globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nabíječka pro gelovky
9.3.2013 v 15:58
Potřebuji nabít baterku po zimě. Zajímá mě a asi nejen mě, jak se liší nabíječka na gelovky od obyčejné nabíječky. Tedy co má gelová na víc.
Dík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 19:43 | Nahoru | #31

Pedros1 píše: kde jsi přišel na takovou hovadinu, že to jsou desetiny - vteřiny záleží na tom jak hodně je baterka vybitá a určitě to nejsou vteřiny si to někdy zkus a budeš nemile překvapen kolik si ta baterka po nastartování veme a jak dlouho než se nabije do původní kapacity


Máš pravdu jedině v tom, že záleží na tom jak moc je baterka vybitá. No a jak jsem na to přišel?, No změřil, osciloskopem, jak jinak

PS ještě doplním - pokud startuješ teplý motor po delší jízdě až po skoro vybitou baterku co sotva otočí motorem. Pak záleží na kapacitě baterky, jejím skutečném stavu a proudu alternátoru, pak i na jeho stavu. Zapoměl jsem na něco?
A čím jsi to měřil Ty?

Naposledy editováno 10.03.2013 19:56:56

(reakce na) nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 20:21 | Nahoru | #32
BobGS>proč měřit baterku oscilokopem?a ještě se divit jak jinak?nějak to asi nechápu,poprosil bych aby jsi mi to trochu objasnil co tím získáš za informaci,děkuji

nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 20:44 | Nahoru | #33
Neměřil jsem baterku, ale průběh proudu po startování - vidíš co dělá startér, kolik bere, dá se z toho dost vyčíst, třeba komprese jednotlivých válců, teda spíš jejich rozdíl, pokud sundáš botky atd. Pokud na druhý kanál dáš napětí a je baterka vybitá, vidíš jak a kolik dá alternátor a kdy.

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 21:26 | Nahoru | #34
Děkuji všem za informace.
Jen by jsem ještě něco dodal. Předně pulzní nabíjení je lepší než plynulé. Tedy pod pulzním si můžeme představit přerušovaný proud. Několik takových nabíječek jsem udělal a opravdu ve výsledku se zdálo nabíjení lepší. Batarky do auta nabíjíme do doby až se začnou "vařit".
Zde více lidí uvádí napětí nabíjecí max 14,4. Také jsem nelenil a vyzvídal jinde. No a taky mě tvrdili 14,4. ----- Tedy vezmu starý zdroj z noťase, který má napětí 18V a dává 2,2A. K němu přidám stabilizátor http://www.ges.cz/c...220-GES05001226.html a bude hotovo. Takovýhle "hraní" mě baví. No a do stovky se vejdu i s několika lahváči a ušetřené korunky proleju hrdlem na pumpě.

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 21:33 | Nahoru | #35
Ajejej Bobe ty jsi nejspíš novodobý elktrotechnik když na základní věci používáš osciloskop no jen tak mimochodem určitě digitálem že jo, no víš ono já se kolem takovýchhle nesmyslů co se týče aut,motorek atd... motám již od svých 6let, ono osciloskop je dobrá věc, ale né zrovna tam, kde je možnost jiného rušení, takže si vem klasický ručičkový ampérmetr je nejpřesnější žádnej digital a dej si ho mezi vodiče baterky a dobíjení a potom se koukej jak dlouho bude dobíjet určitým proudem po odběru startéru který odebírá zhruba 150A - 180A při startu, ikdyž u teplého motoru který je dobře seřízen je to chvilka, ale u studeného už je to o něco déle a jednako baterka 12V/14Ah má startovací proud u moto nějakých 180 - 220A, víš ono jedna věc jsou výpočty a druhá je praxe.No myslím že z těch gelovek hodně stresujete

(reakce na) nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 21:36 | Nahoru | #36
RomanDula> starý zdroj z noťase se dá nastavit na 14V je tam trimr taky ho používám a jedou mi všechny baterky vpohodě zatím jsem žádnou nezrušil a co se týče toho pulzního nabíjení, tak se dají lépe nabít NiMh, nebo NiCd aku tam to fiunguje spolehlivě a pokud chcete super nabíječku tak si vemte alternátor s regulátorem k tomu elektromotor a můžete směle nabíjet bezpečně bez toho, že by jste něco zničili ovšem za předpokladu že bude regulátor v altíku OK.

Naposledy editováno 10.03.2013 21:42:12

nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 21:41 | Nahoru | #37
Ahoj. Kdysi jsem taky hledal info o gelových akumulátorech a hodně mi pomohl tenhle popis: http://www.cezeta487.ic.cz/download.php (odkaz akumulátory). To co je v motorkách jsou VRLA akumulátory a vyžaduje trochu jiné zacházení, než klasické akumulátory s tekutým elektrolytem. Mě tenhle článek pomohl. Tak snad pomůže i tobě...

Naposledy editováno 10.03.2013 21:51:24

nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 21:43 | Nahoru | #38
Klasicky baterky rozhodne nejsou plne nabity v dobe kdyz zacnou "varit".To zacnou pri asi 14,4.Plne nabiti je ale okolo 16,8V.Jinak, vyborna je tahle knihaNabijecky a nabijeni Tam sou i navody na stavbu nabijecek.

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 21:47 | Nahoru | #39
Rozdíl v nabíjení běžné moto baterie a gelové baterie je zásadní. Stejně tak je rozdílný obsah baterií i velikost při stejné kapacitě. Jinak řečeno, gelovku pod sedačku motorky nedostaneš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

10.3.2013 v 21:53 | Nahoru | #40
hugozhor> Gelovku tam právě dostaneš Teda alespoň já jí tam mám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 01:02 | Nahoru | #41

Martas_HV píše: hugozhor> Gelovku tam právě dostaneš Teda alespoň já jí tam mám


Jak se pozna ze je to gelovka ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 06:41 | Nahoru | #42
dedek_new> Gelovku poznáš podle toho, že buď nahoře nemá žádná víčka na dolévání elektrolitu a nebo je má většinou přelepené(slouží k prvnímu naplnění a pak už se nepoužívají). Akumulátory jsou označeny MF. Někdy je tam ještě dopsané VRLA(VRLA - Valve Regulated Lead Acid). Na motorkách se používají, protože mají při stejné velikosti jako klasické aumulátory větší kapacitu a startovací proudy. A hlavně, můžou pracovat v jakékoliv poloze. Klasický akumulátor teče, jakmile nemá víčka nahoře








1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 09:05 | Nahoru | #43
Martas_HV: Ani jedna z tebou uváděných baterií není gelovka. Jsou to normální AGM baterie. Ne že by v tom byl až tak podstatný rozdíl, pravidla pro nabíjení a používání AGM i gelovek jsou stejná.
Jinak se v tomhle tématu bohužel opět motají pojmy s dojmy, takže laici si z toho odnesou leda chaos a neplatné mýty.

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 09:27 | Nahoru | #44
Tolik nesmyslů se tu nakecalo..to je děs..

(reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 09:28 | Nahoru | #45

mikro píše: Tolik nesmyslů se tu nakecalo..to je děs..



souhlasím

nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 09:35 | Nahoru | #46
Čím méně někteří vědí o konstrukci a vlastnostech akumulátorů, tím zasvěcenější a zmatenější, ale o to přesvědčivější názory od nich uslyšíme.

(reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 09:54 | Nahoru | #47
1100Virago, froggy, mikro> Z čeho tak soudíte?? OK, možná jsem se spletl. AGM(Absorbed Glass Mat) a gelové baterie jdou na pohled a podle vlastností dost těžko rozpoznat. Proto bych od Vás teď chtěl slyšet (resp. si přečíst) argumenty a důvody, proč je blbost, to co jsem napsal . Pokud jste schopni své arumenty obhájit, pak uznám chybu a rád se poučím... Je hrozně jednoduché napsat, že je to blbost, ale už je složitější napsat proč, že? Čekám vaše argumenty... Nechci se hádat, chci se poučit...

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 10:47 | Nahoru | #48
Mně nazáleží na tom, jestli si někdo plete gelovku a AGM baterku, protože tyto dva typy mají tak podobné vlastnosti, že je to celkem jedno.

Co považuješ za běžnou moto baterii? Já AGM a ta oproti gelovce téměř žádné výhody a nevýhody nemá. Co do velikosti tak při stejné kapacitě by měla být gelovka o něco málo větší.

Já mluvím především o nabíjení - není třeba nabíjet pomocí pulzů, ale konstantním proudem - řídí mikroprocesor, a nepřekračovat 1/10 kapacity v ampérech. A nepřebíjet nad 14,4 V -protože oba typy AGM/gel jsou uzavřené a při překročení napětí plynují a nemohou odvětrávat.

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 10:48 | Nahoru | #49
Abych vám řekl po pravdě, tak tu z nabíjení dělá každej hrozně složitou věc. Ta baterka je tak blbuvzdorna, že ji zničí jelito ... Tak to s těma složitostma nepřehánějte

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 10:51 | Nahoru | #50

dakarista píše: Abych vám řekl po pravdě, tak tu z nabíjení dělá každej hrozně složitou věc. Ta baterka je tak blbuvzdorna, že ji zničí jelito ... Tak to s těma složitostma nepřehánějte



a nebo po domácku vyrobená nabíječka ;)

Baterku (AGM/gel) jde v podstatě zničit dvěma způsoby:

1) přebitím nad dovolené napětí a následným nafouknutím
2) skladováním ve vybitém stavu

nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 10:53 | Nahoru | #51
dobíječka každé baterky,funguje na 100%




(reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 11:57 | Nahoru | #52

froggy píše: Mně nazáleží na tom, jestli si někdo plete gelovku a AGM baterku, protože tyto dva typy mají tak podobné vlastnosti, že je to celkem jedno.

Co považuješ za běžnou moto baterii? Já AGM a ta oproti gelovce téměř žádné výhody a nevýhody nemá. Co do velikosti tak při stejné kapacitě by měla být gelovka o něco málo větší.

Já mluvím především o nabíjení - není třeba nabíjet pomocí pulzů, ale konstantním proudem - řídí mikroprocesor, a nepřekračovat 1/10 kapacity v ampérech. A nepřebíjet nad 14,4 V -protože oba typy AGM/gel jsou uzavřené a při překročení napětí plynují a nemohou odvětrávat.



Běžně se dají koupit oba typy akumulátorů. AGM má tu výhodu, že má vyšší startovací proudy. To je asi taky všechno.

Co se týče nabíjení, oba dva typy, jak gel tak AGM by se měly na začátku nabíjet konstantním proudem o velikosti 0.1 kapacity. Po dosažení plynovacího napětí - GEL=14,4V, AGM=14.6V by měl režim nabíjení přejít na režim konstantního napětí(napětí by mělo být někde okolo plynovacího) a dál nabíjet touto metodou. Toto zvládne každá trošku inteligentnější nabíječka. Samozřejmě, nabíjecí soustava motorky nic takového inteligentního nemá. Tam je důležité mít nabíjecí napětí max. 14.4V. Pak je jedno, jestli je tam GEL nebo AGM.

Ještě pro doplnění informací, oba dva typy akumulátorů mají regulační ventil, který by měl udržet uvnitř konstantní tlak(z toho název VRLA). Tento ventil slouží zároveň i jako bezpečnostní. To ale neznamená, že se akumulátor při velkém přebíjení nemůže nafoukout nebo dokonce explodovat.

(reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 12:08 | Nahoru | #53
froggy> o nabíjení něco vím, ale moc to tu hrotíte , Stačí nepřebíjet a nevybít na nulu... Ale desetina sem desetina sem....

Bychtě chtěl vidět jak by jsi hrotil nabíjení LiPol, kde je to o dost horší ,Kde je problémů o dost víc ... a nabíjí se s přesností 0,01 voltu na článek a jede se tam i naproudem 8C kapacity

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 12:20 | Nahoru | #54
Tyvole, tohle si přečíst někdo, kdo o tom nic neví, tak snad raději (a možná by to i bylo lepší) dá motorku do servisu, aby mu ji připojili na nabíječku...

Naposledy editováno 11.03.2013 12:21:25

(reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 13:00 | Nahoru | #55
CharlitoCZ> občas je to docela vtipné

nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 13:06 | Nahoru | #56
staci ta mala udrzovacka z Lidlu nebo Louisu nebo jinejch obchodu, co dava treba 300mA / 600mA, stoji do 200,-

neco jako tohle http://nabijecky-baterie.cz/hlavn-oddlen/1891-nabjeka-pro-gelov-akumultory-2v--6v--12v-600ma.html ale chtej za to majlant, skutecne se da koupit za 200,- Kc max 300,- Kc, a nabije to gelovku (ci AGM) do motorky perfektne

tady za 385,- porad moc ale

335

ale v Lidlu stoji 180,- jen je treba pockat az ji budou mit
v Louisu asi 250,-

Naposledy editováno 11.03.2013 13:09:29

nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 18:58 | Nahoru | #57
Náhodou, pro mně bylo tohle vlákno docela užitečné.
Ujasnil jsem si, žetu
nabíječka, kterou používám v práci má pulzní nabíjení k finálnímu dokončení nabíjení a ne proto, že umí agm a gel...
a to že si tady jetě spousta lidí plete AGM a gel?? podívejte se na e-shopy...nabízej AGM a píšou, že je to gelovka...ne že by na tom až tak záleželo

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 20:04 | Nahoru | #58
jako nejsem elektro a ta hovadina o gelových nabíječkách a negelových nabíječkách je dle mého názoru nesmysl a jen marketingový tah. Podle mě ta jakoby gelová nabíječka při nějaké hodnotě vypne a normální tlačí furt..takže když člověk není debil tak logicky nemůže baterku přebít. když si dáš do motorky nebo do auta gelovku tak taky kvůli tomu neměníš dynamo nebo alternátor nebo tam nedáš něco co impulzuje . A když pojedeš s autem dlouho nonstop tak baterku taky zničíš protože se přebije

(reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 20:14 | Nahoru | #59
Jawamaha>

a ty jsi trouba největší :)

nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 20:18 | Nahoru | #60
až po tvé mámě.. roztlač si to z kopce a nech to vrčet pak nemusíš řešit nabíječku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přestal fungovat ukazatel teploty Honda GL1500 GoldWing Hamasi 2 5.3.2024 v 09:15 Hamasi
Ahojky kamarádi Honda GL1500 GoldWing MEKYcv 8 16.11.2023 v 22:31 Svopet
Kam aktuálně na čištění karburátoru... Honda GL1500 GoldWing ronda 9 2.11.2023 v 17:05 Fandamoto
Reproduktory Honda GL1500 GoldWing martingrey 1 7.10.2023 v 20:50 Ppepek
Kdo může poradit při koupi gl 1500 Honda GL1500 GoldWing Buřťák 0 1.10.2023 v 21:01 Buřťák


TOPlist