paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Zkušenosti :)
Zdar všicí motorkáři . Dlouhou dlouhou dobu si přeju nějakou motku, ale nemám na ní money. jenže náhle je novela zákona, kde se říká, že 125 skůtra mohou i lidi ( jakože naši ) co maj řidičák na auto. Takže jaksi rodiče dokopávám, aby mi povolili řidičák a koupili něco - povolili bohužel jenom skůtra, protože by na něm mohli jezdit i oni a dali mi docela nízký cenový limit. Nu a na netu se mi moc zalíbila tahle yukina :) . A tak se ptám!: je to spolehlivý? Brzdí to? Jede to ? Není potřeba to štelovat nonstop v dílně? A je kvalita zpracování alespoň malinko srovnatelná s Japoncema?

Předem díky moc za vaše názory na tuto "motku" :D.
Anketa: Co je lepší za srovnatelný peníz?
Scooter nová čína
24%
5
Scooter osmiletá japonka
76%
16

1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti :)

1.4.2013 v 01:35 | Nahoru | #1
J.M.K. > To máš podobný, jako když kdysi Renault prodal licenci na 13 do Rumunska - kvalita Dacií se taky s originálem úplně rovnat nedala. Předpokládám, že licenční motory VW, co na konci éry DDR poháněly Wartburgy a Trabanty asi taky nebyly stejně spolehlivý, jako západoněmecký originál. A upřímně, kdyby se Škoda rozhodla jít místo vývoje Favoritu cestou zakoupení licence (o čemž se vážně uvažovalo), kvalita tady produkovaného vozu by asi opět byla nižší než západního originálu.

Pokud renomovaná firma prodává licenci do země s nižší kvalitou výroby, tak musí očekávat, že tamní produkt bude míň kvalitní a v očích některých spotřebitelů takový produkt může poškodit renomé původního výrobce. Součástí té licenční smlouvy taky může být ujednání, na jaké trhy smí kupující strana licencované výrobky dodávat. Přijde mi zajímavý, že třeba v Německu byla u reklam na Darker (prodával se tam pod jinou značkou než Yuki) ta licence všude zvýrazněná (slogan něco jako "oblíbený evergreen se vrací"), zato v Česku prodejce dělal, jako kdyby nikdy žádný Virago neexistovalo - proč asi?

Jinak když se podíváš na detaily, třeba kardanu nebo karterů, tak mi přijde, že Yamaha prodala do Číny nejen licenci, ale snad taky formy na odlitky, na které se jim stejně už asi někde prášilo ve skladě. Ty díly vypadaj tvarově zcela identicky.

Nenarážel jsem na slovo Yuki (fakt nevím, co by to mělo znamenat), ale na anglický výraz Fairy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti :)

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2013 v 12:11 | Nahoru | #2
JohnnyS08> To je pochopitelné, že při prodeji licence do "zaostalejší" země je třeba očekávat logicky nižší kvalitu. Se Škodovkou by to bylo prašť jak bouchni - Favorit byl oproti soudobé konkurenci (Tempra, Croma, R19, P405...) beznadějně zastaralý a jeho kvalita rovněž nic moc. Hlavně že měl kastli Bertone.
Také v době uvedení Fabií na trh se spousta řidičů divila, proč je podobně vypadající auto tak nesrovnatelně dražší, než jeho předchůdce, ale je holt třeba si uvědomit, že filcka jest vlastně jen trochu zakulacený Favorit, kdežto fábrle jest autem od základu novým (koncernový podvozek a kastle z pera Dirka van Braeckela - ten potom odešel k R-R). I když ani ta by mi do baráku nesměla.
To, že při uvedení Darkeru v Německu byl na plakátech slogan, že se "evergreen vrací" a co je to za licenci, rovněž nutí k zamyšlení... ve mně by to rovněž vzbuzovalo pocit, že to bude čistá kopie vzoru včetně kvality zpracování. Nicméně to může každý chápat jinak.
Že by Yamaha odprodala i formy, tomu bych se vůbec nedivil, stejně už Virgule dávno nevyrábí, tak by jim v uskladněných formách akorát ležely finance.

Ohledně Dacie... licence bala na R12, ne 13 a první rok, kdy byly vozy ještě montovány z originálních francouzských dílů, byla kvalita slušná, ale když od toho potom žabožrouti dali ruce pryč a Rumuni začali vyrábět na vlastní pěst, tak to byla katastrofa... typické bylo "startování kladivem".

Celkově k těm čínám nemám důvěru, je to skutečně kus od kusu. Také jsem kdysi potkal na odpočívadle chlápka s vozem Shanghai Santana, což není nic jiného než kopie VW Jetta a také dost nadával... jak byl prvně nadšený, když se mu naskytla šance získat něco, co bude v ČR unikátem, ale nakonec prý také věčně opravoval, než jezdil a světě div se... i když by člověk logicky očekával, že origo díly VW by tam měly pasovat, prdlajs - prý tam místy byly rozměrové odchylky několik mm.

kastanbabeťťák> Však se rozhoduješ dobře. Pokud potřebuješ mašinu vyloženě na ježdění, potřebuješ, aby byla spolehlivá, stále pojízdná a nestrávils víc času opravováním, než jízdou, tak se číně vyhni. Je to opravdu kus od kusu, můžeš narazit na držák, ale povětšinou jsou zkušenosti takové, že koupit čínu, ať už novou, natož jetou, jest vždy dost velkou sázkou do loterie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Skutr Yuki 125 Yuki Fairy 125 SemiBiker 6 9.8.2021 v 11:07 neznamyScooterD
Výbrus neví někdo Yuki Cross 125, Dirtbike & Pitbike dirtbikes, Yuki C... DrevoKocurik 2 25.6.2021 v 11:28 frcus
Hadička benzínu Yuki Fairy 125, Yuki Duel TT 50 Zerog 3 17.5.2021 v 12:01 Pedl
Cukání při náklonu Yuki Fairy 125 Zerog 2 2.9.2019 v 21:55 Monzinem
Jakou co nejlevnější spolehlivou mo... Yuki Fairy 125 jawa46 24 19.9.2018 v 09:53 JackRipper


TOPlist