paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ducati - Italská vášeň
DUCATI - Debata o všem, co se značkou DUCATI alespoň nějak souvisí. Rady, zkušenosti, postřehy a zážitky, spojené s rudými kráskami z Bologne.


Naposledy editováno 06.02.2020 18:38:03
Anketa: Nejhezčí DUCATI všech dob je...
Desmosedici
8%
13
Superleggera
4%
6
Hypermotard
6%
9
Scrambler
2%
4
MONSTER
11%
17
STREETFIGHTER
7%
12
GT1000 i PaulSmart
12%
20
999
15%
24
916
30%
49
MV Agusta
4%
7

2 reakcí na tento příspěvek Ducati - Italská vášeň

6.4.2014 v 20:33 | Nahoru | #1











Tak a je to za náma. Přežili jsme to ve zdraví, na rozdíl od kamaráda Jirky, který při příjezdu k nám zahodil své zánovní BMW do pole…
Naštěstí se mu nic nestalo a kromě kardanu vejpůl, rozbitých budíků a světla je jeho nový miláček celkem v kondici. Uf…
A verdikt? DUCATI SF se určitě prodávat nebude…
Usedám za řidítka Tuona V4R vybaveného pouze laděným výfukem, antihoppingovou spojkou a aktivovaným režimem T=track. Plná palba! Motor hučí svůj véčkový čtyřválcový chraplák a příjemně široké řidítka padnou krásně do ruky. První, čeho si všímám je posez. Na tak rychlou a silnou motorku je na můj vkus až moc vzpřímený. Nohy jsou klasicky opět zalomené, dost podobně jako na Speed triplovi nebo nové Kawě Z1000 a já nepřestávám obdivovat ergonomii STREETFIGHTERA, který má na nohy podstatně více místa! Pozn. měřím 182cm. Vyjíždím na svou oblíbenou trasu. Na rovinkách za Vsetínem, kde na streetovi lítávám něco kolem 240km/h, svítí na budíku sotva 200km/h a já mám pocit, že mě to musí každou chvíli sfouknout. Vnímání rychlosti je zde mnohem intenzívnější. Malé zklamání přichází při tahání za heft. Tohle že má 170 koní? Do 6-7 tisíc se toho až tolik neděje. A to jsou prosím otáčky, které v běžném provozu a na okreskách používáte nejčastěji. Motorka akceleruje, to ano, ale nic omračujícího se zde nekoná. Pořádná pumelenice nastupuje až v sedmi-osmi tisících a nepřestává polevovat do nějakých dvanácti. Potom na vás zabliká červená kontrolka a je čas přeřadit. Fajn u šestistovky, ale u litra? Dvouválcová testastretta tlačí na zadní kolo mnohem více výkonu v podstatně nižších otáčkách a to, alespoň pro mě, dělá jízdu daleko zábavnější. Z nějakých dvou kil jdu tvrdě na brzdy. A podřazuju. Antihopp funguje bezchybně, ale reakce brzd je poněkud mdlá. Nebudu se opakovat, ale na zákus monobloků M40/M50 prostě tyhle Bremba nemají. A to ani náhodou! Podvozek mému jízdnímu stylu sekunduje poměrně slušně, i když musí uznat, že DUCATI je o něco tvrdší a jistější. Na druhou stranu na ježdění po rozbitých okreskách je Tuono každopádně použitelnější. Aprilia je prý vybavená tlumičem řízení? Ani se mi nezdálo. Řidítka se kvedlaly v ruce při každém výjezdu z vinglu, ale to bude asi dáno posezem, při kterém je zatížena víc prdel, jak přední kolo na SF. Z toho plyne větší nervozita řízení. Sériově montovaný tlumič řízení je zde spíš na okrasu. Zvuk Tuona je návykový. Chrčí a řve tak naléhavě, že vás to nutí neustále motorku vytáčet a podřazovat. Rány z výfuku jsou inspirující a jízda je daleko více zábavnější, než na mnou naposled testované KAWASAKI Z1000 a nebo na anglickém streetfighterovi Triumphu Speed Triple 1050. Přesnost a emoce, které nabízí DUCATI STREETFIGHTER 1098S předčí vlastnosti Tuona, ale to je jen můj subjektivní názor a pro spoustu bikerů může být právě nová aprilia Tuono V4R tou pravou volbou. Mě zklamaly brzdy, posez a průběh výkonu. Vzhled je čistě subjektivní záležitostí, někomu si líbí holky, jinému zas vdolky, ale jak tak stály vedle sebe, deset z deseti dotázáných kolemjdoucích dalo bod DUCATI. Kdo ví proč…















1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati - Italská vášeň

6.4.2014 v 21:07 | Nahoru | #2
drippera> Kůůrva, ten černej Tuňák má něco do sebe

(reakce na) Ducati - Italská vášeň

6.4.2014 v 22:40 | Nahoru | #3
drippera> Čus, přepokládám že Tuono mělo seriový převod. Takže maximálka víc jak 270. Pokud to není APRC tak je to max.r.v.2011 tedy staré mapy.Udělejte druhý pokus. Přehrajte nové mapy a namontujte 15ti zubé kolečko (pasuje ze starého V2 Tuona) do předu a odmontujte kabely od výfukové přívěry. Tuono bude mít stejnou maximálku jako SF ale na zrychlení Sf bez problému udělá. Je to vyzkoušený. Mám odbržděného Tůňáka a na zadním kole mám bez úprav jen z odmontovanou přívěrou 153 koňů! Vím že každa brzda měří jinak a je to jen placeboefekt.Jezdím na vyjížďky s 1098 a bez problému jí do 200 dám, pak výtězí menší odpor vzduchu. Také může mít vliv u tuona velmi přesný tachometr kvůli kalibraci a elektronice. Takže je otázka kolik je 200 u tuona a kolik u SF?? Škoda že to tuono není APRC. Když nastavíš WC na 1 dáš plnej a rveš tam jeden kvalt za druhým bez ubrání plynu tak většina motorek nemá šanci. Jinak SF je úžasný stroj ale Tuono V4 se mu bez problému vyrovná a mnohdy ho předčí. Tuono je spíš okruhový stroj, kde se dá využít lépe jeho schopností a vychytávek.Nepochybně by byl na okruhu při stejně kvalitním jezci rychlejší neš SF. Ale o tom to není. Každá liška chválí svůj ocas.A já nejsem vyjímka. ps. Nové Tuono 2014 už má také monobloky.

Naposledy editováno 06.04.2014 23:53:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Dovoz motorky z Itálie [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s Bouša82 32 24.1.2024 v 08:33 NUTELIER
Lupání ve středu kola Ducati Streetfighter V4 S Wlnic 11 28.4.2023 v 13:39 Krautkopf
Termignoni Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s Agnosy 5 5.11.2022 v 13:41 juraaa
Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s Bouša82 1 16.9.2022 v 19:34 kadelYZF


TOPlist