Poznámka:
Je to vlastně druhý díl videa. První, asi devítiminutový pojednává o tom, že jim to prostě nechytne a jak to řeší. Doporučeno pro odborníky, jinak nezajímavé, až na jeden hezkej zážeh raketového plamene z výfuku. Ale jinak celkem nic. Nad čím jsem přemýšlel a pouze se stále domnívám, že rozběh uskutečnují pomocí stlačeného vzduchu /jako na lodích/ z první /větší/ bomby, protože s takovouto krávou by hnul asi jen elektromotor od mlátičky a navíc píst musí být v určité úvrati. To řeší dlouhou železnou pákou a palcem na ukrutném setrvačníku. To je hlavně vidět v tom díle prvém. Zajímavý je tam ohřívání vzduchu v násavný komůrce plynovým hořákem, ale to je tuším vidět i v tomto vystaveném díle druhém, který je skutečně velmi výživný. Hlavně, až to chytne a nastane tanec. Doslova a do písmene
Prvý díl lze snadno na Youtube dohledat, ale tam se totho moc neděje, hoši se jen deset minut lopotí s motorem.
Naposledy editováno 11.03.2013 00:55:05
2 reakcí na tento příspěvek Vesele o startování, motorech a tak...
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...
Sefo píše: FiZzeR> trošku si řikám, co z toho mají? :)
ze by radost z toho, ze vidi a slysi bezet 9 z 36 valcu, ktere zvednou do vzduchu B-17?
Alespon to bych z toho mel ja .
Tady je kompletní "start" celé mašiny. Sice jiný typ, nicméně motor je stejný (R-1820-24):
1 reakcí na tento příspěvek Vesele o startování, motorech a tak...
Zde je několik dalších videí, potěšte oko:
1. Start, či spíše bizarní chod motoru Bessemer z roku 1918. Evidentně nevyhřátá žhavící komůrka, motor se s tím statečně pere, celá akce se však řítí k neúspěchu, motor zřejmě zhasne. Až budete po zimě marně startovat a ničit baterii, vzpomeňte si na tento snímek, hned přestanete nadávat.
2. Video z nějakého severského státu. Dvouválcový Semidiesel, vzorně připravený. Týpek za to veme a stroj jede na první škubnutí, což je malý zázrak. I když pravda, se oba válce mezi sebou chvíli dohadují, který jako začne. Dojezd je taky veselý, ale není tam celý. Je to takový kolosální vibrátor.
3. Vzorně restaurovaný Semidiesel, jednoválec o obsahu 12 litrů v chodu. Radost se na to dívat. Divím se, že se u toho všichni nesesednou v kruhu jako u táboráku.
4. Semidiesel na rybářském kutru. Toto jsem obdivoval jako mladý hoch u Baltu. I když pravda, jsem v té době hovno věděl o Semidieselech. Chlápek tentokráte neohřívá komůrku plynem, ale dává tam pyropatronu. Startuje tlakovým vzduchem, je to zde pěkně vidět. Nádhera. Nastartovat a vyjet na širokou mořskou pláň, poslouchat motor, kouřit, pít rum a obdivovat západ slunce.
Naposledy editováno 11.03.2013 21:05:11
Jinak u moderních motorů by regulace "hit&miss" nebyla použitelná z důvodu nedostatku setrvačných hmot.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...
Medved píše: ze by radost z toho, ze vidi a slysi bezet 9 z 36 valcu, ktere zvednou do vzduchu B-17?
Alespon to bych z toho mel ja .
Já myslim že to byl dvouhvězdicový 18-tiválec.
charlie.vtx1800 píše: Já myslim že to byl dvouhvězdicový 18-tiválec.
To si pletes s R3350 - ten zvedal do vzduchu B-29 (teda ctyti takove - takze 72 valcu) ... ale to uz je jina liga .
(prinutil jsi mne guglit - nebyl jsem si jist, jestli pro vrtulniky fakt tu R1820 nezduplovali ... a nezduplovali ).
2 reakcí na tento příspěvek Vesele o startování, motorech a tak...
znovuzrození B29 se smutným koncem a smrtí hlavního ing. restaurátorské party
googlepřekladač:
květnu 1995, Greenamyer vrátil s dalšími pracovníky. Opravy byly zahájeny v roce 1994 byly dokončeny a letadla připraven vzlétnout z zamrzlém jezeře dne 21. května 1995. Surový dráha byla vytesaná sněhu na ledu pomocí malého buldozer, který byl ferried do místa. Nové motory byly úspěšně zahájena na startu pokusu. Jak Darryl Greenamyer bylo pojíždění letadla na zamrzlém jezeře, B-29 je pomocné energetické jednotky je Porota-podvodne manipulovaný palivové nádrže začaly prosakovat benzín do zadní části trupu. Oheň vypukl a rychle se šířil do zbytku letadla. Kokpit posádky unikl nezraněn, ale kuchař / mechanik, Bob Vanderveen, který byl vizuálně sledovat motory od zadní části letadla, utrpěl nadýchání se kouře a flash popáleniny. [6]
Přes pokusy uhasit mimo letadla, požár zuřil a šíří trupu. Letoun byl velmi zničen na zemi, s trupem The Kee ptačím a ocasních ploch mají zcela zničeno. Když jezero rozmrazit na jaře, to bylo se obával, že vrak (s téměř nedotčené křídel a motorů) by klesnout na dno. [6]
Naposledy editováno 12.03.2013 14:51:34