globalmoto_duben_nolan





Téma: Felda 1.9D - zkušenosti + tipy
 
7.5.2013 v 14:58
Ahoj, stal jsem se majitelem tohodle silničního traktoru. Byl za dobrý prachy, tak jsem to vzal. Udělal jsem klasiku (rozvody, náplně, nejnutnější plechařinu atd) Ale zajímalo by mě jak s tím jezdit. Dehtem jezdim jen od firmy zetor, a transit 2,5D. Měl jsem předtím ještě mitsubishi lancer 1.8D ale prostě ta felda má uplně jinej projev. S tou mitsubou sem jezdil skoro jak s benzíňákem. Vyšší otáčky mu seděly, ale tohle je fakt typickej traktor. Všiml jsem si že tomu nedělá problémy pochodovat na pětku 60km/h a vrtí to v tu chvíli nějakejch 1500ot/min. Ale nejsem s tím moc zžitej, tak se pozeptám, jak s tím jezdit? kdy řadit? Kam to až rozumně tahat? Jaký otáčky pro rozumnou (ne turbo ekonomickou) spotřebu? Kolik to snese nejmíň a kolik nejvíc otáček? Samozřejmě v rámci hranic, nechci po tom sportovní výkony. Pro příklad, dá se s tím stabilně mazat po dálnici cca těch 130? ptž kolem kila to má 2500 ot/min. nejde mi uplně o spotřebu, ale všude se vypráví že se s tím dá jezdit mezi 5-6L což by bylo super.
Jsou nějaké věci na který tenhle agregát trpí? na co dát bacha?
a vubec co vás napadne.

Beru to jako starý auto od kterýho čekám jen že mě za rozumný prachy přepraví z A do B. Komfort neřešim. Ale přiznám se že se mi v tom jezdí líp jak s druhou plečkou Fabia 1.4MPi LPG 2002. U tohodle tam prostě strčím pětku a s chrochtotem kupředu.

Dík
Jaw

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 12:38 | Nahoru | #1
PajaZR> Špatně mě chápeš, nevadí mi tvůj názor, vadí mi že se vyjadřuješ k něčemu o čem toho nejspíš moc nevíš z vlastní zkušenosti, aspoň podle toho co píšeš. Výhoda proti 1,3 je právě ten motor kterej jezdí za málo, táhne od nízkejch otáček, je spolehlivej a je u něj posilovač řízení. Nevýhodou je větší zatížení předku.
Samozřejmě koroze je jednou ze slabin felícií, ale tady je řeč o nafťáku a koroze s motorem nemá nic společnýho. A na tom že ten motor je spolehlivej trvám.
Čau, Tom

(reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 12:58 | Nahoru | #2
TomElefant750>

Kolega tu 1,9D měl jako firemní a občas jsem s tím jezdil i já.Vím že se musí brzo měnit olej a že to kroutí nosníky,až od nějakýho roku je zesílily.a na motoru nějaký kladky/napínáky (nevím uplně přesně)řemenu moc dlouho nevydrží,což mi potvrdil mechanik který dělal na feldě rozvody,a to jsem i někde vyčetl když jsem se o Feldu kdysi zajímal.Ale už kvuli té korozi jsem koupil pozinkovaný auto jiné značky a sloužilo bez problému 8let.

Já bych šel do Feldy LPG teda kdybych ji potřeboval na práci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist