2 reakcí na tento příspěvek Ducati - Italská vášeň
Tak a je to za náma. Přežili jsme to ve zdraví, na rozdíl od kamaráda Jirky, který při příjezdu k nám zahodil své zánovní BMW do pole…
Naštěstí se mu nic nestalo a kromě kardanu vejpůl, rozbitých budíků a světla je jeho nový miláček celkem v kondici. Uf…
A verdikt? DUCATI SF se určitě prodávat nebude…
Usedám za řidítka Tuona V4R vybaveného pouze laděným výfukem, antihoppingovou spojkou a aktivovaným režimem T=track. Plná palba! Motor hučí svůj véčkový čtyřválcový chraplák a příjemně široké řidítka padnou krásně do ruky. První, čeho si všímám je posez. Na tak rychlou a silnou motorku je na můj vkus až moc vzpřímený. Nohy jsou klasicky opět zalomené, dost podobně jako na Speed triplovi nebo nové Kawě Z1000 a já nepřestávám obdivovat ergonomii STREETFIGHTERA, který má na nohy podstatně více místa! Pozn. měřím 182cm. Vyjíždím na svou oblíbenou trasu. Na rovinkách za Vsetínem, kde na streetovi lítávám něco kolem 240km/h, svítí na budíku sotva 200km/h a já mám pocit, že mě to musí každou chvíli sfouknout. Vnímání rychlosti je zde mnohem intenzívnější. Malé zklamání přichází při tahání za heft. Tohle že má 170 koní? Do 6-7 tisíc se toho až tolik neděje. A to jsou prosím otáčky, které v běžném provozu a na okreskách používáte nejčastěji. Motorka akceleruje, to ano, ale nic omračujícího se zde nekoná. Pořádná pumelenice nastupuje až v sedmi-osmi tisících a nepřestává polevovat do nějakých dvanácti. Potom na vás zabliká červená kontrolka a je čas přeřadit. Fajn u šestistovky, ale u litra? Dvouválcová testastretta tlačí na zadní kolo mnohem více výkonu v podstatně nižších otáčkách a to, alespoň pro mě, dělá jízdu daleko zábavnější. Z nějakých dvou kil jdu tvrdě na brzdy. A podřazuju. Antihopp funguje bezchybně, ale reakce brzd je poněkud mdlá. Nebudu se opakovat, ale na zákus monobloků M40/M50 prostě tyhle Bremba nemají. A to ani náhodou! Podvozek mému jízdnímu stylu sekunduje poměrně slušně, i když musí uznat, že DUCATI je o něco tvrdší a jistější. Na druhou stranu na ježdění po rozbitých okreskách je Tuono každopádně použitelnější. Aprilia je prý vybavená tlumičem řízení? Ani se mi nezdálo. Řidítka se kvedlaly v ruce při každém výjezdu z vinglu, ale to bude asi dáno posezem, při kterém je zatížena víc prdel, jak přední kolo na SF. Z toho plyne větší nervozita řízení. Sériově montovaný tlumič řízení je zde spíš na okrasu. Zvuk Tuona je návykový. Chrčí a řve tak naléhavě, že vás to nutí neustále motorku vytáčet a podřazovat. Rány z výfuku jsou inspirující a jízda je daleko více zábavnější, než na mnou naposled testované KAWASAKI Z1000 a nebo na anglickém streetfighterovi Triumphu Speed Triple 1050. Přesnost a emoce, které nabízí DUCATI STREETFIGHTER 1098S předčí vlastnosti Tuona, ale to je jen můj subjektivní názor a pro spoustu bikerů může být právě nová aprilia Tuono V4R tou pravou volbou. Mě zklamaly brzdy, posez a průběh výkonu. Vzhled je čistě subjektivní záležitostí, někomu si líbí holky, jinému zas vdolky, ale jak tak stály vedle sebe, deset z deseti dotázáných kolemjdoucích dalo bod DUCATI. Kdo ví proč…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň
Naposledy editováno 06.04.2014 23:53:48
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... | chorvat | 1 | 23.4.2024 v 14:03 padr |
Dovoz motorky z Itálie [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s | Bouša82 | 32 | 24.1.2024 v 08:33 NUTELIER |
Lupání ve středu kola Ducati Streetfighter V4 S | Wlnic | 11 | 28.4.2023 v 13:39 Krautkopf |
Termignoni Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s | Agnosy | 5 | 5.11.2022 v 13:41 juraaa |
Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s | Bouša82 | 1 | 16.9.2022 v 19:34 kadelYZF |