globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Menší rozeta
 
8.5.2013 v 18:24
Na CB 500 jezdím výhradně solo a proto jsem vyjel i prudší stoupání na 6.stupeň.Naopak na rovinkách motor zbytečně točil vysoké otáčky.Tak jsem vyměnil původní rozetu (40) za novou (36).Cena v Motořetězech 59O Kč.Tím jsem snížil otáčky při stejné cestovní rychlosti o 11%.To znamená takřka o jeden převodový stupeň,který je třeba mezi 5a6 cca 14%.Změna je dost znát,méně vibrací,jízda klidnější.Možná i spotřeba,ale o tu mi nejde.Ve zrychlení se to nijak neprojeví.A kdyby se rozety vyráběly ještě menší,neváhal bych použít třeba i 34 zubovou,ale nedělají se a ani větší řetězová kolečka nad standard 15 zubů.Možná,že se menší rozetou zvýší i maximální rachlost,ale o to mi rovněž nejde a je otázkou,zdali by se motor vytočil na otáčky původní větší rozety.

1 reakcí na tento příspěvek Menší rozeta

8.5.2013 v 18:31 | Nahoru | #1
Na neutrál nebo přes spojku to vytočíš až k omezovači. Nebo se ptáš jest-li budeš na psoeldní kvalt až do omezovače?? Zkoušel si to na původním převodu? Pokud se na ně dostaneš za jak dlouho? Protže si myslím, že změna na zadní rozetě o 4 zuby už neumožní na poslední kvalt jít do maxima.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Menší rozeta

9.5.2013 v 11:19 | Nahoru | #2
Azi.> Domnívám se totéž.Ale vezměme v úvahu,že motocykl byl stavěn pro jízdu 2 osob a tak i zpřevodován.Pokud je zatížení o cca 70 kg méně,je síla původního převodu zbytečná.Jak jsem již uvedl,nepotřebuji vyjíždět prudké stoupání na 6. stupeň.Pak mi slouží všech 6 kvaltů defacto jen na rozjezd.A pokud si někdo představuje,že se menší rozetou snížilo nějak znatelně zrychlení je na omylu.Zase se prodlouží jednička,dvojka a trojka čímž je původní ztráta změnou převodu znatelně snížena.No nejvhodnější by bylo postavit 2 cébéčka vedle sebe a ověřit zrychlení v praxi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist