globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor- kompatibilita
16.5.2013 v 13:07
Čau,

před dovolenou dám na VFR 800 (1998) preventivně nový regulátor dobíjení- ten stávající je ještě z výroby, nechci s ním riskovat. Zaujal mě od VAPE jejich nový regulátor do 500 W, který by měl s velkou rezervou zvládat i největší výkon alternátoru- 380 W.

Zapojovat to nebudu, ale jako naprostý laik potřebuji vědět, jestli je to kompatibilní regulátor. Už při pohledu na současný počet drátů a dráty na novém regulátoru se nemohu dopočítat

Díky za odpověď a vysvětlení
Radek













Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 13:08 | Nahoru | #1
Ještě odkaz na tech. výkres VAPE regleru.

výkres VAPE 500W

Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 13:28 | Nahoru | #2
pokud se tam vejde, tak neni co resit. ja ho mam na vtru

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 13:29 | Nahoru | #3
Zluty jsou stridavy cervenej je + cernej je -. U originaou bejvaj + a - zdvojeny.
JInak podivej se do rozpisu jednolivejch motorek predpokladam ze vape dela primo regulator na VFR (jeslti to tedy uz nemas koupeny). JInak kompatibilita tam urcite je vsechno je to zkratovej regulator. Co nespotrebujes to protopis.

2 reakcí na tento příspěvek Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 13:46 | Nahoru | #4
Tam bude zádrhel v tom, že původní regler má zdvojené vývody výstupu a kostry, což není problém (stejně jsou hned za štekrem propojené a navíc z něj vede černobílý drát na nouzový vypínač a náklonové čidlo.

Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 14:28 | Nahoru | #5
tady pisou:

It's probably the battery voltage sense wire that the original rectifier used to determine the voltage at the battery (rather than at the RR output). If the new RR doesn't have such an input then that wire doesn't have any purpose - just make sure it can't short to earth. This wire was added for the FiY, F1 models to help cure the RR failures.

takze: zaizolovat a nechat viset

(reakce na) Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 15:51 | Nahoru | #6
gugo> Na VFR redukční kabeláž nemají, to mi potvrdili mailem...ale zase to beru tak, že průměrnej elektrikář by s tím neměl mít problém.

(reakce na) Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 15:53 | Nahoru | #7
J.M.K.> Při prvním pohledu na to schéma se mi chtělo brečet, ale...už jsem se zorientoval. Jen mě tam mate (dole uprostřed) "V-TEC spool valve" - není to schéma pro VFR 800 V-tec???

Naposledy editováno 16.05.2013 15:54:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 16:00 | Nahoru | #8
J.M.K.> Když z toho nákresu ale budu vycházet:

1. u zapojení žlutých kabelů není co řešit, to je v pohodě

2. při napojení na stávající kabeláž lezoucí z motorky mám tedy napojit na každý takový pár jen jeden kabel z regulátoru???

Vzhledem k tomu, že se stejně za konektorem spojují v jeden, jak jsi psal, tak by to mohlo být jedno.

Poslední horní kabel bílo/černý je teda k náklonovému čidlu, takže neřešit.

Díky

Naposledy editováno 16.05.2013 16:05:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 16:46 | Nahoru | #9
ozzman_84> Jak poznamenal dna, z toho černobílého drátu si regler bere referenční napětí, dle kterého reguluje výstup a de facto je tak možné přesně určit místo, kde bude žádané napětí udržovat. Neorientuje se dle svého výstupu, čímž zabrání nízkému napětí, pokud by třeba mezi baterkou a reglerem byl přechodový odpor.
U některých motorek je reference napojena blízko spínačky, takže tam může dojít naopak k tomu, že pokud se někde v cestě objeví přechoďák, na kterém se část napětí ztrácí, tak regler to vykompenzuje, jenže pak je na baterce napětí zbytečně vysoké a regler přebíjí. Řeší se to potom tak, že se referenční drát přes pojistku napojí přímo na baterku a je přerušován relátkem, zapínaným spínačkou. Pak je kontrolováno napětí přímo na baterce.

Takže tento drát nech nezapojený a hlavně jej nakonci zaizoluj, aby nezkratoval na kostru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 16:54 | Nahoru | #10
J.M.K.> "na konci" myslíš v konektoru, správně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor- kompatibilita

16.5.2013 v 22:27 | Nahoru | #11
ozzman_84> Ano. Už jsi zmínil, že konektorové redukce na VFR800 VAPE nemá, takže původní konektor stejně budeš muset střihnout, nakrimpovat nové fastony a ty nacvakat do odpovídajícího konektorového pouzdra (typická pouzdra mají třeba v GESu), abys mohl nový regler připojit, pokud už nějaký konektor bude na sobě mít. Kabely vedoucí od altecu připojíš na ty žluté od regleru, červený povede na (+) baterky, černý na kostru a ten černobílý, co do konektoru vedl, na tom místě odstřižení omotáš izolační páskou a tak necháš nepřipojený.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor- kompatibilita

17.5.2013 v 14:10 | Nahoru | #12
J.M.K.> Paráda, takhle polopaticky jsem to potřeboval, díky Poslední detail- na pořadí napojení žlutých kabelů asi nezáleží, co? Mám tím na mysli, že jakejkoliv žlutej od altecu na jakejkoliv žlutej na regleru.

(reakce na) Regulátor- kompatibilita

17.5.2013 v 14:41 | Nahoru | #13
ozzman_84> Ne, na pořadí žlutých drátů nezáleží. Jsou to jen přívody tří fází z alternátoru a regler v tomto případě principielně vypadá takto:



Jak vidíš, je to jen třífázový usměrňovací můstek, doplněný tyristory, které mohou každou fázi zkratovat. Při překročení žádaného napětí se otevře zenerka, tím se otevře i tranďák a sepne tyristory. Už z toho zapojení je nasnadě, že na pořadí fází tu nezáleží.

Něco jiného je to třeba při připojení třífázového motoru na třífázovou síť - tam přehozením libovoných dvou fází změníš směr otáčení motoru. Někde je to něžádoucí a tam se potom musí použít hlídač sledu fází, který při jejich prohození motor odpojí. Ale to už je zabíhání mimo téma.

Regulátor- kompatibilita

17.5.2013 v 18:51 | Nahoru | #14
Kámoš mrkni na ELESYS. za mě jinak pozor na přechodky doporučuji co nejméně štekrů ..

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor- kompatibilita

15.9.2015 v 18:07 | Nahoru | #15
Zdar chlapi, už se někomu odporoučel i vyměněny regulátor od elesys? Přestalo mi to dobíjet a altík jsem proměřil a je OK a baterka je taky OK.

Regulátor- kompatibilita

15.9.2015 v 18:27 | Nahoru | #16
Ne mě se odporoučel pouze origo, pak china od M-style a jeden od PE-MOTO79 ale tam ho odstrelil altík…

(reakce na) Regulátor- kompatibilita

15.9.2015 v 21:43 | Nahoru | #17
nsrx> Zavolej do Elesys p. Suchý 736686243 motorkář a velice příjemný člověk, zkus se nějak domluvit, doporučuji.

Regulátor- kompatibilita

17.9.2015 v 20:39 | Nahoru | #18
Taky doporučuju Elesys . Barvy vodičů sedí, stačí zapojit barvu na barvu a není co řešit. Jen jezdit.

Regulátor- kompatibilita

20.9.2015 v 19:38 | Nahoru | #19
Tak i bez konzultace jsem regler objednal a vymněnil a už jezdím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist