Stavil se dnes za mnou známý majitel autoškoly a vyprávěl mi následující:
počínaje 19. lednem se mění praktické jízdy na moto, kde ještě před tím než vyjedete na silnici s komisařem, absolvujete jízdu na cvičišti:
-slalom v pomalé rychlosti mezi kužely
-slalom v rychlosti cca 50 km/h mezi kužely, pak projetí úzkým průjezdem a zastavení na vzdálenosti 12 m
-postavení motorky na hlavní stojan
-zvednutí položené motorky ze země
-tlačení motorky do určité vzdálenosti
Pokud některý z těchto bodů nebude splněn, máte smůlu a opakujete.
Byly vyřazeny Jawy 350 z důvodu min. obsahu 400.
Měl z toho hodně těžkou hlavu, přeju absolventům hodně štěstí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
Peter7 píše: ... Neni mozne prevest cesky ridicak na motorku na anglicky, uznavaji pouze auto.
Tohle není uplně pravda... DVLA nikde nezmiňnuje žádný vyjímky s řidičákama na motorku. Ani na telefonu mi tohle nikdo netvrdil. Pokud máš řidičák vydanej v EU, tak si ho jednoduše můžeš v anglii vyměnit za anglickej.
Tohle bude nejspíš platit všude po EU.
Pravda je ta, že spoustě lidí na vyměněným řidičáku zmizela skupina A. Ale tohle se stává i anglánům. Na českej řidičák tu můžu jezdit klidně celej život a není potřeba si ho měnit, takže český Ačko, získaný podle českých pravidel se závěrečnou zkouškou typu objet blok platí uplně stejně jako anglický.
A k tématu, se spřísněním naprosto souhlasím, důvody proč je to změna správným směrem už tady byly zmíněný x-krát.
1 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
1 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
Ovšem co bych zavedl, když už motorkářům zpřísňují zkoušky, tak kdyby byla povinnost při kurzu na B alespoň 5 jízd na skútru 125ccm. Protože to bude brzo nejrizikovější skupina lidí na dvou kolech, a dost se toho osobně bojím, co na tom budou vyvádět, když hned sednou na skútra s 11kW a budou jezdit bez jakýchkoli informací o jízdě na 2 kolech.
zkoušky se odehráli na parkovišti,mezi kuželama různé trasy,osmičky,a pak nasedl komisař a jelo se,měl snad pul tuny, na rozjezdy do kopce se to muselo trochu vytočit at mi to nechcípne ,jenže jak mile to viděl tak mi okamžitě šmátral uplně vystresovaný po spojce a myslel si že ho chci snad vystřelit do křižovatky,to bylo nepříjemné a pak mi to vytýkal,nehádal jsem se s ním a dal mi to ,ale zdálo se mi že jsem v tom byl trochu neprávem..ale držel jsem hubu a krok )to je taky někdy důležité
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
dexcz píše: Tohle není uplně pravda... DVLA nikde nezmiňnuje žádný vyjímky s řidičákama na motorku. Ani na telefonu mi tohle nikdo netvrdil. Pokud máš řidičák vydanej v EU, tak si ho jednoduše můžeš v anglii vyměnit za anglickej.
Tohle bude nejspíš platit všude po EU.
Pravda je ta, že spoustě lidí na vyměněným řidičáku zmizela skupina A. Ale tohle se stává i anglánům. Na českej řidičák tu můžu jezdit klidně celej život a není potřeba si ho měnit, takže český Ačko, získaný podle českých pravidel se závěrečnou zkouškou typu objet blok platí uplně stejně jako anglický.
A k tématu, se spřísněním naprosto souhlasím, důvody proč je to změna správným směrem už tady byly zmíněný x-krát.
Kdyz zmizi Acko, tak jak to policajtum vysvetlim a to same pojistovne, ktera chce kopii ridicaku? To by mohl tvrdit kazdej, ze ma papiry a pritom nema. Ja volal do CR, kde by mi bylo receno, ze ridicak je platny, ale pouze na uzemi CR a to same mi rekli i na DVLA. Pokud zmizi Acko, tak asi maji nejaky duvod a urcite se nespletli. Takze jsem papiry udelal zkratka znova. Na cesky ridicak muzes jezdit do 75 let. Pokud mi neveris, vyzkousej si to.
2 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
čák se jezdí na fazerovi 1400.... No, mám se na co těšit....
Bundes píše: Vsichni tady mluvite o pěti a šesti stovkách, ale třeba tam co jsem ja dělal řidi
čák se jezdí na fazerovi 1400.... No, mám se na co těšit....
no jestli maji Fazer 1400 tak je to opravdu VIP.... co nejaký další sen?
skodovak píše: Já se spřísněním souhlasím. Nevím jak tady v ČR (nikdy jsem zde zkoušku naostro neviděl) ale na SK se na cvičišti zkoušky jezdí. Slalom, osmičky(u motorky), parkování podélné i kolmé mezi kužele (auto). Jinak souhlasím, já jsem taky dělal A1 na 3 jízdy (pak zkouška). Důvod byl, že neměli instruktora na motorku, takže musel dojíždět (bývalému instruktorovi se bohužel krátce před mým kurzem stala motorka osudnou). Ovšem na zkoušky v listopadu jsem musel komisaře trošku donutit, aby mě na motorku pustil, a i to jen na cvičišti (do provozu jsem ani nejel). Bylo mokro, zima, chcavec, ale já prostě chtěl před zimou papíry, a mě mokro nevadí, stejně jsem pak najezdil hodně kilometrů v počasí né zrovna košér.
Ovšem co bych zavedl, když už motorkářům zpřísňují zkoušky, tak kdyby byla povinnost při kurzu na B alespoň 5 jízd na skútru 125ccm. Protože to bude brzo nejrizikovější skupina lidí na dvou kolech, a dost se toho osobně bojím, co na tom budou vyvádět, když hned sednou na skútra s 11kW a budou jezdit bez jakýchkoli informací o jízdě na 2 kolech.
S těma jízdama na skůtru souhlasím, když na to budou papíry, tak aspoň trochu tréninku by tam mělo být.
Jinak, já na skůtru nikdy nejel, ale jak vidím ty lidi s nohama u sebe v zatáčkách a bez chráničů, tak mi to přijde strašidelnější teda než motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
Peter7 píše: Kdyz zmizi Acko, tak jak to policajtum vysvetlim a to same pojistovne, ktera chce kopii ridicaku? To by mohl tvrdit kazdej, ze ma papiry a pritom nema. Ja volal do CR, kde by mi bylo receno, ze ridicak je platny, ale pouze na uzemi CR a to same mi rekli i na DVLA. Pokud zmizi Acko, tak asi maji nejaky duvod a urcite se nespletli. Takze jsem papiry udelal zkratka znova. Na cesky ridicak muzes jezdit do 75 let. Pokud mi neveris, vyzkousej si to.
no to je jasný, když ti zmizí, tak už nic nenaděláš pokud o tom DVLA nemá žádnej záznam. Já sem se snažil říct, že to mizení při výměně nemá nic společnýho s tím, že sis chtěl vyměnit českej řidičák, tohle se stává i anglánům. U některých sem četl že se to vyřešilo, někteří si museli dělat papíry znova (všechno angláni co dělali řidičák v anglii).
Já si řidičák vyměnit chtěl, prvně sem si myslel že po roce v UK dokonce musím, ale když sem zjistil že v tom DVLA má bordel a hrozí mi že mi jen tak zmizne z řidičáku Ačko který sem dělal už v roce 2000 v ČR, tak to prostě riskovat nebudu, protože přesně jak si psal, na českej řidičák tu můžu jezdit až do 75 let.
Ty věci co mě nenaučili v autoškole sem si prostě vyzkoušel sám. Nebo se taky dá jít do motoškoly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
dexcz píše: no to je jasný, když ti zmizí, tak už nic nenaděláš pokud o tom DVLA nemá žádnej záznam. Já sem se snažil říct, že to mizení při výměně nemá nic společnýho s tím, že sis chtěl vyměnit českej řidičák, tohle se stává i anglánům. U některých sem četl že se to vyřešilo, někteří si museli dělat papíry znova (všechno angláni co dělali řidičák v anglii).
Já si řidičák vyměnit chtěl, prvně sem si myslel že po roce v UK dokonce musím, ale když sem zjistil že v tom DVLA má bordel a hrozí mi že mi jen tak zmizne z řidičáku Ačko který sem dělal už v roce 2000 v ČR, tak to prostě riskovat nebudu, protože přesně jak si psal, na českej řidičák tu můžu jezdit až do 75 let.
Ty věci co mě nenaučili v autoškole sem si prostě vyzkoušel sám. Nebo se taky dá jít do motoškoly.
To se stava i Anglanum? Nerekl bych, ze tam maji bordel. Menil jsem zase ridicak kvuli adrese a vsechno zapsali tak, jak bylo predtim. Me bylo receno, ze Acko nemuzou uznat a ze plati pouze na uzemi CR. Nejak se mi nezda, ze by prisli o Acko Anglani, protoze dostanes jeste k ridicaku counterpart. Takze Anglani urcite nemohli prijit o Acko, to se mi nechce verit.
http://www.motorcycl...&topic-id=395719
Recently some people have renewed their d/licences only to find that their 'A' entitlement has been removed. This included a serving police motorcyclist who did not have his 'A' entitlement reinstated even after the intervention of his inspector.
vypadá to že se to týká hlavně lidí co už papíry nějakou dobu mají... každopádně to, že ti z řidičáku zmizlo Ačko když sis vyměnil českej za anglickej nebylo proto, že to byl českej řidičák...
Prostě pořád nechápu jak můžou uznat jednu skupinu a druhou ne... to je totální blbost. A když neuznávají český Ačko, tak jaktože na českej řidičák tu jezdit klidně můžu vpodstatě celej život?
a k tématu:zkoušky by se zpřísnit měly, to není žádná novinka a na zvedání motorky (postavení motorky) jako součást zkoušky, nebo aspoň výcviku taky nevidim nic špatnýho. Že to jde už tady bylo ukázaný na několika videích.
2 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
Na motorce se dvouma řidítkama atd dělat neco takovyho jako : slalom v pomalé rychlosti mezi kužely,to teda fakt nwm.. to bude zajimava podivana ..
a z te položené motorky taky moc dobře nechápu... , chudák motorka pokud se při každé zkoušce bude muset válet po zemi a už vubec chudák absolvent, pokud bude dělat neomezenou kategorii, a zvedat něco s 200kg..
hodně zdaru budoucím absolventům autoškoly...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
1 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
Slalom v malej rychlosti: tak to opravdu ale některý motorky v autoškole jsou s dvojtýma řidítkama za trest protože při zatáčení tam kde běžmě máte loket vám překáží pomocná řidítka.
Slalom v rychlosti cca 50 km/h mezi kužely, pak projetí úzkým průjezdem a zastavení na vzdálenosti 12 m: To bych bral až na to zastavení na vzdálenost, každej asi dobře ví kolik faktorů to značně ovlivňuje, spíš bych to asi pozměnil na intenzivní brždění přední brzdou.
Postavení motorky na hlavní stojan: pokud ho motorka v autoškole má tak proč ne, zase tak nemožný to není, i pro 50ti kilovou něžnou duši a pochybuji že někde v autoškole se jezdí na něčem u čeho by se to nedalo zvládnout.
Zvednutí položené motorky ze země: no ruku na srdce, pokud nejsme někde na závodech ale jezdíme v běžném provozu tak motorka spadne většinou za jízdy a v ten moment je člověk rád když se sám zvedne ze země natož pak aby zvedal samotnou motorku, pokud to není nějakej fichtl, simson nebo skůtr. A pokud někomu spadne zaparkovaná ze stojanu tak je to jeho blbost. Takže tento bod bych vynechal a zůstal by napospas samotným majitelům.
Tlačení motorky na určitou vzdálenost: no to ještě dejme tomu jako když to někomu zdechne někde na hlavním tahu za plnýho provozu tak aspoň někde za svodidla nebo ze zatáčky či horizontu pryč, snad to nebude mít zrovna prázdnou gumu.
Myslím si že jinak je dost jiných věcí kterýma by měl člověk prokazovat svoji způsobilost k řízení velkých motorek. A jak se tam píše o vyřazení Jaw350 no tak pokud to bude ohledně kategorie A jakožto plné tak to je pochopitelné ale nemělo by to být stanovené objemem ale výkonem když už to je takto dělené, a pokud se Jawa 350 vyřazuje i s kategorie A25kW tak to potom vůbec nechápu protože zrovna Jawu 350 bych považoval právě za jednu z dostačujících a plnohodnotných motorek pro začátečníky.
1 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
netvrdím že to nejde, ale např. mě osobně to dělalo v autoškole co se týče douch řidítek problém.. projel bych to bez problémů taky, ale přestavuji si takového absolventa kterej nikdy nic pořadnýho neřídil a ted má tohle dělat, ještě před zkouškou... to mě trochu zaráží..
např. není to tak dávno co jsem delal řidičák na omezenou kubaturu a když jsem měl jet na kruháči 3 výjezdem chtěl jsem se naklonit tak jak jsem zvyklí ...místo toho otočil instruktor řidítkama a já měl co dělat abych to nějak vůbec zvládnul...zatáčeli jsme skoro ke kolmosti vozovce.... pokud by mě mel tohle delat při slalomu tak nwm nwm...
zadny zastaveni na 12m v zadnem pravnim predpisu neni, je to mozna z mych ust pri skolenich ucitelu a komisaru ale nejak vytrzeno z kontextu...
Ja tvrdim ze kdo nezastavi na 12m z 50km/h na cistem suchem asfaltu by nemel dostat ridicak ale praxe je stejne jinde. 90% zadatelu to na 50 nerozjede a komidar se spokoji i s 15m dokonce jsem byl svedkem kdy to zak (ne muj) pri zkousce na brzdach slozil a stejne dostal P