bmw_r1300gs_cartec





Téma: Felda 1.9D - zkušenosti + tipy
 
7.5.2013 v 14:58
Ahoj, stal jsem se majitelem tohodle silničního traktoru. Byl za dobrý prachy, tak jsem to vzal. Udělal jsem klasiku (rozvody, náplně, nejnutnější plechařinu atd) Ale zajímalo by mě jak s tím jezdit. Dehtem jezdim jen od firmy zetor, a transit 2,5D. Měl jsem předtím ještě mitsubishi lancer 1.8D ale prostě ta felda má uplně jinej projev. S tou mitsubou sem jezdil skoro jak s benzíňákem. Vyšší otáčky mu seděly, ale tohle je fakt typickej traktor. Všiml jsem si že tomu nedělá problémy pochodovat na pětku 60km/h a vrtí to v tu chvíli nějakejch 1500ot/min. Ale nejsem s tím moc zžitej, tak se pozeptám, jak s tím jezdit? kdy řadit? Kam to až rozumně tahat? Jaký otáčky pro rozumnou (ne turbo ekonomickou) spotřebu? Kolik to snese nejmíň a kolik nejvíc otáček? Samozřejmě v rámci hranic, nechci po tom sportovní výkony. Pro příklad, dá se s tím stabilně mazat po dálnici cca těch 130? ptž kolem kila to má 2500 ot/min. nejde mi uplně o spotřebu, ale všude se vypráví že se s tím dá jezdit mezi 5-6L což by bylo super.
Jsou nějaké věci na který tenhle agregát trpí? na co dát bacha?
a vubec co vás napadne.

Beru to jako starý auto od kterýho čekám jen že mě za rozumný prachy přepraví z A do B. Komfort neřešim. Ale přiznám se že se mi v tom jezdí líp jak s druhou plečkou Fabia 1.4MPi LPG 2002. U tohodle tam prostě strčím pětku a s chrochtotem kupředu.

Dík
Jaw
Předchozí
1 2
Následující

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 15:12 | Nahoru | #1
Jezdi podle ucha, vydrzi to vic nez dost

2 reakcí na tento příspěvek Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 15:18 | Nahoru | #2
Zdar, vítej v klubu traktoristů. Tohle auto jsem podědil po rodičích, spotřeba cca 4,5-6,5 l/100. U otáček to na popojíždění v kolonách zvládá i na volnoběh, max otáčky dlouhodobě tak do 3500. Za studena to trápím max. do 2000 ot. než se zahřeje cca na 70°C.
Co bych Ti doporučil udělat, tak na motoru pod černým deklem (uchycenej 5 šroubky) jsou černý plastový trubky sání vzduchu do jednotlivých válců, ty budou určitě zanesený.

1 reakcí na tento příspěvek Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 15:20 | Nahoru | #3
no zatim se snažim jet "na ucho" , ale mám to auto druhej den a vydává to odevšad spoustu různejch hluků, takže sem si řikal že se zeptám než naposlouchám tóniny kterejm se nemusím věnovat :D

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 15:20 | Nahoru | #4
Tak ze stejnýho důvodu jsem jí koupil taky na popojíždění.Předtím jsem jezdil Fabíí 1,9sdi a ten motor byl mnohem živější a jezdilo to průměrem do 5 litrů.Tohle žere o něco víc.Nikdy jsem to neměřil ale do těch šesti se vejdeš určitě.Těch 130 s tím můžeš jet pořád.Ty motory vydrží dost a kdy řadit Na to jsem popravdě nikdy nekoukal,to snad poznáš co tomu motoru vadí ne? Jinak ke svému účelu slouží fakt dobře.V zimě po dvojitém nažhavení chytala při stání venku v -20 stupních za co jsem moc rád a snad jediný na co trpí víc jak benzín tak odcházejí víc čepy a ty ptákoviny okolo protože je to stejný jako u benzínu ale den motor je mnohem těžší.Ale žádná tragédie a hlavně když jsem kupoval blatníky a lemy a ložiska do kol tak na mě prodavač vybalil cenu jako za komunistů což je docela výhoda.Já bych jí nekupoval ale tchán mě jí vyvaří zadarmo a na ježdění do práce stačí takže za mě dobrý..Jinak ještě kamarád jí měl jako firemní auto když začínal.Kupoval jí z německa s najetýma 80 000km a když jí dával pryč měla lehce přes 400 000km a vozil to naložený autogenem a půlkou dílny takže felda lezla pořád úplně po zemi a přesto šlapala jako víno.A je to třetí kterou znám dlouhou dobu a myslím že to jsou docela držáky

(reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 15:21 | Nahoru | #5
chalco> super, mrknu na to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 15:22 | Nahoru | #6
Jawasaki> To radši neposlouchej,většinou i po udělání rozvodů a já nevím čeho to auto píská a chrochtá pořád skoro stejně.Tím se ale netrap nebo se z toho zblázníš

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 15:26 | Nahoru | #7
no :D kolega ji chtěl hodit do šrotu ptž vypadala jak ementál po bombardování.
nicméně přihodil novou baterku a liťáky a řek si za to 3500,- s tím že nebudem řešit přepis. nechal jsem udělat rozvoďák, řemen, náplně, prahy, blatníky, vejfuk, stk, opravil sem si přetrženej kabel od abs a takový ty drobný přicmrdnávky a mám auto sakum prdum za 14k. Panimámě zdechla xantie, ne nenávratně ale je to 2.0i 16V což nehodlám živit, tak sem šel do tohodle. Ona vyfasovala na cajdání po městě Fobii v LPG a já se masíruju dehtem :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 15:30 | Nahoru | #8
rybíz5> ano přesně... trošku mě znervoznilo to pískáni než se zahřeje i po výměně všeho. dočetl jsem se že to je u všech těhle 1.9D VW normální a má to na svědomí dvouhmotová řemenice na klice. takže pískání neposlouchám, ono stejně do minuty zmizí. ale jinak je to jak žebřiňák naloženej hrncema jednoucí po dlažebních kostkách :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 15:34 | Nahoru | #9
Jawasaki> To víš,nesmíš bejt taková Primadoooona Ne v poho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 15:38 | Nahoru | #10
rybíz5> no musim přiznat že soudruzi v Boleslavi mě trošku překvapili ptž tohle je 1996. Mituba byl 1988 bylo to uplně někde jinde :D ale na druhou stranu byť 1.8 atmosférická nafta, tak jezdil v průměru za 7. což není zrovna málo. Proto sem dycky kroutil hlavou když všichni okolo mě (peugeot 205 a podobně) udávali atmosférovou spotřebu těch +/- 5,5L dálky i 5.

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 17:25 | Nahoru | #11
Mě to vždycky přišlo spíš jako benzínový. Jezdil jsem s tím se služebákem a točil to klidně do červenýho. Dálniční přesun rovnalo se cihla na plynu. Dokázala jet i 180 tachometrovejch a dokavaď nebylo potřeba sjet, plyn jsem neubral ani o kousek. Držet těch 130 zvládne v pohodě i když je fakt že třeba dlouhej táhlej kopec na pětku nejela. Tam jsem pak řadil za čtyři a kopec jel stodvacet s otáčkoměrem téměř v omezovači. Pro mě strašně zábavný auto, který jsem si bral radši než modernější káry. Jedinej problém s motorem co kdy byl, tak že nežhavila když nebyla úplně studená a s poloohřátým motorem nechytla. Nakonec šla do šrotu, páč shnila, ale motor držák.

(reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 18:01 | Nahoru | #12
Jawasaki> No tak já měl shodou okolností tu čest jezdit domů z práce a používat na soukromé účely firemní fáro Citroen C15,motor tam byl peugeot 1,8d.Je to asi nejšerednější auto na světě ale nato že jsem měl Mazdu Xedos9-2,5V6 pak Mazdu MX3-1,8V6,Nissana primeru GT,Golfa 4 tak tohle auto jsem měl prostě nejradši.Žádná údržba,spotřeba do 5L a startovalo to v -30 stupních.Je to asi 6 let co byla tady u nás taková zima.A jak v zimě sedělo

1 reakcí na tento příspěvek Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 19:03 | Nahoru | #13
Tenhle motor je na takový auto dost těžkej, takže já radím dávat bacha na cestu. Přejel sem drobet rychleji takovej malej hrb, celý se to zhouplo a já prorazil olejovou vanu.

(reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 19:16 | Nahoru | #14

Raivo píše: Tenhle motor je na takový auto dost těžkej, takže já radím dávat bacha na cestu. Přejel sem drobet rychleji takovej malej hrb, celý se to zhouplo a já prorazil olejovou vanu.


Souhlas, kvůli tomu taky dost odcházej různý silentbloky a vůbec věci na přední nápravě. A pak tam byla výměna oleje tuším každejch 7500km, pokud si dobře pamatuju, míval jsem pickupa, od nova a byl to neskutečnej dělník, jen tohle mě sralo protože jsem měnil olej každej měsíc a půl
Čau, Tom

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 19:26 | Nahoru | #15
huh... 7500km jo. neni to sice uplnej masakr ale i tak to bude tak 4x do roka. No co mogul superturbo to zas není taková řacha. slyšel jsem na ten olej ve spojení s tímhle motorem chválu.

1 reakcí na tento příspěvek Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 19:33 | Nahoru | #16
No já to pak taky přetahoval tak na deset tisíc, a než jsem to prodával najel jsem kolem čtvrt milionu km bez jakýhokoli problému s motorem. A rozhodně jsem do toho nic drahýho nelil, klidně bych tomu koupil nějakej olej za stovku litr. Je to holt ještě starej jednoduchej nafťák sice bez výkonu, ale taky bez kurvítek a složitostí. Možná to někdo upřesní, tuším že se ten motor dával do Golfu II nebo III.
Čau, Tom

(reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 19:58 | Nahoru | #17
TomElefant750> Tak to spíš do trojky golfa protože dvojky dělali jen 1,6d a td.Já měním alej taky po 10 000km a leju tam Obyč MOGUL 10w40 a žádnej problém jsem nezeznamenal..

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 20:24 | Nahoru | #18
panove a ten vas obyc mogul 10w40...Dival se nekdo z vas na jeho specifikaci?
Plni vsechny nove normy a je to vice nez dobrej olej...Tedy domenka ze mu to staci...toto mu primo chutna
Stacit mu muze m7ads

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 21:26 | Nahoru | #19
V práci jsme měli tuhle feldu a měla najeto 300tis. sice kastle už něco pamatovala, ale motor šlapal, jak hodinky. Feldu mám osobně a fakt spokojenost jezdí do 6 litrů podle stylu jízdy,dálnice úplně na pohodu 130km/h. Jinak olej klasika mogul 10W-40 po 8000km není problém. Jediný, co bych doporučil tak rozpěrnou tyč mezi tlumiče, pokud ji tam už nemáš, origo se montovala u novějších typů . Jinak jak už řekli kolegové tak přední náprava dostává zabrat, ale za ty ceny se to dá v pohodě opravit s úsměvem

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 23:23 | Nahoru | #20
Jezdi s tí jk s tím zetorem je to stejný. Diesel s předkomůrkou.

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

7.5.2013 v 23:50 | Nahoru | #21
Felcky všeobecně jsou snad nezničitelny auta

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 00:50 | Nahoru | #22
Dodnes používám jako služební a je to k neutahaní....

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 10:32 | Nahoru | #23
Co vim, tak tenhle motor je snad nezničitelnej. Jeden by stačil klidně na tři kastle.

1 reakcí na tento příspěvek Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 11:32 | Nahoru | #24
No já ti nevím..v testech píšou že 1.9D je nejhorší motor pro feldu.Prý nespolehlivý,hlučný,moc těžký a spotřeba není nejnižší.navíc krátky servisní interval!!!!
Já s tím motorem jel a mužu potvrdit,že je to moc hlučný a slabý.Ale o to ti asi nejde.A jak s tím jezdit?? těžko říct.aby to trochu jelo tak jsem na to pořád musel šlapat,krouták to moc nemá.Podle mě 1,3ka jede líp a rozdíl ve spotřebě není velký.

A jezdit 130?? to bych neriskoval.za mě je to auto celkově strašný,na pomalý přepravovaní to jde.Ale..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 12:11 | Nahoru | #25

PajaZR píše: No já ti nevím..v testech píšou že 1.9D je nejhorší motor pro feldu.Prý nespolehlivý,hlučný,moc těžký a spotřeba není nejnižší.navíc krátky servisní interval!!!!
Já s tím motorem jel a mužu potvrdit,že je to moc hlučný a slabý.Ale o to ti asi nejde.A jak s tím jezdit?? těžko říct.aby to trochu jelo tak jsem na to pořád musel šlapat,krouták to moc nemá.Podle mě 1,3ka jede líp a rozdíl ve spotřebě není velký.

A jezdit 130?? to bych neriskoval.za mě je to auto celkově strašný,na pomalý přepravovaní to jde.Ale..


Koukám další inteligent kterej ví prd (...v testech píšou, krouťák to nemá, jel jsem s tím, 130 bych v tom neriskoval) a cejtí potřebu se vyjadřovat . Tohle fakt nechápu, je spousta věcí o kterejch vím kulový - a tak se k nim nevyjadřuju, tady je spousta lidí který se musej vyjádřit ke všemu.

Charlie.vtx - škoda že se nedělala dlouhá felda s nafťákem s pozinkovanou kastlí - to by byl ten pravej nesmrtelnej dělník.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 12:22 | Nahoru | #26
TomElefant750>

V pohodě,počítal jsem že zastánci tohoto auta se můj názor líbit nebude.Jen jsem chtěl napsat že oproti 1,3Mpi nevidím výhodu.

A jako dělňase bych spíš označil Octi I nebo Golf IV(kombi),ty aspoň nehnijí a jsou spolehlivý.

Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 12:30 | Nahoru | #27
Kámoš s tím má odkroucíno něco přes mega a drží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 12:38 | Nahoru | #28
PajaZR> Špatně mě chápeš, nevadí mi tvůj názor, vadí mi že se vyjadřuješ k něčemu o čem toho nejspíš moc nevíš z vlastní zkušenosti, aspoň podle toho co píšeš. Výhoda proti 1,3 je právě ten motor kterej jezdí za málo, táhne od nízkejch otáček, je spolehlivej a je u něj posilovač řízení. Nevýhodou je větší zatížení předku.
Samozřejmě koroze je jednou ze slabin felícií, ale tady je řeč o nafťáku a koroze s motorem nemá nic společnýho. A na tom že ten motor je spolehlivej trvám.
Čau, Tom

(reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 12:42 | Nahoru | #29

TomElefant750 píše:

Charlie.vtx - škoda že se nedělala dlouhá felda s nafťákem s pozinkovanou kastlí - to by byl ten pravej nesmrtelnej dělník.
Čau, Tom



přesně tak
možná by stačila jen ta pozink kastle.
(my sme měli favorita, 19 let, za tu dobu motor úplně v pohodě, ale přežil 2 kastle, to je holt prokletí starejch škodovek

(reakce na) Felda 1.9D - zkušenosti + tipy

8.5.2013 v 12:58 | Nahoru | #30
TomElefant750>

Kolega tu 1,9D měl jako firemní a občas jsem s tím jezdil i já.Vím že se musí brzo měnit olej a že to kroutí nosníky,až od nějakýho roku je zesílily.a na motoru nějaký kladky/napínáky (nevím uplně přesně)řemenu moc dlouho nevydrží,což mi potvrdil mechanik který dělal na feldě rozvody,a to jsem i někde vyčetl když jsem se o Feldu kdysi zajímal.Ale už kvuli té korozi jsem koupil pozinkovaný auto jiné značky a sloužilo bez problému 8let.

Já bych šel do Feldy LPG teda kdybych ji potřeboval na práci.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist