1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?
choze69 píše: Velkobouchač> když já se kdysi dávno učil, byla optimální teplota motoru kolem 120st, ale kvůli bodu varu se to stláčí na těch 85-90.(a taky proto je chladící systém přetlakový, aby se zvýšil bod varu chladiva)..kdybys měl pravdu, nebyl by problém motor uchladit na těch 60.
Edit: a teplota oleje je normálně přes stovku-to kdysi švára řešil, že se mu hřeje auto, než zjistil, že je to teplota oleje
optimální teplota neznamená největší výkon, to znamená že dochází k nejlepšímu spalování paliva (nejnižší emise). proč mají závodní motorky velké chladiče? aby se ohřívali víc?
emise nemají s nejvyšším výkonem moc společného... ale máš pravdu, třeba oxidy dusíku vznikají při vysokých teplotách ve spalovacím prostoru a proto je třeba ho chladit. a ještě jedna věc nejlepší spalování (nejlepší poměr spotřeba/výkon) je v oblasti max. kroutícího momentu, ne max. výkonu..tam už platíš za výkon spotřebou.