globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Otevřené výfuky
Zdravim,

Měl bych dotaz, jeslti někdo má otevřené výfuky na Virago 535. Mým cílem je dát motorce trošku mužnější zvuk. Dále bych se chtěl dozvědět co to obnáší. Jestli je třeba něco dál vyměnit ,seřízení ventilů a směsi beru jako samozřejmost. Stačí odvrtat koncovky výfuku ? Někde jsem četl že to pak kouří atd... proto hledám někoho kdo to dělal... díky

Otevřené výfuky

24.4.2013 v 08:58 | Nahoru | #1
člověče, já ti nevim,viděl jsem provrtaný vložky ve vejfuku,zvuk kousek jinej ...jak ty říkáš mužnější...ale žádnej zázrak ,leda je vyndat,mám pocit,že už jsem tu o tom četl..zkus pohledat
...ženě origo zvuk nevadí - ,a mě už vůbec ne,alespoň mě slyší v interphonu z druhý motky

Otevřené výfuky

24.4.2013 v 09:29 | Nahoru | #2
No Jde o to, že mám takový neblahý dojem, že se někdo snažil předemnou o tuning.protože u spodního výfuku v koleni cítím že tam fouká z výfuku. Netuším jestli si tam s tím někdo hrál s malým vrtákem. Ale mám dojem že při vyšších otáčkách to má opravdu vysoký zvuk. Zní to jako kvílení. CO když ty vložky vyndám. Bude to mít vliv na chod motoru ? bude třeba něco udělat s tím ???

Otevřené výfuky

24.4.2013 v 09:32 | Nahoru | #3
http://www.motorkari...arch=virago+v%FDfuky
pročti si to

Naposledy editováno 24.04.2013 09:34:06

Otevřené výfuky

Skvělá odpověď, děkuji! 24.4.2013 v 11:52 | Nahoru | #4
digital89>Tady je hodně ostraváků, ale to, co popisuješ je normální zvuk 535... www.motorkari.cz/forum-detail/

Naposledy editováno 24.04.2013 11:53:47

1 reakcí na tento příspěvek Otevřené výfuky

Skvělá odpověď, děkuji! 24.4.2013 v 12:50 | Nahoru | #5
Pokud něco "fouká pod svodem", tak pokud nějaký makovec před Tebou tam výfuk neprovrtal, může tam chybět šroubek-zátka" na díře ve svodu (je na každém svodu, snad kvůli možnosti měření emisí pro každý válec zvlášť). U spousty těchot mašin je v koncovkách po obvodu prvrtán ten plech zaslepující koncovku (spaliny tedy u originálu vycházejí jen tou úzkou trubkou, která jest výstupem tlumicí vložky v koncovce, zatímco při provrtané záslepce tlumítko "obcházejí"), což zvuk už znatelně zlepší, ovšem nejlepší jest tlumicí vložky z koncovek zcela "vykuchnout" a pak má mašina už celkem "echt" zvuk.
Přesně takto jsem to na své mašině měl, tož vím, o čem píšu.

Hlavně nevrtat a nijak nenarušovat tu "bandasku" pod kyvkou!!! Je to expanzní-rezonanční prvek, jenž právě dává motoru ten mohutný záběr z nízkých otáček a velký krouťák. Jsou i takoví "experti", jež právě do bandasky klidně vyvrtají 30mm díru, jenže tím úplně rozhodí motor, který právě "ztratí spodek", akorát to příšerně řve a navíc spaliny pak foukají na zadní pneu a ještě rozfukují bordel z vozovky.

V případě odstranění "bandasky" to může dopadnout takto:



ovšem za tu ztrátu síly motoru ve spodku to nestojí.

Jiný příklad, ovšem trpící na nekvalitní mikrofon, jež nezachytil právě nejmarkantnější frekvenční pásmo:



Dle mých zkušeností je nejlepší vymontovat tlumítka z koncovek a "bandasku" nechat být. Takto upravený originální výfuk zní dokonce lépe, než když na motorku namontuješ "enem róry".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otevřené výfuky

24.4.2013 v 13:10 | Nahoru | #6
J.M.K.> V případě, že tedy odstraním celé tlumivky... nehrozí nejaký problém v budoucnu s motorem ? Viděl jsem nějaké video kde se z výfuku celkem solidně kouřilo, ale důvod jsem už nedopátral. Motorka stejně půjde za necelé dva týdny na seřízení karbců a ventilů jen pro jistotu, jelikož si chci přinejmenším být jistý že je vše v pořádku. Setkal si se s nějakými obtížemi? Je lepší odstranit tlumivku úplně nebo jen vyvrtat po obvodu tlumivky díry a v případě cesty do zahraničí to zaslepit vruty, kvůli policajtům.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Otevřené výfuky

24.4.2013 v 13:20 | Nahoru | #7
digital89> Při cestě do zahraničí je lepší výfuk nebastlit, zejména v esterajchu jsou na to dost alergičtí. Pouhé provrtání toho plechu na konci koncovky má každopádně výhodu v tom, že se dá pak zaslepit šrouby, ovšem při opatrném "kuchání" koncovky (opatrně obsekat záslepku okolo a paa dlouhým majzlíkem, nebo delším šroubovákem odseknout dva (nebo možná tři) bodové sváry držící tlumivku uvnitř koncovky a pak chytit tlumivku kleštěmi za výstupní nátrubek a vytáhnout) je možné ji později nasadit zpět. Při nejhorším není problém "záslepku" znovu vyrobit z kusu plechu. Možná někdo vyrábí i přímo doplňková vyjímatelná tlumítka (většinou absorpční s vatou), která se do laufu jen nasadí a později jdou zase vytáhnout.
Pokud vím, tak motoru to nijak neublíží, jen pokud by se objevilo silné střílení při ubrání plynu, mohly by tyto tlakové rázy časem podpálit ventily. Slabé občasné střelení nevadí. Hlavní je nenarušit svody a bandasku, potom není třeba motor ani seřizovat, kdežto při montáži zcela jiných výfuků, natož pouhých trubek, by bylo třeba následně seřídit směs na brzdě.

(reakce na) Otevřené výfuky

24.4.2013 v 14:27 | Nahoru | #8
J.M.K.> Tak tohle je ta nejpřínosnější odpověd z celého internetu
Moc díky teď v tom mám naprosto jasno.

Otevřené výfuky

24.4.2013 v 19:36 | Nahoru | #9
Na takový bojler by to chtělo mužnější motor, ne?

Otevřené výfuky

25.4.2013 v 13:29 | Nahoru | #10
Po koupi jsem také řešil co se zvukem, výfuky byly orig.s tlumiči uvnitř a moc to neznělo, spíš jako nějaký slabší jednoválec, kamarád má Virago 535 bez nich, prostě prázdné laufy a zvuk po 40tis. najetých luxusní, tak jsem řekl rovnou fachmanovi ať mi to vyndá taky a od té doby startuju s úsměvem na tváři. Zvuk parádní, snížení výkonu neznatelné, spotřeba možná o malinko víc, ale ten zvuk....

Otevřené výfuky

25.4.2013 v 14:24 | Nahoru | #11
Ja jsem zatim odvrtal 8 der na kazdem vyfuku vrtakem cislo 8... zatim jeden den testuji.. ale asi u toho zustanu... pri nastartovane motorce si u toho lze povidat a jak se to rozjede tak uz to taky slusne bubla.

Otevřené výfuky

25.4.2013 v 15:05 | Nahoru | #12
U mojí mašiny se také dalo v pohodě klábosit, když si bublala naprázdno. Jen při přidání plynu v uzavřeném prostoru (nádhera bylo projíždět jihlavským tunelem) už dokázala přehlušit okolí. Ale za jízdy rozhodně není tak hlučná, aby obtěžovala okolí, nebo dokonce jezdci znepříjemnila cestu (Viděl jsem maníka, který si nasadil na LS650 otevřený lauf a po několikakilometrové cestě se vrátil s tak bolavou hlavou a hvízdajícíma ušima, že pokorně namontoval zpátky origo výfuk).

1 reakcí na tento příspěvek Otevřené výfuky

25.4.2013 v 18:48 | Nahoru | #13
Jakmile se více otevřou výfuky, tak je nebezpečí podpalování ventilů a modrání chromu na svodech. Musí se samozřejmě seřídit podtlaky na karburátorech a specielně 535ky jsou choulostivý na membrány. Motory které mají menší obsah, mají víc otáček a zvuk se "slije" v jeden vyšší tón. U obsahu 500ccm nedostaneš nikdy zvuk jako z obsahu nad 1000ccm. Z polišů v Rakousku ani Německu strach mít nemusíš, ale musíš se chovat slušně a nehrát si na machra, to vím z vlastních zkušeností.

(reakce na) Otevřené výfuky

10.1.2014 v 19:08 | Nahoru | #14
jezdec68> Pěkně řečeno. Jen bych dodal, že to modrání chromu souvisí spíš nutkáním točit motor. Právě díky lepšímu zvuku. Pak je na svodech víc tepla než by si chrom přál :)

(reakce na) Otevřené výfuky

17.1.2014 v 21:34 | Nahoru | #15
J.M.K.>

1 reakcí na tento příspěvek Otevřené výfuky

13.2.2014 v 23:26 | Nahoru | #16
Tak se přidám. Mám roury z nerez trubek. Kamarád si vyhrál. Udělal mi i svody. Trubky krásně chytly zlatou barvu. A můžu říct, že tady na forech psali, jak se musí přetryskovat atd. Prdlajs. Jen sinchrony a motka fičí, jak za mlada. Zvuk brutální a na výkonu ani spotřebě nepozoruji změnu.. Jen tu, že zamnou nikdo nechce jezdit...

(reakce na) Otevřené výfuky

21.2.2014 v 19:57 | Nahoru | #17
Raging.bull> Jo, za tebou a za Jířou... Ten oklepával omítku i v Telči v podloubí....

1 reakcí na tento příspěvek Otevřené výfuky

4.8.2016 v 18:57 | Nahoru | #18
Ahoj, nemáte někdo ty vykuchane vnitrky? Na motroce mam krasne Higgins Hawking ale sousedi mi nadávají. Mam i originály ale taky vykuchane (už jsem je tak dostal). Přemýšlím ze bych je zkusil spravit. Připadne vyměním ladaky za originál

(reakce na) Otevřené výfuky

4.8.2016 v 20:15 | Nahoru | #19
Muttant: Změř vnitřní průměr těch laďáků a koukni, jestli nenajdeš vhodný dBkiller třeba na Aliexpress. Některé jsou fakt za babku a pomocí přestavitelné přepážky jde měnit tón i hlasitost.

Otevřené výfuky

5.8.2016 v 14:24 | Nahoru | #20
1100Virago: Dík za tip. Do ladaku to nedám. Tam je na konci navarena taková jako přepážka. Navíc jsou fakt parádní a nechci do nich hrabat. Spis bych chtěl vrátit do co nejpodobnějšího stavu ty původní laufy s hrncem. Kdyby někdo měl pod ponkem to co z nich kdysi vysekal, tak to bud koupím nebo obslehnu nebo nahradim nějakým dB killerem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10406 Včera v 11:01 _Kovboj_
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist