globalmoto_duben_nolan





Téma: Proč vždy přestup na silnější?
 
22.5.2013 v 21:09
Zdravím,
pro někoho téma na dlouhé zimní večery (tedy pro někoho o ničem), pro někoho na zamyšlení.. Občas tak přemýšlim nad otázkou proč vždy přestup na silnější? Resp. proč někdo ze 125ccm přestupuje na 600ccm nebo pak zase na silnější? Kolikrát si říkám, že člověk neumí ani využít potenciál slabší mašiny, na které jezdí a už chce skákat na větší obsah...ptám se proč? Není to tak, že bych chtěl někomu mluvit do duše atp..jen mě to prostě zajímá. Nejspíš pro to, že se sám sebe ptám zda zůstat u malorážky 125ccm, i když 4t vyměnit opět za 2t, na kterém jsem už jezdil a moc mě to bavilo a k tomu to doplňovat jízdou na mé milované Jawě 350/634 nebo 125ccm vyměnit za 500ccm či 600ccm. Asi mě to táhne ke 125ccm z důvodu lehké manipulace a obratnosti, nižší spotřebě, i když u 2t by se o tom dalo dlouze povídat a levnému povinnému ručení a například i cenám pneu. Nadruhou stranu na vyšším obsahu je jednodduší cestování z hlediska síly motoru, prosotoru, protože přeci jen jsou ty mašiny větší, výkon je podstatně jinde atp.. Jenže je zde větší spotřeba, dražšší povinné ručení, dražší údržba mašiny (více válců atp..)vyšší váha mašiny... Přemýšlel nad tím už někdo? Možná jsem si pro někoho už i sám odpověděl, ale z mého pohledu má každé svoje. Na silné mašině jsme jezdil jen jako spolujezdec, má obsahově nejsilnější mašina je 350/634, naproti tomu jsme najezdil dost km na malém obsahu jak na 50, tak spousty km na 125 jak 4t tak 2t. A upřímě mě to nejvíce táhne k té 125 2t, protože je lehká, má výkon, je s tím zábava a zase když sednu na 125ccm 4t choppera, tak vím, že to vždy jede, nemusím se bát zadření spotřeba je minimální a motor je takový klidný...z velké mašiny 600ccm mám dost respekt, i když bych na ní rád jezdil, koupil jí a cestoval, protože rád jezdím ve dvou a vím, že by to bylo o dost jednodušší. Jaký je Váš názor? Respektivě, co si o tom myslíte vy či co by jste zde ještě dodali? Chci zde nechat prostor na volnou ale SMYSLUPLNOU diskuzi (takže posměšky si prosím nechte...i když vím, jak to tu chodí a že se tomu stejně nevyhnu:) ). Jen mě zajímá Váš pohled na věc. ;)

Proč vždy přestup na silnější?

22.5.2013 v 23:24 | Nahoru | #31
tak můj poslední přestup byl na "nižší" - ze 140 na 80 koní...tak to asi nejsem "všichni" a další plánovanej přestup je taky na nižší (minimálně objemově )

Proč vždy přestup na silnější?

22.5.2013 v 23:48 | Nahoru | #32
Já přestoupil, protože podemnou ta čínská koza pořádně nejela i když jsem pořad gazoval plnej A to jsem na ní jezdil skoro 7 let a myslím, že jsem si ji dal pěkně zabrat. Pár lehárek, nějaký to bahnomrdání, občas po zadním, občas smykem, takže si ji asi můžu odškrtnout a jít dál.

Horneta si též nechám a nehodlám měnit, dokud tu motorku pořádně neovládnu. Opravdu nepocituji nutkání si po roce myslet, že mi Hornet nestačí a musím kupovat něco výkonnějšího.

I když přiznám se, že občasný bahnění s tou čínou mi ze začátku celkem chybělo. Pak jsem objevil kouzlo zatáček a měl jsem jasno.

Naposledy editováno 22.05.2013 23:48:36

(reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 08:09 | Nahoru | #33

Creck píše: Ja te plne chapu, jakmile se dostanes do urciteho veku tak si jedes to sve a zbytecny risk vypoustis i za cenu ze te nekdo oznaci za mrdala

Moc pěkně napsané
Kdy odhadem ten věk nastává?

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 08:22 | Nahoru | #34
Jinak k tématu. Já loni vyměnil 750 za 600.

Což byl sestup o 150ccm a 60kg, nadruhou stranu vzestup o 6kW a minimalne o 110% Fun-Factoru

1 reakcí na tento příspěvek Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 08:32 | Nahoru | #35
já bych chtěla přestoupit z 1200 na 1150, takže taky přestupuji dolů, ono nahoru už ani není moc kam

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 08:36 | Nahoru | #36
Ja si nedavno pujcil na chvilku 125 husku, docela bych si umel predstavit ji mit jako druhou motorku na vyblbnuti. Kdyz se ten 2takt roztocil, tak s tim byla velka sranda.

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 09:40 | Nahoru | #37
Šel jsem 50-50-50-125-600-1000. Šestku jsem vyměnil za litr z důvodu výkonu,krouťáku. Ne že by mi hornet nestačil, ale když se jelo ve dvou už se muselo víc řadit, a nebaví mě to furt točit. A jednou jsem ho položil a nějak jsem furt měl nedůvěru

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 10:09 | Nahoru | #38
Poslední přestup ze 78 kw na 37 kw - tvá teorie má trhliny

1 reakcí na tento příspěvek Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 10:25 | Nahoru | #39
Danny> to nebyla teorie ale myšlenka..a proč si šel dolu?:)

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 10:35 | Nahoru | #40
Tak teď já :)

650 - 1100 - 1200 - 950
37kw - 118kw - 68kw - 72kw
180kg - 250kg - 250kg - 200kg

To jsem vám to hezky vypsal co?

Jo jinak za mě já rád zkoušim tak často měnim a mám rád přebytek výkonu a zajímavý motorky.

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 10:36 | Nahoru | #41
Ja som šiel z 70kw na necelých 9kW . Yamahu vyberám, len ked chcem ísť niekam s babou. Inak len Jawička, tých 130kilo otočím aj okolo svojej osi ked treba, v meste je výkon dostatočný a ešte to aj púta pozornosť - 55 rokov v pôvodnom laku . Akurát som na mrtvicu, ked mi na ňu zaprší, to viac leštím a konzervujem, ako jazdím.

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 10:39 | Nahoru | #42
Já začal na Simsonu,pak Jawa 350.Když jsem se v době 350 svezl kousek na Simsonu,tak mi to přišlo,jak když jdu pěšky,ale zase jsem se s ním vyblbnul i v zimě na rybníku 350 mě odradila tím,že na tom pořát něco rachtalo a upadávalo,nebo v kopci vytačená 2 řvala,dal jsem 3 nebrala to,tak pořát 2 3 2 3 a nic se nedělo.100koní mi na silnici bohatě stačí,náklady proti 350 daleko vyšší,ale úplně jiné svezení a třeba při tankování vím,že místo za 7 litrů+olej jedu za 5 litrů.

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 10:42 | Nahoru | #43
ja sel nejak takhle 125 -125 -125 - 600 - 600 - 600 - 650 - 650 - 650 -1150 - 750

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 10:43 | Nahoru | #44
Na okruh jsem po sestce (Daytona) hodne premejslel nad 2T dvacou. Vyhrala zase sestka jen z duvodu, ze je proste dnestni trh tak nastavenej, a ve vysledku je okruhovy jezdeni na sestce levnejsi, a ma se clovek s kym srovnavat. Ale lehke a obratne motorky maji u me jednoznacne navrch.

Kompenzuju to alespon civilnim trialem co jsem si koupil ke kruzitku.

(reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 11:10 | Nahoru | #45

Kafi píše: Danny> to nebyla teorie ale myšlenka..a proč si šel dolu?:)


Já bych chtěl aby měl Big 80 kw ale on nemá, no co nadělám

(reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 11:22 | Nahoru | #46

Creck píše: No zatim jsem s nikym kdo by me pojel nejel, tudiz nebranim se novym poznatkum

e : a ver mi ze by mi to vubec nevadilo, rad se naucim novym vecem, pokud by me tva jizda necim obohatila tak bych byl hodne vdecny



Pred takovym prohlasenim, bych si aspon flexou / pripadne raspli obrousil slidery.

Vic jezdit a min kecat, on se jiste nekdo najde.

A proc prestup na silnejsi? Lidi jsou nenazrani a chtej porad vic a vic....az se ucho utrhne

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 12:48 | Nahoru | #47
když začínal starší kluk na 125 2t, pořídil jsem si taky jednu stejnou a jezdili jsme spolu
teď jí mám na ježdění po blízkém okolí a docela si to užívám, je to lehoučký, do stovky docela svižný, ovladatelný jak kolo
od jara na ní budu zase jezdit víc, začne na 125 mladší kluk
čas od času vytáhnu na výlet 250 kejvačku - kochat se, mám spoustu času se rozhlížet po okolí
na 2T jawách a čízách jsem vyrostl a doteď 2T mám rád

1 reakcí na tento příspěvek Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 13:03 | Nahoru | #48
ja sel 50 - 500 - 600 - 1000 jen proto, ze jsem chtel zazit jaky to je letet 300 km/h

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 13:12 | Nahoru | #49
h3nr1k> ja chtel litr na baleni holek, vykon jsem stejne nikdy nevyuzil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 13:25 | Nahoru | #50

SLEEPER píše: h3nr1k> ja chtel litr na baleni holek, vykon jsem stejne nikdy nevyuzil.



Tak TO si zbytecne vyhodil penize, holky poznaj max jestli je to sport nebo simson (nahac), zbytek je pod jejich rozlisovaci schopnost Ty utahnes i na Mito

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 13:40 | Nahoru | #51
Ozzy_> to bych je zase tak nepodcenoval, obcas jsem i zaslechl "tyyjooo to musela byt erjednickaaa" a uz se mi taky parkrat stalo ze moje gsxr oznacily za "farose"...
takze povedomi je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 13:43 | Nahoru | #52

Ozzy_ píše: Tak TO si zbytecne vyhodil penize, holky poznaj max jestli je to sport nebo simson (nahac), zbytek je pod jejich rozlisovaci schopnost Ty utahnes i na Mito


tak to kecas, holky litra poznaj podle macate zadni gumy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 13:53 | Nahoru | #53

SLEEPER píše: tak to kecas, holky litra poznaj podle macate zadni gumy.


Sakra, budu muset dat na Biga dvojmontáž

(reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 13:54 | Nahoru | #54

Danny350 píše: Sakra, budu muset dat na Biga dvojmontáž


Ovšem to bys byl za krále!

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 13:58 | Nahoru | #55
Já si myslím, že pro bezpečné ježdění v provozu a v kopcích je nějakých 40k potřeba, se spolujezdcem radši 50. Dneska provoz jako kráva, každej traktor frčí 50-60, prázdnej nákladák 70-80 všude. Třeba Jawa 350 byla fajn dokud člověk nechtěl odřadit do kopce Třeba čínan 250 má 18koní a díky chytrým převodům jede super, občas se i na čtyřku přizvedne na zadní se zadním 18"kolem, akorát do 70kmh. Kdyby tam byla rozeta na cca 110kmh tak radši nic nepředjíždím :D

(reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 14:00 | Nahoru | #56

Danny350 píše: Sakra, budu muset dat na Biga dvojmontáž



Kašli na blbky, tomu nerozumi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 14:43 | Nahoru | #57

rak. píše: Ozzy_> to bych je zase tak nepodcenoval, obcas jsem i zaslechl "tyyjooo to musela byt erjednickaaa" a uz se mi taky parkrat stalo ze moje gsxr oznacily za "farose"...
takze povedomi je



No voni i nektery chlapi umej prekvapit. Kamos dal technicak od auta Pontiac Firebird typkovi at udela technickou a on udelal na Honda Fireblade.

(reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 14:51 | Nahoru | #58

Bubrak-ZX10R píše: No voni i nektery chlapi umej prekvapit. Kamos dal technicak od auta Pontiac Firebird typkovi at udela technickou a on udelal na Honda Fireblade.


no jo amerika jako amerika

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 15:33 | Nahoru | #59

stefi píše: já bych chtěla přestoupit z 1200 na 1150, takže taky přestupuji dolů, ono nahoru už ani není moc kam

1800 goldwing

Proč vždy přestup na silnější?

23.5.2013 v 15:44 | Nahoru | #60
Protože mám dva metry a metrák, na 125 se neposkládám a ani pode mnou nejede. Chci mít dost výkonu na předjetí i na okresce, chci cestovat ve dvou a bagáží a necítit nedostatek výkonu. To jsou důvody proč jsem ze šestky přesednul na 1137 o 125 se ani nebavím

Naposledy editováno 23.05.2013 15:46:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist