EDIT: Ještě jsem si vzpoměl.. tachometr mě ukazuje na 5tce skoro tak v 9 tis přes 100km/h, avšak motorka prostě jede cca těch 83 km/h, měřeno na tom radaru.. vím, že každé tacho přeměřuje, ale tolik? Já jen, jestli to s tím nemá něco společného..
Naposledy editováno 29.05.2013 01:04:31
E: pokud jsi s 15z kolečkem dosáhl max rychlosti 80km/h, s 16z by to mělo být 80*(16/15)=85km/h
Naposledy editováno 29.05.2013 01:06:48
John - neberu, vážím cirka 72 kilo, jsem štíhlej kluk, na péro si přes břicho zatím vidím. , originální bohužel nemám ani nikoho kdo by ho půjčil, podle mě je ten co tam mám originální, taky tak vypadá.. jenže co je ve výfuku.. katalizátor, kterej si stejně většina lidí dala do řiti a možná tam je nějaká vata.. která tam samozřejmě není.. Zadní kolo se točí volně, nedávno jsem to zkoušel na stojanu když jsem mazal řetěz, nic nikde nedře, nedávno jsem taky při preventivní údržbě dotahoval šrouby, čili i imbusy na kotouči v předu, předním kolem si nejsem jistý jestli nedře, ale to bych slyšel a byl bych si toho vědom, zrovna dneska kamarádovi došel benzín, tak jsem s ním tlačil na asfaltce.. to bych pociťoval jestli by ho něco brzdilo, chvilku jsem to měl puštěný i z kopce. Na řetěz si dávám výrazně pozor po tom, co mě minulou sezónu rup kvůli špatnému nasazení v servisu.. Mažu ho každých 200 km a hlidám si, aby byl akorát dopnutý.. zrovna dnes jsem ho chtěl dopínat, ale vysral jsem se na to, tak že průvěs je právě tak trošku větší.. ale je to stejné i při dopnutí řetězu... TO je záhada co? Věř mi, snad už všechno jsem zkoušel.. nejsem zas takový ucho a co nevím, to kamarádi, nebo servis u nás poradí :( ale s tímhle si neví rady nikdo.. Tenhle problém řeším teďkom už druhým rokem.. Zvyšuju odměnu tomu, kdo na něco přijde.. 2 basy
Naposledy editováno 29.05.2013 01:36:05
počkal bych se soudama po záběhu (alespoň 1000km).
s větším kolečkem na motoru jsi udělal dobře, asi bych pak zkusil přidat ještě zub, kdyby problém trval (ale počítej s tím, že utrpí jízda ve dvou a třeba ochota stavět se na zadní a takový píčovinky... )
1 reakcí na tento příspěvek Záhada
Martine - Sám tu šunku máš, tak že víš o čem mluvíš a víš i o čem mluvím já.. jinak to je měřené na 3 radarech a všude stejné.. a ono to jde i za jízdy poznat.. víc jak 85+- to prostě nejede.. jinak mě to taky napadlo s těma převodama, ale sakra.. řetězovka sice komplet d.i.d není, ale řetěz je D.I.D (428 článků) jak má být.. přední kolečko od JT 16z a normálně je tam 15z.. a zadní rozeta 51z z ND Yuki shopu, originální.. tak že mě prostě nenapadá co s těma převodama může být.. větší kolečko do předu už nenarvu, za prvé by se tam už asi ani nevlezlo a za druhé i ten 16z byl problém sehnat (Velká Británie) .. a do zadu větší rozetu možná tak z jiného modelu, ale nenapadá mě z jakýho..
kokoska - to samý co jsem psal jezdecnamopedu v posledních řádcích..:(
Ještě mě napadá, jak jsi na tom s koly? Velikost kol i rozměr pneu je originální? Jinak dozadu patří pro vyšší rychlost rozeta s méně zuby.
Jenom drobnost - ti ostatní, co jim SM lítá kilo, to taky měří na radarech? Pokud tacho přeměřuje o 10-20%, tak by vlastně celý problém zmizel. Nemáš náhodou někde příručku, kde by byly rozepsané převodové poměry jednotlivých stupňů? Nic pořádného jsem k SM125 nenašel.
Další možnost by byla, že ti klouže spojka - motor točí na max, ale na převodovku se přenáší jen část otáček. Ale to bys určitě poznal podle typického projevu - při zrychlování se otáčky ustálí na vysoké hodnotě, rychlost se ale mění a roste.
Až přestane pršet, jdu měřit top speed. .
Jestli máš řetěz, kterej má 428 článků, tak tam možná bude ta chyba!
Tak pánové: YUKI 125 SM, rv. 08. Zaslepenej EGR, kuchanej vejfuk(katalizátor zůstal), asi 105 tryska(nevím, nepamatuju...). Najeto 19 tisíc necelejch, na válci něco mezi 2500-3000 km. Jezdec asi 110 kg/185 cm. Sekunrání převod stejnej jako z fabriky. Z kopečka, skoro bezvětří, zalehlej na řídítka 104 km/h asi při 9500 rpm. Po rovině, spíš do kopečka, jezdec vzpřímenej 90 km/h něco kolem 9000 rpm. Tachometr kecá mezi 4-7 km/h. Meřeno GPS v HTC Wildfire, kdy ukazoval přesnost určení polohy kolem 12 m. Měřeno v asi 300 metrech nad mořem. Jedno úsekový měření ukázalo číslovku 98, z kopce, vzpřímená poloha. V techničáku (malým) max. rychl. 101km/h. Toť vše co bych mohl dodat
Naposledy editováno 29.05.2013 16:28:14
spojka klouze, kdyz se rozjizdis. to od ni chces. ale je mozny, ze ona proklouzne kdyz ma prenaset kroutici moment. jako by ti nekdo lehce zmacknul spojku behem jizdy. muze to delat spatnej olej, pruziny, lamely... puc tu motorku nekomu zkusenejsimu, at se sveze.
Naposledy editováno 29.05.2013 21:52:02
Edit: nemohlo by to být tím chybějícím těsněním mezi hlavou a výfukovým kolenem?
Naposledy editováno 29.05.2013 22:56:09
Je to v převodu, smiř se s tím. A když tam máš jedničku 2s, tak bych řekl, že si někdo před tebou s tím motorem, respektive převodovkou pohrál.
Edit: 428 je rozměr řetězu. To nemá vliv.
Naposledy editováno 30.05.2013 00:20:35
Naposledy editováno 30.05.2013 08:51:01
1 reakcí na tento příspěvek Záhada
J. M. K. - otáčky poznám i podle citu, odpovídalo by to.. A převodovka jak už sem říkal je zkontrolovana. Spis mě zajímá ta spojka, dávalo by to smysl.. Je ještě nějaký fígl jak to poznat? Exit. Gram. Chyby Omlouvám se. Mobil
Ale s tou skutečnou rychlostí docela souhlasím... kámoš měl tu čínskou kopii CA125 a také měl v TP uvedeno 85km/h max. Dal také větší řetězku, aby motor tolik netočil (hlavně proto, že ve vyšších otáčkách motor neskutečně vibroval a hodně se to přenášelo do stupaček) a jednou mě vezl (takže motorka zatížena cca 160kg), najednou ukázal na tachec, který se klepal kolem 105km/h. Ale nevěřím tomu, že motorka skutečně tolik jela.
Což jen dokazuje, že velmi pravděpodobně Ti kecají tachec i otáčkoměr, jen ještě vyzkoušej chování spojky.
J.M.K - Děkuji! Hned jak přestane pršet to vyzkouším, protože to je docela dost možný.. to musí být kravina s tou převodovkou.. byla kontrolována u odborníka stejně jako celý zbytek motoru, zda nebude potřeba něco vyměnit když byl rozpůlený.. a ty převody jsou originální a ještě k tomu o 1z větší kolečko a kvalitní řetěz..
Jezdec - Jestli se ti bude chtít.. ale taky ti děkuju za tvůj "graf" :)
ježek - na válci je 124ccm3, tak že určitě ne :D
Mlsoun - tak to nečti :P
Hned jak to vyzkouším tak dám vědět, kéž by to byla opravdu ta spojka a měl bych pokoj!
Jen podotýkám, že mě to napadlo dřív, než jsem to dočetl k prvnímu příspěvku, který to zmiňuje (abyste si nemysleli, že opisuju ). Basu piv si zaslouží ten, kdo to první napsal.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yuki 125 sm Yuki SM 125 | Myr9n | 2 | 21.4.2024 v 08:25 Radek2107 |
Vůle na spojkovém koši 156fmi Yuki Cross 125, Yuki SM 125, Yuki TR 125, Shineray X... | slunce526 | 0 | 6.4.2023 v 21:09 slunce526 |
Yuki sm 125 problém zo štartérom Yuki SM 125 | Ertekiller | 1 | 25.7.2022 v 20:45 karavanista |
Otáčkoměr yuki 125 sm 2009 Yuki SM 125 | gryca | 1 | 12.2.2022 v 09:40 combust |
Jaký "lepší" karburátor Yuki sm (15... Yuki SM 125 | včelkaalex | 1 | 3.8.2021 v 00:01 combust |