globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?
19.5.2013 v 18:32
Zdar, jaký olej byste doporučili na ředění s benzínem? Motorka 175 kývačka má najeto 8000 a doted na M2T (1:33). Všude se dočítám, že M2T je největší sračka a tak .... .
Tak mi prosím zkušeně poradte.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 00:17 | Nahoru | #31
dekarbonizace je nesmysl, mám tu svou už 7 let a za tu dobu jsem čistil jednou vložky v tlumičích- po generálce kdy jsem tam dával fakt tak možná 1:25 a směs bohatá jak kurva, mám rád jistotu.
takže nešiřte bludy a motorce permanentně zasrané zepředu zezadu.

navíc je debilita začít tam dávat něco "lepšího" z ničeho nic. vím o hromadách motorek který si jezdily leta a tisíce kilometrů spokojeně na m2t a měsíc po opuštění "té sračky" šla mašina na generálku. jelikož když si v motoru spokojeně leží usazeniny který by tam ležely do skonání věků a nikdo by o nich nevěděl a ten "lepší" olej je najednou rozpustí a uvolní, je to jak hodit do motoru lopatku písku

Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 02:01 | Nahoru | #32
omfg

- m2t nemaze vyborne, maze (pod)prumerne, jawu v dostatecnym pomeru umaze stejne jako kuchynskej olej nebo vyjetak, ale spatne se spaluje a huli to jak krava
- ten zaprasenej pist po 6k km mluvi sam za sebe, tu cihlovou svicku si nech pro naky blbce z hospody co ti to zerou pak chapu i ten plnej kotel kdyz to s pricpanym vejfukem jede na polovicni vykon
- a k usazeninam - jediny misto kde se nekdy usadi mazlava kejda je na spodku kliky - ta se najednou nerozpusti, a i kdyby ta situace teoreticky nastala a nahle se to vsechno rozpustilo tak to tyhle stary komoussky dvoutakty vyplivou vejfukem stejne tak jako kusy pistnich krouzku. Tyhle vycteny moudra platily u hodne starejch 4T motoru jezdenych dlouhodobe na neaditivovany oleje, protoze rozpusteny usazeniny jednak rychle znehodnoti olej, a v nekterych pripadech muzou ucpat filtr nebo mazaci kanalky.

takze jeste jednou - pokud chcete mit zahnojeny vyfuky a hulit jak avie, klidne pouzivejte m2t, jawu bez problemu umaze. Kvalitnejsim olejem to lze jen vylepsit

(reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 08:57 | Nahoru | #33

Dolin píše: No do motoru po generálce mi nedojde chytré dávat poměr 1:40......

Jinak aktivně provozuji 250/471 a leju do ní TSF a bez problému - poměr je tak 1:40 (+ - od oka,...).

Nicméně se v poslední době dost hovoří o Lavio http://www.eoleje.c...d-1litr.html [/quote]

NA doporučení kámoše z Jawamnie jsem začal používat tenhle olej a opravdu nekouří. Zajížděl jsem na něm motor na panelce teď jezdím poměr 1:33.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 11:06 | Nahoru | #34
Nějaký ten Lavio, jak vidím, je částečně syntetický. Stejně jako nynější Mogul TSF, který byl předtím minerální. Pokud jde o cenu, teď je inzerovaná akce v Mountfieldu (nebyl jsem tam) - Mogul Alfa, což bude, podle mě, přebalený TSF - 1 L za 79,- Kč.
M2T v API-TC jsem neviděl, pouze API-TB a dokonce API-TA. Ale M2T nijak nesleduji, tak je možné, že by byl i v API-TC. Moc tomu nevěřím. Nebo třeba pod tím názvem prodávají Mogul TS či něco podobného. A bylo by už opravdu na čase. Už před léty bylo pozdě.

(reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 13:10 | Nahoru | #35
memphis.unv> Tak tou fotkou si to tzv. zabil ...jj, naprosto skvělý píst

Pokud je mi známo, M2T se vyrábí z vyjetých olejů - z aut, z průmyslových motorů apod. Toliko tedy k M2T...

Do třindy jsem lil nějaký minerální olej pro 2T od Shellu, litr toho oleje vyšel asi na 105 kč, no ale už je to taky pár let zpátky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 14:18 | Nahoru | #36
Itall> je to pár let, na benzínkách byly dva druhy m2t - api TB a api TC

a Alfa rozhodně nebude přebalený TSF

Poznámka:
Olej není určen pro použití jako mazací směs v palivu a není aditivován pro použití ve spalovacích motorech jako motorový olej.


http://www.mountfield.cz/olej-mogul-alfa-profi-1-l-1PHM1037.html

Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 14:53 | Nahoru | #37
Dávej maximálně 1:33, při míň oleje trpí bronzové ojniční ložisko v pístu (tedy pokud nemáš jehly).

(reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 15:20 | Nahoru | #38

Kamikadze-Ace píše: s M2T je to zase lepší pro cyklisty aby se jim lépe dýchalo

bal bych se toho ze do toho slapnou, dojedou me a dostanu na drzku

(reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 15:46 | Nahoru | #39

Němec píše: Itall> je to pár let, na benzínkách byly dva druhy m2t - api TB a api TC

a Alfa rozhodně nebude přebalený TSF

http://www.mountfield.cz/olej-mogul-alfa-profi-1-l-1PHM1037.html



Trvám na tom, že M2T v API-TC jsem neviděl, ale neznamená to, že není. Dnes je více výrobců tohoto zastaralého oleje, některý už není tmavohnědý, ale vypadá dokonce jako olej atd. Ani ten ovšem neměl API-TC.
Pokud jde o Mogul Alfa, patrně jsem to napsal nepřesně. Jedná se o polosynt. Mogul Alfa 2T. To je např. zde:
http://www.oleje-pem...lfa-2t-1l_34593.html
V Mountfieldu má být snad za 79,- Kč/L a z letáku jsem vyrozuměl, že je pro 2T motory, původní cena nějak kolem 160,- Kč.
Specifikace je, řekl bych, stejná, jako u nynějšího semisyntetického TSF. V Mountfieldu jsem nebyl, tak nemohu potvrdit.

Naposledy editováno 21.05.2013 15:47:44

1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 16:39 | Nahoru | #40
Itall: novej TSF se hodne povedl (modrej). V M2T udelalo trochu zmatek Paramo, vyrabelo (a vyrabi) Trysk M2T (API TB) a driv delalo i Trysk Super M2T (API TC) ale ten byl dost malo k videni. No a do toho dalsi jako Cinol M2T apod - ale to uz je snad vsechno API TB pokud vim.

2Stroke: to uz by se snad z vyjetaku delat nemelo, mam dojem ze to par let zpatky paramo uz dementovalo. Ten Shell co myslis byl Shell SX - jeden z nejlepsich mineralu a vubec oleju do jaw - ale bohuzel ho prestali delat

Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 18:17 | Nahoru | #41
Ta fotka je jak z reklamy na M2T Tak by to přesně nemělo vypadat,katastrofa

Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 20:19 | Nahoru | #42

Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 22:02 | Nahoru | #43
Já jezdim na Mogul TSF 1:35 a můžu doporučit Mam s tim zatim najeto ca 4000 km a pohoda. Předtim sem jezdil M2T akorát se mi nelíbil ten dým Mam teď v plánu koupit desítku kanystr do zásoby, tak kdyby někdo věděl, kde je to nejlevnější dejte vědět

Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

21.5.2013 v 23:40 | Nahoru | #44
samozřejmě že moderní dvoutakt by se na m2t zadřel už při startování ale v rámci jaw maže opravdu výborně
co se týká toho jak vypadá píst z boku, jak jsem říkal, je evidentní že ještě ani kroužky nebyly zajetý, tzn pokud to neni sedlý, pochopitelně to netěsní na 100%
je zajimavý že kdo chce psa bit, hůlku si vždycky nande, tady se šíří bludy o tom jak katastrofálně m2t maže a jak se to na ně zadírá, v ideálním případě o každou jízdu přidřeným motoru a já nevim co, ale když tady dám fotku dokazující že opotřebení třením je tam minimální, v podstatě nulový a vlastně menší než by člověk čekal, najednou přichází útoky z druhé strany.... když to nejde dveřma, zkusím to oknem, hlavně aby za něco kritizovat šlo.
- nedostatečný mazání? je vidět že opotřebení je naprosto minimální. splněno.
- zasírání? jak jsem psal, zasraný karbonem jsem to měl jednou a to po generálce kdy jsem tam toho dával snad dvakrát tolik
- zkurvení motoru něčim "lepším"? vím o hodně motorkách kterém se to stalo, o žádné kterou by zkurvilo m2t. naopak jsem slyšel plno nesmyslů typu "já liju syntetiku. se syntetikou se mně stalo tohle a tohle. m2t je přece horší, to m2t je ale hajzl, s nim by to bylo přece ještě horší!"

a netuším proč bych to měl mít přicpaný nebo proč by to mělo jet na poloviční výkon, tvůj myšlenkové pochod by mě zajimal.
blbec budeš asi ty, pokud se ti neco nezdá, opět dokážu

1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

22.5.2013 v 10:17 | Nahoru | #45
to je marny... me uplne staci cos "dokazal" tou skvelou fotkou

ty ses totalni demagog, pises kraviny ktery v zapeti popres.. me je uplne jedno jestli si na m2t smazis doma i vajicka..

samozřejmě že moderní dvoutakt by se na m2t zadřel už při startování ale v rámci jaw maže opravdu výborně


- neboli ten olej je sracka a nemaze dobre. Ano, na jawu to je vetsinou jeste dostatecny.

je zajimavý že kdo chce psa bit, hůlku si vždycky nande, tady se šíří bludy o tom jak katastrofálně m2t maže a jak se to na ně zadírá, v ideálním případě o každou jízdu přidřeným motoru a já nevim co, ale když tady dám fotku dokazující že opotřebení třením je tam minimální, v podstatě nulový a vlastně menší než by člověk čekal, najednou přichází útoky z druhé strany.... když to nejde dveřma, zkusím to oknem, hlavně aby za něco kritizovat šlo.

- spatnej olej se malokdy pozna pri beznym courani pro rohliky coz je 99% casu. Pozna se to v pruserovejch momentech jako je dlouhy popojizdeni v horku z zacpe, zavreni plynu na kopci apod.

zkurvení motoru něčim "lepším"? vím o hodně motorkách kterém se to stalo, o žádné kterou by zkurvilo m2t. naopak jsem slyšel plno nesmyslů typu "já liju syntetiku. se syntetikou se mně stalo tohle a tohle. m2t je přece horší, to m2t je ale hajzl, s nim by to bylo přece ještě horší!"

jo, strejdy brachy kamos slysel ze to nekdy nekdo zadrel pulka lidi tyhle nesmysly porad papouskuje, a kdyz se jde k jadru veci zjisti se ze tam nakej chytrolin nalil 1:80 a pak se mu to na klice kouslo.

a netuším proč bych to měl mít přicpaný nebo proč by to mělo jet na poloviční výkon, tvůj myšlenkové pochod by mě zajimal.

sezen si nejakou literaturu jak funguje dvoutaktni motor (resp. mozna i motory celkove) a dukladne si to procti. Pak zjistis ze podstatne vic sracek nez mas na pistu se usadi v kolenu a ve vejfuku. A pokud pridas jeste nejakou literaturu o ladeni dvoutaktnich motoru, zjistis ze dobre udelanej a dobre pruchodnej vejfuk je alfa i omega dvoutaktu pokud ma slusne jet.

blbec budeš asi ty, pokud se ti neco nezdá, opět dokážu

internetovyho drsone si nech pro kamose z hodpody

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

22.5.2013 v 10:31 | Nahoru | #46
xtas> jak víš,že se s tím většinu času courá pro rohlíky??

(reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

22.5.2013 v 11:03 | Nahoru | #47

xtas píše: Itall: novej TSF se hodne povedl (modrej). V M2T udelalo trochu zmatek Paramo, vyrabelo (a vyrabi) Trysk M2T (API TB) a driv delalo i Trysk Super M2T (API TC) ale ten byl dost malo k videni. No a do toho dalsi jako Cinol M2T apod - ale to uz je snad vsechno API TB pokud vim.


Starej TSF byl taky modrej...Ale je vidět, že nový semisyntetický je od pohledu jiný, má i nižší viskozitu.
Jo, s těmi M2T to tak bude. Obyčejný M2T je API-TB a pak přišel (už v 80. letech) M2T Super v API-TC, později přejmenovaný na Mogul TS. Ovšem já (i ty) tyto oleje rozlišujeme, narozdíl asi od někoho. Trysk M2T Super API-TC už nebyl hnědý, že prý i do vysoce namáhaných motorů. Jednou jsem ho zkusil, dokonce do sportovního dvoutaktu, v poměru 1:40. Smrdělo to hodně, tak jsem litr vyjel a už se k tomu nevracel. Minerální TSF jsem také zkoušel jednou, a smrděl rovněž. Od té doby používám do 2T semisyntetické oleje nebo i plně syntetické, když se naskytne za výhodnou cenu. Nový TSF ještě ne, bývá předražený.

(reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

22.5.2013 v 11:06 | Nahoru | #48
dostal94> a to pisu kde? psal sem kdy se projevi spatnej olej. Jakakoliv bezna jizda je pro motor vicemene pohoda, a u dvoutaktu je dokonce lepsi tomu trochu nakladat - motor se pak dobre chladi smesi a dostava se do nej s ni dostatek oleje

1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

22.5.2013 v 11:17 | Nahoru | #49
Itall: starej TSF byl do modrozelena, ten novej je syte modrej.

Ja se dostal k tomu co ty - slusna polosyntetika dneska vyjde snad o necelych 50 Kc/litr vic, to lavio stoji pomalu stejne jak M2T.. a bez oblaku smogu, zahnojenejch vyfuku, u dvoukomor je olejem zasranej i spolujezdec.. do krosky musim lejt kvalitni syntetiku 1:32 (nesmej se tam lejt sracky s kterejch vznika karbon bo by to zasralo priveru ) a z toho vejfuku bych mohl zrat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

22.5.2013 v 12:19 | Nahoru | #50
xtas> Já dávám do Gasgasu EC 250 polosyntetický i syntetický olej, v poměru 1:50. Jezdím skoro 80% po silnici, než se dostanu na tratičku, a tam to trochu záhul dostane. Mám najeto 11000 km a přes 260 hod. Píst jsem měnil po 10000 km a měl přes 200 hodin. Ojetý byl o 0,06 mm a válec neměřitelně. Karbon byl shora na pístu, na hlavě skoro ne a otřel jsem ho hadrem. Přívěru občas čistím, je to dáno spíš její konstrukcí, páč u jiných motorek jsem to nedělal. Takže já na "superoleje" za "superceny" nevěřím. Kdo tomu dává furtfull, možná je potřebuje. Já ne.

(reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

22.5.2013 v 19:06 | Nahoru | #51
Itall> ja si taky myslim ze dnesni kvalitni polosyntetiky by i tu krosku v pohode umazali, ale nechci to pokouset. Prece jenom pri 250ccm je tech skoro 60 koni docela dost, ten motor je hodne vyhnanej - zivotnost pistu je 12,5 mth.. nerad bych to pridrel nebo nedej boze kousnul na klice, zvlast po tom co obcas vidim jakej kour ten motor na trati dostava. A priveru cistit nemusim kazdopadne karbon nemam ani na pistu a huli to jenom studeny i s tim pomerne vysokym pomerem - a to to jeste jsou oblacky co se hned rozplynou, ne ten radioaktivni oblak po m2t co se vznasi jeste 5 minut vsude kde clovek projel

Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

23.5.2013 v 09:17 | Nahoru | #52
Kývačke je to jedno, ked toho bude dosť, ja som lial do 353 od motulu 510, cez nejaký megadrahý OMV až po nejaký syntetický zázrak z Polandu a motor schrúmal všetko. Dávam to od oka tak 1:25 - 1:35, ako trafím. Akurát na Motul a Polše olej to menej dymí. Kedysi sme mali na pumpe M2T SUPER, to bol veľmi dobrý olej, ale už to asi neexistuje. A jak pozorujem, pre motor je lepšie ho točiť aspoň na 3-3,5 tisíc otáčok, nezasiera sa tak výfuk nespáleným olejom.

edit: takže m2t super stále existuje, začnem jazdiť na to: http://maziva.heureka.sk/grand-x-m2t-super/

Naposledy editováno 23.05.2013 14:19:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

23.5.2013 v 17:43 | Nahoru | #53
Němec> u nás na tú poznámku nejak pozabudli a naopak je tam info že je do benzínu vhodný a potom si vyber :D
www.mountfield.sk/olej-dvojtakt-mogul-alfa-1l-1PHM1045.html

(reakce na) Jaký olej a v jakém poměru do Jawy 175/356?

23.5.2013 v 21:04 | Nahoru | #54

Lllukass píše: Němec> u nás na tú poznámku nejak pozabudli a naopak je tam info že je do benzínu vhodný a potom si vyber :D
www.mountfield.sk/olej-dvojtakt-mogul-alfa-1l-1PHM1045.html


Jedná se o různé oleje, mají Mogul Alfa 2T, Mogul Alfa 4T a další.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 8 4.4.2024 v 08:49 Dolin
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 Raptík 63 24.2.2024 v 23:32 ondra1997
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR
Jawa ČZ kope zpět Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 0 31.1.2024 v 20:58 JAW4Ř
Seřízení Vape Jawa Jawa 175/356, Jawa 125/355 Jawa ČZ Jawa ČZ Jirk_K 7 19.1.2024 v 19:49 Jirk_K


TOPlist