:13 | Nahoru | #40
Taky to můžou být do placata ojeté gumy.
Ještě to neznamená nutně výměnu, ale často to tak je. Když už je to víc (v zatáčce ti začne trochu plavat), tak pokud po ní napříč přejedeš prstem, ucítíš dokonce na každé straně zlom.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda Shadow Spirit VT750 [1 ... 6, 7] Honda VT 750C Shadow, Honda VT 750 Shadow Spirit Dovi 210 19.5.2024 v 08:32 HANOJ
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit peko11 9 31.3.2024 v 08:38 brnzi
jaky olej do motoru a diferenciálu [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit venagsxr 32 9.5.2022 v 08:18 Wingfr
honda vt 750 shadow spirit výpadky ... Honda VT 750 Shadow Spirit Kubajs999 2 22.9.2021 v 17:57 Yura
Jaké mazivo do šneku náhonu čidla r... Honda VT 750DC Black Widow, Honda VT 750C Shadow, Ho... iPospa 10 30.12.2020 v 21:30 iPospa


TOPlist