globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?
 
26.2.2013 v 19:06
Zdar draci.

Po dlouhé době mně padl do oka další článek o neovladatelném vozidle se "zaseknutým" plynem a tentokrát mne už donutil k vážnému zamyšlení.

Jde zejména o v článku zmiňovanou věc, že ani brzdy nefungovaly . Vím, že se dost pravděpodobně jednalo o vůz a hydraulickou převodovkou (dobře víme, jak se spousta "amíků" štítí manuální kvaltkysny) a klidně i se spouštěním a vypínáním motoru tlačítkem, kde spínačka jest nahrazena čipovou kartou, ale i tam přece musí být brzdový systém nezávislý na ostatních systémech , nebo tato podmínka snad dnes neplatí?
Tím spíše mé pochybnosti prohloubil jeden z příspěvků v tamější diskusi pod článkem:

Poraďte mě taky, mám auto s elektornickou ruční brzdou, automatickou převodovkou, startuju tlačítkem a brzda při sešlápnutém elektronickém plynu nereaguje.. Jak byste zastavili??
-----------
Většina moderních aut má pod sedadlem řidiče v jeho dosahu takovou plastovou krabičku a do ní stačí kopnout patou. Je v ní uzavírací ventil na přívod paliva do motoru,který reaguje na náraz určité intenzity,ale i na změnu polohy při převrácení auta. Tohle naopak bývá nejčastěji příčinou nemožnosti nastarovat auto,které je jinak v pořádku, jen si řidič neuvědomil, že do tohoto zařízení nechtěně kopl. Následně pak stačí tlačítkem na horní straně krabičky ventil znovu otevřít a vozidlo zase funguje. Jo a pak ještě jedna maličkost. Každé vozidlo je vybaveno příručkou pro řidiče, kde je urřitě popsána možnost a způsob nouzového vypnutí motoru či zastavení vozidla.



(citace jest doslovně kopírována, bez oprav chyb)

Pokud to znamená, že při sešlápnutém plynu jsou brzdy deaktivovány, tak potom snadno může k takové situaci dojít, ale potom by takové vozidlo nemělo vůbec získat homologaci pro provoz .

Spíš mne tedy napadá, zda nejsou informace v článku překrouceny (známe, co dovedou "novináři" na Blbinkách), nebo zda se kluk s čerstvým řidičákem jen nevymlouval a třeba se nesnažil "maskovat" pravý důvod zběsilé jízdy - třeba, že jej začala stíhat policejní hlídka pro porušení pravidel (a spoléhá na to, že v havarovaném autě ani znalci nic nezjistí).
Kor když i dealer značky vozu byl údajně bezradný. ASám mám Accent r. 2007, který už je elektronikou dost prošpikovaný, ale do brzd krom ABS žádná elektronika nezasahuje a je vyloučené , aby jakákoli porucha elektroniky brzdový okruh vyřadila.

A pokud jde o v diskusi zmíněný nárazový odpojovač čerpadla, tak ten sice má už i Punto 1. generace, ale je umístěn vedle sedačky řidiče pod hranou podlahy a rozhodně není možné do něj kopnout, pouze je na vrchu gumová krytka, jejímž stiskem jde rozpojený odpojovač znovu zapnout.


Tož babo raď... opravdu je možné dnes na silnicích potkávat taková "přeelektronizovaná" a tím pádem i potenciálně nebezpečná "PC na kolech", nebo celý případ jest novinářskou kachnou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

26.2.2013 v 21:26 | Nahoru | #1
AndělČK> Taky nemluvim o MPi ale o BMM. Naprosto základní elektronika, nesmrtelnej motor s rozvodem pomocí řetězu, žádný ABS, serva atd ... startuje to na drc ať je +30 nebo -15 a vydrží to neuvěřitelný věci. MPI má nespornou výhodu v tom že to líp jede a míň žere oproti BMM jinak je pravda že ona zapalovací lišta je celkem poruchová.

(reakce na) Neovladatelné auto - "kachna", či reálná možnost?

27.2.2013 v 10:01 | Nahoru | #2

moucan píše: AndělČK> Taky nemluvim o MPi ale o BMM. Naprosto základní elektronika, nesmrtelnej motor s rozvodem pomocí řetězu, žádný ABS, serva atd ... startuje to na drc ať je +30 nebo -15 a vydrží to neuvěřitelný věci. MPI má nespornou výhodu v tom že to líp jede a míň žere oproti BMM jinak je pravda že ona zapalovací lišta je celkem poruchová.



Zapalovací lišta většinou odchází díky špatné údržbě. A to vlastně celkově cívky.
Problém je v tom, že lišta umí dodat daleko větší energii do svíčky a tak i svíčka, která by v BMM díky sníženému vnitřnímu odporu už nepálila, tak v MPI ještě funguje. Jenže díky sníženému odporu zde tečou daleko větší proudy, které právě lištu zničí. Proto stačí měnit svíčky po předepsaných 60tis km a lišta přežije několik aut.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist