globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ethanol na moto
 
21.2.2013 v 19:59
zdravim,je tu nekdo kdo zkusil predelat moto na ethanol E85?popřípade nazory na toto tema.co to udela s vykonem,startovani,spotreba,opotrebeni motoru,atd.kdyz tu ten ethanol mame proc to nezkusit.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 16:50 | Nahoru | #61

assassin píše: Tys usoudil ze mu lambda maka ok ze zvýšené spotřeby, proto pisu ze to tak vůbec byt nemusí plus příklad.



No já to psal hlavně pro zasmání. Protože mě pobavil prazáklad téhle diskuze, že na E85 yukina maká parádně jen to žere o 30% víc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 17:00 | Nahoru | #62

assassin píše: A jak si se snazil donutit davat ty vstrikovace vetsi mnozstvi? Me to slo celkem v pohode...



Jak ? Ja mel zato ze delku otevreni vstrikovace ma nastarost RJ, pokud upravou RJ tak to klobouk dolu

(reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 17:02 | Nahoru | #63

Skalik píše: No já to psal hlavně pro zasmání. Protože mě pobavil prazáklad téhle diskuze, že na E85 yukina maká parádně jen to žere o 30% víc



A jasne, ja mel dlouhy vedeni...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 17:11 | Nahoru | #64

Creck píše: Jak ? Ja mel zato ze delku otevreni vstrikovace ma nastarost RJ, pokud upravou RJ tak to klobouk dolu



No jasne, ale tak ta si sama od sebe prece nerekne ze zkusi dat dvacet procent paliva navic.... Bud upravis primo jednotku aby vstrik otevrela na delsi dobu, nebo upravis az signal pro otevreni vstriku kterej leze z jednotky a taky jde jen zvysit tlak v paliva v liste, stejna doba otevreni, vetsi + vetsi tlak = vic paliva. Vse ma sve zapory... Jde o to ze i tohle ma sve meze, jako ze vstrikovac je otevrenej nepretrzite a jeste porad to neda dost paliva

(reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 17:17 | Nahoru | #65
assassin> No ja mel zato ze sama RJ na masine to neumi, rikam ze jsem to zkousel v kawine a dusilo se to, to to bylo 1:1 na coz auta jezdi uplne normalne.

(reakce na) ethanol na moto

27.2.2013 v 14:14 | Nahoru | #66

TC-Def píše: jarin18> Ale do 98 octanového benzínu ne.

Octan hlinitý - používá se ve formě masti nebo roztoku k léčení otoků. Oktanové číslo udává odolnost paliva proti samozápalům. V BA98 je bilosložka tak jako v ostatních palivech dle moudrých předpisů EU

(reakce na) ethanol na moto

27.2.2013 v 17:17 | Nahoru | #67
assassin> u hd je to snadny prepnu a tankuju co potrebuju priklad tabulky afr touring 2009,
kopiroval jsem to z tuneru tzn svisle otacky a horizont MAP.Muzu ovlivnovat celkem cca 30 tabulek a hodnot v ecm,ale je to zbytecny pokud je to naladeny sirokopasmovou lambdou(VE tabulky a predstih.Velikosti vstriku a motoru jsou konstanty ..tzn jak do toho sahnes musis to projet znova pres lambdu, protoze to rozjebe VE tabulky) pak staci jen prepnout afr tabulku.

toto je afr tabulka ecm motoru ....tou ji rikam co ma delat stoich. AFR 14.7

13.1 14.2 14.2 14.2 13.1 13.1 13.1 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 13.1 13.1 13.1 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 13.1 13.1 13.1 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 13.1 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.5 12.9 12.9 12.9
13.1 13.3 13.3 13.3 13.3 13.2 12.9 12.8 12.9 12.9
12.9 12.9 12.9 12.9 12.9 12.9 12.8 12.6 12.9 12.9
12.9 12.9 12.9 12.9 12.9 12.8 12.6 12.6 12.9 12.9
12.9 12.9 12.9 12.9 12.9 12.8 12.6 12.6 12.9 12.9
12.9 12.9 12.9 12.9 12.9 12.8 12.6 12.6 12.9 12.9

a takto je to po prepnuti na E85 stoich. 9.7

8.6 9.4 9.4 9.4 8.6 8.6 8.6 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 8.6 8.6 8.6 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 8.6 8.6 8.6 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.6 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.9 8.5 8.5 8.5
8.6 8.8 8.8 8.8 8.8 8.7 8.5 8.4 8.5 8.5
8.5 8.5 8.5 8.5 8.5 8.5 8.4 8.3 8.5 8.5
8.5 8.5 8.5 8.5 8.5 8.4 8.3 8.3 8.5 8.5
8.5 8.5 8.5 8.5 8.5 8.4 8.3 8.3 8.5 8.5
8.5 8.5 8.5 8.5 8.5 8.4 8.3 8.3 8.5 8.5

a jeste to umi i cistou E10 ta ma 14.13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

27.2.2013 v 18:45 | Nahoru | #68

assassin píše: Mas dneska dobrou naladu coz? Co se tyka funkce spalovacich motoru je dnesek opravdu plodny co do novych poznatku



Ano, jako už klasicky na tomto fóru málo lidí ví, takže hodně lidí jen "vtipkuje".
Uniklo vám například, že moje Yukina má CELÉ vstřikování Delphi, origo made in China a nedoufejte, že v jiných strojích bude dnes Delphi odjinud než z Číny. Čínské budou i ty lambdy :)
Opakuju, řídící jednotka je Delphi, ale mám ji za origo čínskou cenu. Což je jediný rozdíl proti těm samým čínským jednotkám za nečínské ceny, kteří platí majitelé jiných značek motorek.

(reakce na) ethanol na moto

28.2.2013 v 09:42 | Nahoru | #69
rrss> To seš tedy šťastný člověk. Blahopřeju.

1 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto

28.2.2013 v 12:21 | Nahoru | #70
Musím se smát jak tu stále řešíte ethanol spotřebu a jiné kojotiny já jezdím na E85 už víc jak rok a to že se zvedla spotřeba mne u 2T nějak netrápí ty dva litry mne nezabijou.Jezdím každý den a startování oproti benzínu v zimě je mnohem lepší jednou prošlápnu a podruhé chytne jo trochu to smrdí ale lepší než jiné 2T které mažou M2T Motor po rozebrání je jako nový vše je krásně čisté,jediné co musím častěji kontrolovat tak je voda která se lépe váže na E85 a dávat si pozor na teplotu která stoupá mnohem rychleji než na benzin.Jen bych se to bál lejt do Číny aby ji to nesnědlo přeci jen ty jejich materiály nejsou na sto pro(po benzinu plasty měknou a po E85 tvrdnou a křehnou)
Tak a ted´ se můžete pustit do mne

1 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto

28.2.2013 v 13:29 | Nahoru | #71
Bez komentáře.....








1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

28.2.2013 v 14:21 | Nahoru | #72
l1bi: Hele, to je zajímavý nápad, míchat ve dvoutaktu olej s odmašťovadlem. To musí mazat jedna radost

(reakce na) ethanol na moto

28.2.2013 v 14:59 | Nahoru | #73

1100Virago píše: l1bi: Hele, to je zajímavý nápad, míchat ve dvoutaktu olej s odmašťovadlem. To musí mazat jedna radost

super nápad, hlavne do relativne výkonnýho, kdyz se v tom palivu ten olej blbe rozmíchává

(reakce na) ethanol na moto

28.2.2013 v 16:02 | Nahoru | #74

assassin píše: No jasne, ale tak ta si sama od sebe prece nerekne ze zkusi dat dvacet procent paliva navic.... Bud upravis primo jednotku aby vstrik otevrela na delsi dobu, nebo upravis az signal pro otevreni vstriku kterej leze z jednotky a taky jde jen zvysit tlak v paliva v liste, stejna doba otevreni, vetsi + vetsi tlak = vic paliva. Vse ma sve zapory...



Ono už tu zaznělo, že si ŘJ automaticky přidá palivo, protože jí lambda řekne, že je směs chudá. Teď už záleží jen na ŘJ, pokud má nastaveny úzké meze, tak si přidá na limit a pak protože je směs pořád chudá, vyhodnotí to jako chybu a už neřeší, zda se přicpal vstřik či co.

Pokud je jednotka schopná regulovat v širokých mezích, a to ta moje, nemusí se nijak upravovat a sama nastaví stechiometrickou směs. Při prudkém přidání ještě směs obohatí, to je standardní funkce snad všech jednotek. A když čidlo klepání zjistí, že lze přidat i vzduch (zvýšit výkon) díky vyššímu OČ lihu, tak to prostě udělá .-) vzduch si přidává sama svou větší klapkou, kterou ty řídíš /heftem/ jen nepřímo malou klapkou, která je ovládána lankem.

ethanol na moto

28.2.2013 v 16:40 | Nahoru | #75
Rrss: ja tvrdim ze to takhle nemuze fungovat, protoze ta zpetna vazba je pomala - funguje jen v ustalenych stavech ktery na motorce nastava jen zridka a navic ta skokovka umi regulovat jen na stechiometrickou sme a ta proste neni spravne. Meril sem za posledni rok, dva dost motorek wb lambdou a origo jednotky zadna nedava pslivo kolem stechiometricke smesi, kdyz uz sem neco takovyho nameril, tak to bylo u motorky s full vyfukem, upravou sani atd a ta motorka diky tomu jela mizerne, strilela atd.....

Vsechny motorky co znam a maji lambdu, tak jde lambda premostit a vse dal funguje, kdyby to bylo jak rikas a lambda byla zakladni vstup tak to vubec nepojede. To leda ze by ta yuki byla uplne jina nez vse ostatni....

2 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto

28.2.2013 v 18:00 | Nahoru | #76
Já se vůbec nehádám, samozřejmě že motorka pojede bez lambdy, stejně jako bez teplotního čisla, ale na nesprávnou směs, protože bude platit defaultní mapa bez možnosti korekcí. Lambdu jsem odpojoval a do přívodu k teplotnímu čidlu připájel odpor, čistě kvůli zjištění, zda to bude mít vliv na spotřebu při krátkých jízdách se studeným motorem... ale nejezdil bych tak trvale. Nicméně vím, že to jezdí, Yuki není jiná než vše ostatní, jen je levnější.

ethanol na moto

28.2.2013 v 23:29 | Nahoru | #77
No ale kdo říká že jej ředím o to se stará oilmaster jo do nádrže také cáknu něco oleje ale jen pro jistou,sic to odmaštovadlo je ale stále jezdí a lépe než na benzín že bych měl tak vyjímečný Italský stroj? pochybuji

(reakce na) ethanol na moto

1.3.2013 v 00:44 | Nahoru | #78
radi5> No spis bez komentare jsou tyhle fotky :

Na benzin

Stejny motor po jezdeni na E85



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

1.3.2013 v 06:22 | Nahoru | #79
rrss> hele nevis prosim te kolik stoji ta tva jednotka,chtel bych ji,protoze jako jedina umi vse propocitat za provozu,zkoumal jsem ignijet ,tune boy pwc a jine,ale z nich to zadna neumi.Celkem me to nasralo,ze to jsou takovi podvodnici,a prodavaji takove shity.Mam sice 700ale kdyz bych dal dva tvoje vstrikovace tak to bude ok nee?

(reakce na) ethanol na moto

1.3.2013 v 07:13 | Nahoru | #80

rrss píše: Já se vůbec nehádám, samozřejmě že motorka pojede bez lambdy, stejně jako bez teplotního čisla, ale na nesprávnou směs, protože bude platit defaultní mapa bez možnosti korekcí. Lambdu jsem odpojoval a do přívodu k teplotnímu čidlu připájel odpor, čistě kvůli zjištění, zda to bude mít vliv na spotřebu při krátkých jízdách se studeným motorem... ale nejezdil bych tak trvale. Nicméně vím, že to jezdí, Yuki není jiná než vše ostatní, jen je levnější.



V tomhle se proste neshodnem, ja myslím ze kdyby to jelo podle lambdy tak bude směs špatná. Podle me je tam jen kvůli emisím, aby motorky prošli homologaci.

ethanol na moto

1.3.2013 v 09:28 | Nahoru | #81
Nemyslím si, protože i 2T motory třeba ladí TKMOTO podle lambdy. Za ustálených podmínek není pro motor nic lepšího než mírně bohatá směs, pro spotřebu mírně chudá, pro emise přesně stechio... jen v přechodových režimech se obohacuje a u motorů s vícenásobným vstřikem se dá vrstvit směs...

kubosh: viz yuki.cz sekce Náhradní díly. Po registraci vidíš i ceny a to, zda je díl skladem.

1 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto

1.3.2013 v 09:36 | Nahoru | #82
Rrss: jenže podle skokovy lambdy nejde udělat mírně chudá, nebo mírně bohatá... Z ty leze jedno napětí pro cokoliv na lambda 1, a druhy pro cokoliv pod...

Podle lambdy ladí kdekdo, ale podle sirokopasmovy, a ta v te yuki myslím nebude....

(reakce na) ethanol na moto

1.3.2013 v 10:03 | Nahoru | #83
assassin> smekam pred tebou .Tvoji trpelivost a nervy bych chtel taky mit

ethanol na moto

1.3.2013 v 14:32 | Nahoru | #84
Jedna mimo, až budu chtít u čehokoliv zvednout víkon, nebo něco přikrýt výkem, a nebo na hřišti provést čestný víkop tak mě laskavě zastřelte. Děkuji..

(reakce na) ethanol na moto

3.3.2013 v 20:09 | Nahoru | #85
Assasine, jsem rád, že se bavíme věcně... pro ŘJ už dávno není problém poznat, který válec má problém se svíčkou, přicpaný vstřikovač, zapečené kroužky, kompresi v háji nebo z jiného důvodu správně nespaluje... podle čeho myslíš že se řídí samostatné vstřiky pro každý válec? Když je lambda jedna? Nebo nověji dvě, ale právě ta druhá je jen kvůli emisím, a to konkrétně aby fungovala co nejdříve po startu studeného motoru... brzy fungovat přestane, vypne se její el. vyhřívání a zahazuje se signál z ní...

Zpět na téma - ŘJ pozná, který VÁLEC má jakou směs. Tj. není pro ni problém dělat velmi rychlé průměry z impulsního signálu z lambdy. Rychleji než se motor točí. Je jedno, že skáče skokově. Dokážeš ho průměrovat v intervalu 10 ms nebo 1 ms i méně a tím je řečeno vše. RJ motorů jsou propracovanější než nějaké trapné diagnostiky, co se prodávají amatérům.

Jsem rád, že se bavíme věcně, a musím se smát takovým skalikům (nahoře na této stránce)), kteří "jen vtipkují". Nic nevědí a tedy jim ani nic jiného nezbývá. Kubosh je jen další z těchto smutných případů, o pár řádků se zajímá o koupi mé ŘJ a zdá se, že má důvody, proč ji potřebuje, a pak tady prdí o trpělivosti. Jaký máš na takové virtuální experty názor? Já už ho napsal.

kubosh píše: rrss> hele nevis prosim te kolik stoji ta tva jednotka,chtel bych ji,protoze jako jedina umi vse propocitat za provozu,zkoumal jsem ignijet ,tune boy pwc a jine,ale z nich to zadna neumi.Celkem me to nasralo,ze to jsou takovi podvodnici,a prodavaji takove shity.Mam sice 700ale kdyz bych dal dva tvoje vstrikovace tak to bude ok nee?

(reakce na) ethanol na moto

4.3.2013 v 12:23 | Nahoru | #86

HornisGSX píše: použiju obligátní hlášku! když na to nemáš tak na tom nejezdi!!! jinak viz. víš



To neni obligatni ale hloupa hlaska

Ja ti reknu ze kdyz tankuju auta a u auta do ktereho beru benal je cena o cca 400 - 500 kc vetsi , podle momentalni ceny benzinu, tak me to pekne sere

Za tuhle usporu mam nadrz v motorce.

ethanol na moto

31.8.2014 v 22:10 | Nahoru | #87
Přečtěte si toto.Psal to člověk,který se ethanolem zabývá celkem dlouho http://www.suzukicl...ecnosti-pokracuje-38 .

ethanol na moto

2.9.2014 v 08:55 | Nahoru | #88
Aha, článek "experta" Čecha. Dojmy s pojmy, hlavně jeho mládí, k němuž se v textu vrací, muselo být pohnuté :)

"Výhřevnost lihu na jednotku hmotnosti je asi 63% výhřevnosti benzínu, ale ve směsi se vzduchem je výhřevnost téměř totožná, získá se téměř stejná energie. Dá se tedy dosáhnout téměř stejného výkonu, ale při rozdílných stechiometrických poměrech, což ale znamená rozdíl přes 50% na spotřebě paliva v neprospěch lihu. Na dosažení stejného výkonu motoru je tedy nutné přivést o tuto hodnotu větší množství paliva. Methyl je na tom ještě hůř… Pokud použijeme přesně stechiometrickou směs lihu a benzínu, bude na tom z hlediska využitelné energie, tedy dosažitelného výkonu motoru, o 2% lépe benzín. Obohacením směsi se tento poměr začíná výrazně měnit ve prospěch lihu." - zkombinujte to s palivovou mapou výše a zjistíte, že motor může mít na E85 lehounce vyšší výkon než na N95, navíc nebude při nejvyšším zatížení klepat (a spotřeba na lehounce chudší směs než stechiometrickou ani nebude tak vysoká).

"Jedno lehounce" definuji jako 3 %, což je půlka chyby měření, které kdyby bylo pravdivé, tak už byste si změny mohli v praxi všimnout.

Jeho zábavný názor, že E85 je jen o 10 - 15 % levnější než banál... no nevím, včera cestou z Helfštýna takováno tam i zpět na Ono V. Mýto - ceny 24,90 vs. 35,90 - to mi připadá jako 69 % cena E85 oproti N95 :)
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist