globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor dobíjení
29.1.2013 v 18:29
Ahoj všem. Dnes jsem měnil olej a když už byla mašina nastartovaná, tak jsem si řekl že proměřím dobíjení. Na volnoběh bez zátěže 14,2V, se světly cca 13,9V. Říkám si, že to asi bude OK. Jenže když jsem zvýšil otáčky na 5000ot./min. tak bez zátěže mi multimetr naměřil 15,8V a pod zátěží zase cca 13,9V. Chci se jen ujistit, zda mne čeká výměna regulátoru, nebo jestli to může způsobovat i něco jiného.
Předchozí
1 2
Následující

Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 18:55 | Nahoru | #1
co já bych za to dal...

Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 19:23 | Nahoru | #2
regulator maš dobrý a nabijení funguje jak má být, nezapomen že při zvýšených otáčkach ten regulator přebitečné napětí vybijí inač ta baterka odejde

Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 19:38 | Nahoru | #3

Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 19:44 | Nahoru | #4
Jen dodávám, že regulátor byl žhavý tak, že se na něm nedala udržet ruka.

Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 19:48 | Nahoru | #5
Teplota bez nebo se zátěží?

Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 19:53 | Nahoru | #6
je to všechno pěkně napsané,ale pul lidí co si to přečtou budou z toho kokoti

Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 19:59 | Nahoru | #7
Neprovozovat bez zátěže.

Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 20:05 | Nahoru | #8
stým souhlasím

Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 20:10 | Nahoru | #9
A se světlama ti to taky vyletí na 15,8V?

Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 20:17 | Nahoru | #10
Nechapu "beZ zateze to vyleti na 15xxx" jak bez zateze, s vypnutejma svetlama nebo si od toho odpojil baterku ?

uz si cetl moji knihu zbytecne otazky v kriminalistice ? Neee a pritom je vsude k dostani :_)

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

29.1.2013 v 22:59 | Nahoru | #11
Bez zátěže, tím myslím vše vypnuté, samozřejmě kromě motoru...těch 15,8 mi to ukázalo při zvýšených otáčkách bez odběru spotřebičů, pokud jsem dále zvyšoval otáčky zvyšovalo se i napětí na baterii. Pokud zapnu světla, sleze to zpět na příslušnou mez. Nemůžu určit za jakých podmínek se tak ohřál, neboť mě napadlo na něj sáhnout až když jsem motor zhasl a vypustil olej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 08:30 | Nahoru | #12
Joxa> Ze je regulator ohratej je vcelku normalni, teplota cca 50 stupnu tzn uz natom neudrzis ruku pokud nejsi masochista (sakra nekde na tyhle "lidsky" mereni teploty byla tabulka na nejakym foru o taktovani procesoru}.
To vysoky napeti (pokud tam mas pripojenou baterku) je docela problem, koukni do toho navodu co jsem posilal a zkus promerit alternatpor jestli dava symetricky. Ale myslim ze to bude regler (cha cha taky jednou NE HONDA, ale Yamaha).
Nebo pamatuj ze musis jezdit se svetlama, a promer vsechny rezimy se svetlama.

btw: ta baterka je nabita ?

Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 09:16 | Nahoru | #13
16 Voltu v jakemkoli rezimu delsi cas je moc! Pri tomhle napeti uz plynuje baterka se vsemi negativnimi pruvodnimj jevy co se tyce zivotnosti AKU.
Asi opravdu regler.

Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 11:13 | Nahoru | #14
Pro tvůj ročník říká dílenský manuál že bez zátěže 15,3V při 5000ot,takže z 15,8V bych si vrásky nedělal. Hodně záleží na stavu baterky.

(reakce na) Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 11:14 | Nahoru | #15
gugo> Je možné, že baterka je v horším stavu. Na podzim jsem měl problémy se starty, přes zimu celou dobu na nabíječce, ale nemám zaručeno, že byla nabitá. XJ špatně startují po delší odstávce, takže jsem startoval přes kabely z auta, samozřejmě, jak jsem ji nakopl, kabely jsem odpojil. Včera jsem neměl čas přečíst si tvůj odkaz, teď na to mrknu. Díky za pomoc všem zatím.

Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 11:53 | Nahoru | #16
V servisním manuálu je popsán ještě jednodušší postup a navíc mám teď motor mimo motorku, takže ho nenakopnu. [url=

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 11:59 | Nahoru | #17
Ja bych prvne dobil baterku a pak meril cokoliv. Merit regulator na vybity baterce je blbost.
Jinak jestli mas v manualu mezni napeti 15.5 jak tu nekdo psal, tak taky koukni cim to meri a jakou to ma presnost.

(reakce na) Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 12:32 | Nahoru | #18

gugo píše: Ja bych prvne dobil baterku a pak meril cokoliv. Merit regulator na vybity baterce je blbost.



Přesně tak

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 14:41 | Nahoru | #19
lidi a co takhle se zeptat čím to měřil, jestli vytahne měřák za kilo tak to možná bude v pohodě :D ono taky ne vše co seženeš tak je gut a přesné. navíc já bych to mněřil analogovým měřákem - omezí se případné zkreslení díky elektronice a vysokonapětovm cívkam...

čim jsi to měřil a na jakem rozsahu... pak se da něco poradit

Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 14:42 | Nahoru | #20
No jo jenže pokud má starou baterku,která má už kapacitu naprd ,tak se stejně nedoměří :o)

(reakce na) Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 14:43 | Nahoru | #21
VITEK_M> Psal jsem to o dva prispevky nad tebou.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 14:47 | Nahoru | #22
Já bych to na měřák neházel. Ten digitální za kilo měří velmi podobně jak za 2000kč. Necháváme si je v hokně kalibrovat (musíme) a když jsem porovnával zkalibrovaný Metex 3850D se šmejdem za kilo od UNIT,tak to měřilo stejně - do desetiny V. Bych to neřešil:o) Prostě je to v normě.

(reakce na) Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 15:19 | Nahoru | #23
mira-xj> Podivejte se na teorii nabijeni a vybijeni oloveneho AKU: jak jssm psal kolem 16V baterka jednoznacne plynuje se vsemi nepriznivymi jevy, ktere olynovani doprovazeji.
Zrejme i proto je v manuale 15,8V jako hranicni hodnota. Pres tuhle hodnotu by to regler nemel v zadnem pripade pustit.
Predpokladem pro mereni teto hodnoty je funkcni AKU a nemelo by zalezet jak moc je nabity.

Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 16:32 | Nahoru | #24
Měřák je nějaký METEX, číslo z hlavy nevím, mám ho v garáži. Dnes jsem změřil odpory cívek alternátoru podle návodu v servisním manuálu, kde udávají, že odpor cívek by se při 20°C měl pohybovat mezi 0,32-0,48 ohmů. V garáži je momentálně 1°C a mezi všemi cívkami jsem naměřil odpor 1,7 ohmu. Je možné, že výsledek takto ovlivnila teplota nebo je v háji alťas? Mé vědomosti z elektřiny nejsou skvělé, tak díky, že se snažíte poradit.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 17:11 | Nahoru | #25
Jak že se to říká? Čím víc se do hovna šťourá - tím víc smrdí? Nehledej závady kde nejsou. Jak tak zjišťuju ,tak na co šáhneš tak se ti zdá špatný - dám ti dobrou levnou radu - jezdilo to? - ano, tak jezdi dál.

(reakce na) Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 18:24 | Nahoru | #26
mira-xj> Kdybych si byl jistý 100% funkčností, nemám důvod do toho hrabat, jenže párkrát se mi stalo toto. Vždy, když jsem měřil napětí na baterce, pokaždé jsem měl jiný výsledek, na podzim při volnoběžných otáčkách a zaplých světlech dobíjelo málo, teď je to OK. Nebo se stávalo, že motka nešla nakopnout, jen roztlačit-startér se jen líně přetočil, po 5 km jízdy jsem to chcípl a startér točil jako divý. Vyměnil jsem relé i uhlíky, jenže problém je tu stále, pak jsem vyměnil kabeláž ve směru baterie-startér, a pořád to stejné, no a teď mi to bez světel na zvýšené otáčky ukazuje 15,8V. Tak proto se v tom vrtám.

Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 20:04 | Nahoru | #27
Hele co takto jít na to od toho nejednoduššího - sám jsi psal že nevíš v jaké kondici máš baterku. Co takto vyzkoušet vyměnit baterku? Jak ji máš starou? Baterka je nejslabší článek.
Zkušel jsi ji třeba vzít do prvního autoservisu aby ju vyzkoušeli na zátěžáky aby vyzkoušeli kolik vlastně ta baterka dá A při zátěži? Zkoušel jsi třeba měřit napětí při startování - na kolik ti padne napětí na baterce?

Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 20:13 | Nahoru | #28
Jen tak pro zajímavost: Kamošovi na křižovatce zničeho nic zdechl fazer FZS600. Motorka chytla na roztlačení na drnc. Ale startérem ani prd. Umřela baterka - za jízdy.Dobíjení v pořádku.

Regulátor dobíjení

30.1.2013 v 22:19 | Nahoru | #29
OK tedy, seženu jinou baterku a až dám motor zpátky, tak to vyzkouším. Dík za trpělivost

Regulátor dobíjení

31.1.2013 v 13:46 | Nahoru | #30
Zkus to ještě přeměřit jiným měřákem. Nejlépe co měří napětí "True RMS". Já si nechal regulátor měnit za Elesys, protože jsem měl taky problém s přebíjením. Tam jsem se ptal přímo výrobce regulátorů jaké je přípustné napětí baterie, řekli mi, že 13,9 - 14,5V ve všech režimech.

Asi se to nedá jednoznačně říci jaké napětí baterii vadí. Když je zima, teploty kolem nuly a níž a má se nabíjet na 100% kapacity může být napětí větší, klidně i 14,9V. Když je léto, teploty 25°C a víc, 14,4V je strop, pak začne baterie rychle degenerovat a plynovat. Toť cituji hodnoty z brožury o akumulátorech co jsem nedávno dostal k novému akumulátoru.

Dle mě je takovéto napětí přes 15V (pokud multimetr ukazuje správně) jednoznačně ukazatel na podezřelý regulátor a podepíše se to na životnosti baterie.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 tompok76 5 30.4.2024 v 14:56 tompok76
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01


TOPlist