globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chudá směs na předním válci
17.3.2013 v 09:05
Při zimní údržbě jsem zjistil, že špatně chodí lanka sytiče. Sytič zřejmě špatně zavíral a i když byl vypnutý, stále směs obohacoval (svíčky černé na obou válcích, na předním víc). Po promazání a rozchození lanek sytič začal správně vypínat, ale motor začal střílet do výfuku, špatně reaguje na plyn, nejde do otáček.
Když za chodu zkusím lehce povytáhnout lanko sytiče na předním karburátoru, motor se uklidní, nestřílí a pěkně reaguje. Když se udělá totéž na zadním válci, nemá to stejný efekt. Zdá se mi teda, že je chudá směs na předním válci a bylo to doteď kompenzováno stále pootevřeným sytičem. Všechny trysky čisté, nikde žádný bordel. Šroubky na volnoběžnou směs byly vyšroubované o cca 3 otáčky. Když jsem s nima zkoušel laborovat, tak zadní válec na změny nastavení směsi reaguje - když ho úplně zatáhnu, motor zdechne. Přední válec ale, zdá se, nereaguje skoro vůbec. Úplné vyšroubování ani zatažení nemá skoro žádný vliv.

Jehly se posouvat nedají, mají jen jednu polohu. Filtr nový, karburátory jsou synchronizované, falešný vzduch to, zdá se, nikde nesaje (příruby a tak).

Nenapadá mě, co ještě zkusit. Jediné, co mě napadá, jestli není nějak přicpaný kanál za volnoběžnou tryskou. Chci vás požádat o nějaký tip. Díky!

Chudá směs na předním válci

17.3.2013 v 10:13 | Nahoru | #1
To stelovani jehlama (pilot screw) se provadi maximalne po 1/4 otackach a musis to pokud nemas lambda sondu delat bud na pocit (ale musis to stim projet) neob minimalne sledovat zvysovani otacek (to zvysovani bejva v rozmezi 50 otacek/m tzn musis to merit necim jinym nez na otackomeru).
POkud nemas Lambdu, tak me se vyplaitlo to vzit tak, ze :
nastavit na init hodnotu (to je tusim 2/14 otacky ale zalezi na roku vyroby atd) z init ohodnoty na teplym motoru podle postupu priavas nebo ubiras o 1/4 otacky dokud otacky stoupaji. Pracuje se vzdy na jednom karburaotoru pak na druhem.
Az to doladis na miste, tak projet a doladit "jemne" podle ucha a pocitu. (Postup ladeni je popsanej v haynesovi).
Jestli ti ten karbec pro predni valec vubec nereaguje na pilotscrew tak budes mit blbe hladinu plovaku v tomhle pripade jestli je to chudy asi nizkou.

Chudá směs na předním válci

17.3.2013 v 11:55 | Nahoru | #2
Ten postup, co píšeš, jsem zkoušel. Přední válec nereaguje změnou otáček vůbec, zadní celkem jo. To nastavení hladiny jsem zatím nezkoušel, zkusím a uvidím.
Jen pro vysvětlení - jak to je obecně s tou změnou bohatosti vzhledem k otáčkám? Když povolím šroubek, obohatím tím směs. To, jestli tím otáčky stoupnou nebo klesnou je dáno čím? Je to nějak tak, že existuje optimální poměr benzínu a vzduchu, kterého se štelováním snažím dosáhnout, a každé vychýlení z tohoto poměru (bohatá nebo chudá směs) způsobí pokles volnoběžných otáček? Takže jinými slovy přidávám nebo ubírám dokud otáčky stoupají a cílem je stav, kdy jsou nejvyšší, tudíž mám optimální směs? Nebo je to nějak složitější?

Chudá směs na předním válci

17.3.2013 v 15:52 | Nahoru | #3
Zasroubovanim ochuzujes oteviranim obohacujes.
Jestli to tan valec vubec nereaguje, tak je neco spatne a podle me to bude hladina (jestli se to chova jako chudy) kazdopadne pri jizde by ti to melo hodne striletm hlavne pri stazeni plynu pri jizde a pokud je to chudy poznas to podle toho ze to pomalu pada z otacek dolu.
Tu hladinu zjistis nejlip orientacne hadickou do U , napojenou na odkalovak. (hledeh urcite to tu nekde je popsany, ja to popisovla minimalne 3x )

Chudá směs na předním válci

17.3.2013 v 20:47 | Nahoru | #4
Tak jsem to celé rozhodil a znova prošel. Oba plováky přesně 7mm, takže hladiny OK. Nakonec jsem ale zjistil neprůchodnost toho kanálu na volnoběh. Je tam volnoběžná tryska a od ní vede kanál jednak na 4 malinké díry pod škrticí klapkou a jednak na jednu větší díru za klapkou směrem k válci, u které se průtok nastavuje tím šroubem bohatosti. A ta byla na konci ucpaná něčím, co nebylo vůbec vidět. Zjistil jsem to až tak, že jsem nasadil na volnoběžnou trysku hadičku, foukal jsem do ní a sledoval, kudy to leze ven. Na předním karb. to ani při úplném vyšroubování nefučelo. Chování při přidání plynu se spravilo, definitivně to ověřím, až to projedu. Každopádně díky za tip s hladinama, alespoň jsem proměřil, že jsou OK.

Chudá směs na předním válci

20.3.2013 v 22:28 | Nahoru | #5
Dneska jsem to konecne projel, slape jak ma. Byl to opravdu ucpany kanal volnobehu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist