paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ducati - Italská vášeň
DUCATI - Debata o všem, co se značkou DUCATI alespoň nějak souvisí. Rady, zkušenosti, postřehy a zážitky, spojené s rudými kráskami z Bologne.


Naposledy editováno 06.02.2020 18:38:03
Anketa: Nejhezčí DUCATI všech dob je...
Desmosedici
8%
13
Superleggera
4%
6
Hypermotard
6%
9
Scrambler
2%
4
MONSTER
11%
17
STREETFIGHTER
7%
12
GT1000 i PaulSmart
12%
20
999
15%
24
916
30%
49
MV Agusta
4%
7

1 reakcí na tento příspěvek Ducati - Italská vášeň

3.2.2015 v 14:59 | Nahoru | #1
Nikdy jsem na vzducháči palbu po okruhu nejel, jak je to tedy doopravdy s teplotou? Třeba se právě díky svižnýmu tempu stíhá chladit v pohodě a je to pro něj pohodovější než průjezd městem v létě?

Abych tady neplácal nesmyslné domněnky . Jinak kvůli riziku uštvání jsem nechtěl vzít na drom MTčko, protože to by byl celou dobu full gas před omezovačem což pro jednobuch moc není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň

3.2.2015 v 15:58 | Nahoru | #2
Franco82> tohle všechno je teorie detailů...
V zásadě musíš vycházet z toho, že spalovací motor je využívanej v maximálním rozmezí odběru výkonu( paralelně tomu odpovídá i potřeba odvodu tepla). U vody máš regulační prvek, tedy jsi schopnej to držet relativně přesně v rozmezí. Ikdyž budeš mít chladič s nekonečným výkonem, termostat ti to nikdy nenechá ochladit moc, ikdyž mrzne.
Vzduch se musí daleko líp propočítat, aby si se jednak v zimě nedostal úplně na nesmyslný teploty a v létě to neutavil. Ve městě to sice více/méně sálá, ale zase to produkuje obecně 1/3 tepla na který to musí bejt konstrukčně postavený. Uděláš-li žebrování a dimenzi olejáku přehnanou - jsi pod 10°C venku při 80km/h na 60°C motoru. Ale pokud bude venku někde v itálii 35°C a ty to budeš drát na okruhu naplno (77BHP - 30% - řekněme 18kW musíš vyzářit z motoru - to vytopí pěknou vilku) - je docela možný, že to můžeš dostat na hranici možností materiálu.
Já jsem si s chlazením na S4RS zažil svý i s vodou (termostat otvíra už při 65°C, než se zavře, měl jsem to studený). Hrozně moc taky dělá bohatost směsi. Dokud to nebylo nakrmený chladilo se to daleko hůř a dosáhnout 85°C šlo už přes 20°C venku. Teď mám běžně do 30°C venku zastíněno přes 1/3 chladiče při běžný jízdě. Na jaře a podzim téměř celej.
Každopádně SSák teď v prosinci, když bylo venku 8°C na dálnici kolem 180km/h vylezl lehce přes 80°C ...v létě když jsem jel na Lumírovu a hnal jsem ho jak nadmutou kozu - kolem 180km/h a zkusil i maximálku, měl na oleji 120-125°C. Venku bylo dusno a kolem 28°C (bál bych se ho štvát takhle na okruhu)

Naposledy editováno 03.02.2015 16:02:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Dovoz motorky z Itálie [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s Bouša82 32 24.1.2024 v 08:33 NUTELIER
Lupání ve středu kola Ducati Streetfighter V4 S Wlnic 11 28.4.2023 v 13:39 Krautkopf
Termignoni Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s Agnosy 5 5.11.2022 v 13:41 juraaa
Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s Bouša82 1 16.9.2022 v 19:34 kadelYZF


TOPlist