globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: dobijeni
25.4.2013 v 10:33
zdarec potreboval bych poradit kolik ma dobijet 954rr rv03? me to dava 14.8V i s rozsvicenimy svetly a napeti baterky mam 13.3V v klidu mam gelovku a slysel sem neco o tom ze se ma nabijet neco okolo14.3V nevadi to nicemu ??dik moc

dobijeni

25.4.2013 v 11:54 | Nahoru | #1
Gelovku nemáš

dobijeni

25.4.2013 v 16:22 | Nahoru | #2
Ahoj, 14.8V je trochu víc, ale pokud to nedobíjí víc tak bych to neřešil. Spíš se zkrátí jen životnost baterie v létě při vyších teplotách. Změř kolik je na baterii když vypneš světla? Správně by se dobíjení mělo pohybovat ve všech možných režimech v rozmezí 13,9 - 14,6V. Kdybys měnil regulátor doporučil bych Ti tento.

dobijeni

25.4.2013 v 16:25 | Nahoru | #3
14.8V je docela dost, to už baterka plynuje a musel bys v určitých intervalech kontrolovat hladinu v článcích, pokud bys měl klasickou. U bezúdržbové (AGM) baterky by to mohlo po deší době baterku odrovnat.

Reglery běžně drží napětí kolem 14V, přípustný je rozsah 13.5 - 14.2V. Při nižším napětí už nemusí dobíjení pořádně stíhat a od 14.4V baterka "vaří" se všemi důsledky. Proto se uzavřené Pb 12V baterky nesmějí nabíjet až na "plné nabití", které jest u šestičlánkového Pb akumulátoru cca 16.2V.

1 reakcí na tento příspěvek dobijeni

25.4.2013 v 17:05 | Nahoru | #4
Koukám do manuálu od CBR 954RR a píšou: Po vypnutí motoru je baterie při 13 - 13,2V plně nabita, podvybitá pod 12,3V. Tak chápu že to má být mezi, čím víc tím líp. Co se týká měření tak se v manuálu uvádí, že při 5.000ot./min musí být napětí menší než 15,5V...

To jsou teda rady, při tak velkém napětí baterie nevydrží, bude plynovat jak píše J.M.K. To asi budeš často měnit baterii.

No, když to zhrnu, auta udržují za chodu na olověných bateriích 14,5V. Je to kompromis při rozsahu teplot čtyř ročních období, s motorkou nejezdíš v zimě, tak ji stačí o trochu méně. U baterií bezúdržbovek je to podobné. Pokud budeš baterii dobíjet 13,5V tak při 5°C ji nabíješ na 25% své kapacity, víc ne. V létě při 25°C ji nabiješ na cca 70%. Je tam teplotní charakteristika, jestli najdu PDF o bateriích, hodím sem odkaz. Takže dobíjení pod 13,8V asi nebude ideální.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni

25.4.2013 v 17:36 | Nahoru | #5
Motoblazen5> S tou závislostí kapacity na teplotě souvisí i to riziko, že málo nabitá baterka může v zimě i zamrznout.

Dikutabilní je i nutnost/zbytečnost občasného, nebo trvalého (udržovacího) dobíjení přes zimu. Mám v F128 deset let starou baterku TAB a nikdy ji před zimou, ani po zimě nenabíjím a to se s vozem jezdí jen občas v létě. Celou zimu je v autě v mrazech a na jaře točí starterem jak zběsilá a to první starty po zimě obnášejí několik delších točení, než čerpadlo natáhne karbec a pak teprve se motor rozběhne. Takže tuplem "záhul" na baterku a ta to přitom zvládne non problemo.
A to ještě navíc má za sebou jedno vybití skutečně "do mrtva" (po nechtěném opomenutí světel v areálu dílny) a po několikadenním oživování se vzpamatovala a od té doby slouží dále už 8 let.

dobijeni

25.4.2013 v 21:08 | Nahoru | #6
V manuálu na 900RR mám 13,5 - 15,5 při 5000rpm, teď jsme to měřili, mám tam hovno neb mám odpálený vinutí na statoru

1 reakcí na tento příspěvek dobijeni

26.4.2013 v 07:53 | Nahoru | #7
baterku mam tady tuhle,http://www.autobaterie-autodoplnky.cz/motobaterie-banner-bike-bull-12v-6ah-yt7b-bs
a jeste nemuze to odpalit veskerou elektroinstalaci na moto?

(reakce na) dobijeni

26.4.2013 v 09:21 | Nahoru | #8
J.M.K.> Já kyž měl XRV750, měl jsem tam baterii originální, tuším Yuasa, vydržela 9 let do dob, než ji odrovnal regulátor. Vždy při výměně oleje jsem proměřoval na baterii jak motorka dobíjí a bylo to 14,1 - 14,6V. A dotáhl jsem kontakty.

Také jsem se o baterii nestaral, motorka byla přes zimu garážovaná kde se netopilo, a baterii jsem nikdy nevyndával. Na jaře netočila startérem tak svěže, ale vždy naskočila a nebyl problém.

Teď u Biga baterii také nevyndávám, ale před jarním vyjetím nabíjím, jinak by asi neprotočila startérem, tady to dostává docela "kouř".

(reakce na) dobijeni

26.4.2013 v 09:28 | Nahoru | #9
_Tonny_> Co máš na mysli, co by mohlo odpálit veškerou elektroinstalaci? Jestli vyšší napětí tak to většinou odnáší baterie, žárovky, zbytek většinou vydrží když máš štěstí. Ale 14,8V co píšeš by krom baterie a možná žárovek ničemu ublížit nemělo... A pokud v manuálu píšou méně než 15,5V tak nevím co k tomu dodat.....

dobijeni

26.4.2013 v 09:37 | Nahoru | #10
me teda prijde ze 14,5 ja na hrane, cokoliv vic uz te baterce nebude delat dobre....

2 reakcí na tento příspěvek dobijeni

26.4.2013 v 11:05 | Nahoru | #11
no myslim to tak ze u gelovky to je jiny ze se nesmi nebijet nejakymi vyssimy proudy ze potom vysicha ten gel , komosovy to vypalilo vsechno budiky zarovky civky proste vse co bylo pod proudem akorat nevim prave kolik mu to davalo tak se prave pro jistotu ptam

(reakce na) dobijeni

26.4.2013 v 12:26 | Nahoru | #12
_Tonny_> Pokud by úplně vysadil řídicí obvod v regleru, tak napětí vyletí dost nahoru a v momentě, kdy to odpálí baterku (zvýší se razantně její vnitřní odpor, takže přestane fungovat i jako filtrační kapacita), nebo by praskla hlavní pojistka (a tím se baterka odpojila), tak při vyšších otáčkách dokáže neregulovaný altec dát i přes 70V a to žádná elektronika na motorce nepřežije.

(reakce na) dobijeni

26.4.2013 v 12:28 | Nahoru | #13

_Tonny_ píše: no myslim to tak ze u gelovky to je jiny ze se nesmi nebijet nejakymi vyssimy proudy ze potom vysicha ten gel , komosovy to vypalilo vsechno budiky zarovky civky proste vse co bylo pod proudem akorat nevim prave kolik mu to davalo tak se prave pro jistotu ptam



myslet znamena hovno vedet

dobijeni

26.4.2013 v 13:48 | Nahoru | #14
Jeden si myslel, že je hovno autobus - a sedl si do něj...

... A druhý si myslel, že je hovno sůl - a dal si jej do polívky.

1 reakcí na tento příspěvek dobijeni

26.4.2013 v 21:34 | Nahoru | #15
takze je vse v poradku ?

Naposledy editováno 26.04.2013 21:35:39

(reakce na) dobijeni

26.4.2013 v 22:01 | Nahoru | #16
_Tonny_> Pokud regler udržuje 14.8V i při zapnutých světlech, tak na baterku, kor AGM (utěsněnou) je to moc a časem ji "vyvaříš", nebo v případě silného přebíjení by Ti mohla taky "bouchnout pod prdelí". Klasická baterka se zátkami by to přežila, jen bys musel často kontrolovat hladinu v článcích a dolévat destilkou.

Vyměň regler a pokud to nepomůže, tak bude v háji alternátor (jeho proměření už jsem na fóru mnohokrát popisoval).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade Rob7802 24 16.8.2023 v 10:15 Rob7802
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... PůlPlyn 2 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade KaBrnak88 8 8.5.2022 v 19:57 lecomondo


TOPlist