globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej???
29.3.2013 v 22:07
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jak je to s motorovýma olejama v motorce. Mám skútra 125 vietnamské výroby a podle výrobce byl doporučen pro tento motocykl 15W/40 a po té co jsem nechtěl dávat do motorky minerál, tak jsem tam dal polosyntetiku 10W/40 od Repsolu a ta šlapala dobře a teďka jsem čerstvě dal 5W/30 také od Repsolu, ale mám takový pocit, že ta motorka se jaksi roztřepala, že když potřebuju výkon z nižších otáček do plných, tak to chvílu trvá. Mám strach jestli se motorka nezadře??? Tak doufám, že mi poradí nějaký motorkář který tomu rozumí a né nějací jaryni. Dík.

Olej???

29.3.2013 v 22:17 | Nahoru | #1
motorka se nezadře.
to co řešíš je viskozita - popsáno třeba zde

Obecně doporučuju přečíst si něco o olejích, protože viskozita nemá co dělat s tím, jestli je olej minerál nebo syntetika!

Minerál může být 5w30, 10w40, 15w40, syntetika může být 5w30, 10w40, 15w40, kapiš to?

Dej tam Motul 5100 a víc neřeš..

1 reakcí na tento příspěvek Olej???

29.3.2013 v 22:18 | Nahoru | #2
Podle mě si to udělal dobře, v továrně na motorky a konec konců i na oleje jsou jaryni

1 reakcí na tento příspěvek Olej???

29.3.2013 v 22:21 | Nahoru | #3
Jinak je tu 168 stránek témat o olejích, ale chápu že se ti to nechce číst.

Jestli fabrika udává 15w40, tak tam dej 15w40 a je to, co vymýšlíš?
Hlavně aby to byl olej do moto, ne automobilový a není problém

(reakce na) Olej???

29.3.2013 v 22:22 | Nahoru | #4

JohnnyBee píše: Podle mě si to udělal dobře, v továrně na motorky a konec konců i na oleje jsou jaryni



Joo, já tam taky leju uplně něco jinýho než udává manuál, oni vůůbec neví v tej fabrice

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???

29.3.2013 v 22:33 | Nahoru | #5
dva_hrnce> chtěl jsem se zeptat otec se mnou hádá že do motorky by se mohl nalít obyčejnej do auta protože to je 4-takt a že prej to tomu je jedno ale já jsem se ptal čtyřech mechaniků a ti mi řekli že je to úplná blbost a že ho nemám poslouchat

Olej???

29.3.2013 v 22:41 | Nahoru | #6
nalej ho tam a uvidíš ... kvůli spojce to nemůžeš kombinovat

(reakce na) Olej???

29.3.2013 v 22:42 | Nahoru | #7
Lasserus> Hele nevim jak u toho skůtra, tam by to asi teoreticky šlo..

Auto olej se nedoporučuje dávat do 99% "normálních" motorek, protože maj společný olej pro motor + převodovku + spojku.
A motoru auto olej nevadí, ale spojce většinou ano.

Třeba Guzzi nebo BMW, kde je motor a převodovka zvlášť (odděleno suchou spojkou) tak tam se teoreticky dá nalít autoolej bez následků.

Ale stejně je vždy dobré řídit se výrobcem a jeho doporučením.

Navíc by v manuálu měl krom viskozity (15W40) být i požadavek na výkonostní třídu oleje což je důležitější než viskozita samotná.
Toto najdeš pod zkratkou JASO, API.
tady je to celkem dobře vysvětlený.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???

29.3.2013 v 22:44 | Nahoru | #8
Lasserus> To blbost je a rozhodně ho neposlouchej. Motor u motorek pracuje uplně v jinejch otáčkách než většina motorů u aut a jsou tam naprosto jiný požadavky na mazání. To zadření by ti naopak hrozilo s tim olejem do aut. Nehledě na to že v autě máš oddělenou náplň pro motor a pro převodovku. U motorky máš jednu náplň pro všechno. Lej co tam máš lejt a neexperimentuj.

1 reakcí na tento příspěvek Olej???

30.3.2013 v 06:51 | Nahoru | #9
Zase spousta radoby vedcu. V manuale mas pozadavek vyrobce, tj. viskoziu a vykonnostni charakteristiku.
Viskozita se znaci xyWz0, kde x,y,z jsou cisla. Vykonnostni charakteistika je popsana za symboly JASO nebo API.
Tak si precti ci chce vyrobce a kup olej podle jeho doporuceni. I kdyz jsou vyrobci Vietnamci, pred vyrobou prochazi prototypy narocnymi testy a i bojovnici pro boj ve vysoke trave nejsou zadni blbci!
Pri jinem oleji by ti nemelo hrozit zadreni - snad jen s velmi ridkym olrjem by nemuselo.stihat cerpadlo.
U skutra lze teoreticky pouzivat bez problemu autoolej: nema spojku ani prevodovku v olejove lazni

(reakce na) Olej???

30.3.2013 v 07:20 | Nahoru | #10

pesastor píše:
U skutra lze teoreticky pouzivat bez problemu autoolej: nema spojku ani prevodovku v olejove lazni



přesně tak. když ten olej bude splňovat minimálně požadovanou výkonnost, tak bez problémů.
a když vygůglíš třeba Motul Scooter, tak ti to vyflusne spešl olej pro skútr a nemusíš si lámat hlavu.
Viskozitu bych dával podle manuálu - třeba 5W30 je poměrně dost řídká (netvrdím, že to zadřeš, ale motor bude o něco hlučnější a jestli nejezdíš v mrazech, tak to výhodu vlastně žádnou nemá)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???

30.3.2013 v 07:43 | Nahoru | #11

moucan píše: Lasserus> To blbost je a rozhodně ho neposlouchej. Motor u motorek pracuje uplně v jinejch otáčkách než většina motorů u aut a jsou tam naprosto jiný požadavky na mazání. To zadření by ti naopak hrozilo s tim olejem do aut. Nehledě na to že v autě máš oddělenou náplň pro motor a pro převodovku. U motorky máš jednu náplň pro všechno. Lej co tam máš lejt a neexperimentuj.



Myslis ze dnesni motory aut co maji treba 130k/l maji vyrazne jine naroky na mazani?
Myslim, ze problem muze byt leda s tou spojkou.

Olej???

30.3.2013 v 07:54 | Nahoru | #12
A je to tady zase. Příteli jedna rada. Ten olej okamžitě vylej a dej tam ten, který doporučuje výrobce. Autový olej tam nedávej, je to hloupost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???

30.3.2013 v 08:06 | Nahoru | #13
Lasserus> Kdyby to bylo jedno tak přece nerozdělujou výrobu olejů na auto a moto ... prostě tam nalej továrnou předepsaný olej a víc neřeš

Naposledy editováno 30.03.2013 08:07:05

Olej???

30.3.2013 v 08:21 | Nahoru | #14
Výrobce jeho skůtru předepisuje olej SAE15W40 API: SJ
Nikde není žádná zmínka o motorkové normě JASO, stejně jako u 99% procent skůtrů s automatickou převodovkou.

Takže kde berete tu informaci, že tam patří olej s normou JASO?????????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???

30.3.2013 v 08:36 | Nahoru | #15

Kaštanisko píše: Lasserus> Kdyby to bylo jedno tak přece nerozdělujou výrobu olejů na auto a moto ... prostě tam nalej továrnou předepsaný olej a víc neřeš



Výrobci především vyrábějí to, co prodají. Takže vymýšlejí,čím dokáží předehnat konkurenci. Takže když trh žádá speciální olej pro skůtr, tak nechaj vyrobit obaly a do nich nalejou co splňuje specifikaci.

Továrnou předepsaný olej je třeba tento.
maziva.heureka.cz/mogul-extreme-15w-40-1l/

(reakce na) Olej???

30.3.2013 v 10:31 | Nahoru | #16

Lasserus píše: dva_hrnce> chtěl jsem se zeptat otec se mnou hádá že do motorky by se mohl nalít obyčejnej do auta protože to je 4-takt a že prej to tomu je jedno ale já jsem se ptal čtyřech mechaniků a ti mi řekli že je to úplná blbost a že ho nemám poslouchat



Víš, jsou lidi, co poradí a přitom neví, o čem mluví. Jezdil jsem na 4T moto olej do auta a no problem. Tím nemyslím BMW, které jsem taky měl a kde je předepsaný. Myslím tím svou aktuální moto - s 4 T auto olejem neměla problém. Spojka neklouzala, motor tichý, výkon normální.

U MZ 150 jsem měl PŘEDEPSANÝ olej SAE30 do převodovky a tenkrát se v zemi výrobce ani u nás ŽÁDNÉ motooleje nevyráběly. Převodovka si jen čvachtala.

Jediné, co škodí, je 4 T olej ve 2 T motorce, jezdí to, ale karbonuje.

5W olej do motorky navržené na 15W je nejhorší, co můžeš udělat. Ten motor má větší vůle a dotěsňuje se karbonem - dáš syntetiku a máš problém. Dáš 5W (nesouvisí s typem minerál/syntetika, to jen další mýtus) a taky máš problém.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej???

30.3.2013 v 10:42 | Nahoru | #17

petrvtr_new píše: Myslis ze dnesni motory aut co maji treba 130k/l maji vyrazne jine naroky na mazani?
Myslim, ze problem muze byt leda s tou spojkou.



Vesměs dost málo aut se pohybuje v otáčkách takovejch co motorky. Pokud se bavíme o normálnim autě a ne nějakym sportu tak tam jsou maximální otáčky to na co se u motorky pomalu ani nerozjedeš (nadneseně řečeno) a tam ty nároky trošku jiný budou.

Naposledy editováno 30.03.2013 10:42:52

Olej???

30.3.2013 v 10:47 | Nahoru | #18
Oni ví,co tam má být!Sice to nejsou Vietnamci,ale Thaiwanci,ale i tak vědí
Hádanka: Kdo je tady asi Jaryn??

Naposledy editováno 30.03.2013 10:53:43

(reakce na) Olej???

30.3.2013 v 10:57 | Nahoru | #19

moucan píše: Vesměs dost málo aut se pohybuje v otáčkách takovejch co motorky. Pokud se bavíme o normálnim autě a ne nějakym sportu tak tam jsou maximální otáčky to na co se u motorky pomalu ani nerozjedeš (nadneseně řečeno) a tam ty nároky trošku jiný budou.



A právě proto, aby se do motorů dával olej, který splňuje jeho nároky nám zavedli výkonnostní specifikace API, aby jsi nemusel mudrovat, jestli to ten olej umaže a nebo ne.

Takže pokuď výrobce požaduje API SJ, tak bohatě stačí i ten mogul. Ten má dokonce API SL.

(reakce na) Olej???

30.3.2013 v 11:17 | Nahoru | #20

moucan píše: Vesměs dost málo aut se pohybuje v otáčkách takovejch co motorky. Pokud se bavíme o normálnim autě a ne nějakym sportu tak tam jsou maximální otáčky to na co se u motorky pomalu ani nerozjedeš (nadneseně řečeno) a tam ty nároky trošku jiný budou.



Jediný opravdový rozdíl je ten, že v autě nemáš stejný olej v motoru, převodovce, spojce. S otáčkama to nesouvísí vůbec, ale s rozdílnými nároky na vlastnosti oleje a jeho zatížení.

Ve válcích a mazání motoru si můžeš dovolit co nejkluznější mazivo pro co nejmenší tření a co největší úspory, což je dnes všeobecná snaha, nemáš moc velké nároky na zatížení.

V převodovce je naopak kritická střihová stabilita, medzi kolečkama je olej jak v mixéru. Doslova, zatížení extrémní a potřebuješ to stále mazat, ne aby se z něj odstředilo mazivo a v kolečkách zůstala voda, že...

V autě si dovolíš každý olej vybrat nejlepší a vypiplaný pro to své jediné použití, když máš mazání extra. Plus aby také vydrželo, každých 12 tisíc měnit by umořilo i toho dědka co s kárem jezdí jen pro vejce a na krchov. V moto si musíš udělat nějaký kompromis, aby to zvládalo vše, mazalo kde má, a zase až tak nemazalo na spojce.

(reakce na) Olej???

30.3.2013 v 14:03 | Nahoru | #21

AndělČK píše: Výrobci především vyrábějí to, co prodají. Takže vymýšlejí,čím dokáží předehnat konkurenci. Takže když trh žádá speciální olej pro skůtr, tak nechaj vyrobit obaly a do nich nalejou co splňuje specifikaci.



Nejspis mas pravdu...
To ovsem ale nemeni nic na tom co sem napsal

Olej???

30.3.2013 v 15:26 | Nahoru | #22
Hroch: moje motorka točí 8000 a auto 6500. Jaký rozdíl? 19%?
Střihová stabilita? Psal jsem, že MZ měly předepsaný MOTOROVÝ olej do PŘEVODOVKY a najezdily desetitisíce km.
Každý dnešní 20 let starý japonec má natočeno 39999 km, protože všichni věří, že pak je po smrti. S moderním olejem, samozřejmě :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna těsnění pod hlavou Kymco Grand Dink 125 petrprochazka 4 7.3.2017 v 09:24 Hlemýžď_007
díly kymco Kymco Grand Dink 125 tajfunxxx 5 21.6.2016 v 21:09 tajfunxxx
Jaké Pneu Kymco Grand Dink 125 esik-14 4 20.1.2014 v 12:30 Lubos92
nejlepší maxiskútr na nákupy Kymco Grand Dink 125 Lasserus 15 19.10.2012 v 13:34 Malibu86
Přestal fungovat rychloměr Kymco Grand Dink 125 Lasserus 6 7.5.2012 v 23:10 Lasserus


TOPlist