chtěl bych na svoji třiapulu dát denní svícení. Dobíjení je sice celkem dobré ale chci jezdit občas i za hranice. Při rozsvícených světlech a zapojeny GPS a všeho možného si nejsem jist že by to altik zvládal. Prosím o radu jak by to šlo doma zapojit popřípadě jestli k tomu něco musím dokoupit a nebo to mam nechat na servis. Mám tam klasicky bošák. mělo by to fungovat jenom na první zasunutí kličku. Zbytek poloh by denní neměla svítit. No prostě podle předpisů. Přikládám schema denních světel.Předem díky za rady.
2 reakcí na tento příspěvek Denní svícení na Jawu
Black wire = černý drát = kostra
White wire = bílý drát = napětí 12V, to si vytáhneš z toho, kde to napětí je když zasuneš klíček a po vytažení už není
Yellow wire = žlutý drát = zapojit na parkovačku (small lamp) pokud přepneš na polohu 1,2 objeví se zde napětí a dení světlo zhasne.
Takhle bych to udělal já a podle mě by to mělo fungovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní svícení na Jawu
PeSt píše: Já bych to zapojil podle toho druhýho obrázku ne?
Black wire = černý drát = kostra
White wire = bílý drát = napětí 12V, to si vytáhneš z toho, kde to napětí je když zasuneš klíček a po vytažení už není
Yellow wire = žlutý drát = zapojit na parkovačku (small lamp) pokud přepneš na polohu 1,2 objeví se zde napětí a dení světlo zhasne.
Takhle je to dobře,žádný modul nepotřebuješ.Bílý na spínačku č.15,černý zem,žlutý spínačka -číslo už mi vypadlo z hlavy pravděpodobně 57.Platí za předpokladu,že je uzemněn minus pol,v některém čase se uzemňoval plus.
Naposledy editováno 29.04.2013 23:21:36
mirek42 píše: Takhle je to dobře,žádný modul nepotřebuješ.Bílý na spínačku č.15,černý zem,žlutý spínačka -číslo už mi vypadlo z hlavy pravděpodobně 57.Platí za předpokladu,že je uzemněn minus pol,v některém čase se uzemňoval plus.
Přesně tak, udělal bych to taky tak. Ovšem podle tohoto by měl být žlutý na 58. Každopádně PeSt a mirek42 mají pravdu a mělo by to makat.
Edit. Altík by to utáhnul, to máte pravdu, ale jestli si to světýlko už koupil..
Naposledy editováno 29.04.2013 23:57:07
PeSt píše: Já bych to zapojil podle toho druhýho obrázku ne?
Black wire = černý drát = kostra
White wire = bílý drát = napětí 12V, to si vytáhneš z toho, kde to napětí je když zasuneš klíček a po vytažení už není
Yellow wire = žlutý drát = zapojit na parkovačku (small lamp) pokud přepneš na polohu 1,2 objeví se zde napětí a dení světlo zhasne.
Takhle bych to udělal já a podle mě by to mělo fungovat.
Jsou motorky, kde parkovačka svítí v polohách klíčku 1 a 2, při poloze 3 (hlavní světla) parkovačka zhasne, takže na to bacha.
Když už chceš automatiku, tak některá RL světla mají vevnitř prostě čidlo, které při zapnutí změří napětí a když napětí po nastartování stoupe, protože altík začne dobíjet, tak se sama zapnou. Stačí jim přitom jen plus a kostra, žádný třetí drát není.
Nikdo ti ale předem nenapíše, co s tím systémem udělá rušení na jawě. Je často vidět u starších aut, že tenhle systém blbne, RL světla všelijak blikají atd.
EDIT: dívám se že už to tu je podobně napsaný o pár příspěvků nade mnou.
U jawy je napětí na 58 (parkovačka) i při zapnutých tlumených/dálkových
Naposledy editováno 30.04.2013 09:55:00