Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení. "
není rozlišené dvoustopé nebo jednostopé vozidlo, jen prostě motorové vozidlo, což moto je. tak by mě zajímalo jaké jsou podmínky pro přimontování, je mi jasný že to světlo musí mít homologaci, ale už nikde není jak daleko od silnice, jestli stačí jedno doprostřed a tak. bude stačit když to dám hned pod normální světla? na fzsku je tam vhodná lišta k tomu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
Zdenalbenal píše: Bože...
Druhý fakt je ten, že když néni odběr, tak zbývá víc výkonu na dobití baterky a toho se docílí montáží denivek. Čili baterie se rychleji nabije a nebezpečí, že je méně nabitá, je menší, což má blahodárný vliv na její životnost i na životnost celé nabíjecí soustavy.
Tuto jednoduchou pravdu sem si na sobě sám ověřil.
Jen sem dal v plen mé praktické zkušenosti.
To ale asi mluvíš o škodě 100. Ta měla myslím altík kolem 35A. Tam si moc dobře pamatuju kolísání palubního napětí v závislosti na světlech, větráku, stěračů, ... .
Ve feldě mám altík 70A a s dobíjením jsem nikdy problém neměl. Svítím pořád, jezdím hodně po městě, hodně startů, jízda v poměrně nízkých otáčkách. První baterka mi tam vydržela 8 let. Druhá 5 let a to jen díky tomu, že jsem jí nedobil, když jsem měl odstavený auto. Teď mám třetí třetím rokem a zatím je vpohodě. Takže bych životnost baterky nestavěl na LEDkovejch světlech.
Nedávno jsem řešil jedničkový BMW. Byla v něm už téměř mrtvá baterka - 12,2V. Po nastartování na altíku 15V a dával proud 90A, při zapnutejch světlech 110A. Obojí bylo na volnoběch, takže si nemyslím, že by tu někde nebyl dostatek energie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
PepanS píše: To ale asi mluvíš o škodě 100. Ta měla myslím altík kolem 35A. Tam si moc dobře pamatuju kolísání palubního napětí v závislosti na světlech, větráku, stěračů, ... .
Ve feldě mám altík 70A a s dobíjením jsem nikdy problém neměl. Svítím pořád, jezdím hodně po městě, hodně startů, jízda v poměrně nízkých otáčkách. První baterka mi tam vydržela 8 let. Druhá 5 let a to jen díky tomu, že jsem jí nedobil, když jsem měl odstavený auto. Teď mám třetí třetím rokem a zatím je vpohodě. Takže bych životnost baterky nestavěl na LEDkovejch světlech.
Nedávno jsem řešil jedničkový BMW. Byla v něm už téměř mrtvá baterka - 12,2V. Po nastartování na altíku 15V a dával proud 90A, při zapnutejch světlech 110A. Obojí bylo na volnoběch, takže si nemyslím, že by tu někde nebyl dostatek energie.
to by mě zajímalo,jak jsi přišel na to,že dával 90A a po zapnutí světel 110A..?