globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozleštění kol do zrcadlového lesku-oprava koroze
9.1.2013 v 16:15
Zdravím,

pro ty co se nudí v zimě a chcou si pohrát s motorkou, tak dávám menší recept na vylepšení vzhledu kol, či i jiných dílů co chytly oxidaci.

Jelikož jsem minulou zimu rozleštil celou valkýru do lesku, tak mě to nedalo, a u triumphu jsem se vrhnul na kola. Motorka je sice relativně nová, ale byla v USA u moře, tak chytla oxidaci, viz zde fotky:

Detail oxidace a hnusošedu:


Takže co je třeba mít:

1) Vrtačku - doporučuji spíše lehčí, nějakou kterou časem oželíte. Po 3letech leštění jsem odrovnal Boshku 500. Ložisko v hlavě (boční tlak,zahřátí atd) Ale i tak furt jede. Optimal Lídl vrtačku. Flexa je použitelná, ale bude veliká spotřeba materiálu, protože více vám toho uletí,jak použijete, plus po hodině spálíte uhlíky jak já.
Staré vrtačky nejsou vhodné,jednak jsou težké jak kráva, a nemají krouták při přítlaku kotouče.

2) Leštící kravinky - tady se furt rozčiluji ohledně doporučení stylu filc kotouč, zelenou pastu a tak. Takže všechny podobné rady zapomeňte a kupte si přesně sadu na daný materiál, a postupujte dle doporučení jakou pastu na jaký kotouč k čemu to slouží. V reálu vyleštíte kus hliníku i hadrákem s pliváním,ale budete to dělat asi pár dní.
Zkráceně - správná pasta, správný kotouč na daný materiál = za chvíli hotovo.
Matroš nakupuji tady:
Oblíbená sada
Kotouče chytám na 10šroub s podložkama na dřevo a dvěma matkama. Každý kotouč na jednu pastu!!

3) Místnost, kde je dobré světlo, já doporučuji dělat venku, či jak to dělám já ve dveřích. Halogen je k ničemu, oslepuje a je nutné často kontrolovat místa oxidace, aby tam nezbyly tečky. Vše dělám proti slunku. Nejhorší je si říkat v umělém osvětlení hotovo a venku na slunku,zjistíte, že některé místa jsou nerozleštěné dobře či drobné chyby.

Návod opisovat do písmenka nebudu, ale třeba já na lehčené kola použil hnědou pastu+technicko tkaninu. Bez problému vám vydrží kotouč na obě kola. Já tomu říkám takový hrubý nástřel, kdy výsledkem je krásný lesklý povrch s vysokým leskem. Lehce se dají rozleštit škrábance, drbance, oxidace. Žere to tak středně. Jednu stranu kola jsem měl cca za hodinku-díky prolisům a opravdu hodinářské práci.
Poté kolo očistím od pasty a černé špíny obyč čističem na brzdy.Utřu hadrou a pustím se do finální zrcadlovky. Používám bílou pastu a kaliko kotouč (haříčkový).tato část je rychlá, a z povrchu se stane opravdu zrcadlo. Kotouč se více ničí,tak človkě musí opatrněji.
Následně je nejlepší nedělat nic, kolo je jednak pastou "impregnované".A při ručním čištěním nějakými pastičkami a hadříky jsem spíše zmatnil plochu. Takhle kolo vydrží veeeeelmi dlouho. Pokud se bojíte mírného zmatnění, tak to lze dolakovat. Já použil na kola tento sprej od mistra Osirise. Lak
Je to sice hobby použití,ale kola na valkýru jsem s tím zvládl.
Ovšem lak trošku lesku obere, tak u triumphu lakovat nebudu. Stačí pak rychlé přeleštění finální bilou pastou např. při výměně gum ob rok.

Dobře je vše popsané na zmiňovaném webu. Pasty můžou být i jiné, výrobců je halda, ale doporučuji si přečíst vždy na co daná pasta je, a její učel. Některá je na odstranění mikrovsrtvičky a předleštění apak finání leštění.
Zmiňovaná zelená je například na leštění nerezu V daném obchodě jsou fajn sady, ale po zjištění, si kupuji pasty jednou za rok dle potřeby.Nejvíce hnědé, bílou mám třeba furt první.

Výsledek po doleštění.


Další doporučení:
Pokud chcete leštit svody, škrábance, rez atd...vždy si zjistěte z čeho to je a použijte správný postup. Dost podrobně to vysvětluje majitel obchodu na začátku v odkazu. Např nerez svod, vezmu zelenou pastu, kotouč a jedu, pokud je tam rez, vezmu to nejprve hrubovacím kotoučem atd.
Pozor na rady typu šmirgl 200-400-800-1200 pod vodou a tak. (totální blbost a ztráta času)
Párkrát jsem to použil a více hodin jsem připravoval povrch,proinvestoval stovky do šmirglu (na kov je drahý) a následní leštění nebylo leštění, ale zaleštění mikro rýh a rýh od šmirglu. A stejně jsem to tak lidově doprasil, že šlo vidět občas škrábance v lesku.

I kus surového kovu lze natvrdo hrubovat hrubovacím kotoučem,pastou.A máte připravený krásný lesklý kus na leštění. Například ted rozleštuji brzdové kotouče (jen tu část po nýtky ). Taky to jde do lesku,ale je nutné hrubý odlitek zhrubovat do roviny a pak leštit. Používám tzv. sisál kotouč, ten přimazávám lojovou pastou, a černou hrubovací pastu. Řekl bych že je to jak jemný šmirgl co sežere i kov (materiál jak kobercovina) Šmirglama jsem to u valkýri dělal asi týden, tady to mám za hodinku pomocí kotoučů.
(návod po dokončení dodám, aktuálně randím s chřipkou)

Takže pánové, leštění zdar. Kdo říká, že je to zbytečné (neřeším zabarvení svodů, ale třeba korozi svodů) tak prosím, někdo se rád v zimě motorce věnuje.

Naposledy editováno 09.01.2013 16:30:36
Anketa: Leštíte:
Akorát "vocas"
41%
13
Chtěl bych, neumím
3%
1
Cosi jsem se už pokoušel
6%
2
Pár dílů jsem zvládnul
44%
14
Často leštím díly na motorku
6%
2
Jsem holka, nemůžu leštit a motorku neumím
0%
0

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozleštění kol do zrcadlového lesku-oprava koroze

18.1.2013 v 09:23 | Nahoru | #1
Hazos> Tak to určitě ne. Jsou tady lepší kluci, kteří jen leští. A co k leštění dodat? Moje zkušenost...dá se leštit i malou flexou. Lepší je ale velká sic má víc otáček a má víc watů. To znamená pokud se nechceš moc nadřít a chceš mít dobré výsledky hned od začátku tak si sežeň přímou brusku, která má kolem 20tis otáček a minimálně 1500w pak ti zaručuju, že sám budeš koukat jaká to je brnkačka. Taková bruska se dá pořídit od 10tis nahoru. Já to dělám tou velkou (narex) felexou a proto mně to nebaví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozleštění kol do zrcadlového lesku-oprava koroze

18.1.2013 v 09:55 | Nahoru | #2
rafek.> Na předleštění je nejlepší mít obvodové otáčky 36-48 m/s
Na leštění je nejlepší mít obvodové otáčky 26-30 m/s

Z čehož vychází u 150mm kotoučku ideální otáčky kolem 5500 ot - 3600 ot
Nejlépe mít leštičku s regulací otáček.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozleštění kol do zrcadlového lesku-oprava koroze

25.1.2013 v 18:53 | Nahoru | #3
rafek.> Diky diky, abych pravdu rekl tak naradi bych si takovy sam asi nikdy nekoupil a nebo ho shranoval tak 30let diky cenam, nastesti od Narexu mam diky tatosoj doma kompletni flotilu uplne vseho. Takze diky za radu urcite to vyzkousim. Koupim nejdriv nejakej bazmek kterej budu moct pripadne zprasit a pak se pustim do slechteni motorcyyyyglu :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rocket III - vysoké otáčky Triumph Rocket III Classic FunRider1 2 3.4.2024 v 06:30 Bechykv
Po zimě nejde nastartovat Triumph Rocket III Classic RocketPája 23 8.5.2023 v 17:32 pizda
Stupačky na triumph rocket 3 2005 Triumph Rocket III Classic Triumph_vincek 0 17.5.2022 v 20:20 Triumph_vincek
Triumph rocket classic Triumph Rocket III Classic Ludo444 6 29.10.2021 v 20:29 Ludo444
Manuál Triumph Rocket III Classic Erperak 4 10.11.2020 v 22:48 Mrtvolkar


TOPlist