globalmoto_kveten





Téma: Vesele o startování, motorech a tak...
 
11.3.2013 v 00:36
Mnozí si stěžují, jakej vopruz je to po zimě nastartovat. Já s tím problémy nemám /pokud nezapomenu na sytič/, ale mohou být horší věci. Tohle bych asi zažít nechtěl. Jacísi chlápkové, asi milovníci oldtime motorů se snaží nastartovat diuviální diesel, dvoutakt jednovál, o obsahu zřejmě prádelního hrnce. Je to dost drsný, /agregát není napevno ukotven/. Ministersto motorismu varuje slabší povahy před shlédnutím videa.

Poznámka:
Je to vlastně druhý díl videa. První, asi devítiminutový pojednává o tom, že jim to prostě nechytne a jak to řeší. Doporučeno pro odborníky, jinak nezajímavé, až na jeden hezkej zážeh raketového plamene z výfuku. Ale jinak celkem nic. Nad čím jsem přemýšlel a pouze se stále domnívám, že rozběh uskutečnují pomocí stlačeného vzduchu /jako na lodích/ z první /větší/ bomby, protože s takovouto krávou by hnul asi jen elektromotor od mlátičky a navíc píst musí být v určité úvrati. To řeší dlouhou železnou pákou a palcem na ukrutném setrvačníku. To je hlavně vidět v tom díle prvém. Zajímavý je tam ohřívání vzduchu v násavný komůrce plynovým hořákem, ale to je tuším vidět i v tomto vystaveném díle druhém, který je skutečně velmi výživný. Hlavně, až to chytne a nastane tanec. Doslova a do písmene
Prvý díl lze snadno na Youtube dohledat, ale tam se totho moc neděje, hoši se jen deset minut lopotí s motorem.



Naposledy editováno 11.03.2013 00:55:05
Předchozí
1 2
Následující

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 00:53 | Nahoru | #1

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 11:50 | Nahoru | #2
To je jak Na samotě u lesa Dobrá masakra

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 12:03 | Nahoru | #3
"Von Tonda říkal, že je slabý magneto..."

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 14:47 | Nahoru | #4
...a nevadí, že ten chladič teče? :)

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 15:03 | Nahoru | #5

2 reakcí na tento příspěvek Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 15:13 | Nahoru | #6

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 15:51 | Nahoru | #7
FiZzeR> trošku si řikám, co z toho mají? :)

(reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 15:56 | Nahoru | #8
Sefo> Netušim, ale je to gůt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 16:08 | Nahoru | #9

Sefo píše: FiZzeR> trošku si řikám, co z toho mají? :)



ze by radost z toho, ze vidi a slysi bezet 9 z 36 valcu, ktere zvednou do vzduchu B-17?

Alespon to bych z toho mel ja .

(reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 16:21 | Nahoru | #10

FiZzeR píše:


Pecka
A jak ho dědek vždycky vezme u huby

(reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 17:10 | Nahoru | #11
Sefo> Jsou to jen demostrační "předváděčky" starých motorů, jiný účel to nemá. Každopádně ty motory by za takové zacházení dvakrát vděčné nebyly (velmi mírně řečeno).

Tady je kompletní "start" celé mašiny. Sice jiný typ, nicméně motor je stejný (R-1820-24):

(reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 19:20 | Nahoru | #12
Sefo> Se zajeď podívat na rotující setrvačníky a možná pochopíš.

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 19:40 | Nahoru | #13


e-já kdysi nahazoval žigula na chalupě klikou pořád, protože mě to prostě jednoduše bavilo - ve 21. století nahazovat klikou jako za dob automobilových počátků

Naposledy editováno 11.03.2013 19:43:47

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 19:50 | Nahoru | #14
Hlavně před startem natlakovat mazací okruh...

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 20:12 | Nahoru | #15

1 reakcí na tento příspěvek Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 20:34 | Nahoru | #16
Zase něco přidám. Poinformoval jsem se o těch motorech. Jedná se o tzv. Semidiesely, tedy motory se zápalnou /žhavící/ komůrkou, také zvané Hot Bulb Engines. Ta se buď rozpaluje plynem, nebo se tam dává pyropatrona, ev. doutnák. Bývají dvoutaktní, měně už čtyřtaktní a většinou chlazené vodou. Mají velmi nízký kompresní poměr a jejich starty bývají epicky-kolosální, zvláště pokud jsou víceválcové a pokud se to povede ovšem. Často běží dlouhé minuty na jeden válec, ostatní se váhavě a dramaticky přidávají, za neskutečných efektů, kouře a dalších pazvuků. Jsou pomaloběžné /300 - 600 RPM/, obsahy 12 litrů na jeden válec jsou zcela normální, spíše vyšší. Běží to spolehlivě /pokud nastartujeme/ na ten nejhorší sajrajt, včetně petroleje a starého vyjetého oleje. Traduje se, kdyby tam někdo nalil močůvku, snad to pojede i na ni. Tyto archaické stroje mají své kouzlo. Malé se dají roztočit klikou, velké se startují vzduchem z tlakových lahví, či rozvodu tlakového vzduchu, např na lodích. Předpoklad úspěšného startu je rožhavená komůrka, či doutnák. Motor v chodu si již komůrku ohřívá sám, což je někdy na závadu, běží li bez zátěže a na malý plyn, často komůrka ochladne a motor neskutečně rozkošným způsobem zhasne, za škubání a drakonických vibrací, pokud není pevně ukotven.

Zde je několik dalších videí, potěšte oko:

1. Start, či spíše bizarní chod motoru Bessemer z roku 1918. Evidentně nevyhřátá žhavící komůrka, motor se s tím statečně pere, celá akce se však řítí k neúspěchu, motor zřejmě zhasne. Až budete po zimě marně startovat a ničit baterii, vzpomeňte si na tento snímek, hned přestanete nadávat.

2. Video z nějakého severského státu. Dvouválcový Semidiesel, vzorně připravený. Týpek za to veme a stroj jede na první škubnutí, což je malý zázrak. I když pravda, se oba válce mezi sebou chvíli dohadují, který jako začne. Dojezd je taky veselý, ale není tam celý. Je to takový kolosální vibrátor.

3. Vzorně restaurovaný Semidiesel, jednoválec o obsahu 12 litrů v chodu. Radost se na to dívat. Divím se, že se u toho všichni nesesednou v kruhu jako u táboráku.

4. Semidiesel na rybářském kutru. Toto jsem obdivoval jako mladý hoch u Baltu. I když pravda, jsem v té době hovno věděl o Semidieselech. Chlápek tentokráte neohřívá komůrku plynem, ale dává tam pyropatronu. Startuje tlakovým vzduchem, je to zde pěkně vidět. Nádhera. Nastartovat a vyjet na širokou mořskou pláň, poslouchat motor, kouřit, pít rum a obdivovat západ slunce.









Naposledy editováno 11.03.2013 21:05:11

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 21:08 | Nahoru | #17


nesmrtelný volvo



Naposledy editováno 11.03.2013 21:20:58

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 22:10 | Nahoru | #18

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 22:20 | Nahoru | #19

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 22:53 | Nahoru | #20

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 23:08 | Nahoru | #21




(a ne, neni to zrychlený... nemnoho HP (asi 30), ale zato slušná hromada tudletěch, newtonovejch metrů... )

Naposledy editováno 11.03.2013 23:11:49

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 23:08 | Nahoru | #22

Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 23:34 | Nahoru | #23


start po 40 letech spánku

Naposledy editováno 11.03.2013 23:37:29

(reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...

11.3.2013 v 23:47 | Nahoru | #24
Johann> U toho prvního klipu to krom komůrky vypadá spíš i na špatnou funkci regulátoru - nechá motor vyběhnout do přílišných otáček, pak teprve podrží ventil a než otáčky spadnou, komůrka zchladne a několik otáček pak trvá, než se "chytne".

Jinak u moderních motorů by regulace "hit&miss" nebyla použitelná z důvodu nedostatku setrvačných hmot.

Vesele o startování, motorech a tak...

12.3.2013 v 08:52 | Nahoru | #25
chtěl bych vidět startovat tohle. http://www.autoweb....-na-svete-je-diesel/

Vesele o startování, motorech a tak...

12.3.2013 v 09:00 | Nahoru | #26
Pat a Mat v akci - docela to zavánělo průserem že jim to padne na malíček... Když sem viděl jak kolem lítaj ty tlakový láhve a hadice se stlačeným vzduchem se šoupe o setrvák a celej motor i s panelem tančí kankán - docela dobrodruzi ti hoši.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...

12.3.2013 v 09:07 | Nahoru | #27

Medved píše: ze by radost z toho, ze vidi a slysi bezet 9 z 36 valcu, ktere zvednou do vzduchu B-17?

Alespon to bych z toho mel ja .


Já myslim že to byl dvouhvězdicový 18-tiválec.

(reakce na) Vesele o startování, motorech a tak...

12.3.2013 v 10:04 | Nahoru | #28

charlie.vtx1800 píše: Já myslim že to byl dvouhvězdicový 18-tiválec.



To si pletes s R3350 - ten zvedal do vzduchu B-29 (teda ctyti takove - takze 72 valcu) ... ale to uz je jina liga .

(prinutil jsi mne guglit - nebyl jsem si jist, jestli pro vrtulniky fakt tu R1820 nezduplovali ... a nezduplovali ).

Vesele o startování, motorech a tak...

12.3.2013 v 13:34 | Nahoru | #29
I prd, velebnosti... R1820 je devítiválec:



Inspiroval se v něm Arkadij Švecov, ubral hmotu kliky, snížil zdvih a celkově motor odlehčil, čímž stvořil nepříliš povedený M-25 . Jak tu padlo slovo o "vibrátorech", tak právě motor M-25 by toho byl zářným příkladem, jakými trpěl vibracemi.

2 reakcí na tento příspěvek Vesele o startování, motorech a tak...

12.3.2013 v 14:40 | Nahoru | #30


znovuzrození B29 se smutným koncem a smrtí hlavního ing. restaurátorské party

googlepřekladač:
květnu 1995, Greenamyer vrátil s dalšími pracovníky. Opravy byly zahájeny v roce 1994 byly dokončeny a letadla připraven vzlétnout z zamrzlém jezeře dne 21. května 1995. Surový dráha byla vytesaná sněhu na ledu pomocí malého buldozer, který byl ferried do místa. Nové motory byly úspěšně zahájena na startu pokusu. Jak Darryl Greenamyer bylo pojíždění letadla na zamrzlém jezeře, B-29 je pomocné energetické jednotky je Porota-podvodne manipulovaný palivové nádrže začaly prosakovat benzín do zadní části trupu. Oheň vypukl a rychle se šířil do zbytku letadla. Kokpit posádky unikl nezraněn, ale kuchař / mechanik, Bob Vanderveen, který byl vizuálně sledovat motory od zadní části letadla, utrpěl nadýchání se kouře a flash popáleniny. [6]

Přes pokusy uhasit mimo letadla, požár zuřil a šíří trupu. Letoun byl velmi zničen na zemi, s trupem The Kee ptačím a ocasních ploch mají zcela zničeno. Když jezero rozmrazit na jaře, to bylo se obával, že vrak (s téměř nedotčené křídel a motorů) by klesnout na dno. [6]

Naposledy editováno 12.03.2013 14:51:34
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist