paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Budík tlaku oleje
24.2.2013 v 15:46
zdar chlapi, máte někdo zkušenosti s budíkem tlaku oleje? docela se mi to líbí a myslím, že je to i užitečná věc, dejte foto a názor
dík všem

1 reakcí na tento příspěvek Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 00:01 | Nahoru | #1
Rvačka dvóch kohótů o zdechlů slépku.

Náhodou měřák tlaku oleje není špatná věc, jelikož, jak už bylo zmíněno, tlakové spínače pro kontrolku jsou prakticky vždy nastavené tak "nízko", že sice (někdy) ukážou náhlou ztrátu tlaku (výpadek čerpadla, nasátí vzduchu do zubovky, porucha přetlakového ventilu), ale před postupnou ztrátou tlaku už nevarují a necelá atmosféra je pro mazání motoru fakt málo.

Osobně mám na F128A dodělané měření teploty glykolu a tlaku oleje (s využitím čidel a přístrojů z přístrojovky (nejspíš) z nějaké Lancie, kde byla dokonce i teplota oleje), přece jen u motoru 40let starého s najetými 230000km (a který se navíc neválí v každé druhé stodole) je člověk rád, když má větší jistotu.
Holt rovněž patřím k těm, pro které "čím víc toho přístrojovka ukazuje, tím líp".

A pokud jde o postupný pokles tlaku, tak ukazatel tlaku oleje by se dobře hodil třeba u GS500, kde je kontolka dobrá spíš jen na indikaci zhasnutí motoru - když za jízdy problikne, je už pozdě. Tento motor je velmi citlivý na dodržení hladiny a při jízdě "brzda-plyn" začíná znatelně žrát olej.

BladeRider> V takovém případě sundám víko hlavy a hned vídím, zda jde olej na vačku, nebo na vahadla, nebo povolím snímač a rovněž poznám, na čem jsem. Zrovna nedávno se mě kámoš ptal, že mu na Š105 po ohřátí problikává kontrolka tlaku, pak už na volnoběhu svítila pořád. Olej na vahadla jakžtakž šel, ale nakonec to bylo tím, že auto bylo přestím dlouho odstavené a ani jeho táta si nemohl vzpomenout, jak dlouho tam olej byl, tož mě hned napadlo, která bije - a kámoš později napsal: "při vypůšťaní potvrzena Tvoja diagnóza švarcovej wasrůfky z radiátoru". Vyměnil olej a hned bylo vše v cajku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Budík tlaku oleje

25.2.2013 v 13:37 | Nahoru | #2
J.M.K.> jo u šáde stačila prasklá membrána na podavači paliva a blikalo to jak vsteklé

já nevím jak většina z vás, ale pro běžné ježdění to k životu nepotřebuju... chápu to u závodních speciálu, upravených motorů, nakl.aut, prac.strojů a u historických strojů jo ale na motorce? nevím no! Já raděj čumím před sebe a kolem sebe než na to jak mě skáče budíček! Myslím si, že pravděpodobnost závady mazaní je mizivá!

pesastor> no vidíš to nemám hned pro jedny běžím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Držák origo výfuků Yamaha XV 1600 WildStar georges63 4 30.5.2024 v 14:18 georges63
Nádrž Wildstar Yamaha XV 1600 WildStar čáslava 2 11.4.2024 v 17:58 ja1
Manual na yamaha xv 1600 wildstar Yamaha XV 1600 WildStar jurysek 11 9.2.2024 v 09:13 ZaFr
znak na nadrz xv 1600 wildstar Yamaha XV 1600 WildStar panbuhpupek 12 2.1.2024 v 19:29 LuckerD
Zadní stupačky spolujezdce, přední ... Yamaha XV 1600 WildStar LuckerD 4 2.1.2024 v 19:15 LuckerD


TOPlist