Reglery běžně drží napětí kolem 14V, přípustný je rozsah 13.5 - 14.2V. Při nižším napětí už nemusí dobíjení pořádně stíhat a od 14.4V baterka "vaří" se všemi důsledky. Proto se uzavřené Pb 12V baterky nesmějí nabíjet až na "plné nabití", které jest u šestičlánkového Pb akumulátoru cca 16.2V.
1 reakcí na tento příspěvek dobijeni
To jsou teda rady, při tak velkém napětí baterie nevydrží, bude plynovat jak píše J.M.K. To asi budeš často měnit baterii.
No, když to zhrnu, auta udržují za chodu na olověných bateriích 14,5V. Je to kompromis při rozsahu teplot čtyř ročních období, s motorkou nejezdíš v zimě, tak ji stačí o trochu méně. U baterií bezúdržbovek je to podobné. Pokud budeš baterii dobíjet 13,5V tak při 5°C ji nabíješ na 25% své kapacity, víc ne. V létě při 25°C ji nabiješ na cca 70%. Je tam teplotní charakteristika, jestli najdu PDF o bateriích, hodím sem odkaz. Takže dobíjení pod 13,8V asi nebude ideální.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobijeni
Dikutabilní je i nutnost/zbytečnost občasného, nebo trvalého (udržovacího) dobíjení přes zimu. Mám v F128 deset let starou baterku TAB a nikdy ji před zimou, ani po zimě nenabíjím a to se s vozem jezdí jen občas v létě. Celou zimu je v autě v mrazech a na jaře točí starterem jak zběsilá a to první starty po zimě obnášejí několik delších točení, než čerpadlo natáhne karbec a pak teprve se motor rozběhne. Takže tuplem "záhul" na baterku a ta to přitom zvládne non problemo.
A to ještě navíc má za sebou jedno vybití skutečně "do mrtva" (po nechtěném opomenutí světel v areálu dílny) a po několikadenním oživování se vzpamatovala a od té doby slouží dále už 8 let.
1 reakcí na tento příspěvek dobijeni
a jeste nemuze to odpalit veskerou elektroinstalaci na moto?
Také jsem se o baterii nestaral, motorka byla přes zimu garážovaná kde se netopilo, a baterii jsem nikdy nevyndával. Na jaře netočila startérem tak svěže, ale vždy naskočila a nebyl problém.
Teď u Biga baterii také nevyndávám, ale před jarním vyjetím nabíjím, jinak by asi neprotočila startérem, tady to dostává docela "kouř".
2 reakcí na tento příspěvek dobijeni
_Tonny_ píše: no myslim to tak ze u gelovky to je jiny ze se nesmi nebijet nejakymi vyssimy proudy ze potom vysicha ten gel , komosovy to vypalilo vsechno budiky zarovky civky proste vse co bylo pod proudem akorat nevim prave kolik mu to davalo tak se prave pro jistotu ptam
myslet znamena hovno vedet
1 reakcí na tento příspěvek dobijeni
Naposledy editováno 26.04.2013 21:35:39
Vyměň regler a pokud to nepomůže, tak bude v háji alternátor (jeho proměření už jsem na fóru mnohokrát popisoval).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade | Rob7802 | 24 | 16.8.2023 v 10:15 Rob7802 |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... | PůlPlyn | 2 | 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn |
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade | KaBrnak88 | 8 | 8.5.2022 v 19:57 lecomondo |