Téma: Biolíh v benzínu.
 
8.1.2008 v 16:18
Doufám, že se to tu neřešilo,ale pro jistotu:
http://auto.idnes.c..._165434_automoto_fdv

Budou pak muset řidiči dávat na něco pozor? "U biolihu není riziko při dlouhodobém skladování jako u nafty, protože se nerozkládá. Váže však vodu, což je krásně vidět, když se biolíh míchá s benzinem - může se vyloučit voda a vznikne zákal. Když se palivo rychle vyjezdí, nic se neděje; problém je, když zůstává dlouho v nádrži. U starých aut s ocelovými nádržemi by se v nich mohla objevit koroze, ale týká se to jen třeba starých škodovek, veteránů, ale i motocyklů. Moderní auta mají nádrže plastové," vysvětluje expert na paliva a šéfredaktor časopisu Auto Diesel Martin Vaculík.

Právě starší nádrže však mají odkalovací ventil, jímž lze vodu vypustit. Budou se také prodávat takzvaná rychloaditiva, která pohlcují vodu.

Jen malá dvoudecilitrová lahvička však stačit nebude, na plnou nádrž se spotřebuje kolem litru přídavku.


- Doufám že mi potom nebude nádrž nějak reznout, to asi už přes zimu nebudu moc nechat v nádrži zbytek benzínu co?

1 reakcí na tento příspěvek Biolíh v benzínu.

9.1.2008 v 05:15 | Nahoru | #1
Vliv to má hlavně na spotřebu - dá se říct, že o kolik CO2 méně se uvolní při spalování etanolu (oproti benzínu), o tolik stoupne spotřeba. Takže přibližně o třetinu, když se jezdí na E85 (15% benzín, zbytek líh). To už se ve světě ví. Taky je tam palivo s lihem levnější - ne jako u nás.

(reakce na) Biolíh v benzínu.

9.1.2008 v 13:00 | Nahoru | #2
rrrsss>>
člověk by si pomyslel, že planeta je modrá..ale ono ne..ona je ZELENÁ!!!!!!!! :mad:
Ale jako ta drzost, že to ještě u nás je dražší.....tak to je trochu síla no... *no*
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist