globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řidičské oprávnění A2
 
1.5.2013 v 19:08
Ahoj, mohl byste mi někdo prosím poradit?
Ráda bych se zeptala, zda mohu řídit motorku, která má původně 57kW a je snížená na 25kW. Podle vyhlášky: "Řidičský průkaz skupiny A2 opravňuje držitele řídit motocykly do 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem." Jedná se o Honda CBF 600 N.
Předchozí
1 2
Následující

Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 19:15 | Nahoru | #1
spíš ne

57/2= 28,5 - motorka by tedy musela být seškrcena nejméně na těch 28,5kW, aby to splňovalo podmínku pro seškrcení z dvojnásobného výkonu

Tzn 25kW mašina by měla být seškrcena z max 50kW - toto je oficiální výklad ministerstva

Druhá strana věci je ale taková, že PČR si zákon vykládá trochu jinak - jejich výklad by se dal vysvětlit tak, že můžeš řídit cokoli do 35kW, co nebylo seškrceno z více než 70kW - takže Tvůj příklad 25kW mašina seškrcená z 57kW by nebyl problém

...a teď babo raď - je v tom pěknej bordel

Ministerstvo je sice za ten zákon zodpovědný, ale úředník z ministerstva Tě na silnici kontrolovat nebude...

Raději bych to neriskoval

Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 19:22 | Nahoru | #2
řekl b\ch že v tomhle případě až to pujde na technickou vyloupnou ti zmenu na 28.5 a řidit to budeš moct. Co se stane ted je otazka na ketrou nemam odpoved

1 reakcí na tento příspěvek Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 19:26 | Nahoru | #3
Já bych řekl, že určitě ne, viz poslední část znění zákona

Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 19:35 | Nahoru | #4
řídit ji mužeš,ale tě nesmí chytit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 19:37 | Nahoru | #5

selkie píše: Já bych řekl, že určitě ne, viz poslední část znění zákona



Podle tvého výkladu zákona by držitel A2 nesměl řídit ani motorku seškrcenou například z 25kW na 12kW.

1 reakcí na tento příspěvek Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 19:56 | Nahoru | #6
Jestli má novou A2,tak ji řídit může,protože základ není víc,jak 70kW a jestli má starou A2,tak může taky,protože je to do 25kW. Takže za mně- může.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:00 | Nahoru | #7

prackarr píše: Jestli má novou A2,tak ji řídit může,protože základ není víc,jak 70kW a jestli má starou A2,tak může taky,protože je to do 25kW. Takže za mně- může.


Přesně tak to je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:10 | Nahoru | #8

Tyran píše: Přesně tak to je.



Není

(reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:11 | Nahoru | #9

Mr.Dreamer píše: Podle tvého výkladu zákona by držitel A2 nesměl řídit ani motorku seškrcenou například z 25kW na 12kW.

no to je blbost...přečti si to celý

Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:11 | Nahoru | #10
můžeš zjištoval sem si to primo od čertu (měl sem uplně stejnej problem) :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:12 | Nahoru | #11

sharkis píše: Není


A jak to je? Já v tomto nový zákon tak do detailu neznám,tak pokud víš,napiš.

Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:14 | Nahoru | #12
Jo počkej...tohle může...základ je 70 kW vlastně. Sorry

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:14 | Nahoru | #13

prackarr píše: A jak to je? Já v tomto nový zákon tak do detailu neznám,tak pokud víš,napiš.



Viz o pár příspěvků vejš

Na ministerstvo dopravy psal Maty dotaz jakožto oficiální majitel autoškoly a bylo mu odpovězeno že to nejde, protože je to z více než dvojnásobného výkonu

Odpověď z PČR tady taky na přímý dotaz a modelový příklad zazněla a ti to berou tak, že to musí mít do 35kW a ne víc než ze 70kW

Tzn každej orgán říká něco jinýho - prostě kocourkov

(reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:15 | Nahoru | #14

Mr.Dreamer píše: Podle tvého výkladu zákona by držitel A2 nesměl řídit ani motorku seškrcenou například z 25kW na 12kW.

jo, jasný...selkoušek neumí číst

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:16 | Nahoru | #15
sharkis>
Ale pokud ona má 25kW řidičák,tak má starý a tam to omezení z 70kW max. není,ne?

Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:18 | Nahoru | #16
Jo..no jo, základ v tomjle případě není 70, ale 50 kW, pokud to dobře chápu

Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:18 | Nahoru | #17
To je zase paskvil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:21 | Nahoru | #18

prackarr píše: sharkis>
Ale pokud ona má 25kW řidičák,tak má starý a tam to omezení z 70kW max. není,ne?



Jasně, pokud má starý dobrý A18, tak je to stejně jako tomu bylo dřív + je tam zvýhodnění, že si může pořídit stroj dle nové vyhlášky, tzn že může mít buď cokoli do 25kW anebo klidně těch 35kW, ale ne víc jak ze 70kW, popř jinej výkon (do 35kW) seškrcenej maximálně z dvojnásobku

Je v tom ale hroznej bordel - rejpal jsem se v tom docela dlouho, než jsem vůbec pochopil jak to vlastně je, ale ani tak bych jednoznačně neporadil - když už, tak tu "omezenější" variantu

U PČR by to při kontrole dle všeho asi prošlo, ale nedejbože kdyby byla nějaká nehoda nebo soud - kdyby to pak posuzovali dle výkladu ministerstva, který za tím zákonem stojí, tak by to byla automaticky nehoda bez platnýho ŘO

Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:23 | Nahoru | #19
Pokud ma papiry udelane pred 19.1.2013 pak omezeni o max. uskrceni na polovicni vykon neplati. Pokud ma ridicak ziskany po 19.1. pak ano.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:26 | Nahoru | #20

sharkis píše: Jasně, pokud má starý dobrý A18, tak je to stejně jako tomu bylo dřív + je tam zvýhodnění, že si může pořídit stroj dle nové vyhlášky, tzn že může mít buď cokoli do 25kW anebo klidně těch 35kW, ale ne víc jak ze 70kW, popř jinej výkon (do 35kW) seškrcenej maximálně z dvojnásobku

Je v tom ale hroznej bordel - rejpal jsem se v tom docela dlouho, než jsem vůbec pochopil jak to vlastně je, ale ani tak bych jednoznačně neporadil - když už, tak tu "omezenější" variantu

U PČR by to při kontrole dle všeho asi prošlo, ale nedejbože kdyby byla nějaká nehoda nebo soud - kdyby to pak posuzovali dle výkladu ministerstva, který za tím zákonem stojí, tak by to byla automaticky nehoda bez platnýho ŘO

pak tedy nechápu,co jsem napsal špatně?

Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:28 | Nahoru | #21
Ale kdyby si to přepsala v TP na 34,5kw tak už by řídit mohla ne?

(reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 20:29 | Nahoru | #22

prackarr píše: pak tedy nechápu,co jsem napsal špatně?



Pokud má "novou" A2, tak jí řídit nemůže, protože je seškrcená víc než z dvojnásobného výkonu Pokud má "nové" A2, tak by mohla řídit motorku s 25kW pouze a jedině v případě, že její původní výkon byl maximálně 50kW, tedy dvojnáobek seškrcené hodnoty

Jinak pojem "nová" a "stará" A2 je trochu zavádějící - dřív to byla skupina A18, dnes je to skupina A2

E: pokud má A18, tak se pro ní samozřejmě nic nemění a řídit to může, ale pochopil jsem to tak, že je držitelkou A2 a má vyhlídlou "postaru" seškrcenou mašinu

Naposledy editováno 01.05.2013 20:31:21

1 reakcí na tento příspěvek Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 21:14 | Nahoru | #23
Muzu se jen tak okrajově zeptat ja pozná policajt,že R6 má původně vic než 70kW ? To odhadne vod voka nebo bude mit nějaky tabulky? V TP ma moje RS taky 11 (jestli je má nebo nemá je jedno,to neřešme) a hotovo tečka.Nebo je to u škrcených motorek napsaný v tp měla 105kW má 25kW?

(reakce na) Řidičské oprávnění A2

1.5.2013 v 22:24 | Nahoru | #24

Takheshi_Haka píše: Muzu se jen tak okrajově zeptat ja pozná policajt,že R6 má původně vic než 70kW ? To odhadne vod voka nebo bude mit nějaky tabulky? V TP ma moje RS taky 11 (jestli je má nebo nemá je jedno,to neřešme) a hotovo tečka.Nebo je to u škrcených motorek napsaný v tp měla 105kW má 25kW?



Tyto údaje by měly být v databázi, stejně jako jsou zapsané ve velkém TP. Proto například motocykl omezený už od výrobce může mít libovolný původní výkon...

1 reakcí na tento příspěvek Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 01:42 | Nahoru | #25
Není to absurdní? Když bude mít 57 kW motorku seškrcenou na 35 kW, tak ji s A2 řídit může. A když ji bude mít seškrcenou na 25 kW, tak údajně nemůže, protože to je méně jak polovina původního výkonu.

Definice A2 zní:
Motocykly s postranním vozíkem i bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.

Není náhodou ta podmínka zákona "...které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem..." jen pro ty případy, aby se 35 kW stroje škrtily maximálně ze 70 kW strojů? Vždyť tenhle výklad by byl absurdita samotná! Podívejte: 70/35 kW by s řidičákem A2 řídit šlo, ale 70 kW seškrcená hypoteticky na výkon dvácy 11 kW už nikoliv? A jaké papíry byste na takovou quasi-dvácu museli mít? Skupinu A bez omezení? Kdepak! Prostě na 25 kW stroji s papírem A2 se jezdit může a z více než 70 kW škrceno nebylo.

A další absurdita by nastala těm řidičům, kteří si před lety udělali papíry A18 a jezdili roky na seškrceném stroji 57/25 kW. Ti by pak automatickým letošním rozšířením na A2 ztratili řidičák na svůj dlouholetý stroj! Tenhle výklad je rozumově zcela neudržitelný!

Asi založím novou podskupinu A3 a budou v ní samé supersporty škrcené na 2 kW jako fichtl a budou na tom moci jezdit patnáctiletí! A pak přijde ouřada a řekne, že na to A2 do 35 kW nestačí.

Naposledy editováno 02.05.2013 03:21:50

(reakce na) Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 07:35 | Nahoru | #26
houslicky1> Já už se nedivím ničemu. Pamatuješ na zákon,kdy řidiči při nejhodě se zraněním hrozila pokuta 25-50 tis.?
Ti kokoti tam nenapsali,že má jít o zranění druhé osoby a úřady okamžitě začali pokutovat i ty,co se zranili sami. Vznikaly absurdity,kdy jsi jel na kole,uklouzl na štěrku,odřel si loket a přiběhl ouřada a dal ti za to,že sis odřel svůj vlastní loket na kole,50 litrů flastr.
Kolik by pak měl být flastr na nepovedenou sebevraždu? Asi doživotí,to tak vidím...

Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 07:56 | Nahoru | #27
www.icmn.cz/technika/devatenacty-leden-prinesl-mnohem-dulezitejsi-zmenu-nez-jen-moznost-rizeni-skutru-pro-autare-novy-ridicak-a2-od-18-let-jaka-jsou-pravidla_5765.clanek

A teď jiná situace, která bude zřejmě nastávat často již toto jaro: Mám čerstvý řidičák A2, který jsem si udělal po 19. lednu, a chci si koupit motorku. Našel jsem pěkného Bandita 600 seškrceného na 25 kW. Tahle motorka měla původně 57 kW, mohu na ní jezdit?

Zklameme vás, nemůžete. Těch původních 57 kW je sice méně než dvojnásobek zákonem povolených 35 kW, ovšem je to více než dvojnásobek současných 25 kW, a právní úprava je v tomhle ohledu jednoznačná. V první řadě si u škrcených motorek hlídejte, z jakého původního výkonu jsou škrcené, aby to nebylo více než z dvojnásobku, a až potom, jestli ten nový výkon nepřekračuje 35 kW. Kdybyste narazili na motorku, co má třeba 17 kW, ale je seškrcená z 35 kW, taky ji řídit nemůžete – je to zvláštní, ale je to tak. Nicméně tahle situace asi těžko nastane, kdo a proč by takto něco škrtil… Odlišný případ je, když narazíte na starou Aprilii RS 125 nebo Cagivu Mito, která byla z původních 23 kW zavřena na 11 kW, aby se na ní dalo jezdit od 16 let. Ta je sice seškrcená z více než dvojnásobného výkonu, ovšem svými parametry (125 cm3, 11 kW, 0,1 kW/kg) patří do kategorie A1, a paragraf 81 říká, že A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených právě do á-jedničky.

2 reakcí na tento příspěvek Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 08:02 | Nahoru | #28
Takže to zase dokurvili. Já se poseru.
To v této zemi není nikdo schopen udělat jasný,logický zákon?

Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 08:47 | Nahoru | #29
No asi nee. Beztak je to něakej výmysl EU

1 reakcí na tento příspěvek Řidičské oprávnění A2

2.5.2013 v 10:00 | Nahoru | #30
Kde byla nějaká moto loby když se to schvalovalo?

Naposledy editováno 02.05.2013 10:00:55
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist