globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna oleje v R1 04
25.3.2013 v 17:43
Zdar, chci se jen zeptat, mám R1 04, má najeto 10 tkm, měnim olej, dávám tam stejný co byl (od výrobce při garančce) castrol 10W50 power 1 racing (http://www.inmoto.cz/castrol-power-1-racing-10w50-4l-plus-hf303) a stejný dám ještě při další výměně (15tkm), a otázka zní, zda můžu při další výměně (moto bude mít najeto už 20 tkm) změnit olej, protože mám doma 12 litrů motulu 5100 10W40 (http://www.inmoto.cz/motul-5100-ester-10w40-4l-plus-hf204), který jsem lil do fároše. castrol je plná syntetika a motul polosyntetika, tak jestli to motoru nemůže nějak uškodit. i když já osobně si myslim že při najetých 20 tkm by to mělo být už fuk, né? dík za smysluplné info
Předchozí
1 2 3
Následující

3 reakcí na tento příspěvek Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 17:52 | Nahoru | #1
Ouuu to bude zase diskuze. Každopádně ho tam dej, je to v pořádku. Jen nevím jak využiješ 12 litrů, skladovatelnost je cca 5 let, ale to nevím jistě.

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 17:55 | Nahoru | #2
Ahoj, ta plná syntetika tam není pro nic za nic. Přeci jenom je to už poměrně výkonný motor. Já osobně bych na tomhle nešetřil. Další a poměrně základní věc je, že oleje podléhají degradaci v čase, jak máš starý ten Motul? Přestože je uzavřen, chemické procesy v něm probíhají a nemá již takové mazací schopnosti. Výrobce tam udává na obal trvanlivost tuším. Za mě dát motoru dle výrobce, tedy především SAE 10w-50 a je jedno od jakého výrobce.

Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 17:56 | Nahoru | #3
Možeš, příští sezónu nalit motul.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:00 | Nahoru | #4

mirektds píše: Ouuu to bude zase diskuze.



Těm km bych věřil Nikdo neni tak blbej aby stáčel mašinu z roku 2004 při prodeji na 10k Km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:03 | Nahoru | #5
DejvGSR> Příteli s tou plnou syntetikou nemáš pravdu. V tomhle případě je viskozita oleje dodržena a je jedno jakou cestou byl olej vyroben. V tomto případě.

(reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:05 | Nahoru | #6
Maartyy> Jj o kilometrech nediskutuju, jsem stejného názoru. To by byla provokace.

Naposledy editováno 25.03.2013 18:06:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:09 | Nahoru | #7
mirektds> Viskozita Motulu je 10w-40 a Castrolu 10w-50, jestli to platí, tak Castrol má větší teplotní rozsah. O výrobě nediskutuju, jde o kvalitu těch uhlíkových řetězců, jejich odolnosti proti přerušení a podobně. Nejsem specialista, ale R1 je dost zatíženej motor, pokud se tedy bude využívat jeho potenciál. Já tedy radši dám motoru pěkně nažrat ať si mlaská.

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:13 | Nahoru | #8
Motul 5100 asi 400x prekracuje naroky R1, takze v klidu

(reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:14 | Nahoru | #9
Bubrak-ZX10R>

(reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:16 | Nahoru | #10
DejvGSR> Jo v tomhle souhlasím, taky nejsem specialista, ale vím , že oba oleje jsou určený pro běžný provoz v našich klimatických podmínkách. A Bubrák to rozšípnul za mě. Má pravdu starosta

(reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:20 | Nahoru | #11

mirektds píše: Ouuu to bude zase diskuze. Každopádně ho tam dej, je to v pořádku. Jen nevím jak využiješ 12 litrů, skladovatelnost je cca 5 let, ale to nevím jistě.



to je v poho, olej jsem kupoval loni, a ročně mám nájezd kolem 8 tkm, a olej měnim po každých 5 tkm, takže do tří let olej spotřebuju

2 reakcí na tento příspěvek Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:22 | Nahoru | #12
ještě jedna hloupá otázka, jak poznám zda je olej plná syntetika nebo polo? u toho motulu píšou že je plně syntetický a přitom je to polosyntetika
polde viskozity poznám prd

(reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:23 | Nahoru | #13

Maartyy píše: Těm km bych věřil Nikdo neni tak blbej aby stáčel mašinu z roku 2004 při prodeji na 10k Km



toto nebudu rozbírat, km jsou poctivé (více info v mém profilu motorky)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:24 | Nahoru | #14

DejvGSR píše: mirektds> Viskozita Motulu je 10w-40 a Castrolu 10w-50, jestli to platí, tak Castrol má větší teplotní rozsah. O výrobě nediskutuju, jde o kvalitu těch uhlíkových řetězců, jejich odolnosti proti přerušení a podobně. Nejsem specialista, ale R1 je dost zatíženej motor, pokud se tedy bude využívat jeho potenciál. Já tedy radši dám motoru pěkně nažrat ať si mlaská.



nee, nemám v plánu mordovat barču na okruhu, to bych si vytrhal zbytek vlasů co mám. bude "zatížená" jen v běžnym provozu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:27 | Nahoru | #15
mára929r> Poznáš to dle údajů uvedených výrobce. Proto právě řeš jen správnou viskozitu a servisní interval. Měj se

(reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:31 | Nahoru | #16
mára929r> Tak to neřeš. Pokud opravdu měníš po těch 5 tisících, tak by se neměly tvořit ani usazeniny. Spotřebuj co máš.

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:33 | Nahoru | #17
Pokud je na obalu napsáno plná syntetika, no tak to nejspíš bude plná syntetika ne?

Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 18:53 | Nahoru | #18
Můžeš. 5100 je pro tvojí R1 absolutně dostačující

Edit:Bubrak byl rychlejší. Pardon, že zasírám vlákno

Naposledy editováno 25.03.2013 18:55:03

Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 21:24 | Nahoru | #19
ja sem lil do ZX9R tendle Motul 5100 a pak kdyz sem koupil ZX10R, tak sem se stavil v jednom nejmenovanym servisu a ptal sem se co tam mam lejt za olej a prej "tohle uz je hroznej vykon, tam nemuzes lejt normalni olej, takovej co tam patri tu ani nemam, ale stoji asi 600,- za litr"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 21:29 | Nahoru | #20

mára929r píše: ještě jedna hloupá otázka, jak poznám zda je olej plná syntetika nebo polo? u toho motulu píšou že je plně syntetický a přitom je to polosyntetika
polde viskozity poznám prd



musíš si vzít lupu a prohlídnout si molekuly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 21:51 | Nahoru | #21

mirektds píše: mára929r> Poznáš to dle údajů uvedených výrobce. Proto právě řeš jen správnou viskozitu a servisní interval. Měj se



Takže říkáš, že 10W-40 je rozhodující a specifikace jako API nebo JASO jsou uplně k ničemu nic neříkájící údaje.

(reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 23:07 | Nahoru | #22

vhml píše: Pokud je na obalu napsáno plná syntetika, no tak to nejspíš bude plná syntetika ne?



to píšou i u motulu a plná syntetika to neni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 23:09 | Nahoru | #23

FiZzeR píše: musíš si vzít lupu a prohlídnout si molekuly



to mi bude prd platný, páč v chemii jsem nikdy nebyl dobrej

(reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 23:23 | Nahoru | #24
mára929r> Si lizni a uvidis jestli to chutna po slunecnicich nebo po plastu

Dneska tohle deleni ropny - synteticky - polo snad uz neni ne ? Vsechno je jeden zakladni olej s pridavkem aditiv

Ja to teda nezkoumam, vzdycky na jaro naliju Motul 5100 a neresim blbosti

Naposledy editováno 25.03.2013 23:37:15

(reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 23:33 | Nahoru | #25

Robinsson píše: Takže říkáš, že 10W-40 je rozhodující a specifikace jako API nebo JASO jsou uplně k ničemu nic neříkájící údaje.



Jo je to tak. V manualu k ZX10R mam:
API SE, SF or SG
API SH or SJ with JASO MA

takze podle toho tam staci API SE a rekl bych ze vsechny oleje co se normalne prodavaj maj minimalne SH dneska, tj o 400% prekracujou naroky R1 nebo ZX10R, jak jsem psal...

Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 23:36 | Nahoru | #26
Bubrak byl rychlejší

Naposledy editováno 25.03.2013 23:36:43

Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 23:37 | Nahoru | #27
pozadavky API pro ZX10R splnovaly oleje uz v roce 1989

http://wiki.seloc.org/a/Oil_Labelling_Explained

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 23:40 | Nahoru | #28

mirektds píše: Ouuu to bude zase diskuze. Každopádně ho tam dej, je to v pořádku. Jen nevím jak využiješ 12 litrů, skladovatelnost je cca 5 let, ale to nevím jistě.



Tvl yamaha a 12 litru ? To je tak na sezonu, podle me v zari bude jeste dokupovat.

(reakce na) Změna oleje v R1 04

25.3.2013 v 23:54 | Nahoru | #29

Creck píše: Tvl yamaha a 12 litru ? To je tak na sezonu, podle me v zari bude jeste dokupovat.



to si pleteš s vylítanýma mrtvicema v letech 98, né? ty chlastali olej víc jak benzín, ale u tohoto modelu (a motoru co je dobře zajetej) to nehrozí

Změna oleje v R1 04

26.3.2013 v 00:00 | Nahoru | #30
Klidne TO tam nalej, bubrak uz vsechno napsal.

Moje kruzitko uz litalo na Yamalube 10W40 FS, na Motul 5100 a ted pofrci na Repsol Moto Syntetico 10W40. A co ? A pofrci
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1181, 1182] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35443 Dnes v 04:27 Veverčák
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 3 30.4.2024 v 06:46 Gahan37
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist