Téma: Bezdušovky na Transalpa?
Ahoj, uvažuji, že bych u svého mazlíka vyměnil dušové pneumatiky za bezdušové. Setkal jste se s tím už někdo u Transalpa? Jde mi o to, jestli na něj rovnou existují kola pro bezdušovou variantu, nebo se musejí nechat předělat ráfky po vzoru BMW nebo Caponorda s dráty umístěnými vně ráfku. Pokud to už někdy někdo z vás řešil, doporučili byste někoho, kdo by to dokázal udělat? A případně za kolik? Díky za relevantní názory a tipy a hezký den. Mirek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdušovky na Transalpa?

9.4.2013 v 21:32 | Nahoru | #1

Hroch_cz píše: faudy> Jasně, řetěz si naštelovat dokážu, taková lemra zase nejsem. Kdybych si byl jistej, že tu gumu na sto procent sundám, dal bych do bagáže dvě duše a bylo by vymleto. Ale fakt mne děsí zkušenosti některých kolegů, kteří na fórech píší o tom, že tu gumu prostě od toho ráfku nedostali. A totéž mi říkal i ten můj servisman, že to kolikrát nejde ani jemu s profi pneuservisáckou mašinou. Že to musí dělat mockrát, než to odskočí. Což v terénu samozřejmě neuděláš.



to odskočení jde udělat i pevnou botou. přezouval jsem si doma DR s gumou 130 / 17 - to bude podobný jak na TA, ne?
vyzkoušej to a dodá ti to sebevědomí jak nikdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdušovky na Transalpa?

10.4.2013 v 08:40 | Nahoru | #2
callowsick> Tyjó, sem si to přečetl a čumím jak puk.
Nikdy mě nenapadlo, že by bezdušovka na motorce byla lepší řešení než pneumatika s dušů...
Bezdušová má sice určité výhody, ale duša je v jedné věci lepší - udrží vzduch aj při velkém bočním zatížení, bezdušák ujde a to velice rychle. Toto se v terénu može stat.
Hroch - nauč se dělat defekt a máš vystaráno. Norma pro soutěžáky je asi čtyři minuty od zastavení po rozjetí .
Tak trénuj .
Ostatně - na endurku se má jezdit mimo civilizaci, tam servisy moc nejsů .
Vyplatí se mět náhradní dušu sebů, stačí třeba z pincka. Je gumová, natahne se a je skladnější. Mám ju třeba aj do gumy 4,25-18...a narvu ju aj do předku 21".
Lepení nekdy nestačí, protože hřebík dokáže dušu rozcupovat na sračku dřív, než zastavíš. Na prázdné pneumatice se jet dá, jak na čem. Například na CR 250 s pichlů přední jo, enom to má "pomalejší" reakce, ale třeba na soutěžní Jawě neujedeš s defektem předku ani metr.
Prázdný zadek, krom toho, že se dá zničit pneumatika, tak motorka je prakticky neovladatelná, zvlášť na tvrdém.
"Mjůs" je dobrý na závodění, ale musí byt na to aj ten zbytek, teda pneumatika. A mazání. Enom správná kombinace obstojně funguje. A taky trvanlivost néni dlůhá.
V praxi je vzduch dobrá věc, dá se podle terénu a zatížení měnit tlak a je - zadarmo. Zatím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TA 650 nejde dát na hlavni stojan Honda XL 650V Transalp jincom 19 11.8.2024 v 08:17 jincom
Ukazatel stavu paliva Honda XL 650V Transalp Jura 7 25.7.2024 v 08:43 m_newtin
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt


TOPlist