globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nabíječka pro gelovky
9.3.2013 v 15:58
Potřebuji nabít baterku po zimě. Zajímá mě a asi nejen mě, jak se liší nabíječka na gelovky od obyčejné nabíječky. Tedy co má gelová na víc.
Dík.

1 reakcí na tento příspěvek nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 10:47 | Nahoru | #1
Mně nazáleží na tom, jestli si někdo plete gelovku a AGM baterku, protože tyto dva typy mají tak podobné vlastnosti, že je to celkem jedno.

Co považuješ za běžnou moto baterii? Já AGM a ta oproti gelovce téměř žádné výhody a nevýhody nemá. Co do velikosti tak při stejné kapacitě by měla být gelovka o něco málo větší.

Já mluvím především o nabíjení - není třeba nabíjet pomocí pulzů, ale konstantním proudem - řídí mikroprocesor, a nepřekračovat 1/10 kapacity v ampérech. A nepřebíjet nad 14,4 V -protože oba typy AGM/gel jsou uzavřené a při překročení napětí plynují a nemohou odvětrávat.

(reakce na) nabíječka pro gelovky

11.3.2013 v 11:57 | Nahoru | #2

froggy píše: Mně nazáleží na tom, jestli si někdo plete gelovku a AGM baterku, protože tyto dva typy mají tak podobné vlastnosti, že je to celkem jedno.

Co považuješ za běžnou moto baterii? Já AGM a ta oproti gelovce téměř žádné výhody a nevýhody nemá. Co do velikosti tak při stejné kapacitě by měla být gelovka o něco málo větší.

Já mluvím především o nabíjení - není třeba nabíjet pomocí pulzů, ale konstantním proudem - řídí mikroprocesor, a nepřekračovat 1/10 kapacity v ampérech. A nepřebíjet nad 14,4 V -protože oba typy AGM/gel jsou uzavřené a při překročení napětí plynují a nemohou odvětrávat.



Běžně se dají koupit oba typy akumulátorů. AGM má tu výhodu, že má vyšší startovací proudy. To je asi taky všechno.

Co se týče nabíjení, oba dva typy, jak gel tak AGM by se měly na začátku nabíjet konstantním proudem o velikosti 0.1 kapacity. Po dosažení plynovacího napětí - GEL=14,4V, AGM=14.6V by měl režim nabíjení přejít na režim konstantního napětí(napětí by mělo být někde okolo plynovacího) a dál nabíjet touto metodou. Toto zvládne každá trošku inteligentnější nabíječka. Samozřejmě, nabíjecí soustava motorky nic takového inteligentního nemá. Tam je důležité mít nabíjecí napětí max. 14.4V. Pak je jedno, jestli je tam GEL nebo AGM.

Ještě pro doplnění informací, oba dva typy akumulátorů mají regulační ventil, který by měl udržet uvnitř konstantní tlak(z toho název VRLA). Tento ventil slouží zároveň i jako bezpečnostní. To ale neznamená, že se akumulátor při velkém přebíjení nemůže nafoukout nebo dokonce explodovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přestal fungovat ukazatel teploty Honda GL1500 GoldWing Hamasi 2 5.3.2024 v 09:15 Hamasi
Ahojky kamarádi Honda GL1500 GoldWing MEKYcv 8 16.11.2023 v 22:31 Svopet
Kam aktuálně na čištění karburátoru... Honda GL1500 GoldWing ronda 9 2.11.2023 v 17:05 Fandamoto
Reproduktory Honda GL1500 GoldWing martingrey 1 7.10.2023 v 20:50 Ppepek
gl 1500 Honda GL1500 GoldWing Buřťák 0 1.10.2023 v 21:01 Buřťák


TOPlist