globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Anketa - Bezpečnost Motorkářů - Prosím o vyplnění
29.1.2013 v 14:33
Zdravím všechny zde přítomné motorkáře a prosím Vás o spolupráci.

Provádím výzkum týkající se bezpečnosti motocyklistů při pohybu na pozemních komunikacích. Tento výzkum bude použit pouze pro účely mé Diplomové práce s názvem: Motocyklisté jako riziková skupina účastníků silničního provozu. Doba trvání výzkumu je do 28. února 2013.

Otázka Ankety:

Byl jsem svědkem, nebo sám zažil nebezpečnou situaci, nebo dokonce dopravní nehodu, při řízení motocyklu, během posledních dvou sezón? Tzn. během roku 2011 a 2012?

Doufám, že jsem níže uvedl všechny původy nebezpečí při pohybu motocyklu na pozemních komunikacích. Vzhledem k omezené délce textu v odpovědích, se pokusím vysvětlit varianty odpovědí.

Vlastní chybou - přeceněním svých schopností, je myšleno např. rychlost, jízda po zadním kole atd.

Vlastní chybou - přeceněním schopností stroje - např. přecenění brzdných schopností, akcelerace stroje atd.

...

Dále je mi jasné že většina z Vás během sezóny zažije více nebezpečných situací a nebo kombinaci několika z níže uvedených v jednu. V tomto případě prosím o hlasujte pro tu nejvážnější.

Pokud jste však během posledních dvou sezón nezažili žádnou kritickou situaci, napište to prosím do komentářů, s touto variantou jsem při zakládání ankety nepočítal ale samozřejmě existuje. Při vyhodnocení ankety pak tuto možnost započítám

Budu velice rád za doplňující informace ohledně nebezpečných situací a nehod které uvedete do komentářů, především při hlasování možnosti ostatní.

Všem respondentům předem vřele děkuji za spolupráci. Velice rád jim poté na požádání celou diplomovou práci poskytnu.

Všem motorkářům přeji mnoho bezpečných kilometrů v sezóně 2013.

S pozdravem Tomáš

Uzavřeno 23.02.2013 v 09:59 uživatelem SOclassic

Naposledy editováno 30.01.2013 00:10:50
Anketa: Nebezpečná situace, dopravní nehoda v roce 2011 nebo 2012 ?
Vlastní chybou - nepozorností
14%
Vlastní chybou - přeceněním svých schopností
20%
Vlastní chybou - přeceněním schopností stroje
Technickou závadou - neovlivnitelnou
Technickou závadou - ovlivnitelnou (údržbou)
Špatný stav vozovky, počasím (okolní vlivy)
Cizím zaviněním - nedáním přednosti v jízdě
43%
156
Cizím zaviněním - nesprávným předjížděním
Cizím zaviněním - špatná viditelnost viníka
Ostatní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - Bezpečnost Motorkářů - Prosím o vyplnění

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2013 v 19:35 | Nahoru | #31

Dekker.dave píše: Už si nevzpomínám, ale 70 jsem tam určitě neměl Každopádně jako vždycky jsem pustil plyn a nechal to zvolna dojet. Prostě to byla nováčkovská chyba a myslím, že jsem se poučil.

...hm, a teď tu o smolíčkovi

Na tachu sice není vidět přesné číslo, ale zato je dobře vidět, že levá hrana ručičky tachometru přesáhla levej horní roh okýnka s najetými kilometry (např. v čase 0:16) - když si člověk vypůjčí Tvou vlastní fotku tachometru a zkusí si tam tu ručičku napasovat, tak nezbývá než říct, že kdybys nejel v obci jako idiot, tak bys to měl mnohem, mnohem bezpečnější ...

Důkaz místo slibů - díky fullHD si to může ověřit každý

E: překlep a doplnění...

E2: pokud vezmeme v úvahu ještě úhel pohledu, tj. zprava a zeshora, tak se ta rychlost blížila k 80 km/h...

Naposledy editováno 29.01.2013 21:58:07

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2013 v 19:39 | Nahoru | #32
Jinak k tématu - dávám "ostatní" - v Dolomitech v serpentýnách byl na silnici přímo ve stopě přejetej pták (a i když jsem jel asi tak 10km/h, tak jsem se docela lek, když mi přední podjelo tolik, kolik to podjelo) a pak prakticky totožná situace, ale nevšiml jsem si, že by tam něco bylo - jaždopádně kdybych tam podruhé nevrazil nohu, tak jsem ležel...

Ustál jsem obojí

E: doplnění

Naposledy editováno 29.01.2013 19:40:07

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2013 v 20:29 | Nahoru | #33
dal jsem cizí zavinění, nedání předností jízdy. Ale je pravda, že to nestačí. Dost často mě někdo někde přehlídne počítám tak v 50% a to i když jezdím ve vestě a s puštěnýmá dálkovýma. Pak je to asi většinou můj boj... Štěrk v zatáčce. Občas za to vezmu tak se ta krizovka taky povede... A sem tam neoznačený opravy silnic. Když jsem jel jednou v noci přes Českou Sibiř opravdu sem nečekal štěrko písek přes celou cestu bez značky a málem sem to složil od tý doby v noci jen po hlavních tazích pokud to jde... každopádně bych určitě o diplomku měl zájem a rád bych si to přečet.

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2013 v 21:53 | Nahoru | #34
2011
- čtyřproudová komunikace, jedu v pravém pruhu cca 50 km/h, protože jsem zamýšlel za cca 150 m odbočovat doprava
- v levém souběžném pruhu se to štosovalo kvůli krátkému cyklu semaforů na odbočení doleva, ale pravý pruh byl až na mně prázdný
- auto z levého pruhu mi skočilo před čumák, bez blinkru, bez takového toho "zavrtění", které značí "asi si přejedu vedle"
- úlek, blok předního kola, složil jsem to doleva, motorka se zastavila o auto, já odskotačil po středové čáře po zadeli, rameni, loktech atd
- neměl jsem vyhozený blinkr, svítil jsem, motorka technicky v pořádku
- ve správním řízení jeho chyba
- dal jsem cizí zavinění, nedání přednosti

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2013 v 22:31 | Nahoru | #35
2011 - Rozjezd od autoservisu domů. Cca 200 metrů. Motorka Yamaha R1. Výjezd od servisu rovnám motorku a jedu skoro rovně, říkám si jo, to domů dojedu na 1čku. Tak jsem dal napít konům a hup zadní kolo vedle mě říkám pičá to dám a pak ještě přechod pro chodce a už jsem šel. Podzim 7 stupnů a vzadu studenej slick kterej měl jít na výměnu za obyč gumu.. A zhodou okolností jsem jel v teplákách a bez rukavic. Jedu jen kousek od domů nic se nestane. Měl jsem zatmění slunce. Ruky se nějak zahojily. Skoro jsem doklouzal s mašinou až před barák. Přitlačím mašinu domu a málem sem vezl do špitálu máti z toho šoku a ne sebe jak mě viděla ruky celý od krve.

Naposledy editováno 29.01.2013 22:31:52

29.1.2013 v 23:28 | Nahoru | #36
...

Naposledy editováno 30.01.2013 01:00:33

30.1.2013 v 00:34 | Nahoru | #37

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 03:12 | Nahoru | #38
Statistiku budes mit urcite zkreslenou tim, ze lidi, kteri byli sestreleni se pochlubi radsi nez kdyz se nekdo valel z vlastni blbosti.

Navic bude i par jedincu, kteri budou vlastni blbost davat za vinu nekomu jinymu.

No, ja jsem se ti priznal na ferovku

Pro upresneni - valel jsem se na silnici celkem dvakrat (okruh nepocitam).

Jednou nekde mezi precenenim vlastnich schopnosti a schopnostmi stroje - veril jsem gumam vic nez jsem mel - ale zaroven by se dalo rict, ze jsem blbe zareagoval, kdyz zacala guma klouzat.

Podruhy nekde mezi precenenim vlastnich schopnosti a nepozornosti - jel jsem ve stupackach - bo me bolela prdel - auto prede mnou zabrzdilo - a nez jsem si zase sednul a zacal brzdit tak jsem byl uz moc blizko, lekl jsem se a prebrzdil to. Jako policajt bych to klasifikoval jako nedodrzeni bezpecne vzdalenosti - ale nevim, kam presne to zaradit do tvoji ankety.

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 03:13 | Nahoru | #39

SOclassic píše: rancher> Děkuji za konstruktivní kritiku. S touto variantou jsem opravdu nepočítal a byla to chyba. Napravil jsem ji v textu, a pokud se někdo takový, kdo konfliktní situaci za poslední dvě sezóny nezažil najde, snad to napíše do komentářů. Díky

Takovejch bude hodne malo a nebo jsou to ti, co hodne malo jezdi

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 06:55 | Nahoru | #40
sharkis> Hnidopichové holt jsou a budou. Doufám, že sis namastil ego na pěkně dlouho a dáš zase chvíli pokoj. Radši by jsi měl svůj detektivní talent uplatnit někde jinde, byť by potřeboval trošku vytříbit (jiná rozeta?, mechanický náhon tacha?, přeměřování tacha?). To se ale jistě podá s rychle nabývajícími zkušenostmi a držím ti palce ve slibné kariéře Simír a hoši z Miami s Horácem v čele budou za chvíli blednout závistí.

Celá situace by mohla vyjít líp, už jen kdybych, jak jsem psal, věnoval plnou pozornost tomu autu a ne kopáčům u krajnice. Šlo o to, že jsem se nechal "uchlácholit" prázdnou silnicí a rychle brzdícího auta jsem si všiml na poslední chvíli a to v takové vzdálenosti, že rychlost 50, 60, nebo dle tebe, soukromého očka, přes 80, hrála spíš menší roli, protože v ten moment šlo o záležitost setin.

Každopádně děkuji za mravokárné ponaučení, vytisknu si jej a pověsím nad postel, abych na něj při každém usínání vždy viděl. Jsem si jist, že na svém stokoňovém GSX jezdíš vždy dle pravidel a poučuješ i ostatní účastníky o bezpečnosti provozu. Kdyby jsi ale kázal vodu a sám pil víno, tak by jsi mě ale hodně zklamal.

Přeji hodně šťastných kilometrů bez nehod!

EDIT: Proč se tu vlastně snažím, když už dávno vím, že někomu se zavděčit zprávou k tématu, je tu naprosto nemožné

Naposledy editováno 30.01.2013 07:30:52

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 08:51 | Nahoru | #41
Dekker.dave> mimo město přiměřeně, ale vzhledem k vibracím cca okoli kila, v obci ze zásady s odchylkou max 10%, což cca odpovídá přeměřování tachometru - právě kvůli podobným situacím, na které mám celkem štěstí, ale právě díky dodržování rychlosti jsem to zatím vždy zvládnul (ťuk ťuk)

Jinak nikdo nekritizuje příspěvek k tématu, jen mě pobavilo tvrzení "70 jsem tam určitě neměl"

Nevím, že ty lidi jsou poslední dobou tak přecitlivělí na rejpání a můžou se z toho hned po...

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 09:05 | Nahoru | #42
a já se přiznám,jel jsem jak prase,neumim na tom a rozbil jsem si drzku uufff to je uleva

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 09:21 | Nahoru | #43
při jedné projíždce jsem najel na vcelku ostrou pravou a kde se vzal tu se vzal štěrk, celá zatáčka vysypaná štěrkem, naštěstí jsem jel klídek kochačku, ale když vám začínají ujíždět obě kola tak nic moc, motka se naštěstí chytla na krajnici na levé straně, ale očima jsem málem vytlačil plexi z helmy

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 09:48 | Nahoru | #44
Tak já dva základní crashe...jednou kdysi ještě na cebru jsem se jel domu jenom převlíct...na sobě kraťase,košile bez rukávů,studená guma,levá zatáčka....auuuu... No a tři roky zpátky, na křižovatce malej drcanec,policajt to řídí kyvadlově,první auto jemu za zády stojí mladá holka,policajt mi mávne ať jedu a o půl vteřiny později si kočenka rozmyslí že to doleva na tu vedlejší přece stihne...tak jsem to do ní poslal,motorku nechal před felicií a exkluzivním saltem jsem přeletěl přes střechu...podotýkám že motorka byla tři měsíce stará...totálka...ale zase lepšího svědka jsem si asi nemohl přát...jo a jinak anděl se musel vážně zapotit...byl jsem akorát modrej,jinak vůbec nic...

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 10:05 | Nahoru | #45
dal jsem ostatní... baba do mne narazila ze zadu, letěla přes křižovatku a nečuměla dopředu, za křižovatkou jsem stál já ve frontě na výdej zelené (semafor). Možná by se to stalo i kdyby tam stálo auto, těžko povědět jestli mne tam neviděla kvuli menším rozměrům motocyklu (jawa 350)

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 10:12 | Nahoru | #46
Loni holka s čerstvými papíry stála s autem u pravé krajnice a pak se rozhodla nečekaně bez blinkru odbočit na parkoviště vlevo ve chvíli, kdy jsem auto objížděl. Ustál jsem to, byl jen ohnutý pedál zadní brzdy o vytočené kolo auta.
Na tento případ nemáš v anketě položku, zahlasoval jsem to tedy jako "Cizím zaviněním - nedáním přednosti v jízdě", i když spíš než o nedání přednosti šlo o ohrožení kvůli nedání směrového znamení.

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 10:43 | Nahoru | #47
dopravni nehoda ne, nebezpecna situace ano, lekarnicka mi ucpala vzduchovej filtr na dalnici, masina chcipla, ja v rychlým pruhu predjizdela .. nic moc model..lekarnicku uz nevozim

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 10:55 | Nahoru | #48
Zvolil jsem "Vlastní chybou - přeceněním svých schopností" protože jsem byl u tří nehod, kdy motorkář byl v zatáčce dlouhej, nedobrzdil apod. Sice by to podle tvého výkladu mohlo spadat do skupiny "přeceněním schopností stroje", ale podle mě na to stroj vždy měl, ale řidič už nikoliv.

A pak jsem si lehnul i já a to bylo souhrou mokrého a velmi kluzkého asfaltu a nějakého podzimního bordelu. Protože to bylo navíc z kopce, nechtěl jsem si lehnout na předek, tak jsem si výrazně pomáhal zadní brzdou. A to natolik, že šlo odlehčené zadní kolo na tom kluzkém asfaltu do smyku (nic nenormálního - je to moje oblíbená věc na motorce), tak jsem zadní brzdu uvolnil, ale kolo pokračovalo dál. Normálně by se lehce chytlo, ale na tom kluzišti nemělo šanci. Tudíž ani já ne, a tak jsme se cca ze 40km/h doklouzal do příkopu.
Vše zachránily padáky a komboška (tak 20m po prdeli na tom kluzišti a je naprosto bez poškození (4sr)).

Přeji všem ostatním sezónu 2013 bez nehod

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 11:01 | Nahoru | #49
Takhle jednou jedeme mimo obec v sestavě autobus, dáma s Golfem a já. Jeli jsme asi 70km/hod. Pořád jsem čekal kdy dáma začne autobus předjíždět. Když to asi 3km neudělala, začal jsem předjíždět já. Když sem měl přední kolo na úrovni jejího levého zadního blatníku, tak se konečně rozhodla autobus předjet. No, vešli jsme se všichni 3, já tedy na hraně asfaltu a dáma nějak přišla o chvíli později o zrcátko. Stejně ho nepoužívala
Jinak nedání přednosti motorce na křižovatce nebo při vyjíždění od chodníku nebo krajnice je tak normální, že s předností ani nepočítám.

Naposledy editováno 30.01.2013 11:25:38

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 11:44 | Nahoru | #50
Buduli> popis příhody z roku 2012 mi něco velmí připomíná :) myslím že sem u toho byl :), protože ta cesta z Bíle na Ostravici se opravovala jen pár dní, tak je docela možné že jsem tě loni viděl u tvoji krizovky :)
Jinak já sem dal vinou plechovkáře- nedání přednosti. Jel jsem na skůtru ´´HORE BAZALAMA´´ a za mnou jel trolejbus, idiot v golfu ho chtěl předjet a odbočit doleva na následné křižovatce. Nevšimnul si mě, že jedu před ním, srazil mě, já letěl přes dva pruhy do protisměru a cyp ani nezastavil a odjel.... Kdyby tam tehdá něco jelo z protisměru tak už dnes na m.cz nehlasuju v anketě..... jinak krizovek je každý rok dost... jak mojí blbostí, tak blbostí druhých, tak špatným technickým stavem vozovky atd...

Naposledy editováno 30.01.2013 12:00:45

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 12:23 | Nahoru | #51
To mi pripomíná diskuzi: Co chcete vzkázat řidičům aut?

Tady je výsledná reportáž ČT Černé Ovce na silnici - k čemu se dospělo

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 12:36 | Nahoru | #52
Já si takhle loni vklidu brblám po městě, na tachometru cca 58km/h , koukám, přechod pro chodce, nikde nikdo, jen v blízkosti šel borec v tričku o několik čísel menším (asi posilovna) když mě viděl, tak se rozběhnul, skočil na přechod, zastavil se a čumí na mě Poprvé jsem brzdil tak, že přední guma si popískávala, ale asi metr před přechodem jsem zastavil...
Primitiv rozmáchnul rukama a odkráčel...
A já mohl začít lovit v převodovce tu jedničku, no..

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 12:50 | Nahoru | #53
sharkis> Myslím, že hlavní je, že vím, kde jsem udělal chybu a že mám lekci, kterou jsem si odnesl do příště.

A jen tak mimochodem, byť video je "Full HD", tak 1080p není. Moje kamera je starší model a nedokáže točit 1080p v takovémhle úhlu pohledu (170°). Místo toho točím v 720p a teprve následný video renderuju v 1080p jako oční výtěr. Ale to nic nemění na tom, že Tě obdivuji v tvých schopnostech, protože i po názorech ostatních lidí, kterým jsem to video ukázal, je opravdu těžký vyčíst přesnou rychlost z červeného fleku skákajícího v poli 50kmh-90kmh. Navíc komprese, kterou Youtube používá, tomu taky na kvalitě moc nepřidala :)

Naposledy editováno 30.01.2013 12:50:53

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 13:22 | Nahoru | #54
Já jsem si na silnici ustlal dvakrát. Hrdinsky se přiznám, že vlastní vinou.

Jednou, když jsem se vracel domů, byl to tuším leden. Jel jsem z kopce asi kilo. Dole pod kopcem byl můstek, pod ním potok, a do toho potoka tekla při tání voda z polí, samozřejmě přes silnici. Ale jak ještě občas mrzlo a jezdily auta, tak se vytvořila asi 10 cm vrstva ledu a v ní koleje. Přibrzdil jsem si (nevím na kolik, dle mě dost, dle svědků ne ) a najel jsem do tý koleje, ale trošku mě to rozhodilo a předním kolem jsem líznul hranu koleje. A už jsem se klouzal.

Podruhý jsem jel za deště. A na Křižovatce, kde se křížej 2 tramvajový koleje, přechod pro chodce a kočičí hlavy(Praha, Bělohorská a Myslbekova tuším). Jel jsem pomalu, ale jak jsem vzal místo, kde se střetávaly ty dvě koleje, tak jsem šel. Ustlal jsem si v půlce křižovatky. Musím autaře pochválit, nikdo nezatroubil! Zvedl jsem motorku, že se odklidím ze silnice, ale všichni mě objížděli ze všech stran, takže jsem nemohl udělat krok...

Jinak krizovky tak z půlky od aut a z druhý půlky dvojí chyba-moje i někoho dalšího. A z třetí půlky, která je vůči ostatním dvěma naprosto zanedbatelná si za to můžu sám .

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 14:20 | Nahoru | #55
Vlastní zkušenost- zvěř a pes bez vodítka a pána.

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 15:00 | Nahoru | #56

phobos píše: Takovejch bude hodne malo a nebo jsou to ti, co hodne malo jezdi

No jak se to vezme asi mas pravdu protoze skoro nejezdim ale na motorce travim v provozu tisice hodin cca 25000km rocne a nejak s tim nemam problem, tech krizovek bylo za poslednich deset let fak minimum (za posledni dva roky 1). Ale je to dany tim v cem proc a jak se na motorce v provozu pohybuju. No a kdyz se vyjimecne jedu projet tak nejak nemam potrebu zazivat krizovky a podle toho se take chovam. To ovsem neznamena ze to musi byt nuda... No a kdo me zna vi ze s tim take dokazu prastit ale staci mi k tomu par m2 asfaltu a rychlost okolo 20km/h. Ale pady pri treninku mimo ver. komunikaci se do tohoto vlakna podle me nepocitaji...

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 17:52 | Nahoru | #57
Hlasuji zbaběle pro Cizím zaviněním - nedáním přednosti v jízdě od slečny v Passatu z letošního léta, ale zatím největší krizovka přišla, když mi bylo 17. Bez papírů jsem osedlal svoji novou třiapůlu a v kraťasech a bundičce se vydal poznávat okolí. V cca. 75-80 jsem nezvládl zatáčku tam, kde jsem to neznal, vyneslo mě to do protisměru, kde jel Favorit. Těsně před ním jsem to narovnal a pravým kolenem těsně minul jeho pravé přední světlo (jel jsem levou škarpou). Ještě dva dny potom mi to bylo k smíchu, dneska bych si nakopal pr.el. Proto mě vždycky pobaví, když se tady 18-letýmu klukovi doporučí papírově zavřená R1 jako ideál na naučení po CBR 125, on to má totiž v hlavě srovnaný. Já na takovou motorku tenkrát mít prachy, na 90% už tady nepíšu.

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 18:01 | Nahoru | #58
Musel jsem hlasovat pro vlastní blbost. V serpentinách jsem za sebou uslyšel blížící se další stroj. Znělo to, jak útok spojenců na Drážďany. Kouknu do zrcátka - ok ještě je kus ode mě. Kouknu před sebe a už pomalu vyjíždím rovně ze zatáčky. Do vlastního pruhu už jsem to nesrovnal a jako na potvoru v protisměru SUV. No bylo to o chlup. Tímto se omlouvám neznámému řidiči zelené Hondy CRV a přiznávám vlastní selhání.

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 19:23 | Nahoru | #59
Vážnějšího jsem naštěstí neměla ještě nic (myšleno se zraněním nutným ošetřit u Dr.), ťuk, ťuk, ale zatím jsem ležela jen a pouze vlastní blbostí.

Jedu ze Sosnové, pohoda jazz, nabuzená adrenalinem, jak mi to šlo a jak mě chválili, asi 20km před domem mě chytne déšť. Motto, to dojedu. Blížím se k železničnímu přejezdu, jde šikmo silnicí, navíc je tam mezi kolejí a středovým pásem mezi nimi schod. Vletím na to asi v 50 km/h, řídítka se chytnou té spáry mezi kolejí a silnicí, zlomí se a ležím. Tohle není nic jinýho než debilita. DOmů jsem teda nakonec dojela po ose, byť to s řízením hnutým vpravo a dalšími 5 přejezdy před sebou bylo zábavné

Méně vtipné, naštěstí jen krizovka, ale hodně namále teda bylo. V tálinskejch zatáčkách si to užívám, jedu, přede mnou malá Avie, dám blinkr a předjíždím. Cca v polovině délky auta si mě řidič všimnul, strhl řízení doleva a tvrdě mě chtěl vyhodit ze silnice. Nevím, jakým grifem jsem přinutila motorku tak rychle zabrzdit a stihla se ještě vrátit za něj. Magor pak zpomalil na 20km/h, nacpanej furt v levým pangejtu, případně kličkoval silnící od krajnice ke krajnici. Pak jsem zastavovala, abych to rozdejchala.

Pak párkrát přepálená zatáčka, kdy jsem měla štěstí, že nic v protisměru nejelo, pak taky přebrzděnej předek, kdy jsem málem hodila tlamu na okruhu, ale to jsou takový blbosti, to se nepočítá

Šterk ani nepočítám, kdo chce jezdit v ČR, tak se prostě driftovat naučit musí

Skvělá odpověď, děkuji! 30.1.2013 v 19:45 | Nahoru | #60
Když pominu to, jak jsem sebou vlastní vinou fláknul o asfalt za "nečekeně" zastaující plechovkou, Byla pro mně největší krizovka, když mi boreček, kterého jsem předjížděl na dlouhé přehledné
rovince, bránil tak dlouho v předjetí, že mě málem nahnal pod protijedoucí autobus, který se tam v tu chvíli objevil. Nutno podotknout, že jsem na svojí XJ600 měl v tu chvíli za sebou baťůžka. No, zařadil jsem se před něj, ubral... nechci se nechat zabít....protáh se kolem mně a málem t napral do auta, co před ním odbočovalo doleva. Měl jsem chuť mu minimálně vysklít okno...pak jel v nepřehledné táhlé zatáčce pořád půlkou auta za plnou čárou a mermomocí se snažil přdjíždět. Na rovince jsme oba začali předjíždět... už měl auto v pravém pruhu za sebou, zpomalil a zůstal v protisměru, než měl protijedoucí auto těsně před sebou, pak uhnul.
Já naštěstí přes něj viděl a zařadil jsem se včas za předjížděné auto. To už jsem ho chtěl zabít. Když pak předjížděl mezi zastávkama a nástupníma ostrůvkama, čekal jsem loppink a radši jsem ho nechal ujet. od té doby jezdím s kamerou a pár solidních úlovků "slušných" účastníků provozu v autech mám...