globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto
 
3.1.2013 v 15:44
Zdravím adepty řidičáku.

Stavil se dnes za mnou známý majitel autoškoly a vyprávěl mi následující:
počínaje 19. lednem se mění praktické jízdy na moto, kde ještě před tím než vyjedete na silnici s komisařem, absolvujete jízdu na cvičišti:

-slalom v pomalé rychlosti mezi kužely
-slalom v rychlosti cca 50 km/h mezi kužely, pak projetí úzkým průjezdem a zastavení na vzdálenosti 12 m
-postavení motorky na hlavní stojan
-zvednutí položené motorky ze země
-tlačení motorky do určité vzdálenosti
Pokud některý z těchto bodů nebude splněn, máte smůlu a opakujete.
Byly vyřazeny Jawy 350 z důvodu min. obsahu 400.

Měl z toho hodně těžkou hlavu, přeju absolventům hodně štěstí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

4.1.2013 v 23:50 | Nahoru | #181

Peter7 píše: ... Neni mozne prevest cesky ridicak na motorku na anglicky, uznavaji pouze auto.



Tohle není uplně pravda... DVLA nikde nezmiňnuje žádný vyjímky s řidičákama na motorku. Ani na telefonu mi tohle nikdo netvrdil. Pokud máš řidičák vydanej v EU, tak si ho jednoduše můžeš v anglii vyměnit za anglickej.
Tohle bude nejspíš platit všude po EU.

Pravda je ta, že spoustě lidí na vyměněným řidičáku zmizela skupina A. Ale tohle se stává i anglánům. Na českej řidičák tu můžu jezdit klidně celej život a není potřeba si ho měnit, takže český Ačko, získaný podle českých pravidel se závěrečnou zkouškou typu objet blok platí uplně stejně jako anglický.

A k tématu, se spřísněním naprosto souhlasím, důvody proč je to změna správným směrem už tady byly zmíněný x-krát.

1 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

4.1.2013 v 23:53 | Nahoru | #182
A nevim jak je na tom kterej autoskolak se svedomim ,ale znam pripady kdy se daj udelat noty za dve tri navstevy autoskoly . Malem se mi uvarily vnitrnosti . A nevim jak autoskoly dnes neb jsem delal Rp v r 90 az 91 ,ale absolvovali jsme nekolik hodin teorie ,pak trenazer ,pak autocviciste v piskovne kde nas z vyvyseneho mista ucitel vodil pres vysilacku a tvoril nam dopravni situace a pak teprve do provozu . ucil nas ruzne typy parkovani i v kopci ! Totez s malym privesem .totez traktor ,nakladak . A moto to jasne ,ze bez vleku . Diky bohu za takovou autoskolu . A jit si pro ridicak byl svatek . Dnes nemusim ani vedet jak vypada auto a za mesic muzu jezdit . Totez asi moto .

Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 00:15 | Nahoru | #183
nejlepší když se někdo rozjíždí na 10x na dvojku a nechápe proč mu to chcípá
(znám to z autoškoly při závěrečkách)

Naposledy editováno 05.01.2013 00:18:36

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 00:48 | Nahoru | #184
FishX3> Stalo se mi to jen jednou, mé oko i ucho špatně odhadlo šplouchání v nádrži. Ještě jsem u toho zmoknul jak svině. To je tak, když člověk jezdí pořád na RES a z pohodlnosti nepřepíná na ON. A už tuplem nechci, aby se mi to stalo se ZX-7R, to je ještě větší mastodont (245 kg). Radši už tankuju po každých 100 km.

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 09:08 | Nahoru | #185
FishX3> Tentokrát naprostý souhlas

1 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 11:27 | Nahoru | #186
Já se spřísněním souhlasím. Nevím jak tady v ČR (nikdy jsem zde zkoušku naostro neviděl) ale na SK se na cvičišti zkoušky jezdí. Slalom, osmičky(u motorky), parkování podélné i kolmé mezi kužele (auto). Jinak souhlasím, já jsem taky dělal A1 na 3 jízdy (pak zkouška). Důvod byl, že neměli instruktora na motorku, takže musel dojíždět (bývalému instruktorovi se bohužel krátce před mým kurzem stala motorka osudnou). Ovšem na zkoušky v listopadu jsem musel komisaře trošku donutit, aby mě na motorku pustil, a i to jen na cvičišti (do provozu jsem ani nejel). Bylo mokro, zima, chcavec, ale já prostě chtěl před zimou papíry, a mě mokro nevadí, stejně jsem pak najezdil hodně kilometrů v počasí né zrovna košér.
Ovšem co bych zavedl, když už motorkářům zpřísňují zkoušky, tak kdyby byla povinnost při kurzu na B alespoň 5 jízd na skútru 125ccm. Protože to bude brzo nejrizikovější skupina lidí na dvou kolech, a dost se toho osobně bojím, co na tom budou vyvádět, když hned sednou na skútra s 11kW a budou jezdit bez jakýchkoli informací o jízdě na 2 kolech.

Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 12:46 | Nahoru | #187
Tady se není čemu divit, jsme přece v Česku... to hovoří samo za sebe. Ale pamatuju se že na A1 po mě chtěl zvednout jenom na stojan a pak jízdu nic víc, na A s omezením na 25kw sem to jenom odjezdil řekl bez problémů a šel jsem dom :D

Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 13:04 | Nahoru | #188
to zvedání bude komedie

něco jako

Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 14:44 | Nahoru | #189
když jsem dělal áčko bez omezení,tak jsem z toho měl celkem výtr,jezdil jsem od začátku na banďourovy šestce a zdála se mi obrovská pak jsem se s ní nějak zžil a jízdy odsejpali jak po másle ,měl jsem i dobrého instruktora kterej mě fakt naučil,a vůbec mě nešetřil..za to mu dík!
zkoušky se odehráli na parkovišti,mezi kuželama různé trasy,osmičky,a pak nasedl komisař a jelo se,měl snad pul tuny, na rozjezdy do kopce se to muselo trochu vytočit at mi to nechcípne ,jenže jak mile to viděl tak mi okamžitě šmátral uplně vystresovaný po spojce a myslel si že ho chci snad vystřelit do křižovatky,to bylo nepříjemné a pak mi to vytýkal,nehádal jsem se s ním a dal mi to ,ale zdálo se mi že jsem v tom byl trochu neprávem..ale držel jsem hubu a krok )to je taky někdy důležité

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 14:58 | Nahoru | #190
mirafrancie> jj to znám nebo jedeš jednu jízdu a máš napsaný dvě.

Naposledy editováno 05.01.2013 16:01:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 17:55 | Nahoru | #191

dexcz píše: Tohle není uplně pravda... DVLA nikde nezmiňnuje žádný vyjímky s řidičákama na motorku. Ani na telefonu mi tohle nikdo netvrdil. Pokud máš řidičák vydanej v EU, tak si ho jednoduše můžeš v anglii vyměnit za anglickej.
Tohle bude nejspíš platit všude po EU.

Pravda je ta, že spoustě lidí na vyměněným řidičáku zmizela skupina A. Ale tohle se stává i anglánům. Na českej řidičák tu můžu jezdit klidně celej život a není potřeba si ho měnit, takže český Ačko, získaný podle českých pravidel se závěrečnou zkouškou typu objet blok platí uplně stejně jako anglický.

A k tématu, se spřísněním naprosto souhlasím, důvody proč je to změna správným směrem už tady byly zmíněný x-krát.



Kdyz zmizi Acko, tak jak to policajtum vysvetlim a to same pojistovne, ktera chce kopii ridicaku? To by mohl tvrdit kazdej, ze ma papiry a pritom nema. Ja volal do CR, kde by mi bylo receno, ze ridicak je platny, ale pouze na uzemi CR a to same mi rekli i na DVLA. Pokud zmizi Acko, tak asi maji nejaky duvod a urcite se nespletli. Takze jsem papiry udelal zkratka znova. Na cesky ridicak muzes jezdit do 75 let. Pokud mi neveris, vyzkousej si to.

Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 18:49 | Nahoru | #192
Po mě teda nikdo nic nechtěl, když sem dělal A1, a na hlavní stojan bych toho Chunlana dával těžko, bo žádný hlavní stojan to nemá :D

2 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 20:46 | Nahoru | #193
Vsichni tady mluvite o pěti a šesti stovkách, ale třeba tam co jsem ja dělal řidi

čák se jezdí na fazerovi 1400.... No, mám se na co těšit....

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

5.1.2013 v 21:55 | Nahoru | #194

Bundes píše: Vsichni tady mluvite o pěti a šesti stovkách, ale třeba tam co jsem ja dělal řidi

čák se jezdí na fazerovi 1400.... No, mám se na co těšit....



no jestli maji Fazer 1400 tak je to opravdu VIP.... co nejaký další sen?

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 01:04 | Nahoru | #195

skodovak píše: Já se spřísněním souhlasím. Nevím jak tady v ČR (nikdy jsem zde zkoušku naostro neviděl) ale na SK se na cvičišti zkoušky jezdí. Slalom, osmičky(u motorky), parkování podélné i kolmé mezi kužele (auto). Jinak souhlasím, já jsem taky dělal A1 na 3 jízdy (pak zkouška). Důvod byl, že neměli instruktora na motorku, takže musel dojíždět (bývalému instruktorovi se bohužel krátce před mým kurzem stala motorka osudnou). Ovšem na zkoušky v listopadu jsem musel komisaře trošku donutit, aby mě na motorku pustil, a i to jen na cvičišti (do provozu jsem ani nejel). Bylo mokro, zima, chcavec, ale já prostě chtěl před zimou papíry, a mě mokro nevadí, stejně jsem pak najezdil hodně kilometrů v počasí né zrovna košér.
Ovšem co bych zavedl, když už motorkářům zpřísňují zkoušky, tak kdyby byla povinnost při kurzu na B alespoň 5 jízd na skútru 125ccm. Protože to bude brzo nejrizikovější skupina lidí na dvou kolech, a dost se toho osobně bojím, co na tom budou vyvádět, když hned sednou na skútra s 11kW a budou jezdit bez jakýchkoli informací o jízdě na 2 kolech.



S těma jízdama na skůtru souhlasím, když na to budou papíry, tak aspoň trochu tréninku by tam mělo být.

Jinak, já na skůtru nikdy nejel, ale jak vidím ty lidi s nohama u sebe v zatáčkách a bez chráničů, tak mi to přijde strašidelnější teda než motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 01:17 | Nahoru | #196

Peter7 píše: Kdyz zmizi Acko, tak jak to policajtum vysvetlim a to same pojistovne, ktera chce kopii ridicaku? To by mohl tvrdit kazdej, ze ma papiry a pritom nema. Ja volal do CR, kde by mi bylo receno, ze ridicak je platny, ale pouze na uzemi CR a to same mi rekli i na DVLA. Pokud zmizi Acko, tak asi maji nejaky duvod a urcite se nespletli. Takze jsem papiry udelal zkratka znova. Na cesky ridicak muzes jezdit do 75 let. Pokud mi neveris, vyzkousej si to.



no to je jasný, když ti zmizí, tak už nic nenaděláš pokud o tom DVLA nemá žádnej záznam. Já sem se snažil říct, že to mizení při výměně nemá nic společnýho s tím, že sis chtěl vyměnit českej řidičák, tohle se stává i anglánům. U některých sem četl že se to vyřešilo, někteří si museli dělat papíry znova (všechno angláni co dělali řidičák v anglii).

Já si řidičák vyměnit chtěl, prvně sem si myslel že po roce v UK dokonce musím, ale když sem zjistil že v tom DVLA má bordel a hrozí mi že mi jen tak zmizne z řidičáku Ačko který sem dělal už v roce 2000 v ČR, tak to prostě riskovat nebudu, protože přesně jak si psal, na českej řidičák tu můžu jezdit až do 75 let.

Ty věci co mě nenaučili v autoškole sem si prostě vyzkoušel sám. Nebo se taky dá jít do motoškoly.

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 01:35 | Nahoru | #197
Bundes> jj ja zas delal zkousku na CB 1700. Teda reknu ti. Takovej motor v tom zvejkackovym ramu z CB 500 + ty "brembácký monobloky" k tomu..fakt chutovka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 11:17 | Nahoru | #198
FishX3> o nauceni nenii problem..ze sveho hlediska o tom nepochybuji "to si spatne po chopil" to je to same jako by nekdo cjtel po tobe aby si zvednul trojnasobek sve vahy...jde o fyzickou stranku veci..

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 11:23 | Nahoru | #199
HonzaČ> JJ..mas recht..to je v poradku..Jo Joo kurva to ten cas letii..jak rikas melo by se zkouset vszde stejnym metrem..a hlavne bez predsudku

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 13:01 | Nahoru | #200
Maverick001> Možná by se měly věci nazývat pravými jmény, opustit "zvedání motorek" a mluvit o postavení motorky - - pokud víš co a jak, tak zdaleka neoperuješ s vahou o které tu píšeš - a opět připomínám pro nevěřící videa z první strany .....když už zas řešíme minoritu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 16:14 | Nahoru | #201

dexcz píše: no to je jasný, když ti zmizí, tak už nic nenaděláš pokud o tom DVLA nemá žádnej záznam. Já sem se snažil říct, že to mizení při výměně nemá nic společnýho s tím, že sis chtěl vyměnit českej řidičák, tohle se stává i anglánům. U některých sem četl že se to vyřešilo, někteří si museli dělat papíry znova (všechno angláni co dělali řidičák v anglii).

Já si řidičák vyměnit chtěl, prvně sem si myslel že po roce v UK dokonce musím, ale když sem zjistil že v tom DVLA má bordel a hrozí mi že mi jen tak zmizne z řidičáku Ačko který sem dělal už v roce 2000 v ČR, tak to prostě riskovat nebudu, protože přesně jak si psal, na českej řidičák tu můžu jezdit až do 75 let.

Ty věci co mě nenaučili v autoškole sem si prostě vyzkoušel sám. Nebo se taky dá jít do motoškoly.



To se stava i Anglanum? Nerekl bych, ze tam maji bordel. Menil jsem zase ridicak kvuli adrese a vsechno zapsali tak, jak bylo predtim. Me bylo receno, ze Acko nemuzou uznat a ze plati pouze na uzemi CR. Nejak se mi nezda, ze by prisli o Acko Anglani, protoze dostanes jeste k ridicaku counterpart. Takze Anglani urcite nemohli prijit o Acko, to se mi nechce verit.

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 17:45 | Nahoru | #202
Peter7> http://www.consumer...quot-from-my-licence

http://www.motorcycl...&topic-id=395719

Recently some people have renewed their d/licences only to find that their 'A' entitlement has been removed. This included a serving police motorcyclist who did not have his 'A' entitlement reinstated even after the intervention of his inspector.


vypadá to že se to týká hlavně lidí co už papíry nějakou dobu mají... každopádně to, že ti z řidičáku zmizlo Ačko když sis vyměnil českej za anglickej nebylo proto, že to byl českej řidičák...

Prostě pořád nechápu jak můžou uznat jednu skupinu a druhou ne... to je totální blbost. A když neuznávají český Ačko, tak jaktože na českej řidičák tu jezdit klidně můžu vpodstatě celej život?

a k tématu:zkoušky by se zpřísnit měly, to není žádná novinka a na zvedání motorky (postavení motorky) jako součást zkoušky, nebo aspoň výcviku taky nevidim nic špatnýho. Že to jde už tady bylo ukázaný na několika videích.

Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 18:26 | Nahoru | #203
Dělal jsem autoškolu v bruntálu na A1 za 5700 Kč zkouška konstrukční byla: vybrat si některou z 15ti otázek, vést motorku vedle sebe mezi kužely a na konci cvičiště projít mezi dvěma kužely potom jí.postavit na hlavní stojan, nastartovat, zkontrolovat nežádoucně utekající olej , zda fungují všechny světla, zkontrolovat technickou známku, tři rozjezdy otočit se projet slalom projet mezi dvěma kužely otočit se jakoby projet okolo vyznačené krajnice a vyhnout se překážce zase se otočit a co nejvíc se rozjet a dobrzdit k vyznačené čáře otočit se a potom začaly jízdy po městě.

2 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 20:02 | Nahoru | #204
Popravdě řečeno jsem rád, že už mám řidičák hotovej , co se týče tech změn tak budoucím absolventům také přeji hodně štěstí

Na motorce se dvouma řidítkama atd dělat neco takovyho jako : slalom v pomalé rychlosti mezi kužely,to teda fakt nwm.. to bude zajimava podivana ..

a z te položené motorky taky moc dobře nechápu... , chudák motorka pokud se při každé zkoušce bude muset válet po zemi a už vubec chudák absolvent, pokud bude dělat neomezenou kategorii, a zvedat něco s 200kg..

hodně zdaru budoucím absolventům autoškoly...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 20:22 | Nahoru | #205
Michal533> delam to uz skoro 10 let a jde to! pomaly slalom jde projet s prstem v nose a druha riditka to nijak neovlivni motorku pokladam na bok nekolikrat tydne a i holky to normalne zvedaj

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 21:27 | Nahoru | #206
Michal533> je to vše v pohodě a druhé řiditka ti nemůžou vadit nade mnou to píše instruktor,má 100% pravdu

Naposledy editováno 06.01.2013 21:31:19

1 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 21:33 | Nahoru | #207
No když to vemu kolem a dokola tak to zase tak hrozný není a se změnou by se dalo v podstatě souhlasit až na nějakou tu vyjímku.

Slalom v malej rychlosti: tak to opravdu ale některý motorky v autoškole jsou s dvojtýma řidítkama za trest protože při zatáčení tam kde běžmě máte loket vám překáží pomocná řidítka.

Slalom v rychlosti cca 50 km/h mezi kužely, pak projetí úzkým průjezdem a zastavení na vzdálenosti 12 m: To bych bral až na to zastavení na vzdálenost, každej asi dobře ví kolik faktorů to značně ovlivňuje, spíš bych to asi pozměnil na intenzivní brždění přední brzdou.

Postavení motorky na hlavní stojan: pokud ho motorka v autoškole má tak proč ne, zase tak nemožný to není, i pro 50ti kilovou něžnou duši a pochybuji že někde v autoškole se jezdí na něčem u čeho by se to nedalo zvládnout.

Zvednutí položené motorky ze země: no ruku na srdce, pokud nejsme někde na závodech ale jezdíme v běžném provozu tak motorka spadne většinou za jízdy a v ten moment je člověk rád když se sám zvedne ze země natož pak aby zvedal samotnou motorku, pokud to není nějakej fichtl, simson nebo skůtr. A pokud někomu spadne zaparkovaná ze stojanu tak je to jeho blbost. Takže tento bod bych vynechal a zůstal by napospas samotným majitelům.

Tlačení motorky na určitou vzdálenost: no to ještě dejme tomu jako když to někomu zdechne někde na hlavním tahu za plnýho provozu tak aspoň někde za svodidla nebo ze zatáčky či horizontu pryč, snad to nebude mít zrovna prázdnou gumu.

Myslím si že jinak je dost jiných věcí kterýma by měl člověk prokazovat svoji způsobilost k řízení velkých motorek. A jak se tam píše o vyřazení Jaw350 no tak pokud to bude ohledně kategorie A jakožto plné tak to je pochopitelné ale nemělo by to být stanovené objemem ale výkonem když už to je takto dělené, a pokud se Jawa 350 vyřazuje i s kategorie A25kW tak to potom vůbec nechápu protože zrovna Jawu 350 bych považoval právě za jednu z dostačujících a plnohodnotných motorek pro začátečníky.

1 reakcí na tento příspěvek Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 22:09 | Nahoru | #208
Hele ono se to jevi jako ,ze chtej neco delat pro lidi nebo je neco naucit a nakonec se z toho vyklube schovana financni lobby jako ze vseho v Cr . Nebo jste snad videli neco u nas za cim by nebyly penizky ? Nakonec se to bude delat naoko a vzdy se okeca proc se to nedodrzuje . Jen se to zinkasuje . Jeden muj dlouholety kamarad mi kdysi rekl : NENI DULEZITY TO ODJET , JE DULEZITY TO NAPSAT A VYFAKTUROVAT ! Znelo mi to jako vtip . Tehdy . cca 15 let nazpet . Dnes se ,ale takto dela spousta veci .

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 22:14 | Nahoru | #209
Maty_Kolin>
netvrdím že to nejde, ale např. mě osobně to dělalo v autoškole co se týče douch řidítek problém.. projel bych to bez problémů taky, ale přestavuji si takového absolventa kterej nikdy nic pořadnýho neřídil a ted má tohle dělat, ještě před zkouškou... to mě trochu zaráží..

např. není to tak dávno co jsem delal řidičák na omezenou kubaturu a když jsem měl jet na kruháči 3 výjezdem chtěl jsem se naklonit tak jak jsem zvyklí ...místo toho otočil instruktor řidítkama a já měl co dělat abych to nějak vůbec zvládnul...zatáčeli jsme skoro ke kolmosti vozovce.... pokud by mě mel tohle delat při slalomu tak nwm nwm...

(reakce na) Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

6.1.2013 v 22:16 | Nahoru | #210
motorkar0784> jawa 350 jako vycvikovy motocykl nesplnuje smernici eu,
zadny zastaveni na 12m v zadnem pravnim predpisu neni, je to mozna z mych ust pri skolenich ucitelu a komisaru ale nejak vytrzeno z kontextu...

Ja tvrdim ze kdo nezastavi na 12m z 50km/h na cistem suchem asfaltu by nemel dostat ridicak ale praxe je stejne jinde. 90% zadatelu to na 50 nerozjede a komidar se spokoji i s 15m dokonce jsem byl svedkem kdy to zak (ne muj) pri zkousce na brzdach slozil a stejne dostal P
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist