globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!
 
9.5.2013 v 15:13
Moc prosím o radu. Po pěti letech odzimovávám Hondu VF 750C Magnu. potíž je v tom, že moc kvalitně uložena ke spánku nebyla. V nádrži měla totiž asi tři litry benzínu. Vypustila jsem ho myslim komplet. CO TEĎ JAKO DALŠÍ KROK? Novou baterku a novej benál a risknout start? Vysublimovalo to z karburátorů za tu dobu? Je tam nějakej palivovej filtr? Když ne, co se stane? Kousnutej splávek, n. něco horšího? Mám jí radši vodvézt do servisu, nebo schodit ze skály? Předpokládám, že musim taky vyměnit olej, vč. filtru. Jak je to s expirací motor. oleje? Můžu použít zásoby z r. 2008, nebo je to prasárna/vo hubu? Jo a chladící kapalinu, ještě prosím Vás - nemrznoucí směs a destilka půl-půl. Lejete tam takovou tu modrou vobyč vod pumpy, nebo je potřeba ňáká spešl?
Negativní comments jako jakej jsem lempl slyšet nepotřebuju - vim to. Za jakoukoliv radu vedoucí k resuscitaci mého stroje tisíckrát děkuji!!!

Katka
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 15:20 | Nahoru | #1
Vyměň olej a brzdovku, nalej benzín, zadrátuj novou baterku, dofoukej gumy a tradááá

Naposledy editováno 09.05.2013 15:20:27

1 reakcí na tento příspěvek "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 15:26 | Nahoru | #2
ten olej vylej do stoupy, kup novej, brzdovku taky a chladící kapalinu máš poměr na piksle. Sice v mraze jezdit nebudeš, ale provozní teplota motoru může být vyšší než 100 st. a to by ti voda už vařila. Jinak dej baterku, nový benál a prubni to

a než to hodit ze skály, to mi ji radši daruj

Naposledy editováno 09.05.2013 15:27:05

"odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 15:28 | Nahoru | #3
Novej benzin, baterku urcite, nadlabni, nech chvili vrcet, vymenit olej, namazat retez, nafoukhnout gumy jemne pojezdit a uvidis co to bude chtit dal.
Na prvni startovani bych si k sobe vzal ale startovaci stanici, chvili to potrva nez to chytne tak aby se ti nevytriskala baterka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 16:32 | Nahoru | #4
FiZzeR>

Děkuju za odpověď. Vážne si nemám dělat hlavu s tim sajrajtem co určitě zůstal v nádrži a na karbecích? Hele a brzdovku, jo? I když hladinka neklesla ani vo mm?

Móc Ti děkuju

Katka

(reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 16:39 | Nahoru | #5
Párátko> Hlavu si s tim lámej až to nebude chtít nastartovat

I brzdovku, preventivně - pohlcuje vzdušnou vlhkost a časem jí klesá bod varu (proto se taky má měnit co dva roky).

2 reakcí na tento příspěvek "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 16:41 | Nahoru | #6
Všechno je napsaný, jen bych dodal že gumy budou po pěti letech (když to nebylo moc kvalitně uložený) asi na vyhazov. Aby si u pumpy nedala kompresor a prásk. V horším případě za jízdy. Na hození ze skály to ale nebude. Nezapomeň překontrolovat a promazat lanka, po pěti letech na suchu si asi taky řeknou o výměnu.

Naposledy editováno 09.05.2013 16:42:08

(reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 16:42 | Nahoru | #7

Párátko píše: FiZzeR>

Děkuju za odpověď. Vážne si nemám dělat hlavu s tim sajrajtem co určitě zůstal v nádrži a na karbecích? Hele a brzdovku, jo? I když hladinka neklesla ani vo mm?

Móc Ti děkuju

Katka



brzdovka degraduje a ztraci sve vlastnosti. vysrazi se voda bla bla...ale do zacatku to schroupne i tu starou brzdovku,bavime se o poctivem oziveni se vsim vsudy aby to bylo v cajku... poradne nabit baterku,dat benzin a zkusit to..samozrejme pokud chces procistit nadrz nic ti v tom nebrani.hadicky atd...ale nevim no,vyprdnul ybch se an to a zkusil to..

(reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 16:43 | Nahoru | #8
oldbajker>

Moc dík!

případnej bordýlek po zvodnatělym benálu jako rez, toho by ses nebál?
...taky píšeš brzdovku. Mě přišla "zdravé barvy" a je jí tam stále jako před lety...
no, v manuálu píšou měnit po dvou letech, tak radši jo.

ještě jednou díky!

Katka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 16:43 | Nahoru | #9

Lucky-Jarda píše: Všechno je napsaný, jen bych dodal že gumy budou po pěti letech (když to nebylo moc kvalitně uložený) asi na vyhazov. Aby si u pumpy nedala kompresor a prásk. V horším případě za jízdy. Na hození ze skály to ale nebude. Nezapomeň překontrolovat a promazat lanka, po pěti letech na suchu si asi taky řeknou o výměnu.

a jaky ze konkretne lanka? vetsina lanek je v pouzdru mazana teflonem,to moc nepromazes

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 17:00 | Nahoru | #10
Lucky-Jarda>

Jardo díky,

nemaluj čerta s těma gumama. Těsně než sem to dávala spát, tak jsem kupovala novou zadní. A přední má najeto tak stopadesát km. To by bylo v háji. Neměla jsem jí polohovanou ve vzduchu a ani sem s ní za celou dobu nemanipulovala, jak se správně dělat má, to je fakt. Nicméně šišatý mi nepřišly, tak jsem myslela že je to cajk. Ty víš vo někom komu se něco podobnýho stalo, nebo je to jenom nějaká motorkářská urban legend? Fakt bych nechtěla aby mi to pod zadkem bouchlo... ale nový gumy, nevim nevim

Katka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 17:01 | Nahoru | #11
Párátko> na týhle motorce, pokud ty gumy nebudou viditělně popraskaný nebo oskákaný, je to myslim fuk

(reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 17:48 | Nahoru | #12
FiZzeR>

...tak to jsem hned klidnější..
díky

Katka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

9.5.2013 v 19:25 | Nahoru | #13

enusim2 píše: a jaky ze konkretne lanka? vetsina lanek je v pouzdru mazana teflonem,to moc nepromazes



Vzpomeň si na to jak si zoufale hledal lanko k sytiči a nebyl schopen najít. Pak si vzpomeň na stránky který ti byli doporučený a najdi tam Magnu. A pak mi vysvětli proč k ní prodávaj pomůcky k mazání lanek. Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

10.5.2013 v 06:42 | Nahoru | #14
Lucky-Jarda> no ty mas teda prehled jinak poptani se kdo zna nejaky shop neni myslim zoufale hledani tak bych tu nemystifikoval..a lanko jsem hledal protoze se uprostred v bovdenu pretrhlo o tom zadna...ale nejak proste nevim co na lanku mazat aby to pomohlo jako retez napr..osplichas to jen okolo a stejne se to dovnitr poradne nedostane aby si clvoek mohl rict: ano promazal jsem lanka..

PS ...... odkaz na vlakno kde zoufale heldam a nemuzu najit :D jo a lanko bylo sehnane behem tydne a z motobazaru za 100 coz oproti tusim ze 900 v kramku byl super kauf jinak obdivuji tvoji pamet,po roce si pamatovat ze nejaky exot hledal lanko

Naposledy editováno 10.05.2013 06:43:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

10.5.2013 v 12:38 | Nahoru | #15
enusim2> O ptákovinách mám přehled, ale co mám všechno udělat večer v práci je mi jaksi záhadou Jde o to že Magna se vyráběla už někdy ( a teď si nejsem vůbec jistej) od roku 1982 a není problém aby na ní bylo i po tý době originální lanko který v tý době připomínali silnější lanka na kolo. Prostě si vzal VD40 nasadil hadičku a už si to cpal do bovdenu.

1 reakcí na tento příspěvek "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

10.5.2013 v 12:46 | Nahoru | #16
tak co ? Povedlo se ?

(reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

10.5.2013 v 14:52 | Nahoru | #17
h3nr1k>

Ještě nemám pod střechou ty různý mazadla a kapaliny, momentovej klíč a ňáký ty postřehy kudy např. odpustit brzdovku (to v manuálu nějak opomněli zmínit). Takže jdu založit ještě jedno paralelní forum pro Magňáky bych zvěděla další detaily. Čítam že během příštího tejdne jí s vaší pomocí snad rozdejchám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

10.5.2013 v 14:55 | Nahoru | #18
Lucky-Jarda>

Prosimtě, co to bylo za stránky?

Dík!
K.

(reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

10.5.2013 v 16:48 | Nahoru | #19
Párátko> Neřekla si jakej máš ročník Magny tak to bude složitější
VF 750 C Magna rv 82-84
VF 750 Ch rv 87
VF 750 CP/CR/CS/CT/CV/CW/CX Magna
Parts Depot VF 750 C Magna rv 82
To je Parts depot originál díly.
A nebo repliky stačí zadat rok výroby motorky a doufat že tam něco bude.

"odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

10.5.2013 v 22:23 | Nahoru | #20
tak pak dej urco vedet, jsem zvedavej jeai ji ozivis nebo to bude chtit nejakej vetsi zasah gl

"odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

10.5.2013 v 23:56 | Nahoru | #21
vyměnit všechny náplně, vyměń i gumy jetli se nechceš vyválet, vyčisti vzduchový filtr, svíčky ven, vypálit hořákem a vyčistit, novou baterku, rozborku karburátorů bych nechal až když by to neňaflo...

"odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

11.5.2013 v 10:48 | Nahoru | #22
jsou tu celkem rozumné rady,karburátory bych však odkalil.pokud s tím potřebuješ nějak pomoc dej vědět.Však ono se to rozjede,držím palce

"odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

11.5.2013 v 10:56 | Nahoru | #23
Nalít nový benzín, nabít baterku, startovat raději přes startkábly. A řešit až to, co bude vypadat podezřele.

1 reakcí na tento příspěvek "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

11.5.2013 v 12:09 | Nahoru | #24
mno k tomu co tu psali, tak proveď vše, a pokud nakopneš, tak na to hlavně nesedej, ale pořádně si zkontroluj vše, jak běhají lanka, brzdy a jiné věci...

Upřímně já bych na takové motorce nevyjel hned ani po chodníku....včera jsem opravoval kolo co 8let stálo, a vše zatuhlé apod. Takový seklý plyn, nebo seklá brzda...mno paráda...

Takže filtry, benzín, olej, vyplavit karbce, zkusit nastartovat, bacha na sytič jestli je lankový a max natočit v garáži.

Pak bych měla následovat slušná rozborka...než na to sedneš!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

11.5.2013 v 12:11 | Nahoru | #25
Petaksmetak> Jedná se o Magnu, ne o Hayabusu. Opatrná testovací projížďka je zvládnutelná, ať už by se posralo cokoliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

11.5.2013 v 12:18 | Nahoru | #26
Číkus> Mno myslím že i pád v 20km/hod slušně bolí....

Pro mě za mě, at tam nalije benzín, nakopne a jde projet.

Ale to že tady řešíte nové gumy, ale jak chodí plyn, nebo páčky brzdy už neřešíte měpříjde trošku divné. Já teda drandil na Jawe 350 na ztvrdlých gumách bez problému,zatáčky,brzdy....
ale až se mě nebude chtít vrátit plyn, či se mě hryzne kotouč...mno snad dotyčný to nějak uspořádá.

Každopádně takový test před jízdou alá autoškola by neuškodil.

za mě zkusit nakopnout, vzít manuál a servisku.... pokud tam něco bude podezřelého, tak na to narazí. Lovu zdar.

(reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

11.5.2013 v 12:22 | Nahoru | #27
Petaksmetak> Základní kontrola před jízdou určitě neuškodí, ale rozborka je zase přehnaná imho.

Edit: Pokud nebudou gumy viditelně poškozené, v klidu bych je dojezdil - nebavíme se o supersportu.

Naposledy editováno 11.05.2013 12:23:25

1 reakcí na tento příspěvek "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

11.5.2013 v 14:43 | Nahoru | #28
Já bych ještě hodil na benzinovou hadičku ten malý průtokový filtřík a jinak tady bylo vše řečeno . Opatrně začít jezdit a c op potřebuje vyměnit , se projeví samo .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

11.5.2013 v 14:51 | Nahoru | #29
Lucky-Jarda> To tady ešíš jedno lanko od plynu a sytiče , prtože u těch starších jich víc není a když ji některé praskne mám ho doma . Rozprodávám ji .

1 reakcí na tento příspěvek "odzimování" po pěti letech - pomožte prosím!

11.5.2013 v 16:30 | Nahoru | #30
a az to rozjedes tak bych jeste docela pocital s tim ,ze se ti ozvou loziska v kolech a krku rizeni.
Hodne stesti.

Osobne bych sel cestou nejmensich financnich nakladu. Cili co neni primo spojene s nastartovanim motoru bych ted neresil. Az by se mi to povedlo stabilne nastartovat tak pak bych teprve zacal s vymenou.

Cili vypustil bych benzin, nalil novej, zkontroloval mnozstvi oleje v motoru, pripadne to cimkoli (ze zasob) dolil, nabil bych baterku a nebo ji pomohl kablama z auta, zkontroloval mnozstvi chladici kapaliny pokud ji bude malo tak ji dolil klidne obycejnou vodou, protoze to jestli to bude varit pri 100 stupnich neresi typ chladici kapaliny ,ale tlakove vicko, ktere po tech letech mimochodem muze bet take spatne. A sel bych na to.

Az to chytne tak to nechal chvili brblat, pak mam jistotu ,ze to funguje, nafoukal bych gumy, jel to projet, tim zkontroluju ze sou ok i karbece (sterele membrany), jiz zminene tlakove vicko na chladicicm okruhu (jak je znamo tak cim vetsi tlak tim vyse se posunuje bod varu, pokud bude vicko v haji zacne ti to varit a s typem chladici kapaliny to nema nic spolecneho), funguje eletrika, nikde nic nechcije a fungujou mi lanka a brzdy a vsechno. A az pak bych sel pro filtr, olej, brzdovku a dalsi veci co sou bud nutne pro dalsi bezpecnej provoz a nebo jen proto ,ze to hure funguje, treba lanka, olej do vidlic, kontrola kardanu a podobne.

Naposledy editováno 11.05.2013 16:33:06
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist