globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dálková světla - jízda v noci
10.6.2013 v 11:41
Zdar,

po delší době se mi nyní podařilo jet za tmy a zjistil jsem, že na dálková světla vidím hůř než na potkávací. Jak je to možné?
Bavím se o VStrom 2012.

Svítivost potkávacích světel hodnotím jako velmi slušnou.
Jenže když přepnu na dálky, téměř mi přestane osvětlovat vozovku + příkopy v rozměcí cca 50metrů před motorkou, svítí skutečně jen do dálky.

Současně jsem zjistil, že když držím jen "světelnou sirénu", svítí vše jak má, čili jak před moto, tak i do dálky.

Z uvedeného usuzuji, že se nejedná o špatně seřízená světla( jdou vůbec seřídit?), ale přijde mi, jako kdyby při zapnutí dálkovek se vypla potkávací? Ale Žárovka je jen jedna, a na tu "sirénu" to nedělá







Naposledy editováno 10.06.2013 12:14:28

Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 11:46 | Nahoru | #1
jo je to tak... jedina možnost je propojit oboje natvrdo a doufat, že to nebude hřát

seřídit nahoru a dolů by to mělo jít, ale problém neodstraníš, když si na dálku nasvítíš to šedý místo před sebou tak uvidíš prd do dálky

Naposledy editováno 10.06.2013 11:51:20

Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 11:50 | Nahoru | #2
kdyz zapnes dalkova,potkavacky zhasnou.
Kdyz jen probliknes "sirenou" tak potkavacka zustava zapnuta a proto vidis lip.
takze si sesteluj svetla...:)

Naposledy editováno 10.06.2013 11:52:04

Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 11:53 | Nahoru | #3
máš nastavený světla moc nahoru. Potkávačky svítí vysoko a dálkový až do nebe

1 reakcí na tento příspěvek Dálková světla - jízda v noci

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2013 v 12:04 | Nahoru | #4
S největší pravděpodobností máš světlo rozštělované a svítí moc vysoko, proto na potkávačku vidíš dobře a dost pravděpodobně oslňuješ protijedoucí. Měl jsem nemlich to samé na SA22.

Na světelnou houkačku se to neprojeví, jelikož při té zůstaně potkávací vlákno rozsvícené a dálkové se k němu "přidá". Zatímco když normálně přepneš na dálky, tak potkávací vlákno zhasne a svítí jen dálkové. Sešteluj světlo třeba proti zdi (stačí se řídit podle světel vedle postaveného auta, jen pochopitelně nezapomenout na rozdílnou výšku světel auta a motorky nad zemí), nebo zajeď někam na dílnu, ať Ti to seštelují rovnou podle regloskopu. Když budou ochotní, tak za to ani nebudou nic chtít.

Regloskop má výhodu i v tom, že má vestavěn měřák svítivosti, takže se dá zjistit, zda vůbec žárovka svítí, jak má. Nedá se totiž vyloučit ani to, že máš někde v obvodu dálkového vlákna parazitní přechodový odpor, v důsledku čehož vlákno svítí slaběji, než by mělo.

Lion> Nic ve zlém, ale tos napsal blbost... H4 není dimenzována na dlouhodobé svícení oběma vlákny najednou a upeče se. V přídadě dvou H3, nebo H7 už by se o tom dalo uvažovat, ale i tak jest to ošemetné, jsou-li blízko sebe v jedné parabole. Už tu byl nejméně jeden kluk, kterému světla doslova "vyhořela".

Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 12:08 | Nahoru | #5
Tak tak, svítíš marťanům jak píšou kluci

Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 12:20 | Nahoru | #6
OK, čili s tou světelnou sirénou je to jasný - jestli žárovka svítí v jiném režimu než na dálky...

Ještě dotaz - má na to vliv zatížení motorky? Sice štěluji podle zatížení předpětí zadní pružiny, nicméně netuším, zda se mění i světlost předku.

V nejbližší době pojedu na garančku, tak jim to nechám seřídit..

Dálková světla - jízda v noci

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2013 v 12:26 | Nahoru | #7
Potvrzuji predchozi rady, novy stromek je od vyroby nastaveny na 40kg japonce, tlumena jsou jak dalkova a dalkova sviti panubohu do oken. Takze sestelovat - posunout dolu. Nastavuje se to srouby zezadu kolem patice zarovek, myslim, ze to je i nakreslene v uzivatelskem manualu, nejen servisnim.

Pripadne obrazek tady hned nahore: http://www.vstrom.i...ex.php?topic=10916.0

Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 13:10 | Nahoru | #8
dík za rady:)

Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 13:32 | Nahoru | #9
Seřizovat klidně od oka na stěnu garáže, není problém, to uvidíš. Hlavně stromek svítí normálně parádně, takže to určitě seštěluješ. Musíš na něm ale sedět, na slepo to neuděláš, zatížení na to vliv má, silně i batoh/kufr ano ne. Takže nejlépe v plné polní.

2 reakcí na tento příspěvek Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 13:45 | Nahoru | #10
No, toť otázka jak to tedy seřídit?
Na jízdu sám, nebo na jízdu ve dvou s kuframa?

(reakce na) Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 13:57 | Nahoru | #11

honzajendabenda píše: No, toť otázka jak to tedy seřídit?
Na jízdu sám, nebo na jízdu ve dvou s kuframa?


Podle toho jak jezdíš častěji. Případně nějaký kompromis.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 14:07 | Nahoru | #12

J.M.K. píše: Nedá se totiž vyloučit ani to, že máš někde v obvodu dálkového vlákna parazitní přechodový odpor



Mimochodem, tohle je taky pravda, ubytek pry je az 1V (svetla jsem nemeril, ale na OEM konektoru je o pul voltu min, nez na baterce, tak bych tomu veril), existuje clovek, co vyrabi alternativni kabelaz, ktera vede tlustsimi draty rovnou od baterky a puvodni vedeni jen ovlada relatka: http://easternbeave...c/VStrom/vstrom.html

EDIT: Ad serizeni, ja to nastavil na to, jak bezne jezdim (sam bez bagaze), na dovolenou by to po okufrovani chtelo poladit. Ale realisticky to vidim, ze na to nesahnu, protoze vetsinu cesty zadna noc nebude, natoz abych v ni jel

Naposledy editováno 10.06.2013 14:10:02

(reakce na) Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 14:18 | Nahoru | #13

E-Ryc píše: existuje clovek, co vyrabi alternativni kabelaz, ktera vede tlustsimi draty rovnou od baterky a puvodni vedeni jen ovlada relatka: http://easternbeave.../vstrom.html [/quote]

Dobrý nápad se to nezdá, ale i blbá brzdová, natož hlavní, světla si něco cucnou a ten ohořelý kontakt ve spínači též nevypadá potom dvakrát důvěryhodně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 14:31 | Nahoru | #14

honzajendabenda píše: No, toť otázka jak to tedy seřídit?
Na jízdu sám, nebo na jízdu ve dvou s kuframa?

Kdyz tak na to koukam, to je na tom obrazku Tvoje svetlo ? Pokud ano, tak jakej je problem ? Jedno svetlo potkavacky a druhe dalkove. Obe svetla pri prepnuti na dalkove musi svitit. Nic jinyho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 15:01 | Nahoru | #15
fafo> nikoliv, na potkávačky svítí obě, na dálkovky taky obě.

Na některých mašinách svítí na potkávačku jen jedna, toto není tento případ.
Žádná úprava, takto je z fabriky.

(reakce na) Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 17:30 | Nahoru | #16

E-Ryc píše: alternativni kabelaz, ktera vede tlustsimi draty rovnou od baterky a puvodni vedeni jen ovlada relatka



Přesně tohle jsem kdysi dělal u veterána a i pár dalším lidem to tak předělával na autech, kde relátka vůbec nebyla použita a proudy žárovek šly rovnou přes přepínač pod volantem. Z baterky vedou dráty na kontakty relátek a odtud na původní pojistky žárovek, zatímco drát od přepínače, jež původně na ten kontakt pojistkovky vedl, napájí cívku relátka.
Mně právě začal haprovat kontakt potkávaček, ale naštestí šel na přepínač šikovně nabastlit vhodný kladičkový mikrospínač. Jinak by se musel měnit celý třípáčkový přepínač a zrovna laciná záležitost by to nebyla.

(reakce na) Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 18:43 | Nahoru | #17

honzajendabenda píše: fafo> nikoliv, na potkávačky svítí obě, na dálkovky taky obě.

Na některých mašinách svítí na potkávačku jen jedna, toto není tento případ.
Žádná úprava, takto je z fabriky.

Tak to je pak jiny, beru.

1 reakcí na tento příspěvek Dálková světla - jízda v noci

10.6.2013 v 21:49 | Nahoru | #18
Tak to já jsem s Jawkou 660 v klidu . Tam svítí při zaplých světlech 2 krajní - potkávací a při přepnutí na dálkové svítí prostřední + jedna krajní potkávací. A jelikož i ta jedna potkávací čočka svítí skvěle, tak mám osvětlenou jak nejbližší krajnici, tak i "dálku".... Horší když přesednu na Staďáka, to jedu skoro po slepu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálková světla - jízda v noci

11.6.2013 v 16:41 | Nahoru | #19

Shark660 píše: Tak to já jsem s Jawkou 660 v klidu . Tam svítí při zaplých světlech 2 krajní - potkávací a při přepnutí na dálkové svítí prostřední + jedna krajní potkávací. A jelikož i ta jedna potkávací čočka svítí skvěle, tak mám osvětlenou jak nejbližší krajnici, tak i "dálku".... Horší když přesednu na Staďáka, to jedu skoro po slepu



Já když jedu Faválem, tak mi taky svítí dvě boční a nedělám tu machra :)

(reakce na) Dálková světla - jízda v noci

11.6.2013 v 22:45 | Nahoru | #20
-DaK-> Jojo, favál mi svítil parkovačky dálkové mlhovky a pár náhodných problikávalo vše dohromady a to byla teprv osvětlena silnice,prostě luxus

Dálková světla - jízda v noci

12.6.2013 v 01:41 | Nahoru | #21
Najeď proti zdi, na zeď si udělej risku potkávacích a následně dálkových a pak seřizuj

Dálková světla - jízda v noci

12.6.2013 v 11:13 | Nahoru | #22
doporučil bych ti taky silnější žárovku. Třeba Osram Nightbreaker... Do auta na to kašlu ale do motorek je už cpu pořád V noci je to bomba a ve dne to nahrazuje ten nešvár, kdy mnozí svítí dálkovýma aby je bylo "tedy nebylo" vidět
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist