globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Denní svícení na Jawu
 
29.4.2013 v 18:58
Zdravím,
chtěl bych na svoji třiapulu dát denní svícení. Dobíjení je sice celkem dobré ale chci jezdit občas i za hranice. Při rozsvícených světlech a zapojeny GPS a všeho možného si nejsem jist že by to altik zvládal. Prosím o radu jak by to šlo doma zapojit popřípadě jestli k tomu něco musím dokoupit a nebo to mam nechat na servis. Mám tam klasicky bošák. mělo by to fungovat jenom na první zasunutí kličku. Zbytek poloh by denní neměla svítit. No prostě podle předpisů. Přikládám schema denních světel.Předem díky za rady.










Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 19:08 | Nahoru | #1

Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 19:33 | Nahoru | #2
tam sem se letmo dočet že to napojili na vypínač od zapalka, ktery pak byl už jenom na světla . ja bych to ale chtěl vše zachovat. a to denní bych chtěl automaticke.

Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 19:48 | Nahoru | #3
omyl..

Naposledy editováno 29.04.2013 19:51:49

Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 20:30 | Nahoru | #4
já sem si na fzsko dal ty denní ledky přímo na baterku a namontoval další čudlík na zapínání, komu by se chtělo mrdat se zapalování :D

2 reakcí na tento příspěvek Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 20:37 | Nahoru | #5
Já bych to zapojil podle toho druhýho obrázku ne?

Black wire = černý drát = kostra

White wire = bílý drát = napětí 12V, to si vytáhneš z toho, kde to napětí je když zasuneš klíček a po vytažení už není

Yellow wire = žlutý drát = zapojit na parkovačku (small lamp) pokud přepneš na polohu 1,2 objeví se zde napětí a dení světlo zhasne.

Takhle bych to udělal já a podle mě by to mělo fungovat.

Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 20:43 | Nahoru | #6
K tomu,aby Ti to fungovalo, jak potřebuješ Ty,je tento modul http://levnealarmy....l-keetec-as-drl.html Pak to šlape jak má.Montuji to na auta a šlape to dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 21:02 | Nahoru | #7

PeSt píše: Já bych to zapojil podle toho druhýho obrázku ne?

Black wire = černý drát = kostra

White wire = bílý drát = napětí 12V, to si vytáhneš z toho, kde to napětí je když zasuneš klíček a po vytažení už není

Yellow wire = žlutý drát = zapojit na parkovačku (small lamp) pokud přepneš na polohu 1,2 objeví se zde napětí a dení světlo zhasne.


Takhle je to dobře,žádný modul nepotřebuješ.Bílý na spínačku č.15,černý zem,žlutý spínačka -číslo už mi vypadlo z hlavy pravděpodobně 57.Platí za předpokladu,že je uzemněn minus pol,v některém čase se uzemňoval plus.

Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 21:17 | Nahoru | #8
neřeš voloviny...,altík to v klidu utáhne.

Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 21:44 | Nahoru | #9
Pokud si dobře vzpomínám tak altík na třipade modely 638 a výš má výkon myslím 160W, když si spočteš co všechno by ti v jeden okamžik mohlo svítit najednou: 2x blinkr 21W, brzdové světlo 21W, zadní obrysovky 2x 5W, tak to máš 73W, to není ani půlka, sice nevím kolik ty dení světla mají watáž, ale moc to asi nebude, tak myslím že ti to utáhne bez problémů

Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 22:12 | Nahoru | #10
Myslím, že altík na 640 má výkon 210W.............

Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 23:21 | Nahoru | #11
Altík to utáhne napohodu. Máš tam bezkontakt ? Přemejšlel bych spíš na ledce obrys a brzda světlo, na úsporu. Hele jo a nechceš si to normálně zapojit na baterku přes spínač z gme, kterej si vyvedeš na palubku? tak bych to udělal já.

Naposledy editováno 29.04.2013 23:21:36

Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 23:28 | Nahoru | #12
Mám J640, altík PAL+bezkontakt MZ-04, loni najeta spousta km za hranice všedních dnů a altík utáhne v pohodě vše na motorce+GPS+nabíjení telefonu. Kamarád má na své Jawě i startér a vyhřívky, taktéž v pohodě. Nebál bych se toho.

(reakce na) Denní svícení na Jawu

29.4.2013 v 23:56 | Nahoru | #13

mirek42 píše: Takhle je to dobře,žádný modul nepotřebuješ.Bílý na spínačku č.15,černý zem,žlutý spínačka -číslo už mi vypadlo z hlavy pravděpodobně 57.Platí za předpokladu,že je uzemněn minus pol,v některém čase se uzemňoval plus.



Přesně tak, udělal bych to taky tak. Ovšem podle tohoto by měl být žlutý na 58. Každopádně PeSt a mirek42 mají pravdu a mělo by to makat.

Edit. Altík by to utáhnul, to máte pravdu, ale jestli si to světýlko už koupil..

Naposledy editováno 29.04.2013 23:57:07

(reakce na) Denní svícení na Jawu

30.4.2013 v 07:56 | Nahoru | #14

PeSt píše: Já bych to zapojil podle toho druhýho obrázku ne?

Black wire = černý drát = kostra

White wire = bílý drát = napětí 12V, to si vytáhneš z toho, kde to napětí je když zasuneš klíček a po vytažení už není

Yellow wire = žlutý drát = zapojit na parkovačku (small lamp) pokud přepneš na polohu 1,2 objeví se zde napětí a dení světlo zhasne.

Takhle bych to udělal já a podle mě by to mělo fungovat.



Jsou motorky, kde parkovačka svítí v polohách klíčku 1 a 2, při poloze 3 (hlavní světla) parkovačka zhasne, takže na to bacha.
Když už chceš automatiku, tak některá RL světla mají vevnitř prostě čidlo, které při zapnutí změří napětí a když napětí po nastartování stoupe, protože altík začne dobíjet, tak se sama zapnou. Stačí jim přitom jen plus a kostra, žádný třetí drát není.
Nikdo ti ale předem nenapíše, co s tím systémem udělá rušení na jawě. Je často vidět u starších aut, že tenhle systém blbne, RL světla všelijak blikají atd.

Denní svícení na Jawu

30.4.2013 v 09:53 | Nahoru | #15
Pokud chceš aby ti to svítilo při zasunutým klíčku, ale při rozsvícení parkovaček to zhaslo, zapojil bych to na 15 na spínačce a přes rozpínací relé, který by bylo rozpínaný proudem z parkovaček, tzn. signální vodič natáhnout k relé od svorky 58

EDIT: dívám se že už to tu je podobně napsaný o pár příspěvků nade mnou.
U jawy je napětí na 58 (parkovačka) i při zapnutých tlumených/dálkových

Naposledy editováno 30.04.2013 09:55:00

1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení na Jawu

30.4.2013 v 11:57 | Nahoru | #16
Umístění světel na motorce pro denní svícení má svoji vyhlášku. Je třeba dodržet některé zákonotosti. Například musí být min. 250 cm nad zemí. Platí, že při nastartování musí světla svítít. Je třeba aby při rozsvícení hlavních světel světla na denní svícení shasla. To zvládne přepínač, nebo relé. Dále je psané, že se světla mohou natáčet spolu s předním kolem. pokud namontuješ jen jedno světlo, tak musí být v ose motorky. Pokud obě, tak jejich vzdálenost musí být stejná od osy motorky. Fajnové by bylo umístit podlouhlá světla na přední vidle na vejšku, ale taková nesmí mít značku pro polohu vodorovnou. Jo a je tam ještě jeden doplněk: světla musí být namontována tak, aby svítila dopředu . To že musí být homologována snad nemusím ani psát. Pokud by došlo k velkému karambolu, tak pojišťovna hledá důvod jak neplatit plnění. V případě namontování nehom. světel není platná technická a tím není splněna podmínka pro provoz na komunikacích a pojišťovna nemusí plnit vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní svícení na Jawu

30.4.2013 v 12:11 | Nahoru | #17
RomanDula> Jaká motorka má světlo dva a půl metru nad zemí?

(reakce na) Denní svícení na Jawu

30.4.2013 v 12:51 | Nahoru | #18

S.M-A-RT píše: RomanDula> Jaká motorka má světlo dva a půl metru nad zemí?


1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení na Jawu

30.4.2013 v 15:56 | Nahoru | #19
Mockrát díky za radu. Na elektriku moc nejsem, ale s takhle podrobným popisem to zvládnu za 3 hodinky i s kosmetickým doladěním.

(reakce na) Denní svícení na Jawu

30.4.2013 v 16:06 | Nahoru | #20
expert217>Tak ať se to montáž daří A doufám, že to světlo není nějaká bludička od strýčka Ho ze stánku, s mizernou svítivostí. Té Jawy by byla škoda

Denní svícení na Jawu

1.5.2013 v 11:01 | Nahoru | #21
Neboj jsou celkem kvalitní a jedno bere kolem 5 watu. Chci je ale napojit obě takže by to mělo svítit celkem slušně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist