globalmoto_duben_nolan





Téma: Rakousko ruší povinné svícení aut ...
 
1.11.2007 v 18:34
http://auto.idnes.c..._124505_automoto_fdv

No chápete to? :) Myslíte, že to příjde i k nám?

(reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 00:35 | Nahoru | #61

Thommasino>_max_>Souhlasím s Tebou.Podle mě v Rakousku zvítězil zdravý rozum.Nevím proč SISKIN pořád zdůrazňuje, že je nutné svítit, abychom přehlídli co nejmíň protijedoucích vozidel.Já teda nevím, ale mě je celkem vuřt, co jede v protisměru.Já jezdím ve svým pruhu. lol



lol

Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 08:07 | Nahoru | #62
Jsem jednoznačně pro svícení,motorky sice ztratily výhodu,ale za cenu že my všichni řidiči jsme získali výhodu lepšího přehledu na silnici,zkuste si zajet do Rakouska a uvidíte jak se vám budou líbit nesvítící auta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 08:54 | Nahoru | #63
_max_>
ale kuš
to nebyla impertinence
to byla otázka
jen mi vypadl otazník na konci věty
"ty jsi skvělý a dokonalý řidič?"
já ne

proč pořád neodpovídáš na otázky které dávám?
co je líp vidět?
osvětlené nebo neosvětlené auto?

(reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 08:56 | Nahoru | #64
Thommasino>
dobře
pro tebe to upravím
jsou líp vidět osvětlená nebo neosvětlená auta jedoucí po hlavní silnici na kterou bude někdo vjíždět z vedlejší?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 11:30 | Nahoru | #65
siskin> Vidím stejně dobře neosvětlené i osvětlené auto .
A teď mi odpověz zase ty , pročpak to asi Rakušáci ruší ?
Žeby zjistili , že je to úplně jedno jestli svítíš ?

(reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 12:07 | Nahoru | #66
_max_> oduvodnili to snizenim emisi CO2....a aby mohli zase davat pokuty od pristiho roku..

Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 12:16 | Nahoru | #67
Ale ted opravdu z praxe. Tim ,ze polovicka aut jezdi uz bez svetel ,tak jsem prisel v provozu na to ,ze pri pohledu do zpetneho zrdcadka se mi stava ,ze podvedome registruju auta osvetlena a kdyz jedou v kolone i auta bez svetel ,tak ty prehlidnu..Priklad :jelo asi 5 aut osvetlenych ,jedno neosvetlene a za nim zase dalsi osvetlene-ja v pravem pruhu a potreboval jsem se dostat do leveho-pohled do zpetneho ,blinkr ,chvili pockal a vybocil...Zrovna na auto v kolone bez svetel. Leknul jsem se jak prase ,pri pohledu do bocniho zpetneho a rikam si hopla...Ted ve zpetnych hlidam a hledam hlavne neosvetlenee. Ty se nejak pri pohledu do zpetneho mezi temi osvetlenymi auty ztracii.

Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 12:58 | Nahoru | #68
Teď z praxe . Protože vím , že Českej lid je jedno hovado vedle druhýho , tak beru pohled do zrcátek jako orientační . Než se začnu přesouvat , nebo odněkud vyjíždět , otočím celou hlavu a pořádně se podívám . A vo tom to je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 14:39 | Nahoru | #69
_max_>
jsi dobrej
já holt vidím líp to který svítí
protože pokud by všichni viděli stejně svítící i nesvítící
ztratilo by smysl i svícení motorek
vždyť přece jsou vidět stejně dobře ať svítí nebo ne
a pokud někdo přehlídne nesvítící motorku tak by měl odevzdat řidičák prptpže na silnici nepatří


vzhledem k tomu jací řidiči u nás jezdí po silnicích si myslím že je lepší když budou svítit všichni
zatím jsem nepřišel na jediný důvod proč bych neměl svítit
podle mě jsem líp vidět, tím pádem zvyšuju bezpečnost
a protože už jsem pár bouraček viděl
a pár kamarádů na motorkách už bouralo (nemyslím pád ze stojánku)
tak se snažím dělat všechno proto abych minimalizoval nebezpečí, že mě někdo přehlídne

rakušáci jsou divní
měl jsem možnost v rakousku chvíli pracovat
rakousko mám za kopcem
a jednoznačně budu tvrdit že jsou divní
rušit svícení kvůli ekologii je dle mého mínění blbost
to už spíš bych zrušil v autech klimatizace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 14:54 | Nahoru | #70
siskin> Kdyby motorkáři jezdili podle předpisů , nemuseli by svítit taky .
Rakušáci jsou divní že se rozhodli zrušit svícení ? Tak to jsou divní i Němci , Holanďani , Maďaři ...... a všechny národy který svícení ani nezavedly lol lol .
Ono to ani není moc dlouho , co jsme nesvítili ani u nás a zavedení nějak nehodovost nesnížilo . To byla jen masáž prostých lidí , kteří na to skočili lol

Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 15:20 | Nahoru | #71
Sviceni je blbost, nedavno na me najizdelo auto 2x kdyz sem jel na motorce, dneska zas auto kdyz sem jel autem. Svitil sem, jelo vedle me a zaclo odbocovat do meho pruhu. Protoze jsem ho sledoval tak jsem zabrzdil a zabranil nehode. Kdyz odbocuju do pruhu, tak se otacim celou hlavou, protoze jsem zvykly z motorky davat vetsiho bacha a kouknout do mrtveho uhlu. To je prinos motocyklu pro vsechny, ridici jsou vic obezretni z motorky. Svetla u aut jsou ve vysledku neprinosna, ostatni objekty jsou zmizele (viz Alex). At sviti jen motorky, jsou to vyjimky a zbystri ostatni ridice, to si motorky zaslouzi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 15:21 | Nahoru | #72
_max_>
ano jsem prostý vesničan
nicméně stále si myslím že když budu mít rozsvícená světla budu líp vidět a šedesátiletý dúchodce s deseti dioptriemi mě snáz uvidí

prostě nevím proč bych neměl svítit
svítím trvale už asi 15let
a myslím že svítit budu i dál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 15:26 | Nahoru | #73

siskin>_max_>
ano jsem prostý vesničan
nicméně stále si myslím že když budu mít rozsvícená světla budu líp vidět a šedesátiletý dúchodce s deseti dioptriemi mě snáz uvidí

prostě nevím proč bych neměl svítit
svítím trvale už asi 15let
a myslím že svítit budu i dál


Teď se konečně dostáváme k jádru věci . Chceš svítit ve dne ? Sviť si . Ale nenuť mě , abych svítil taky , ačkoli vím že to k ničemu není .
PS: šedesátiletý důchodce s deseti dioptriema tě klidně zazdí , i kdyby jsi jel na světle kterým se hledaly letadla v osmi tisících .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 17:48 | Nahoru | #74
_max_>
jádro věci je trochu někde jinde
zatím mi nikdo neřekl jediný argument proč nesvítit
vyjma ekologů
takže stále si myslím že svítící vozidlo je lépe viditelné
jak za tmy
za za denního světla
a navíc odpadnou dohady na téma "kdy začíná snížená viditelnost, kdy mám rozsvítit?"
ani ty jsi mi zatím neřekl jediný podstatný důvod proč nesvítit
tvůj pocit že je jedno jestli auto svítí nebo ne není podstatný
ty možná vidíš dobře
ale jsou i jiní
nesmíš to brát tak že
ty vidíš dobře
ty jsi nikdy nic nepřehlédl
ty jezdíš dobře

Naposledy editováno 11.02.2008 17:50:41

(reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 19:24 | Nahoru | #75
siskin> Klesla v důsledku zavedení povinného svícení nehodovost ?

1 reakcí na tento příspěvek Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 19:45 | Nahoru | #76
Jinak si ještě přečti tohle http://www.autoweb....byt-nebezpecne/12775 , aby jsi věděl co vedlo Rakušáky ke zrušení povinného svícení .
Přestaň tady psát , že je to kvůli ekologům . Takovou blbost může vypotit snad jen tv nova , nebo blesk .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 21:05 | Nahoru | #77
_max_>

sorry
tu blbost jsem ocitoval z Alexova přízpěvku
"oduvodnili to snizenim emisi CO2"
a on není ani nova ani blesk
on prostě jenom pár let žije ve vídni

článek jsem si přečetl
studie je to pěkná
já tady mám taky pár odborných citátů


Výhody celodenního svícení
(s využitím materiálu CDV Brno)
včasnější vnímání v bočním zorném poli (periferní vnímání), zejména protijedoucích aut a při odbočování,

lepší schopnost vnímání za snížené viditelnosti, proti nízko stojícímu slunci nebo v oslňujícím slunečním světle,

včasnější rozpoznatelnost při střídání světla a stínu ("tunelový efekt" např. v lesích apod.),

lepší viditelnost v jednotvárné krajině (zvýšení kontrastu),

přesnější odhad vzdálenosti a rychlosti blížících se vozidel,

jasné rozpoznání pohybu dopravních prostředků (rozlišení jedoucích a parkujících vozidel).

Další argumenty pro zavedení celoročního svícení motorových vozidel i za nesnížené viditelnosti
(s využitím materiálu CDV Brno)
jestliže je jen na úvaze řidiče, jestli za nesnížené viditelnosti pojede s rozsvícenými světly nebo svítit nebude, setkáváme se i s auty nesvítícími. To navozuje velmi nebezpečné situace – nesvítící auto v řadě svítících lze velmi snadno přehlédnout,

jakékoliv přesné definování „snížené viditelnosti“ je objektivně zcela nemožné, jde vždy o subjektivní pocit,

zvýšení spotřeby jako následek svícení je nepatrné. Průměrně můžeme předpokládat zvýšení spotřeby o 0,1 litru na 100 km. Pro zvýšení bezpečnosti naší i ostatních je to velmi dobrá investice,

denní svícení vozidel neznamená žádné ohrožení zdraví (viz některé názory, že může dojít k oslnění). Když někdo svítí ve dne a oslní nás, má buď zapnuta dálková světla nebo má světla špatně seřízená (v noci by nás oslnil mnohem víc). Při správném nastavení tlumených potkávacích světel je možné za denních světelných podmínek a pro zdravé oko oslnění vyloučit. Lékaři – specialisté potvrzují, že běžné denní sluneční světlo vykazuje podstatně silnější oslňující efekt, než jaký může tlumené světlo motorového vozidla vůbec vytvořit,

komise EU doporučila zavedení jízdy s rozsvícenými světly ve dne v celé Evropě. Povinnost svítit za jízdy i ve dne se rozšiřuje; lze od toho očekávat, že se sníží zejména počet nehod s více účastníky,

jezdit s rozsvícenými světly během dne znamená zvýšení bezpečnosti a značné snížení rizika nehody. Ti, co svítí i ve dne, jsou rozhodně lépe vidět. Příčinou 50 % všech nehod, a zejména 80 % všech srážek na křižovatkách, ke kterým dochází během dne, je skutečnost, že řidiči vidí druhé vozidlo příliš pozdě nebo vůbec ne,

automobil, který při jízdě ve dne není osvětlen, je objektem smrtelné dopravní nehody o 25 % častěji než automobil, který osvětlen je. V případě těžkých dopravních nehod je neosvětlený automobil jejich objektem dokonce o 50 % častěji než automobil, který při jízdě ve dne osvětlen je. Až k 25 % všech smrtelných nehod a k 35 % čelních srážek vozidel by tedy nemuselo dojít, kdyby řidiči svítili po celý den. Pro nechráněné a slabší účastníky provozu (chodci, cyklisté, motocyklisté) je celodenní svícení ještě větším bezpečnostním přínosem než pro automobilisty.

Stanovisko Mezinárodní automobilové federace (FIA) k rozšíření celodenního svícení
S ohledem na 42 000 účastníků silničního provozu, kteří každoročně zemřou na evropských silnicích, je hlavním cílem EU snížit tento počet na polovinu, tj. 21 000. FIA se v tomto ohledu domnívá, že důležitým milníkem na cestě k redukci usmrcených na silnicích by mohlo být rozšíření celodenního svícení.

Dřívější studie vypracované BASt (Německo) předpokládaly snížení nehodovosti o 3 % zatímco holandská TNO o 5 – 15 %. Finanční analýza, vyplývající z těchto studií uváděla celkovou úsporu cca 16 bilionů eur. Úspory vztahující se ke snižování nehodovosti (49 bilionů eur) jsou nesrovnatelné se zvyšujícími se emisemi (10 bilionů eur), vyšší cenou světelného systému (7 bilionů eur), větší spotřebou pohonných hmot (7 bilionů eur) a vyšší spotřebou žárovek (9 bilionů eur).

FIA věří, že závěry CARS 21, včetně smlouvy se zástupci automobilového průmyslu vybavit všechna auta světly pro denní svícení, představují velmi důležitý krok k velkoplošnému rozšíření celodenního svícení.

Pokud jde o problém viditelnosti a oslňování, FIA věří, že se tento problém podaří vyřešit a apeluje proto na EU, aby našla jednotné harmonizované řešení ke zvýšení viditelnosti dvoukolových vozidel, např. používáním žlutých světel pro denní svícení. FIA klade důraz na příznivý efekt celodenního svícení na nehody chodců, cyklistů nebo motocyklistů.

Pokud vezmeme v úvahu, že mnoho motoristů používá tlumená světla během dne, FIA věří, že světla pro denní svícení přispějí ke zlepšení energetické výkonnosti silniční dopravy. Toto také platí pro specifické podmínky řízení, např. za deště nebo za šera, kdy užití světel pro denní svícení může bezpečně nahradit tlumená světla včetně energetické úspory.

Z těchto důvodů apeluje FIA na Evropskou komisi, aby co nejdříve připravila vhodnou legislativu k povinnému celodennímu svícení, včetně sjednocení předpisů v rámci EU.

Povinnost by se měla vztahovat na:
všechna motorová vozidla,
celodenní svícení,
na celé území EU,
začátek jednotné platnosti předpisu.

FIA dále vidí nezbytnost přípravy rozsáhlé celoplošné mediální kampaně na téma "Celodenní svícení jako příspěvek pro zlepšení bezpečnosti silničního provozu".

FIA jednoznačně doporučuje kombinaci světel pro denní svícení s lehkými senzory automaticky zapínajícími tlumená světla v případech, kdy to vyžadují dopravní (tunely) nebo povětrnostní okolnosti nebo když se přejíždí z jasného světla do šera.

Doporučení Autoklubu ČR pro řidiče motorových vozidel
svítit při každé jízdě, i v době, kdy to není povinné,

uvědomit si, že rozsvícená světla jsou přínosem pro vlastní bezpečnost, a že svícení současně chrání i ostatní účastníky silničního provozu,

zvyknout si zcela automaticky před každou jízdou zapnout pásy a rozsvítit světla.

Autoklub ČR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 21:10 | Nahoru | #78
siskin> Zkus mi odpovědět na otázku .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 21:17 | Nahoru | #79
_max_>
nevím
a dle mého mínění to nedokáže nikdo zjistit
vzhledem k nárůstu počtu vozidel na silnicích se to totiž nedá nijak statisticky dokázat
nelze totiž srovnávat stav před zavedením svícení kdy na vozovkách jezdilo x vozidel
a nyní kdy jich jezdí xx

nicméně stále si myslím že když budu svítit tak mě každý uvidí dřív a snáz než kdybych nesvítil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

11.2.2008 v 21:40 | Nahoru | #80

siskin>_max_>
nevím
a dle mého mínění to nedokáže nikdo zjistit
vzhledem k nárůstu počtu vozidel na silnicích se to totiž nedá nijak statisticky dokázat
nelze totiž srovnávat stav před zavedením svícení kdy na vozovkách jezdilo x vozidel
a nyní kdy jich jezdí xx

nicméně stále si myslím že když budu svítit tak mě každý uvidí dřív a snáz než kdybych nesvítil


Dokaž to .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

12.2.2008 v 09:07 | Nahoru | #81
_max_>
a co mám dokazovat?
prostě můj názor je že lepší je svítit
a to že svítím mi nědělá žádný problém
tak proč bych nesvítil

_max_i
ani ty ani já nejsme žádní odborníci
neumíme dokázat proč svítit a proč nesvítit
je to jen o názoru
tobě prostě z nějakého důvodu svícení dělá problém tak svítit nechceš
u mě je to naopak
podle studií CDV je svícení lepší
autoklub ČR to taky doporučil
má se zdá že líp a dřív uvidím rozsvícené auto
zatím mi nikdo nedokázal dokázat že svícením někoho ohrožuji
tak prostě zastávám názor svítit stále

(reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

12.2.2008 v 14:22 | Nahoru | #82

siskin>_max_>
a co mám dokazovat?
prostě můj názor je že lepší je svítit
a to že svítím mi nědělá žádný problém
tak proč bych nesvítil

_max_i
ani ty ani já nejsme žádní odborníci
neumíme dokázat proč svítit a proč nesvítit
je to jen o názoru
tobě prostě z nějakého důvodu svícení dělá problém tak svítit nechceš
u mě je to naopak
podle studií CDV je svícení lepší
autoklub ČR to taky doporučil
má se zdá že líp a dřív uvidím rozsvícené auto
zatím mi nikdo nedokázal dokázat že svícením někoho ohrožuji
tak prostě zastávám názor svítit stále



1 reakcí na tento příspěvek Rakousko ruší povinné svícení aut ...

12.2.2008 v 15:32 | Nahoru | #83
Hlavní a jediný argument pro zavedení denního svícení byl ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI . Pokud se podíváte na stránky ministerstva vnitra , jsou tam celkové statistiky nehodovosti. Z této statistiky si můžete udělat průměr na jedno auto a zjistíte , že nehodovost se zavedením svícení nijak nesnížila . Ani nový silniční zákon nepřinesl tolik očekávané zlepšení .
Tvrdíte mi tu , že svícení zvyšuje bezpečnost na silnicích , ale výsledky statistik jsou jaksi opačné .

Nemám Rakušáky nijak v lásce , ale musím smeknout před tím , že dokáží uznat chybu a odstranit jí .

Pro Siskina - zkus si přečíst ten článek pořádně , jakou metodou dělali výzkum . Osobně , pokud jsou dvě metody zkoumání , preferuju výsledky zjištěné z praxe ne ze statistických výpočtů . Tím samozřejmě neodsuzuju statistiku , v určitých případech je to jediný nástroj pro zjištění dat , ale pro určité výzkumy není dostatečně přesná .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

12.2.2008 v 19:16 | Nahoru | #84

_max_>Hlavní a jediný argument pro zavedení denního svícení byl ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI . Pokud se podíváte na stránky ministerstva vnitra , jsou tam celkové statistiky nehodovosti. Z této statistiky si můžete udělat průměr na jedno auto a zjistíte , že nehodovost se zavedením svícení nijak nesnížila . Ani nový silniční zákon nepřinesl tolik očekávané zlepšení .
Tvrdíte mi tu , že svícení zvyšuje bezpečnost na silnicích , ale výsledky statistik jsou jaksi opačné .

Nemám Rakušáky nijak v lásce , ale musím smeknout před tím , že dokáží uznat chybu a odstranit jí .

Pro Siskina - zkus si přečíst ten článek pořádně , jakou metodou dělali výzkum . Osobně , pokud jsou dvě metody zkoumání , preferuju výsledky zjištěné z praxe ne ze statistických výpočtů . Tím samozřejmě neodsuzuju statistiku , v určitých případech je to jediný nástroj pro zjištění dat , ale pro určité výzkumy není dostatečně přesná .



Statistiku si sstrč někam, kdybys po silnicích jezdil, tak poznáš důvod proč je to čím dál hosrší na silnicích se totiž vyskytuje čím dál víc aut a navíc, což je nejhoší, čím dál víc dementů, co neumí auto pořádně řídit Což znamená, že pokud se přestane ve dne svíti, tak nehod ještě přibude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

12.2.2008 v 19:37 | Nahoru | #85
Dingo> lol lol rozsviťme si všichni světla , budou z nás lepší řidiči lol lol

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

12.2.2008 v 19:46 | Nahoru | #86

_max_>Dingo> lol lol rozsviťme si všichni světla , budou z nás lepší řidiči lol lol



Ne lepší řidiči z nás nebudou, jen nás ti co neumí pořádně řídit, tak se rapidně sníží šance nás přehlídnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

12.2.2008 v 20:04 | Nahoru | #87
Dingo> Musíš uznat , že to od tebe byla nahrávka na smeč lol
Já to dobře vidím každý den , jak se jezdí . Tady fakt nepomůže svícení , ale úplně jinej přístup k vymáhání zákona . Místo poblblýho vybírání pokut za rychlost , začít tvrdě trestat agresivitu za volantem . Je hodně daleko nebezpečnějších přestupků , který se netrestají . Jenže to je pro policajty moc práce :\

(reakce na) Rakousko ruší povinné svícení aut ...

12.2.2008 v 20:11 | Nahoru | #88

_max_>Dingo> Musíš uznat , že to od tebe byla nahrávka na smeč lol
Já to dobře vidím každý den , jak se jezdí . Tady fakt nepomůže svícení , ale úplně jinej přístup k vymáhání zákona . Místo poblblýho vybírání pokut za rychlost , začít tvrdě trestat agresivitu za volantem . Je hodně daleko nebezpečnějších přestupků , který se netrestají . Jenže to je pro policajty moc práce :\


Jo to máš pravdu. bohužel

Rakousko ruší povinné svícení aut ...

30.3.2008 v 08:15 | Nahoru | #89
Alex GSX-R> Jenže když máš nařízeno, že se svítí furt, může se Tebou popsaná situace s tím, že přehlídneš jednoho zhasnutého mezi několika rozsvícenejma, stát taky.
Myslím, že je lepší u řízení přemýšlet než jen dodržovat doktrínu "preventivně předposranej".

Rakousko ruší povinné svícení aut ...

30.3.2008 v 08:19 | Nahoru | #90
siskin>
Šiškine, CDV je státní instituce! Kdybys si s nima někdy zkusil vyjasnit alespoň základní věci, tak zjistíš, že i na 1+1 se podívají do manuálu, co si o tom mají myslet...a pokud tam bude napsáno, že 1+1=2,1, pak řeknou 2,1. 8o)
Alex sice žije ve Vídni, ale je příkladem toho, jak řidiči přestali vnímat nesvítíci věci na silnici - přesně, jako je to zmíněno v Pflegerově zprávě...a na to nemusí být Vídeňák - to se děje i u nás. Však se podívej, kolik aut nesvítí i když se to u nás musí.

Myslím, že je třeba u řízení myslet hlavou a nedělat zbytečné věci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist