globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezdušovky na Transalpa?
Ahoj, uvažuji, že bych u svého mazlíka vyměnil dušové pneumatiky za bezdušové. Setkal jste se s tím už někdo u Transalpa? Jde mi o to, jestli na něj rovnou existují kola pro bezdušovou variantu, nebo se musejí nechat předělat ráfky po vzoru BMW nebo Caponorda s dráty umístěnými vně ráfku. Pokud to už někdy někdo z vás řešil, doporučili byste někoho, kdo by to dokázal udělat? A případně za kolik? Díky za relevantní názory a tipy a hezký den. Mirek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdušovky na Transalpa?

10.4.2013 v 08:40 | Nahoru | #1
callowsick> Tyjó, sem si to přečetl a čumím jak puk.
Nikdy mě nenapadlo, že by bezdušovka na motorce byla lepší řešení než pneumatika s dušů...
Bezdušová má sice určité výhody, ale duša je v jedné věci lepší - udrží vzduch aj při velkém bočním zatížení, bezdušák ujde a to velice rychle. Toto se v terénu može stat.
Hroch - nauč se dělat defekt a máš vystaráno. Norma pro soutěžáky je asi čtyři minuty od zastavení po rozjetí .
Tak trénuj .
Ostatně - na endurku se má jezdit mimo civilizaci, tam servisy moc nejsů .
Vyplatí se mět náhradní dušu sebů, stačí třeba z pincka. Je gumová, natahne se a je skladnější. Mám ju třeba aj do gumy 4,25-18...a narvu ju aj do předku 21".
Lepení nekdy nestačí, protože hřebík dokáže dušu rozcupovat na sračku dřív, než zastavíš. Na prázdné pneumatice se jet dá, jak na čem. Například na CR 250 s pichlů přední jo, enom to má "pomalejší" reakce, ale třeba na soutěžní Jawě neujedeš s defektem předku ani metr.
Prázdný zadek, krom toho, že se dá zničit pneumatika, tak motorka je prakticky neovladatelná, zvlášť na tvrdém.
"Mjůs" je dobrý na závodění, ale musí byt na to aj ten zbytek, teda pneumatika. A mazání. Enom správná kombinace obstojně funguje. A taky trvanlivost néni dlůhá.
V praxi je vzduch dobrá věc, dá se podle terénu a zatížení měnit tlak a je - zadarmo. Zatím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdušovky na Transalpa?

10.4.2013 v 11:39 | Nahoru | #2

Zdenalbenal píše: Hroch - nauč se dělat defekt a máš vystaráno. Norma pro soutěžáky je asi čtyři minuty od zastavení po rozjetí .
Tak trénuj .
Ostatně - na endurku se má jezdit mimo civilizaci, tam servisy moc nejsů .



O hrabání se pod motorkou někde na krajnici, kde Tě může každou chvíli někdo sundat, nestojím. Za předpokladu, že ta pneumatika půjde vůbec odlepit od ráfku, bych duši samozřejmě vyměnit dokázal. Ale prostě se mi nechce. Nejsem žádnej soutěžák, jsem starší pohodlnej motorkář a práci na mašině nechávám odborníkům.
A mimochodem, TA při své váze má enduro akorát tak v názvu, alespoň podle mého názoru. Já s ní jezdím v drtivé většině silnici, nebo maximálně polní cesty, když se někde nachomejtnou. Do terénu ji netahám, nechci si ji totiž odřít
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist